Ilyenkor érdemes a kuplunggal "lökdösni", mintha pl. laza talajon egy mélyedésből próbálnád "kihintáztatni", csak erőszakosabban, nagyobb gázzal. Ha 1-ben nem megy, akkor R-ben is. Többnyire (de nem mindig) segít.
Egy jó példa erre, ami durvább az egyszerű fék megragadásnál:
Off tipusú autó, parkolóból indulva nem old a kézifék jobboldalt, oké!
Tényleg nem old mikor megnéztem, és hát mit tehet az ember, mikor tőle várják a megoldást
, megoldja a dolgot.
Beültem és 1-es rückvertz sűrűn történő kapcsolgatása mellett, illetve kis mennyiségű gumit lekoptatva
megtúráztattam a gépet, oldott aztán blokkolt is újra, mi fa...?
Amikor oldott le lehetett venni a dobot, hát a bűnös a pofáról leszakadt ferodol volt ami elszabadult és beszorult a fékdob és a fékmunkahenger közé (felül) blokkolva ezzel a kereket!
Ragasztott pofa átka, ha kéziféket behúzva hagyja a mazsola, vagy a fék hibájából megmelegszik, elenged a rögzités! Kétszer is előfordult ilyen eset ugyanazon tipusnál!