Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353111 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

lanman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8865 Dátum: 2013.04.04 09:59:32 »
Markakereskedesben 58 ezer a gyari, gyari bontott 25 ezer - ilyen fontos alkaktreszbol, ami raadasul rozsdasodhat, nem vennek hasznaltat -, az FL pedig valoszinuleg FirstLine-t jelent, es angol gyartmany (firstline.co.uk).

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8866 Dátum: 2013.04.04 10:10:05 »
vagy kínai!
ment privi!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8867 Dátum: 2013.04.04 11:18:32 »
Szóval akkor mit javasoltok? Csak hogy én is had tudjam már.  :surrender:

lanman

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8868 Dátum: 2013.04.04 13:09:26 »
Vegul a Moog es a gyari kozott vacilaltam, mert a Unixnal csak Moog volt raktaron. A fene egye meg, 30k a kulonbseg, es az autot nem minden nap szoktam osszetorni... Igy hat a gyarit valasztottam, igy biztosan nem lesz vele problema.
Azert kivancsi lennek, hogy a Moog-gal hogy jartam volna :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8869 Dátum: 2013.04.09 12:29:26 »
Frissítés: ma töltöttük két órát az akksit, és utána rendben indult a kocsi ::) ...

Én nem értem. Ez nem egy modern autó, hogy X mértékű feszültség-esés esetén letiltaná az indítózást. Az én logikám szerint tehát, itt ha az akksi lett volna merülőben, annak kellett volna legyen valamilyen jele: lassabban forgó önindító, elhalványuló lámpák, ilyesmi. De SEMMI ilyesmi nem történt. A lámpák (a fényszórók is), a normál fényerővel világítottak - a gyújtáskulcs elfordítására pedig nem történt semmi.

Most meg, két óra töltés után, pöcc-röff.

Utálom az elektromos hibákat  :nonono:
Újabb frissítés  ::) ... Mégiscsak önindító-hiba  :no:

Pár napja megszivatta a kocsi édesapámékat, ahogy csak kell: esős-szeles reggelen indultak volna be a városba, egy rakás csomagot is bepakoltak az autóba - erre megint nem indult. Úgy, hogy előző nap elég sokat mentek vele, és hibátlanul működött.

Anyázás, átpakolás az Avensisbe az esőben-szélben, ázás-fázás, rohanás, elkésés...

Másnap édesapám ismét kiszerelte, és egy napig töltötte az akksit. Visszaszerelte - így sem indít. Meg sem nyikkan.

Holnap viszem villamossági szerelőhöz - majd beindítjuk betolással.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8870 Dátum: 2013.04.09 12:42:18 »
Újabb frissítés  ::) ... Mégiscsak önindító-hiba  :no:

Pár napja megszivatta a kocsi édesapámékat, ahogy csak kell: esős-szeles reggelen indultak volna be a városba, egy rakás csomagot is bepakoltak az autóba - erre megint nem indult. Úgy, hogy előző nap elég sokat mentek vele, és hibátlanul működött.

Anyázás, átpakolás az Avensisbe az esőben-szélben, ázás-fázás, rohanás, elkésés...

Másnap édesapám ismét kiszerelte, és egy napig töltötte az akksit. Visszaszerelte - így sem indít. Meg sem nyikkan.

Holnap viszem villamossági szerelőhöz - majd beindítjuk betolással.
Gyűjtáskapcsoló betét? Mint nekem is volt...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8871 Dátum: 2013.04.09 16:38:42 »
Gyűjtáskapcsoló betét? Mint nekem is volt...
Meglehet, bár édesapám úgy mondta, hogy a legutóbb leírt alkalommal kiadott valami hangot a kulcs elfordítására, kvázi nyekkent egyet... Holnap kiderül.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8872 Dátum: 2013.04.09 22:08:11 »
meg a zenét is vedd le max.hangerőről:-):-):-):-)

 :devil: :D
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8873 Dátum: 2013.04.09 22:10:09 »
üdv djbogy!

