Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353090 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

belphegor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6930 Dátum: 2011.02.05 13:37:04 »
Szerintem érthető volt, hogy mit akartam mondani  :) ... Tényleg elvárható lenne, hogy mindenki, aki olvas egy hsz-t és nem tud rá válaszolni, reagáljon, hogy "bocs, nem tudom a választ"? Nem, nem elvárható. Emiatt meg kell sértődni, kollektíven lebafni az egész társaságot? Szerintem nem; ha pedig mégis, akkor lesznek ilyen, arányosan kedves reakciók  :yes:
Érthető persze, meg szerintem az is amire én gondoltam. Igazából a stílussal volt a baj, vica-versa...
Egyébként megint Her Trotter-nél a pont, megfogalmazta a lényeget! :winkiss:


Ha nem ilyen stílusban reagálok, még ennyi segítséget sem kapok, mint arra válaszként  :hmmmm: . Kis odafigyeléssel kiolvasható az elejétől végig elolvasott soraimból (a HIACE fórum részen is),  nem azon akadtam ki, hogy nem kaptam szabadkozó leveleket, melyekben mindenki bocsánatot kér, hogy nem tud segíteni, mert nem ismeri a típust, hanem azokon, melyek semmi konkrétumot nem tartalmaztak, csak, hogy vidd szervízbe, meg lehet ott más hiba is. Na ezek a válaszok mire jók? Meg érdekes, ha udvariasan kérek, semmi, ha a bőrömből kibújva kikelek magamból, mégis összejön valami. Amúgy van ez más fórumokon is így. Ott is bejön általában lassú víz esetén egy kis hiszti  :) Talán az is a hibám, hogy ha bekerülök egy közösségbe, mindig magamból indulok ki: Ha bármiben tudok a másiknak segíteni, nem sajnálom rá az időmet, ha nem, akkor csöndben maradok. Ja, végűl érdeklődtem azon a főleg számítástechnikával foglalkozó listán is, ahol régen tag vagyok és még ott is több segítő választ kaptam. Amúgy én nem sértődtem meg  :nonono: . No ennyit bemutatkozásként :angel: .

Mint írtam, a kocsi még nincs itt, mire jön vele a rokon, addigra szeretnék felkészűlni rá elméletben s, hogy pár órás mutatványról van szó, vagy nagyobb volumenű. Példának hozom a régi ladákat, melyekben a szénkefetartó cseréje pár perc. Már sejtem ez időrablóbb lesz. Közben azért sikerűlt találnom némi infot a HIACE-ről, hát itt elég kicsi az esély, hogy aknából, a generátor kiszerelése nélkül, lebontva annak hátsó takaró fedelét, sikerűljön a mutatvány. Valószínűleg ki kell majd venni a generátort. Amúgy írja a rokon, hogy a generátor eleje és a dupla szíjas ékszíjtárcsája között még van pluszban egy szivattyúszerűség is rászerelve. Szóval nem olyan könnyű a generátort kikapni. Azt láttam, hogy más típusokhoz lehet doksit találni a neten, köszönöm a link ötleteket is, legfeljebb majd akkor kezdek keresgélni, ha itt a HIACE és össze tudom hasonlítani a generátorát más típusokéval, hogy melyikkel egyezik legalább részben. Ha előbbre jutok, megírom, hátha másnak is jól jön az info.

Feri

« Utoljára szerkesztve: 2011.02.05 13:43:07 írta belphegor »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6931 Dátum: 2011.02.05 13:42:39 »
Én ugyan nem értek hozzá, de furának tartom, hogy ha tényleg a kefék kopottak, akkor miért úgy jelentkezik a dolog, hogy hol van töltés, hol nincs?

Ami a többit illeti... azt inkább hagyjuk  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6932 Dátum: 2011.02.05 13:54:22 »
Köszi a bemutatkozást. :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

belphegor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6933 Dátum: 2011.02.05 14:00:17 »
Én ugyan nem értek hozzá, de furának tartom, hogy ha tényleg a kefék kopottak, akkor miért úgy jelentkezik a dolog, hogy hol van töltés, hol nincs?

