Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353109 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9090 Dátum: 2013.07.04 11:03:19 »
Köszönöm a gyors választ!

132000km-nél jött elő, de csak 129000-től van meg az autó. A fogaskerék/agy csere gondolom csak váltó szétszedésével megoldható?

Igen, a jó hír az, hogy nem kell hozzá levenni az egész váltót, hozzá lehet férni külön az 5. fokozathoz. A rossz hír viszont, hogy az anyagköltség elég húzós persze csak abban az esetben, ha gyári alkatrészt akarsz látni újra a váltóban (Toyota Genuine) így egy 100-ast rá kell szánni munkadíjjal együtt. Másik opció a bontott váltó (valszínű egy teljes váltót kell venni, külön nem hiszem, hogy adnak 5. fokozatot), de nekem nem sikerült találni megbízható forrásból, így jobbnak láttam, ha original alkatrészeket teszek a váltóba, talán így már soha nem lesz vele gondom, bontottnál viszont ott az esély, hogy újra cserélni kell (persze ez nem biztos, de lutri).
Én egyébként nem is vártam meg, hogy folyamatosan kidobálja az 5.-et, megjavítattam mert nem tudtam autópályázni így. Nálam óra szerint olyan 185ezer km-nél jött elő.

Avensis 1-esről van szó ugye?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Icebird

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9091 Dátum: 2013.07.04 11:24:27 »
Tehát, tekert órás autót vettetek?  :hmmmm: Az enyémben 212.000km van, és még csak nem is kotyog a váltóbot semelyik irányban, olyan fixel tartja a fokozatot, hogy csak na. Kizárt, hogy 130.000km alatt bárki is tönkretette volna.

Osztrák rendőr első tulajtól van (Avensis 1 ) és szervizkönyv alapján ahogy voltak a kötelezők átlagban 10000et mentek/év 2012-ben 120000nél volt utoljára, nem hiszem hogy azóta annyit beletekertek.
Álló helyzetben is szépen belehet rakni az 5öt, ez alapján valaki azt mondja 90% hogy bak, de már ugy vagyok vele kérek egy hibamegállapítást mielött ráköltök egy vagyont potyára.
Majd megírom végül mi volt.




netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9092 Dátum: 2013.07.04 11:36:30 »
Osztrák rendőr első tulajtól van (Avensis 1 ) és szervizkönyv alapján ahogy voltak a kötelezők átlagban 10000et mentek/év 2012-ben 120000nél volt utoljára, nem hiszem hogy azóta annyit beletekertek.
Álló helyzetben is szépen belehet rakni az 5öt, ez alapján valaki azt mondja 90% hogy bak, de már ugy vagyok vele kérek egy hibamegállapítást mielött ráköltök egy vagyont potyára.
Majd megírom végül mi volt.

Nekem is be lehetett rakni az 5.-et álló helyzetben, gyönyörűen váltottam bármilyen tempónál, még egy kis reccsenés sem volt soha. Viszont már 90km/h-nál is éreztem a váltókaron, hogy mozdul visszafele (gyorsításra), többször pedig ki is dobta. Motortartóbak ilyet nem produkál, nem hat ki a váltóra ennyire. Olvastam én már ilyen 5. fokozat kidobálós sztorit Avensis1-nél. Típushiba lehet, még, ha nem is fordul elő gyakran.
Pl. itt:
http://www.origo.hu/auto/teszt/20040912hasznalt1.html
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9093 Dátum: 2013.07.04 11:41:48 »
Nissanoknál is volt valami gond az 5. fokozattal, és valahol olvastam, hogy az okozhatja, hogy páran rajta tartják a kezüket a váltókaron..

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9094 Dátum: 2013.07.04 11:44:51 »
Nekem is be lehetett rakni az 5.-et álló helyzetben, gyönyörűen váltottam bármilyen tempónál, még egy kis reccsenés sem volt soha. Viszont már 90km/h-nál is éreztem a váltókaron, hogy mozdul visszafele (gyorsításra), többször pedig ki is dobta. Motortartóbak ilyet nem produkál, nem hat ki a váltóra ennyire. Olvastam én már ilyen 5. fokozat kidobálós sztorit Avensis1-nél. Típushiba lehet, még, ha nem is fordul elő gyakran.
Pl. itt:
http://www.origo.hu/auto/teszt/20040912hasznalt1.html

 :hmmmm: EZt a használt cikket én mintha az auto-motor-ban olvastam volna(papírújságban:) ). Egy az egyben átemelték sztem.


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9097 Dátum: 2013.07.05 18:17:12 »
Üdv!

