Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353041 alkalommal)

0 Felhasználó és 20 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7590 Dátum: 2011.07.22 14:05:29 »
Es szerinted mennyi idobe telt mire a hibat meghataroztak?! Szereltel mar autot eletedben? Akkor tudod, hogy egy pitianer kis szaros hiba is lehet fel nap siman.
Ööööö, az egyik szakmám autószerelő. ;) Amikor az autómban a motort cseréltük az kettőnknek közel100 munkaóra volt, ennek legalább a harmada az utólagos elektronikai bekötésekre, finomhangolásokra ment el.
A millas muszereket meg ki kell termelni, nem azert veszi senki sem, hogy ingyen hasznalja masoknak.
Az óradíjjal önmagában nincsen semmi probléma, tisztában vagyok vele miért annyi a rezsióradíj amennyi.
Csak (sajnos) a klasszikus értelemben vett javítás: hibakeresés és elhárítás nem túlzottan megszokott folyamat a márkaszervizekben. Általában komplett részegségeket cserélnek és a javítási ktsg. nagy része az alkatrész ára, kisebb része pedig annak cseréje - kivéve persze ha nagyon sok a szerelési feladat, mondjuk ki kell szedni a motort, stb.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7591 Dátum: 2011.07.22 14:31:21 »
Sajnálom, hogy B. S. így határozott :( Nagyon sok jó dolgot tett közzé okulásunkra.

Kicsit OFF:
Nem értem, miért furcsa, hogy ha nem tetszik, hogy kis hazánkban lassan (?) többet kell fizetni az autószerelésért (is), mint olyan helyeken, ahol mondjuk többszörös a bér - miért is nem vágok jó képet hozzá  :?: :surrender: Biztos ott a szerszámok, gépek, energia stb. ára is olcsóbb, mint nálunk talán? Vagy ki tudja.
ON

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7592 Dátum: 2011.07.22 15:45:07 »
Off

R.I.P. B.S.  :hug:

Én is hasonlóképpen érzek, éppen ezért csak néha nézek fel. Vagy átpaterolnak egy másik topikba, vagy csak nekem és még pár embernek nem szabad, amit nekik igen.
Néha olyan, mintha z Ő játszóterük lenne, engednek mindenkit játszani, csak elveszik mástól a lapátot, aki ásni akar....
Vagy törlik csont nélkül a hsz-edet és utána még szívják a véredet, személyeskednek....  :censored:

ON
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

tpapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7593 Dátum: 2011.07.22 16:10:48 »
Sajnálom, nem akartam vitát kirobbantani.
Nekem ez két különböző dolog:

1, Nem sokallom a felszámolt díjat, sőt, nagyon barátságos volt ahhoz képest, hogy elmondás alapján sokkal több időt töltöttek el a kereséssel, mint amennyit végül felszámoltak. (4 óra vs. 16 munkaóra.)

2, Ettől még nem leszek boldog, csak kevésbé boldogtalan, ha a Toyota meghibásodik; a jövőben szívesen lemondanék az ilyen "olcsó" hibákról, ha lehet.

Ennyit mondtam, most is fenntartom, csak most bővebben is kifejtettem, mert látom, hogy nem volt egyértelmű.  :innocent:

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7594 Dátum: 2011.07.22 16:19:05 »
Tovabbi jo Toyotazast kivanok mindenkinek!
Na b4zz!  :no:
Minden jot!


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

pzs

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7595 Dátum: 2011.07.22 16:22:03 »
Szerintem ezt mar nem latja...  :flowers:  :ph34r:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7596 Dátum: 2011.07.22 16:22:59 »
Barna, ez utobbi HSZ-ed túlontúl arrogánsra és személyeskedője sikeredett.
Nem annak szantam, csak probaltam valaszt adni arra, hogy miert kerul annyiba valami, amennyibe kerul... Jellemzo, hogy ha en veszek valami szolgaltatast, akkor legyen ingyen, ha en adok, akkor meg miert akarja mindenki ingyen, nekem is meg kell elnem valamibol... Nah, ezen a hozza allason probaltam picit javitani, kozeliteni kellene az allaspontokat kicsit.

