Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355552 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9195 Dátum: 2013.08.07 08:36:34 »
Az durva lenne  :eek: :otlet:

Eléggé durva :D bár a mostani helyzetemben nem tudom,hogy mikor tapasztalom ki,hogy mennyi az átlagfogyasztása a kicsikének :(

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9196 Dátum: 2013.08.07 21:44:21 »
Sziasztok!

Fura helyzet adódott féltengely csere témában(jobbos):
Alváz szám alapján bontóból megvettem már egy ideje a féltengelyt, hétfőn viszont szólt a szerelő, hogy nem megy be a helyéren, nagy...mondom az hogy? :?: Hívom bontót állítják, hogy pedig ők direkt azért dolgoznak alváz szám alapján, hogy ne legyenek ilyen féle bakik. Kiderült utána, hogy a rossz féltengelyem Z=20 azaz 20fogszámú ahol csatlakozik a hajtáshoz. Mint közben kiderült az is C52-es váltónak kéne a motortérben elhelyezett dögcédula szerint lennie aminek a fórumról olvasva: "E12 1.6 benzin: C50 / C52, 23 fogas feltengely"(szóval még is csak jót adhattak a bontóból) 20as fogazású féltengely nincs 1.8 E12-be csak vmi amerikai verziónál és nem európainál na meg a TS-ben de azoknak nem C52 a váltója. http://corolla-club.hu/forum/viewtopic.php?t=1319&postdays=0&postorder=asc&start=15
Ötlete valakinek? :surrender: 
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9197 Dátum: 2013.08.07 21:54:47 »
bontott váltó van a gépedben?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9198 Dátum: 2013.08.07 22:08:06 »
bontott váltó van a gépedben?

2. gazdája vagyunk vezetett szervíz könyvel vettük 3évesen "ismert" tulajjal, 90% hogy eredeti a váltója legalább is remélem. De ha nem, akkor?
Amúgy a váltónál idáig két golyós csapágy volt cserélve, de az máshol volt teljesen...
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9199 Dátum: 2013.08.09 16:35:32 »
Srácok, a 5/21w-os féklámpa izzót be lehet-e fordítva tenni?
A párom autójában ugyanis az úgy van. Elég gyakran kellett cserélni, de csak az egyik oldalon, és most láttam, hogy világításkor az erősebb fény ég, világítás nélkül fékezéskor pedig a gyengébb. Tehát valami megfordult. A kérdés, hogy én tettem-e be fordítva az égőt (szerintem nem lehet mert az alján és az oldalán van az érintkező), vagy a kábelezéssel van gond. Ez utóbbi lehetséges, egy francia autóról van szó.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9200 Dátum: 2013.08.09 17:02:17 »
Srácok, a 5/21w-os féklámpa izzót be lehet-e fordítva tenni?
A párom autójában ugyanis az úgy van. Elég gyakran kellett cserélni, de csak az egyik oldalon, és most láttam, hogy világításkor az erősebb fény ég, világítás nélkül fékezéskor pedig a gyengébb. Tehát valami megfordult. A kérdés, hogy én tettem-e be fordítva az égőt (szerintem nem lehet mert az alján és az oldalán van az érintkező), vagy a kábelezéssel van gond. Ez utóbbi lehetséges, egy francia autóról van szó.
Emlékezetem szerint elég gyengén pozícionált, az oldalán kilógó pöckök nem egyforma hosszúak, tehát adott esetben be lehet tenni fordítva is.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9201 Dátum: 2013.08.09 17:30:38 »
Srácok, a 5/21w-os féklámpa izzót be lehet-e fordítva tenni?
A párom autójában ugyanis az úgy van. Elég gyakran kellett cserélni, de csak az egyik oldalon, és most láttam, hogy világításkor az erősebb fény ég, világítás nélkül fékezéskor pedig a gyengébb. Tehát valami megfordult. A kérdés, hogy én tettem-e be fordítva az égőt (szerintem nem lehet mert az alján és az oldalán van az érintkező), vagy a kábelezéssel van gond. Ez utóbbi lehetséges, egy francia autóról van szó.

Simán fordítva van benne az izzó.  Ezek a foglalatok képesek deformálódni annyit, hogy fordítva is bele lehet tenni.  Szedd ki és tedd be másik oldalra való pozicionálással.  Ha esetleg a középső érzékelőt meg kell igazítani, tedd azt is meg. Jellemzően a fordított betételt követően a középsőt felfele kell kissé meghúzni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9202 Dátum: 2013.08.10 19:29:51 »
Nagyon csend lett...vagy csak mindenki nyaral? :) Az autóban van átlagfogyasztás-mérő vagy mi....nekem csak németül van hozzá könyvem, nem tudná valaki bescannelni magyarul a kézikönyv ezen részét? vagy esetleg leírni,mit hogyan kell értelmezni? leírni nehezebb :D mi az,hogy 35 km/l ?miért nem 35 l/km?

Petium
Át lehet állítani a fedkompot, hogy l/100 km-ben, km/l-ben (egy liter üzemanyaggal megtehető távolság, km-ben), mpg-ben (egy gallon üzemanyaggal megtehető távolság, mérföldben) adja-e meg a fogyasztást.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9203 Dátum: 2013.08.11 19:40:04 »
Sziasztok!