A féltengely ha kopott, kattogó hangot szokott adni a forgás sebességével arányosan. Legegyszerűbb egy olyan helyen tesztelni, ahol meg tudsz fordulni egy ivben mindkét irányba, teljesen alátekert kormánnyal. Nem biztos, hogy a végállásban fog kattogni, de mindenképpen valamelyest kitekert állapotban..
Ilyenkor finom próbálhatsz gázt is adni, hallani-e valamit!

Jah! Az ablakokat húzd le elől, hogy hallj is!  ;)

Okés, kipróbálom majd... köszi!  :flowers: (fel is veszem videóra a hangot...)
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8874 Dátum: 2013.04.10 19:30:36 »
Elvittem ma villamossági műhelybe a Dait... A mester egy darab dróttal ott valamiket rövidre zárt az önindítón, mire az forogni kezdett. Ebből ő arra következtetett, hogy nem kap áramot. Ami nekem kissé fura, mert megfigyeltem: ha elfordítom a gyújtáskulcsot indítózás-állásba, akkor elhalványodnak kicsit a műszerfali visszajelző lámpák.

Na mindegy... Holnap megcsinálják, aztán majd többet tudunk már.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8875 Dátum: 2013.04.13 20:28:26 »
Na... Állítólag "nem ment ki az 50-es"  :hmmmm: :lol: ... Most kimegy  :D ... 2.700 Ft volt cakk-pakk. Tűrhető, kann man sagen...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8876 Dátum: 2013.04.15 19:06:01 »
Na... Állítólag "nem ment ki az 50-es"  :hmmmm: :lol: ... Most kimegy  :D ... 2.700 Ft volt cakk-pakk. Tűrhető, kann man sagen...
Aham. Nem volt neki test. Nem volt brutál drága a javítási összeg...  :whistling:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8877 Dátum: 2013.04.16 23:04:32 »
Aham. Nem volt neki test. Nem volt brutál drága a javítási összeg...  :whistling:

Az 50 nem a test. Az 50 behúzómágnes vezetéke a Bosch számozás alapján. 31 lenne a test, de az ugye nincs az önindítónak hanem a motorblokkra van közvetlen felcsavarozva és onnan veszi...
Xanyi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8878 Dátum: 2013.04.17 05:26:58 »
Az 50 nem a test. Az 50 behúzómágnes vezetéke a Bosch számozás alapján. 31 lenne a test, de az ugye nincs az önindítónak hanem a motorblokkra van közvetlen felcsavarozva és onnan veszi...
Elnézést kérek, tévedtem.  :flowers: Belegondolva tökéletesen nagy baromságot írtam. Így jár az, aki dögfáradtan fórumozik....  :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

balli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8879 Dátum: 2013.04.26 16:13:06 »
Sziasztok!

Technikai kérdés: Túl dús keverék megfejtésére van tippetek 1ZZ motornál?

Bővebben:
Mostanában érzem (ne kössetek bele, van benne rutinom sok karburátoros versenykocsi között) a kipufogó szagán hogy túl dús keverékkel megy a toyota.
Cseréltem gyertyát azokon is látszik hogy feketébb mint kellene.
Fogyasztás nincs az egekben de több kicsit mint korábban. (mondjuk e nálam jobb láb kérdés)
Hidegen nem is zavarna de meleg motornál is megvan a jelenség.
Rátoltam egy OBD2 monitort és látszik hogy üzemmeleg motornál alapjáraton is dús +7 körül de nem egyszer a képen is látható tertományban van a short term fuel ratio.
Adná magát hogy az AFM ad fals jelet ami miatt túldúsít,de igazából az alig mutat légáramot.
Lecsúszott vagy lyukas csövet nem találtam az elérhetők között.

Meglassult lambdaszonda? fals MAF? Fals EVAP?  ....?
Van valakinek ilyen tapasztalata?
Esetleg egy MAF szenzor próbára? (szinte minden toyotában ez van, még a dízelben is)


A kocsi amúgy megy mint a mérgezett egér nincs gond vele.
20 000 km van benne a motor revízió óta, (amihez itt kaptam tanácsot) semmi olajfogyás.