Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355248 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7935 Dátum: 2011.11.18 07:09:16 »
A "kanna", az 4 liter? Szal megevett 6 litert, mondjuk... Milyen távon? 10 ezer km? Az tényleg nem olyan kevés, egy ilyen 4E-FE motor 200 ezer km-rel sem eszik kvázi semmi olajat, ha kapott végig rendes karbantartást.

De ettől függetlenül, egy ilyen motorgenerál erősen meggondolandó dolog... Te is láthatod, hogy miért. Én ekkora olajfogyasztásnál még aligha vágtam volna bele.
"Akkor és ott jó ötletnek tűnt..." , ahogy Clint Eastwood mondta a Halálhágóban...
Murray, ezt mond meg Lackónak a CCH-n :D
Ma úgy is megyek le robogót szerelni, meg talán építek ködlámpát az autóra, aztán ránézek a motorra, hátha látok valamit...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7936 Dátum: 2011.11.18 07:30:13 »
csak közhelyet tudok írni. meg lett bontva a motor és rosszul rakták össze. ennyi. ez kész.
nézzél másikat.  :flowers:
Ne hülyéskedj már  :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7937 Dátum: 2011.11.18 07:40:19 »
Murray továbbra is elég radikális nézeteket vall :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7938 Dátum: 2011.11.18 07:52:08 »
Inkább úgy mondanám: ha ő egyszer valamivel megszívta, akkor szerinte másnál is mindig ugyanaz lesz a forgatókönyv  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7939 Dátum: 2011.11.18 08:45:35 »
Palaczk Mester:  nem fogazva, hanem fokolva!!!  Mármint a vezérlés.  :D

Mindettől függetlenül nekem is az lenne a távdiagnózisom, hogy egy fokkal arrébb lett a vezérlés téve. (vagy a vezérműszíj egy foggal, tetszés és vérmérséklet szerint)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7940 Dátum: 2011.11.18 09:03:34 »
ez nem "én már megszívtam egyszer" dolog.
amúgy valóban megszívtam egy motorgenerált anno ami iszonyat pénz volt a semmire. de ez nem ide tartozik.

mindegy. sajnálom a dolgot én a gyári összerakott motorban hiszek.  ennyi.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7941 Dátum: 2011.11.18 09:04:45 »
... én a gyári összerakott motorban hiszek.  ennyi.
...már én is...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7942 Dátum: 2011.11.18 09:31:37 »
Palaczk Mester:  nem fogazva, hanem fokolva!!!  Mármint a vezérlés.  :D

Mindettől függetlenül nekem is az lenne a távdiagnózisom, hogy egy fokkal arrébb lett a vezérlés téve. (vagy a vezérműszíj egy foggal, tetszés és vérmérséklet szerint)
Fogazva, fokolva... Ha egy FOGGAL arrébb teszik (fogas szíj, ugye, Zahnriemen ;) ), arra szvsz épp használható az a kifejezés is, hogy el van fogazva.

Ahogy te is írod, zárójelben :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7943 Dátum: 2011.11.18 09:33:25 »
ez nem "én már megszívtam egyszer" dolog.
amúgy valóban megszívtam egy motorgenerált anno ami iszonyat pénz volt a semmire. de ez nem ide tartozik.

mindegy. sajnálom a dolgot én a gyári összerakott motorban hiszek.  ennyi.
Ugyanúgy össze lehet rakni egy motort utólag is, "csak" szakértelem és odafigyelés kell hozzá. Nem varázslat, nem bűvészmutatvány. Hogy mást ne mondjak: igényes, valódi motortuning úgy indul, hogy a gépet szétszedik, és JOBBÍTANAK rajta a gyári állapothoz képest.

Meg kell nézni, hogy kihez viszed... Ennyi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7944 Dátum: 2011.11.18 10:43:51 »
Nincs elrakva, megnéztem (max a szelepvezérlő tengelyek egymáshoz képest, ahhoz meg szelepfedelet kell bontani, most inkább nem). A francba...

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7945 Dátum: 2011.11.18 10:54:36 »
Ugyanúgy össze lehet rakni egy motort utólag is, "csak" szakértelem és odafigyelés kell hozzá. Nem varázslat, nem bűvészmutatvány. Hogy mást ne mondjak: igényes, valódi motortuning úgy indul, hogy a gépet szétszedik, és JOBBÍTANAK rajta a gyári állapothoz képest.