Ami a többit illeti... azt inkább hagyjuk  ;)

Igazad van, rosszul van írva, ma már így aktuális: eleinte még hosszabb úton vissza-vissza jött a töltés, negyed-fél órás menet után, aztán egyre ritkábban, végűl már nem.
Annak idején a passatomban és a ladánkban is ugyanígy ment el a töltés, mikor elkopott a szénkefe. Ezért tippelek itt is erre. Azóta más Toyotás is megerősítette, hogy nála is
így kezdődött. Csak az céges kocsi volt, szerelésileg nem ismerte.

Feri
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.05 14:06:05 írta belphegor »

belphegor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6934 Dátum: 2011.02.05 14:04:12 »
Köszi a bemutatkozást. :cool2:
Erre mondtam, hogy csak statisztika javításra jó   :hmmmm: .
Persze az én válaszom is, de akit megszólítanak, annak válaszolni is illik.  :clap:

Feri

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6935 Dátum: 2011.02.05 15:32:05 »
belphegor:

Kedves Kolléga úr :)
Ha már szereltél más típusban ilyen dolgot, nyugodtan nekiállhatsz szerintem. Az áram itt is áram, a szénkefe itt is szénkefe, azt nézd meg, mennyi a szíj feszessége, és persze minden vezeték oda kerüljön, ahol volt, akkor nagy bajt nem tudsz csinálni! Én néha le is fényképezem a cuccot szétszedés előtt  :D Persze az akkumulátort szvsz előtte célszerű lekötni.
Egyébként általános dolog fórumokon, hogy ki ezt mond, ki azt, de az igazság sokszor akkor derül ki, amikor az ember nekiáll és szétkapja. Utána meg Te leszel ebben a témában a legokosabb, mert a jelek szerint más  nem szerelt még ilyent ::)
Ukrán oldalakon találtam hozzá leírást félig, mivel a linkeket letörölték sajnos :(
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.05 15:40:00 írta vd1234 »

belphegor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6936 Dátum: 2011.02.05 16:24:18 »
belphegor:

Ukrán oldalakon találtam hozzá leírást félig, mivel a linkeket letörölték sajnos :(

Elektromos szakik fő (zárt) torrent oldalán (gondolom tudod melyiken, név nélkül, mert a mostani viszonyok miatt még a reklámja is kizárással jár)
találtam kettőt, lehet,hogy pont ezt. Sajnos túl sokat nem foglalkozik a generátorral, meg asszem. a típusa sem teljesen azonos.

Feri

babi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6937 Dátum: 2011.02.05 16:54:45 »
Én ugyan nem értek hozzá, de furának tartom, hogy ha tényleg a kefék kopottak, akkor miért úgy jelentkezik a dolog, hogy hol van töltés, hol nincs?

Ami a többit illeti... azt inkább hagyjuk  ;)

Igazad van, rosszul van írva, ma már így aktuális: eleinte még hosszabb úton vissza-vissza jött a töltés, negyed-fél órás menet után, aztán egyre ritkábban, végűl már nem.
Feri
Szia!
Először is azt írtad, hogy az elején még néha töltött:" Akku töltés visszajelző égve marad, eleinte mikor még hosszabb úton, egy idő után el-elaludt, akkor látni is lehetett a fényszóró fényerején, hogy ez idő alatt tényleg van töltés."   [rohog] [rohog]

Figyusz, nekünk is így csinálta, aztán a szervíz elkért 30000-et a szénkefe cseréért, utána hamarosan újból elromlott, mert kiderűlt, hogy akkor meg valami tömítés hiba miatt rácsöpögött az olaj a generátorra és belefolyt, emiatt tönkrement a kommutátor és a szénkefét is újra ki kellett cserélni. Oda se visszük többet. Én a szereléshez nem sokat értek, de esetleg erre is érdemes oda figyelned.
B.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.05 17:01:07 írta babi »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6938 Dátum: 2011.02.05 17:34:29 »
Szia!
Először is azt írtad, hogy az elején még néha töltött:" Akku töltés visszajelző égve marad, eleinte mikor még hosszabb úton, egy idő után el-elaludt, akkor látni is lehetett a fényszóró fényerején, hogy ez idő alatt tényleg van töltés."   [rohog] [rohog]

Figyusz, nekünk is így csinálta, aztán a szervíz elkért 30000-et a szénkefe cseréért, utána hamarosan újból elromlott, mert kiderűlt, hogy akkor meg valami tömítés hiba miatt rácsöpögött az olaj a generátorra és belefolyt, emiatt tönkrement a kommutátor és a szénkefét is újra ki kellett cserélni. Oda se visszük többet. Én a szereléshez nem sokat értek, de esetleg erre is érdemes oda figyelned.
B.
Üdv!
Nem nekem írtad, de a csúszógyűrű, vagy nevezzük akár kommutátornak, tapasztalataim szerint nem megy tönkre olajtól, maximum ráég az olaj. Simán megtisztítható finom csiszolópapírral, ahogy írtam már. De szvsz elég béna szervíz volt, ha nem vette észre, hogy belefolyt az olaj. Sőt, a tekercsnek sem árt.  Még jó, hogy 30 ezerért kicserélték a szénkefét, köszönöm szépen, kettőt kérek  :nonono:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6939 Dátum: 2011.02.05 19:53:58 »
Igazad van, rosszul van írva, ma már így aktuális: eleinte még hosszabb úton vissza-vissza jött a töltés, negyed-fél órás menet után, aztán egyre ritkábban, végűl már nem.
Na, ez már valóban valószínűsíti a kefe-dolgot.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

anett85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6940 Dátum: 2011.02.06 06:35:33 »
Sziasztok!

A héten szervizben volt a 2006 8.havi Corollánk, egy balesetben eléggé összetört, most javították. Csütörtökön hoztuk el a kocsit, tegnap úgy jártunk, hogy jártuk a boltokat, bementünk egy üzletbe, kb 5 percet töltöttünk bent, és a motor nem indult. Az akksi lemerült a két hete zölden világító visszajelző most fekete. A dolgot nem tudjuk mire vélni, ugyanis tegnap vagy 10 helyen jártunk, és ez volt az utolsó állomás. Mikor felnyitottuk a motorháztetőt, annyit láttunk, hogy a motorteret mosták, mert nagyon tiszta lett. Okozhattak bármi olyat a mosással, hogy az akksi tönkremenjen?

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6941 Dátum: 2011.02.06 09:09:34 »
Szerintem az végzett az akksival, hogy, ahogy írod is, a boltokat jártátok és tizedik állomás után nem indult. Hideg idő, kevés járatás, sok indítás, 5 éves akksi. Ez a kombináció nem szerencsés. Fel kéne tölteni, hátha még bírná. Most főleg, hogy jönnek a jobb idők, lehet, hogy egy nyári szezonra még futná az erejéből.
Gabe 254.

anett85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6942 Dátum: 2011.02.06 10:25:54 »
Szerintem az végzett az akksival, hogy, ahogy írod is, a boltokat jártátok és tizedik állomás után nem indult. Hideg idő, kevés járatás, sok indítás, 5 éves akksi. Ez a kombináció nem szerencsés. Fel kéne tölteni, hátha még bírná. Most főleg, hogy jönnek a jobb idők, lehet, hogy egy nyári szezonra még futná az erejéből.

Itt a boltjárás alatt érts azt, hogy mire kiértünk az elsőbe kb 5 km, aztán a következő attól 3 km-re, és itt most 5 fok van, decemberben a -17-ben nem okozott neki gondot hasonló használat. Igazából meglepett, hogy így az egyik pillanatról a másikra feladta az életet. Biztosan meg fogjuk nézetni a szakszervizzel, mert nem szeretném, ha bármikor előfordulna ilyen, mondjuk fent ragadnék Pesten. :S

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6943 Dátum: 2011.02.06 12:53:25 »
3 meg 5 kilométer kevés a normális töltéshez. Egy 5 éves akksinál ez már okozhat ilyen jellegű "hirtelen halált". Ha mégis az új mellett döntesz, akkor érdemes márkaszervizben optifit akksi felől érdeklődni.
Gabe 254.

anett85

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6944 Dátum: 2011.02.06 14:56:28 »
3 meg 5 kilométer kevés a normális töltéshez. Egy 5 éves akksinál ez már okozhat ilyen jellegű "hirtelen halált". Ha mégis az új mellett döntesz, akkor érdemes márkaszervizben optifit akksi felől érdeklődni.

Ok, rá fogok kérdezni. Egyébként kb milyen árban vannak az akksik, mire számítsak?