Mostanaban egyebkent ugy erzem, hogy paran pikkelnek ram a moderatorok kozul. Ha nem tetszik a szemelyem, akkor lehet torolni nyugodtan, nem problema. Konkretan nem veled van bajom, mielott meg az jonne le a sorok olvasasa soran, csak kicsit unom mar, hogy mindennel problema van allandoan.

Szerintem teljesen nyugodt hangvetelu a forum, nem hiszem, hogy en korbacsolnam fel a kedelyeket. Mas forumokon sokkal durvabb dolgokert sem szolnak be a moderatorok, lehet, ezert is van az, hogy nagyon sok itteni forumos mar tobbet van fent mas forumokon, mint itt. Ha valami nem pont ott van, akkor az a baj, ha valaki nem nyalizik, akkor az a baj, mindig valamiert le kell hurrogni az embert. Lehetne picit liberalisabb is a dolog szerintem, persze ezt eldonteni nem az en hataskorom.

Tobb moderator eseteben is tapasztaltam, hogy ellenszenvesnek tartanak, Musspici pl. az egyik ilyen szemely. O pl. tipikusan olyan, hogy ertelmeset meg nem szolt hozza a dolgokhoz, de masokat csesztet, irogat, a talalkozon beszologat, fitymal, stb. Nem, mint ha erdekelne a velemenye, de ha nem muszaj, akkor nem hallgatom a kedves szavait, hiszen nem muszaj. Persze nem o az egyetlen, vannak masok is, akik cinikusan csak szurkalodnak, illetve vannak olyanok is, akik allandoan belem kotnek, barmit is mondjak, mint pl. Palaczk kollega.

A kommentelok egy jo resze is csak 3 sort olvas, keresot nem hasznal, ugyan azt kerdezi meg allandoan. Heteig vajudunk egy teman, elorelepes nelkul, ilyen pl. az autovasarlas. Kicsit unom, hogy van 10 ember kb. a forumon, aki valszol minden kerdesre, segit, masok meg meg arra sem veszik a faradtsagot, hogy visszaolvassanak egy oldalt. Amikor ezt mondom, akkor en vagyok a szemetkedo, de tulajdonkeppen, igazam van szerintem. Mas forumokon siman beszol a moderator azert, ha mar ugyan azt kerdezi meg valaki az adott heten 5. alkalommal, itt az ilyen magatartast tamogatjak. Szamos dolog van meg, ami nem tetszik, mindent nem lehet leirni egyszerre. Ezeket is csak azert irom le, hogy tudjatok, miert dontok ugy a forummal kapcsolatosan ahogyan. Illetve lehet belole leszurni tanulsagokat is -- mar ha valakit is erdekel az aktiv forumozok velemenye.


Miutan ugy sem lesz e tekintetben valtozas, igy ket lehetoseg elott allok:
1, Allandoan kapom a beszolasokat, a megjegyzeseket es turom ezeket, kozben meg jo szandekkal segitek masoknak.
2, Tudomasul veszem a forum moderaciojanak a szamomra negativ hangvetelet es kilepek.

Az utobbi mellett dontottem, nem akarom magam raeroltetni senkire sem. Megmondom oszinten, hogy sokaig szep volt, jo volt, de eleg volt.

Mielott meg azt gondolna barki is, hogy rossz napom van vagy tortent velem valami, kijelentem, hogy semmi ilyenrol nincsen szo. Az utobbi idoben nagyon sokat gondolkoztam mar a dolgon, aztan most megleptem, ennyi az egesz. Nem haragszom senkire sem, nem vagyok ideges, se sertodott, se semmi, csak meguntam szimplan a dolgot.

Tovabbi jo Toyotazast kivanok mindenkinek!

(zölddel írom, hogy ne legyen off)

Kedves B.S.!

Sajnálom,hogy így döntöttél.
Nem a mondanivalóddal volt probléma, hanem azzal, ahogy tetted.
Én személy szerin nem tartottalak, tartalak és a jövőben sem foglak ellenszenvesnek.
Ha valaki nem szimpatikus, akkor nem "beszélgetek" vele, de nem is moderálom, mert moderálni, csak objektíven szabad, vagy legalábbis erre kell törekedni.  Én ezt képviselem.

A nem olvasó, csak kérdező cartársakkal kapcsolatban írtakat maximálisan támogatom, én sem fórumozok olyan sokat, mint ezelelőtt pár évvel.
Persze lehet, sőt kell kérdezni, deha egy lappal előtte már van rá válasz, akkor persze, hogy jár a szemöldökfelvonás.

Visszatérve a moderációra:  van egy kódex, azt be kell tartani, aki fórumozni akar. Mindenkinek, legyen az fórumozó, moderátor, officer, vagy admin.
Minden betűjét, mert csak ez garantálja a fórum kialakult és idáig megőrzött színvonalát. Ez idáig működött a renitensek kikoptak.

És csak csendesen jegyzem meg, hogy aki esetleg nem olvasta a kódexet: a moderálást nem kritizáljuk.

Ismételten leírom: én személy szerint sajnálom, hogy így döntöttél.





Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7597 Dátum: 2011.07.22 16:47:38 »
Visszatérve a moderációra:  van egy kódex, azt be kell tartani, aki fórumozni akar. Mindenkinek, legyen az fórumozó, moderátor, officer, vagy admin.

Erre próbáltam célozni, hogy azért vannak kivételek.... (nem szeretnék személyeskedni)... de van akinek mindent lehet, mást azért egyből "fenyítenek" átrakják stb.
Én ezzel elmondtam a véleményemet, vagy itt marad, vagy törlődik.
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7598 Dátum: 2011.07.22 17:02:42 »
Én személy szerint az általad kiemeltek szerint moddolok az első pillanattól kezdve, és ezután is ezt követem.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Lizard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 742
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7599 Dátum: 2011.07.22 17:25:41 »
Én személy szerint az általad kiemeltek szerint moddolok az első pillanattól kezdve, és ezután is ezt követem.
Akinek nem inge ne vegye magára, de páran felöltözhetnének
„If in doubt, flat out” (Colin McRae)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7600 Dátum: 2011.07.22 18:04:54 »
Én nem tartom irreálisnak a javítás összegét, hiszen biztosan nem tudta már az első percben hogy az a baja, hanem kereste sokáig...
Márpedig ha kereste, akkor azt bizony munka, amit pedig meg kell fizetni. Biztosan olcsóbb lett volna egyik szerelőtöl menni a másikig, vagy pláne autómentővel vitetni? Ahol persze műszerezettség hiányában meg sem találnák a hibát?
De nem hinném, hogy egy maszek szerelő turna egy autót órákon át 5000 Ft-ért, mert akkor inkább az alatt lecserél 2-3 autón olajat 15000-ért...

Idézet
Csak (sajnos) a klasszikus értelemben vett javítás: hibakeresés és elhárítás nem túlzottan megszokott folyamat a márkaszervizekben. Általában komplett részegségeket cserélnek és a javítási ktsg. nagy része az alkatrész ára, kisebb része pedig annak cseréje - kivéve persze ha nagyon sok a szerelési feladat, mondjuk ki kell szedni a motort, stb.
De itt most pont nem erről van szó. Nem vetetett se invertert se kábelköteget, hanem megcsinálta!
Xanyi

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7601 Dátum: 2011.07.22 19:44:00 »
Én nem tartom irreálisnak a javítás összegét, hiszen biztosan nem tudta már az első percben hogy az a baja, hanem kereste sokáig...
Márpedig ha kereste, akkor azt bizony munka, amit pedig meg kell fizetni. Biztosan olcsóbb lett volna egyik szerelőtöl menni a másikig, vagy pláne autómentővel vitetni? Ahol persze műszerezettség hiányában meg sem találnák a hibát?
De nem hinném, hogy egy maszek szerelő turna egy autót órákon át 5000 Ft-ért, mert akkor inkább az alatt lecserél 2-3 autón olajat 15000-ért...

Idézet
Csak (sajnos) a klasszikus értelemben vett javítás: hibakeresés és elhárítás nem túlzottan megszokott folyamat a márkaszervizekben. Általában komplett részegségeket cserélnek és a javítási ktsg. nagy része az alkatrész ára, kisebb része pedig annak cseréje - kivéve persze ha nagyon sok a szerelési feladat, mondjuk ki kell szedni a motort, stb.
De itt most pont nem erről van szó. Nem vetetett se invertert se kábelköteget, hanem megcsinálta!
Így van, ezért írtam, mostanában ez egyre kevésbé jellemző.
És e miatt is volt furcsa az alkatrészár (0) és a munkadíj (45e) aránya.

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7602 Dátum: 2011.07.22 23:00:29 »
Sajnálom, hogy B. S. így határozott :( Nagyon sok jó dolgot tett közzé okulásunkra.
Egyetértek!

tpapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7603 Dátum: 2011.07.25 11:57:41 »
Engem elsősorban az motivált a történtek közreadásánál, hogy magam is sokat kutakodtam a net-en, és orosztól angol nyelvű fórumokig sehol nem találtam meg a magyarázatát annak, hogy miként függ össze a VSC system a Hybrid hibával, pedig utólag logikus. Ha valamelyik nap nem lesz meg a betevő jó cselekedetem, majd beírom angolul is valamelyik fórumba, hadd találják meg ők is, mert amiket én találtam, ott mindenki csak ötletelt, néhol még az is felmerült, hogy a Toyota cég így "hívja" be a kocsit a szervizbe, mert egyébként mennének vele tovább a tulajok. (Tipikus amerikai összeesküvés-elmélet.)  [rohog]

Egyelőre várom, hogy visszatérjen a kánikula, mert addig nem leszek teljesen nyugodt úgy sem. Ha a hiba nem tér vissza a meleg idővel, akkor részemről minden rendben, mert a szerviz színvonalban, szolgáltatásban és hozzáállásban is remekelt, az egyetlen negatívum, hogy nem hívtak fel telefonon a megbeszélt időben, pedig én azt vártam volna akkor is, ha csak annyit mondanak, "Sajnáljuk, a hiba még nincs meg, tovább kell keresnünk." (Persze, megértem azt is, hogy kellemetlen lehet ilyet mondani a munkafelvevőnek az ügyfél felé. A bizonytalanság, meg az, hogy végül én hívogattam őket, pedig mást beszéltünk meg, viszont nekem volt kellemetlen.) Minden egyébbel elégedett voltam, az ár is teljesen elfogadható az elvégzett munka ismeretében. (Attól is függ, mivel vetjük össze? A legolcsóbb, bontott, felújított inverter ~300eFt, egy új kábelkorbácsról fogalmam sincs, de az nem is oldotta volna meg, mert ha jól értettem, a hiba az inverter dobozán belül volt, szét kellett szedni.)

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7604 Dátum: 2011.07.27 23:47:35 »
Sziasztok!
Nekem egy Yarisom van, 2000-es és mostanában egyre többször rángat induláskor 1-be, és néha akkor is ha vissza váltok menet közben.
Kicsit olyan a rángatás mint amikor még valaki bénán vezet és majdnem lefullad.
Nem szokott lefulladni, ha újra kuplungolok, vagy nagyobb gázt próbálok adni akkor általában megjavul, de azért aggaszt a dolog.
Egy szerelő már mondott rá valamit,  de több véleményre is kíváncsi lennék, mert voltak  rossz tapasztalataim.
Még egy kérdés, hogy ez a rángatás lehet-e összefüggésben azzal, hogy néha úgy érzem vissza esik az alapjárat?
Remélem érthető ahogy leírtam!
Köszi: Szilvi