Meg kell nézni, hogy kihez viszed... Ennyi.
:yes:  Ricsi például már szedett szét és rakott össze néhány Supra (és Celica) motort, így az enyémmel sem volt semmi gond.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7946 Dátum: 2011.11.18 11:09:12 »
persze. csak egy ilyen Ricsi féle IGÉNYES motorgenerál 2 kiló. egy 3-400at érő autónál meg kidobott pénz.
ezen ár alatt meg azt kapsz amit Feri kapott. Úgy tudom Feri autójának a kasznija is gyenge.
a helyében ha a "indul, megy, megáll" követelményeket teljesíti az autó akkor hajtani kellett volna az utolsó kmig és kuka.

nálam is mi van? ha beáll a motor akkor megy a roncsba az egész, veszek másikat, fiatalabbat modernebbet
nálam nem az van h meló után megyek a garázsba szerelni hanem nekem egy embert kell megfizetni. és az a drága.
mert a fiatalabb autók áresése miatt jobban megéri átülni másikba mint egy öregbe locsolni a pénzt.
ami eladáskor soha nem jön vissza. ott állnak a 3-400e ftos corollák a hahun.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.18 11:11:46 írta murray »
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7947 Dátum: 2011.11.18 11:19:47 »
persze. csak egy ilyen Ricsi féle IGÉNYES motorgenerál 2 kiló. egy 3-400at érő autónál meg kidobott pénz.
ezen ár alatt meg azt kapsz amit Feri kapott. Úgy tudom Feri autójának a kasznija is gyenge.
a helyében ha a "indul, megy, megáll" követelményeket teljesíti az autó akkor hajtani kellett volna az utolsó kmig és kuka.

nálam is mi van? ha beáll a motor akkor megy a roncsba az egész, veszek másikat, fiatalabbat modernebbet
nálam nem az van h meló után megyek a garázsba szerelni hanem nekem egy embert kell megfizetni. és az a drága.
mert a fiatalabb autók áresése miatt jobban megéri átülni másikba mint egy öregbe locsolni a pénzt.
ami eladáskor soha nem jön vissza. ott állnak a 3-400e ftos corollák a hahun.
Ja, hogy 200 ezer sok egy motorgenerálért  :eek: ? ... Hát akkor tényleg ne várj jó munkát. Az Audinkon pl. ezelőtt 11 évvel került ennyibe a motorgenerál - de azt meg is csinálták rendesen.

Jobban megéri átülni egy fiatalabba? Hát ha azt nézem, hogy mondjuk egy egymilliós autó két év alatt el tudja bukni egy motorgenerál árát csak az értékvesztésen, akkor már nem annyira. Ja, és fiatalabb autónál sem fizeti meg neked senki a generált, újraeladásnál.

Abban viszont igazat adok neked, hogy egy ilyen értékű autónál (is) nyilván meggondolandó, hogy érdemes-e egyáltalán belevágni egy ilyen műveletbe. Szvsz a 6 deci/1000 km-es olajfogyi még nem elég indok egy többszázezres beruházásra - ha mondjuk kiszámítom, hogy abból a pénzből tudok venni 180 liter motorolajat - ami 300 ezer (!) km-re elég  :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7948 Dátum: 2011.11.18 12:45:09 »
Hűha... már-már vitának tűnik :D
Na, nekem is sokba került (mindenből gyári, cakk-pakk valahol 250-nél állt meg), akkor még nem tűnt ennyire vészesnek a kasztni, azért mentem bele; szétszedés után derült ki, hogy igen véres volt már a torka, az olajfogyi csak gy része volt a történetnek. MOST már én sem állnék neki, látva, hogy kasztni kuka (most tömtem be újra az A oszlopot, mert be láttam rajta a vezetőülésbe, kis túlzással...), plusz még mindig kéne vele valamit csinálni, hogy úgy menjen, ahogy elvárható.
Na, mindegy. Szerintem tekintsük lezártnak ezt a dolgot (köszönöm a tippeket Trotternek, Palaczknak, murraynak és mindenkinek!)!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7949 Dátum: 2011.11.18 12:51:45 »
A te sztoridat tekinthetjük lezártnak  :) ... De attól én még szívesen vitatkozom murray Mesterrel arról, hogy mi éri meg és mi nem  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )