Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355517 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8520 Dátum: 2012.10.07 07:21:12 »
Tapasztalataim szerint a gépzsír nem rontotta az átmeneti ellenállást. Persze biztos nem is javította azt.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8521 Dátum: 2012.10.07 13:45:59 »
Üdv!

Elsőre nem adták volna ki glicerint, de pont megjött a gyógyszerész, aki mondta, hogy FoNo mennyiség kiadható, na erre kiadtak 50 grammot, kétszáz-valahány forintért.
Szerintem elég lesz  ;) :D
Jaja, fél decit adnak.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8522 Dátum: 2012.10.07 18:42:43 »
Bedöglött az akksim, garis volt így kaptam egy újat. Ennek apropójából megtisztítottam az akksi sarujára csatlakozó vezetékeket valamint a túlvégeket: a  generátorról érkező és a föld felé tovább menő vezetéket.
A generátoron 14,3V-ot mértem az akksira 14,2V érkezik. Ez a 0,1V eltérés elfogadható? Az ellenállása a vezetékeknek 0,5 ohm alatti, ezt jónak ítélem.
A kasztni földelése is rendben van. Ti szoktátok ezeket ellenőrizni időnként?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8523 Dátum: 2012.10.07 18:46:02 »
Bedöglött az akksim, garis volt így kaptam egy újat. Ennek apropójából megtisztítottam az akksi sarujára csatlakozó vezetékeket valamint a túlvégeket: a  generátorról érkező és a föld felé tovább menő vezetéket.
A generátoron 14,3V-ot mértem az akksira 14,2V érkezik. Ez a 0,1V eltérés elfogadható? Az ellenállása a vezetékeknek 0,5 ohm alatti, ezt jónak ítélem.
A kasztni földelése is rendben van. Ti szoktátok ezeket ellenőrizni időnként?
Az akksikapocsra, ha kinyitom a motorteret vetek egy pillantást, esetenként ellenőrzöm a kontaktot, de egyebet nem.  Minek, ha jó?
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8524 Dátum: 2012.10.07 18:50:07 »
Bedöglött az akksim, garis volt így kaptam egy újat. Ennek apropójából megtisztítottam az akksi sarujára csatlakozó vezetékeket valamint a túlvégeket: a  generátorról érkező és a föld felé tovább menő vezetéket.
A generátoron 14,3V-ot mértem az akksira 14,2V érkezik. Ez a 0,1V eltérés elfogadható? Az ellenállása a vezetékeknek 0,5 ohm alatti, ezt jónak ítélem.
A kasztni földelése is rendben van. Ti szoktátok ezeket ellenőrizni időnként?
Ohm törvény alapján (U=I*R) 0,1V elmehet, a töltőáram és a vezeték ellenállásának szorzata adja ki (átmeneti ellenállásoktól eltekintve, de azokat is bele kellene számolni). Ha mondjuk 0,1Ohm*1A=0,1V-ot nézzük, máris kijön, de a töltőáram ennél jóval több is lehet. Szerintem gyakorlatilag teljesen elfogadható, amúgy pedig nem szoktam méregetni, amíg nincs hibajelenség  ;) Néha ránézek, megmozgatom, amit elérek, ennyi.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8525 Dátum: 2012.10.07 18:51:58 »
Bedöglött az akksim, garis volt így kaptam egy újat. Ennek apropójából megtisztítottam az akksi sarujára csatlakozó vezetékeket valamint a túlvégeket: a  generátorról érkező és a föld felé tovább menő vezetéket.
A generátoron 14,3V-ot mértem az akksira 14,2V érkezik. Ez a 0,1V eltérés elfogadható? Az ellenállása a vezetékeknek 0,5 ohm alatti, ezt jónak ítélem.
A kasztni földelése is rendben van. Ti szoktátok ezeket ellenőrizni időnként?

KésöRobi agymenése ez a folytonos aksitöltés méregetés:-):-):-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8526 Dátum: 2012.10.07 18:56:23 »
A kapocsfeszültséget és a töltést rendszeresen, szerelések után + azt, hogy mennyivel nőtt a fogyasztás. Hibakeresésre eddig saját Toyotánál nem volt szükség, csak cégesbe, de ott is a +ba beépített egyik alkatrész volt a ludas. Nem tudta a tervezett specifikációt.
Sajátnál azért nézem mindig, mert keveset használom, és sok a fogyasztó a kocsiban.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8527 Dátum: 2012.10.07 18:58:05 »
KésöRobi agymenése ez a folytonos aksitöltés méregetés:-):-):-)
Amikor megvettük a kocsit, megmértem az akkufeszültséget (gyújtás nem volt ráadva), aztán alapjáraton járó motornál, és emelt fordulatnál is. Mivel a feszültség emelkedett, nem méregettem tovább. Hála Istennek azóta is működik.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8528 Dátum: 2012.10.07 20:39:20 »
Amikor megvettük a kocsit, megmértem az akkufeszültséget (gyújtás nem volt ráadva), aztán alapjáraton járó motornál, és emelt fordulatnál is. Mivel a feszültség emelkedett, nem méregettem tovább. Hála Istennek azóta is működik.
nekem 1500-4000 fordulat közt végig 14,4V a feszültség, meg se moccan.....

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8529 Dátum: 2012.10.07 20:44:32 »

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8530 Dátum: 2012.10.07 21:23:24 »
Nekem van benn feszmérő :D  :D !

http://www.kephost.com/images4/2012/10/7/a1_2012_10_7_45z0j68qal.jpg
most mit mondjak, az eddigi hsz-aidat olvasva azt mondhatom, ezen már nem vagyok meglepve.  :D

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8531 Dátum: 2012.10.07 21:29:18 »
Mire gondolsz?  :?:

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8532 Dátum: 2012.10.07 21:39:03 »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8533 Dátum: 2012.10.07 21:45:00 »
Gyújtáson van, ment a rádió és a motor áll...

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8534 Dátum: 2012.10.07 22:14:01 »
Mire gondolsz?  :?:
Hogy minden alkatrészed lecseréled megbízhatóbbra, vagy japánra... de bővebben megirtam privátban ;)