Sziasztok!
Technikai kérdés: Túl dús keverék megfejtésére van tippetek 1ZZ motornál?
Bővebben:
Mostanában érzem (ne kössetek bele, van benne rutinom sok karburátoros versenykocsi között) a kipufogó szagán hogy túl dús keverékkel megy a toyota.
Cseréltem gyertyát azokon is látszik hogy feketébb mint kellene.
Fogyasztás nincs az egekben de több kicsit mint korábban. (mondjuk e nálam jobb láb kérdés)
Hidegen nem is zavarna de meleg motornál is megvan a jelenség.
Rátoltam egy OBD2 monitort és látszik hogy üzemmeleg motornál alapjáraton is dús +7 körül de nem egyszer a képen is látható tertományban van a short term fuel ratio.
Adná magát hogy az AFM ad fals jelet ami miatt túldúsít,de igazából az alig mutat légáramot.
Lecsúszott vagy lyukas csövet nem találtam az elérhetők között.
Meglassult lambdaszonda? fals MAF? Fals EVAP? ....?
Van valakinek ilyen tapasztalata?
Esetleg egy MAF szenzor próbára? (szinte minden toyotában ez van, még a dízelben is)
A kocsi amúgy megy mint a mérgezett egér nincs gond vele.
20 000 km van benne a motor revízió óta, (amihez itt kaptam tanácsot) semmi olajfogyás.