Fura helyzet adódott féltengely csere témában(jobbos):
Alváz szám alapján bontóból megvettem már egy ideje a féltengelyt, hétfőn viszont szólt a szerelő, hogy nem megy be a helyéren, nagy...mondom az hogy? :?: Hívom bontót állítják, hogy pedig ők direkt azért dolgoznak alváz szám alapján, hogy ne legyenek ilyen féle bakik. Kiderült utána, hogy a rossz féltengelyem Z=20 azaz 20fogszámú ahol csatlakozik a hajtáshoz. Mint közben kiderült az is C52-es váltónak kéne a motortérben elhelyezett dögcédula szerint lennie aminek a fórumról olvasva: "E12 1.6 benzin: C50 / C52, 23 fogas feltengely"(szóval még is csak jót adhattak a bontóból) 20as fogazású féltengely nincs 1.8 E12-be csak vmi amerikai verziónál és nem európainál na meg a TS-ben de azoknak nem C52 a váltója. http://corolla-club.hu/forum/viewtopic.php?t=1319&postdays=0&postorder=asc&start=15
Ötlete valakinek? :surrender:

Na szóval, dont pánik! Az E12 Corolla Verso-nak a váltóba csatlakozó féltengely vége 20 fogas valóban(az agyba menő vége pedig 26)! A link a a sima E12 Corolla-hoz Visszamentem a bontóba és találtunk az autómhoz való féltengelyt és megnyugodtam. Szóval azért leírom hátha valaki egyszer hasonló szituációba kerülne: E12 Corolla Verso C52 váltó 20 fogas féltengely. Amúgy a szerelő is mondta, hogy az 1.8-asoknak mindig kevesebb fogszámú a féltengelye, de nagyobb fogakkal, nagyobb a terhelés ugye...szóval megnyugodtam. Egyébként halkan megjegyzem pár év és múzeumba lehet majd vinni az autót mert olyan ritka és nehéz hozzá találni alkatrészeket...:/
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9204 Dátum: 2013.08.11 19:45:14 »
OFF

Minél sűrűbb a ricni, vagy akár menet, annál nagyobb terhelést tud átvinni. Nagyobb a "dolgozó", felfekvő felület.  :flowers:

ON

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9205 Dátum: 2013.08.11 20:01:13 »
OFF

Minél sűrűbb a ricni, vagy akár menet, annál nagyobb terhelést tud átvinni. Nagyobb a "dolgozó", felfekvő felület.  :flowers:

ON

Itt most más a téma... ez eseteben azonos átmérőn lévő fogakról van szó: 23-ast adtak aminek vékonyabbak a fogai mint egy ugyanolyan átmérőn lévő 20 fogúnak, de nincs kedvem vitázni(ha minél sűrűbb annál kisebb lesz egy fog szélessége, aztán egy fogra eső terhelés úgy megnő, hogy jöhet a törés...)!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9206 Dátum: 2013.08.14 21:01:20 »
Sziasztok!

Segítség kéréssel fordulok hozzátok clubtársak!
Hétvégén összetörtem a kocsinkat... Toyota bontót keresek a használt elemek beszerzéséhez... Valaki tapasztalt már ez ügyben hogy hol/melyik céget érdemes keresni aki olcsó de megbízható?

Pár képet felteszek, szerintetek mennyiből jönne ki? Nagyon nem vagyok tisztában az árakkal és nem szeretném ha lehúznának mert most nincs pénzem... :( Motor nem sérült, ABS ikon világít a műszerfalon...

Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket!

Ezennel ünnepélyesen bejelentem, hogy 'kész' lett az autó. Ma hoztam/tuk el a szerelőtől, még a fényezés meg egy kis karosszéria munka(kalapálás)vár még rá de műszakilag olyan mint volt! Kemény 2 hónap volt ezt cartársak senkinek nem kívánom ezt az egész hercehurcát/intézkedést amit folytattam az alkatrészek beszerzése, információk begyűjtése végett stb...de legalább megismertem az autót/alkatrészeit tanultam belőle nem kicsit...!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9207 Dátum: 2013.08.14 21:17:22 »
ABS fékcsövek a motortéreben(6db)rézcsőből lett megcsinálva mivel sérültek a régik, de ugye ez nem életbiztosítás és hála Istennek találtam is a neten már egy ugyanilyen toyotát -aminek a bal eleje sérült eléggé, igaz jó messze van, Pécsett- meg fogom venni belőle a fékcsöveket.
Az volna a kérdésem, hogy valaki csinált már ilyet, hogy ki és vissza szerelte a fékcsöveket?
Nem akarom már a szerelőhöz vinni újra majd, itthon is berakom én csak kéne egy kis bátorítás... :) A 6db csőből egy cső egyébként az ABS egységtől lemegy a kerék járathoz is egy kis lukon a doblemeztől...na ott félek hogy hogyan lehet kifordigatni, hogy ne hajoljon el, ettől félek amúgy hogy elhajolnak vagy megtörnek, bár ahogy nézem a régiket eléggé szívósak. Szóval aki jártas-e témában pls help!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9208 Dátum: 2013.08.14 23:40:42 »
Sziasztok:)

Az első hosszú utunk Bp-Szeged-Bp, az 5-ösön( nem autópálya) 8,5 l/100km autógázzal...és egy kérdés: nem hiba, de: Yaris Verso hátsó ablaktörlő,amikor bekapcsolom, állandóan megy...van valami relé amit betéve kicsit "megpihen" ? nem állandóan töröl,hanem szakaszosan....


P.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9209 Dátum: 2013.08.15 07:32:22 »
Sziasztok:)

Az első hosszú utunk Bp-Szeged-Bp, az 5-ösön( nem autópálya) 8,5 l/100km autógázzal...és egy kérdés: nem hiba, de: Yaris Verso hátsó ablaktörlő,amikor bekapcsolom, állandóan megy...van valami relé amit betéve kicsit "megpihen" ? nem állandóan töröl,hanem szakaszosan....


P.

Csak egy állása van a kapcsolónak?
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J