Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353129 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7575 Dátum: 2011.07.13 15:31:02 »
Az 5. ajtó telói sajnos kipurcantak, valszeg az egyik már korábban, és most halt meg a másik is a megnövekedett terheléstől.
A gyárinak darabja 31ezer... :eek:
nem az lesz.
Az én - öregebb - Corimra Lip márkájúban 10 rongy volt a pár.
         

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7576 Dátum: 2011.07.13 17:24:34 »
Idézet
Ha csak komplett lehet rendelni az akkupackot, akkor azt ugysem fogja tudni senki sem cellánként cserélni, hiszen nem tudja beszerezni. Ha pedig rendelhető valami külön, akkor a márkaszervíz is csak azt fogja...

OFF Nem ez az első USA autóm, ez csak az első hibrid. De nem autós vonalon is hozzászoktam, hogy be tudok szerezni olyan alkatrészeket, amik nem léteznek. Minden alkatrészt gyártanak valahol, a globális piac pedig nem olyan, mint itthon. Amire van kereslet, azt valaki árulja is. Csak meg kell találni. ON?

A Monori szerviz a LEXUS egyik hazai márkaképviselete a kettőből. Holnap kiderül, mit találnak, és azt mennyiért javítanák meg?

Értem...
Xanyi

tpapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7577 Dátum: 2011.07.21 13:22:34 »
Végül nem kellett alkatrészt cserélni.

Sokat megtudtam a Hibrid lelkivilágáról. Az volt a baj, hogy volt egy szálszakadt vezeték az inverteren belül, az ECU-nál az egyik érintkezőben. Ez legtöbbször érintkezett, de néha (talán a meleg idő hatására) nem. Ilyenkor egy másik ECU nem tudott kommunikálni az inverterrel. Ezt a kommunikációs hibát rögzítette is a fedélzeti elektronika, és kiküldött egy üzenetet: "Check Hybrid System"

Ez még nem volt halálos, azonban a töltés leállt, és a HighLander-ben nincs másik generátor (hagyományos, szíjas), csak az inverter-konverter, a kis, hagyományos indítóakksit is ugyanonnan tölti egy DC-DC inverteren át, mint a nagy akkupack-ot. Vagyis amikor ez a hibakód van, az energia-visszanyerés fékezéskor nem működik, a motor is hiába jár, a kicsi akksi nem töltődik, csak addig lehet menni a kocsival, amíg az ki nem fogy. Elvileg.

Valójában addig sem, mert nálam a gyakorlatban a VSC (menetdinamikai) ECU mihelyt észrevette, hogy az energia-visszatermelésről nem kap jó adatot, letiltotta a kocsit teljesen. A Toyotás szakember szerint ez jogos volt, mert a fékerő kiszámításánál ez a kocsi kalkulál az energia-visszanyerő rendszer által keltett fékhatással, azt egészíti ki a hagyományos fékekkel. Mivel ez az adat is megbízhatatlanul jött (hol igen, hol nem), az elektronika inkább letiltotta a teljes működést, a kocsi megállt, "Check VSC System" hibaüzenettel. Így most már értem, hogy a hibrid rendszer hibája miként okozott VSC hibaüzenetet, ez eddig nekem nem volt világos, de így már logikus.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7578 Dátum: 2011.07.21 14:05:12 »
Akkor ezt olcsón megúsztad - még ha egyszerű nem is volt.  :clap:

tpapa

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7579 Dátum: 2011.07.22 10:15:12 »
Akkor ezt olcsón megúsztad - még ha egyszerű nem is volt.  :clap:

Hát igen, lehetett volna sokkal drágább, de a jövőben lemondanék az ilyen "olcsó" (45eFt) javításról is.  ::)

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7580 Dátum: 2011.07.22 10:41:11 »
 :eek: :eek: :eek:
Nemár, 45e-t fizettél egy kontakthiba elhárításáért?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7581 Dátum: 2011.07.22 11:14:37 »
Ebbol 44.500 az, hogy tudtak hol a hiba, 500 Ft meg a forrasztas, meg a csatlakozo.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7582 Dátum: 2011.07.22 11:22:21 »
Nézd, más nem tudta a hibát. És még mindig jobb mint új akkupack-ot venni. A szaktudást és a műszerezettséget meg kell fizetni, nincs is ezzel baj.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7583 Dátum: 2011.07.22 11:27:34 »
Igen, van a klasszikus 101 Ft-os kalapácsütés esete, de a 45000 nekem akkor is sok. Ez minimum 3-4 márkaszervizes óra díja.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7584 Dátum: 2011.07.22 11:29:25 »
Persze, valóban sok, csak azt akartam mondani, hogy azért ne mondjuk, hogy 3 forint volt az egész.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7585 Dátum: 2011.07.22 11:44:29 »
Igen, van a klasszikus 101 Ft-os kalapácsütés esete, de a 45000 nekem akkor is sok. Ez minimum 3-4 márkaszervizes óra díja.
Es szerinted mennyi idobe telt mire a hibat meghataroztak?! Szereltel mar autot eletedben? Akkor tudod, hogy egy pitianer kis szaros hiba is lehet fel nap siman.

A millas muszereket meg ki kell termelni, nem azert veszi senki sem, hogy ingyen hasznalja masoknak.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7586 Dátum: 2011.07.22 12:21:07 »
Barna, ez utobbi HSZ-ed túlontúl arrogánsra és személyeskedője sikeredett.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7587 Dátum: 2011.07.22 12:35:17 »
Mondjuk nem értem. Egyszer 44500 Ft, mert tudták, hol a hiba. Aztán meg mégis most kellett először megkeresniük, azért került ennyibe? Utóbbi esetben nem tudták, hanem megtudták. Előző esetben, ha már tudták, ez akkor sok. Pedig szereltem már autót életemben, meg ahogy kinéz ezek alapján, még fogok is: a tisztességes haszon nyilván megjár, de egyes emberek arcán egyre vastagabb a bőr   :censored:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7588 Dátum: 2011.07.22 13:15:20 »
Barna, ez utobbi HSZ-ed túlontúl arrogánsra és személyeskedője sikeredett.
Nem annak szantam, csak probaltam valaszt adni arra, hogy miert kerul annyiba valami, amennyibe kerul... Jellemzo, hogy ha en veszek valami szolgaltatast, akkor legyen ingyen, ha en adok, akkor meg miert akarja mindenki ingyen, nekem is meg kell elnem valamibol... Nah, ezen a hozza allason probaltam picit javitani, kozeliteni kellene az allaspontokat kicsit.

Mostanaban egyebkent ugy erzem, hogy paran pikkelnek ram a moderatorok kozul. Ha nem tetszik a szemelyem, akkor lehet torolni nyugodtan, nem problema. Konkretan nem veled van bajom, mielott meg az jonne le a sorok olvasasa soran, csak kicsit unom mar, hogy mindennel problema van allandoan.

Szerintem teljesen nyugodt hangvetelu a forum, nem hiszem, hogy en korbacsolnam fel a kedelyeket. Mas forumokon sokkal durvabb dolgokert sem szolnak be a moderatorok, lehet, ezert is van az, hogy nagyon sok itteni forumos mar tobbet van fent mas forumokon, mint itt. Ha valami nem pont ott van, akkor az a baj, ha valaki nem nyalizik, akkor az a baj, mindig valamiert le kell hurrogni az embert. Lehetne picit liberalisabb is a dolog szerintem, persze ezt eldonteni nem az en hataskorom.

Tobb moderator eseteben is tapasztaltam, hogy ellenszenvesnek tartanak, Musspici pl. az egyik ilyen szemely. O pl. tipikusan olyan, hogy ertelmeset meg nem szolt hozza a dolgokhoz, de masokat csesztet, irogat, a talalkozon beszologat, fitymal, stb. Nem, mint ha erdekelne a velemenye, de ha nem muszaj, akkor nem hallgatom a kedves szavait, hiszen nem muszaj. Persze nem o az egyetlen, vannak masok is, akik cinikusan csak szurkalodnak, illetve vannak olyanok is, akik allandoan belem kotnek, barmit is mondjak, mint pl. Palaczk kollega.

A kommentelok egy jo resze is csak 3 sort olvas, keresot nem hasznal, ugyan azt kerdezi meg allandoan. Heteig vajudunk egy teman, elorelepes nelkul, ilyen pl. az autovasarlas. Kicsit unom, hogy van 10 ember kb. a forumon, aki valszol minden kerdesre, segit, masok meg meg arra sem veszik a faradtsagot, hogy visszaolvassanak egy oldalt. Amikor ezt mondom, akkor en vagyok a szemetkedo, de tulajdonkeppen, igazam van szerintem. Mas forumokon siman beszol a moderator azert, ha mar ugyan azt kerdezi meg valaki az adott heten 5. alkalommal, itt az ilyen magatartast tamogatjak. Szamos dolog van meg, ami nem tetszik, mindent nem lehet leirni egyszerre. Ezeket is csak azert irom le, hogy tudjatok, miert dontok ugy a forummal kapcsolatosan ahogyan. Illetve lehet belole leszurni tanulsagokat is -- mar ha valakit is erdekel az aktiv forumozok velemenye.


Miutan ugy sem lesz e tekintetben valtozas, igy ket lehetoseg elott allok:
1, Allandoan kapom a beszolasokat, a megjegyzeseket es turom ezeket, kozben meg jo szandekkal segitek masoknak.
2, Tudomasul veszem a forum moderaciojanak a szamomra negativ hangvetelet es kilepek.

Az utobbi mellett dontottem, nem akarom magam raeroltetni senkire sem. Megmondom oszinten, hogy sokaig szep volt, jo volt, de eleg volt.

Mielott meg azt gondolna barki is, hogy rossz napom van vagy tortent velem valami, kijelentem, hogy semmi ilyenrol nincsen szo. Az utobbi idoben nagyon sokat gondolkoztam mar a dolgon, aztan most megleptem, ennyi az egesz. Nem haragszom senkire sem, nem vagyok ideges, se sertodott, se semmi, csak meguntam szimplan a dolgot.

Tovabbi jo Toyotazast kivanok mindenkinek!

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7589 Dátum: 2011.07.22 13:26:40 »
Sajnálom, Barna. nekem sokat segítettél.  :cry:

én nem tartom túlzottnak egy hibridnél ezt a 40-50es kis szervizktg-et.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002