Ahogy írod, a 4 csavar az agyban van. Elvileg kellene mozogniuk?? Ha kellene és nem teszik, nem a csonkálványban vannak, maximum csavar vagy agycsere kellene, de nem teljesen értem a problémát  :no:
Carinánál hasonló, a csavar az agyban van:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_1994_TOYOTA_CARINA+E_AT190L-AEMDKW_4102.html

Énsem értem igazán hogy működhet de ha ráfogtam a kezemmel mind a 4 csavar együtt mozgott ide oda pár milimétert...
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9098 Dátum: 2013.07.05 18:42:07 »
A négy darab tőcsavar a menesztőtárcsában/kerékagyban van. Azon van rajt a féktárcsa, azt csak a kerékcsavarok rögzítik. Tehát amíg nincs fent a kerék addig természetes hogy a tárcsa mozog az agyon. Ha csak nincs összerohadva  ;)
Mi a gond?
Xanyi

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9099 Dátum: 2013.07.05 19:23:16 »
A négy darab tőcsavar a menesztőtárcsában/kerékagyban van. Azon van rajt a féktárcsa, azt csak a kerékcsavarok rögzítik. Tehát amíg nincs fent a kerék addig természetes hogy a tárcsa mozog az agyon. Ha csak nincs összerohadva  ;)
Mi a gond?

A baleset után mikor levettem a szétvágódott felnit hogy átcseréljem a pótra, megnéztem mindent amit tudtam a futóműnél és ez tűnt föl hogy nagyon szorul a 4 tőcsavar...
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9100 Dátum: 2013.07.05 19:42:58 »
Hogyhogy nagyon szorul? Beszorított állapotban van az agyba, különben megforogna, amikor ráhúzod az anyát. Mit értsünk most szoruláson (nem anyagcsere-folyamatokra gondolok...) ?

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9101 Dátum: 2013.07.05 23:11:12 »
Hogyhogy nagyon szorul? Beszorított állapotban van az agyba, különben megforogna, amikor ráhúzod az anyát. Mit értsünk most szoruláson (nem anyagcsere-folyamatokra gondolok...) ?

Fhúú hogy írjam le... képzelj el egy vékony tárcsát ami benne van az agyba, ezen a tárcsán van a 4db tőcsavar és ez benn az agyban elforog jobbra-balra pár milit mert az agy 4 db furata nagyobb átmérőjű mint a 4db tőcsavar és ide-oda, jobbra-balra ütközésig lehetett forgatni/mozgatni a 4db tőcsavart, de most szorult..mintha az a tárcsa ami benn van az agyba a 4db tőcsavarral elferdült volna,  nyolcas volna benne ha elgurítanánk... ennél jobban nemtom leírni.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9102 Dátum: 2013.07.06 13:38:21 »
Fhúú hogy írjam le... képzelj el egy vékony tárcsát ami benne van az agyba, ezen a tárcsán van a 4db tőcsavar és ez benn az agyban elforog jobbra-balra pár milit mert az agy 4 db furata nagyobb átmérőjű mint a 4db tőcsavar és ide-oda, jobbra-balra ütközésig lehetett forgatni/mozgatni a 4db tőcsavart, de most szorult..mintha az a tárcsa ami benn van az agyba a 4db tőcsavarral elferdült volna,  nyolcas volna benne ha elgurítanánk... ennél jobban nemtom leírni.

Bízd inkább szakemberre!
Xanyi

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9103 Dátum: 2013.07.07 10:11:05 »
Fhúú hogy írjam le... képzelj el egy vékony tárcsát ami benne van az agyba, ezen a tárcsán van a 4db tőcsavar és ez benn az agyban elforog jobbra-balra pár milit mert az agy 4 db furata nagyobb átmérőjű mint a 4db tőcsavar és ide-oda, jobbra-balra ütközésig lehetett forgatni/mozgatni a 4db tőcsavart, de most szorult..mintha az a tárcsa ami benn van az agyba a 4db tőcsavarral elferdült volna,  nyolcas volna benne ha elgurítanánk... ennél jobban nemtom leírni.

Sztem csak a féktárcsa van rárohadva az agyra.. Nincs annak semmi baja. Nekem épp az tűnt furának, hogy eleve ekkora elmozdulása lehet, meg h nem fogja semmi külön kis csavar a féktárcsát. Egyébként a féktárcsa a helyén marad ha leveszed a kereket? Amit most csináltam Versot, azon egyből billent le a helyéről, ahogy nem fogták a kerékcsavarok. Sztem a tied rá van szorulva a peremre, és ezért nem mozog neked külön.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9104 Dátum: 2013.07.07 10:13:24 »
persze,h marad.
a nyereg odafogja.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки