Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353082 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6915 Dátum: 2011.02.03 18:27:20 »
Hát ez könnyen kideríthető... Rá kell adni a gyújtást, és megnézni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6916 Dátum: 2011.02.03 19:07:02 »
Arra a hihetetlen dologra senki sem gondol, hogy esetleg az izzó kiégett, vagy - uram bocsá' - nincs is benne?  :hmmmm:
Egy gyújtásrátétel választ ad!

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6917 Dátum: 2011.02.03 19:33:23 »
A "nem villogtat ki semmit a computer" nálam azt jelenti villog a check engine, de nincs letárolva semmi hibakód.

zlk

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6918 Dátum: 2011.02.03 20:48:18 »
Na,ja!! ::) azért izzó még van benne .. ::) csak villog folyamatosan,ha összezárom.. kínomban szétkaptam az eredeti gyújtáegységet és a trafó alatti kondenzátor szerű képződmény enyhén szólva szétégett..jobban mondva kipúposodott,mint öreganyám háta..ez okozhat ilyet???azt valaki meg tudná mondani egy tudatlannak,hogy ezeket a nálam okosabb szenzorokat,amelyek szivatnak már 2 napja, merre találom?? és hogy tudnám őket leellenőrizni?? amúgy elvittem diagnosztikáshoz is és ott sem írt ki hibát .. vezértengelyre nem gondolnék ,mert mielőtt végleg nem indult,csak rakoncátlankodott,voltak pillanatai,amikor jól ment..és akkor nagyon ment...már amennyire egy carina mehet.. ::) a gyújtáskábelt most mérettem ki azok rendben..6 és 10 ohm (kohm?)között ..az eredeti trafó 11.5 kohm ellenállást mutatott..(nem tom ezjó-e?)  ha a trafó rossz ,azt jelezné hibakódként??

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6919 Dátum: 2011.02.03 23:13:11 »
kínomban szétkaptam az eredeti gyújtáegységet és a trafó alatti kondenzátor szerű képződmény enyhén szólva szétégett..jobban mondva kipúposodott,mint öreganyám háta..ez okozhat ilyet???
Hát ha az kondenzátor, akkor kuka. Kérdés mitől ment szét? Ilyet tud például a túlfeszültség okozni rajta.
Hogy ez mennyire befolyásolja a működést azt nem én fogom megmondani.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

belphegor

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6920 Dátum: 2011.02.04 08:11:03 »
Bővebben, ki tudnád fejteni? De jelen pillanatban azt is nagyon megköszönöm, ha megosztja velem valaki a tapasztalatát, honnan lehet jól hozzáférni, hogyan kell kivenni a generátorból a szénkefét, aztán ha szükséges lépek tovább. Némi szakirodalom lelőhelye is jól jönne :) .
Nekem tavasszal a Camry generátora játszott hasonlót - hol töltött, hol nem. Mindezt úgy, hogy az ellenőrző-lámpa nem világított olyankor sem, amikor nem töltött! Kiderült, hogy a fesz-szabályzó volt a hibás, azt kellett cserélni.
Akku töltés visszajelző égve marad, eleinte mikor még hosszabb úton, egy idő után el-elaludt, akkor látni is lehetett a fényszóró fényerején, hogy ez idő alatt tényleg van töltés. Lassan feladom azt hiszem itt a toyotaclub.hu-n. Fent vagyok két Ford Club oldalon a mondeom miatt, ott ha gondom van, rögtön kapok szakszerű, a típusnak megfelelő szakszerű tanácsot, mellékelik a linkeket a szereléshez, sőt akadna  aki a szerelésben is grátisz segítene, ha kérem, a javítási, karbantartási szervíz leírások elérhetőségének a tömkelegét kapom, itt meg, tisztelet ennek a kivételnek, max. azt tanácsolják törzstagok, hogy menjek szervízbe, egy lehetséges szénkefe hiba miatt, illetve, hogy lehet itt más hibaok is, de nem fejtik ki, hogy mi. Szerintem ez utóbbi válaszok csak arra jók, hogy a hozzászólásaik darabszámának statisztikáját növeljék. Tudom a régi toyoták legendásan megbízható autók voltak, nekem is pár évig Corollám volt, még a gyertyáit sem láttam és fájó szívvel váltam meg tőle, talán ezért is ez a minimális típus ismeret, hogy még a szénkefe kivételében sem tudok tanácsot kapni.  Ha valakit megbántottam boccs.  Feri

Baluboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6921 Dátum: 2011.02.04 09:07:45 »
Kedves Tagok! Nagy bajba kerültem. Vettem egy motorhibás Yarist. A szerelőm javaslatára nem megjavítottam a motort hanem kicseréltem. A szerelő megadta milyen motorkódú motort keresek. Megvásároltam a motort aztán kiderült mégse jó bele, mert az enyémben japán motor volt ez meg francia. Állítólag minden stimmel, csak a vezérműtengely végén található jeladó csatlakozása más. Tehát olyan szakembert keresek aki konkrét választ tud adni arra: Megoldható-e ez a probléma? Vagy ez a motor sehogy nem lesz kompatibilis? Felhívtam egy csomó Toyota szervizt, de senki nem tudott infót mondani, csak azt ami a számítógépben van. Előre is köszönöm a segítséget!

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6922 Dátum: 2011.02.04 10:33:30 »
Kedves Tagok! Nagy bajba kerültem. Vettem egy motorhibás Yarist. A szerelőm javaslatára nem megjavítottam a motort hanem kicseréltem. A szerelő megadta milyen motorkódú motort keresek. Megvásároltam a motort aztán kiderült mégse jó bele, mert az enyémben japán motor volt ez meg francia. Állítólag minden stimmel, csak a vezérműtengely végén található jeladó csatlakozása más. Tehát olyan szakembert keresek aki konkrét választ tud adni arra: Megoldható-e ez a probléma? Vagy ez a motor sehogy nem lesz kompatibilis? Felhívtam egy csomó Toyota szervizt, de senki nem tudott infót mondani, csak azt ami a számítógépben van. Előre is köszönöm a segítséget!


Hát egy kicsit bővebb infót adsz akkor jobban tudunk segíteni. Mi az egyik motornak a motorkódja, és a másiknak.
Ha csak a jeladó a más akkor biztos lehet orvosolni. De azért jobban bele kellene mélyedni.

Baluboy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6923 Dátum: 2011.02.04 12:55:59 »
Kedves Tagok! Nagy bajba kerültem. Vettem egy motorhibás Yarist. A szerelőm javaslatára nem megjavítottam a motort hanem kicseréltem. A szerelő megadta milyen motorkódú motort keresek. Megvásároltam a motort aztán kiderült mégse jó bele, mert az enyémben japán motor volt ez meg francia. Állítólag minden stimmel, csak a vezérműtengely végén található jeladó csatlakozása más. Tehát olyan szakembert keresek aki konkrét választ tud adni arra: Megoldható-e ez a probléma? Vagy ez a motor sehogy nem lesz kompatibilis? Felhívtam egy csomó Toyota szervizt, de senki nem tudott infót mondani, csak azt ami a számítógépben van. Előre is köszönöm a segítséget!


Hát egy kicsit bővebb infót adsz akkor jobban tudunk segíteni. Mi az egyik motornak a motorkódja, és a másiknak.
Ha csak a jeladó a más akkor biztos lehet orvosolni. De azért jobban bele kellene mélyedni.

Köszönöm a gyors reagálást! Az eredeti motoron nincsenek betűk csak számok. A többi csatlakozó azért stimmel mert átpakoltak mindent az eredeti motorról, csak ez a csati maradt az originál. Alvázszámot írok remélem ez segít. Az újé: VNKKV12340A080511 a régié: JTDV123900207473. A réginek csak ennyi a motorkódja: 0471283 az újé: ISZU081407. Remélem ez segít, előre is köszönöm: Balázs

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6924 Dátum: 2011.02.04 19:43:03 »
Lassan feladom azt hiszem itt a toyotaclub.hu-n. Fent vagyok két Ford Club oldalon a mondeom miatt, ott ha gondom van, rögtön kapok szakszerű, a típusnak megfelelő szakszerű tanácsot, mellékelik a linkeket a szereléshez, sőt akadna  aki a szerelésben is grátisz segítene, ha kérem, a javítási, karbantartási szervíz leírások elérhetőségének a tömkelegét kapom, itt meg, tisztelet ennek a kivételnek, max. azt tanácsolják törzstagok, hogy menjek szervízbe, egy lehetséges szénkefe hiba miatt, illetve, hogy lehet itt más hibaok is, de nem fejtik ki, hogy mi. Szerintem ez utóbbi válaszok csak arra jók, hogy a hozzászólásaik darabszámának statisztikáját növeljék. Tudom a régi toyoták legendásan megbízható autók voltak, nekem is pár évig Corollám volt, még a gyertyáit sem láttam és fájó szívvel váltam meg tőle, talán ezért is ez a minimális típus ismeret, hogy még a szénkefe kivételében sem tudok tanácsot kapni.  Ha valakit megbántottam boccs.  Feri
Á, miért is bántottál volna meg bárkit is  :) ... Az a helyzet, hogy féltve őrizzük az információkat, már csak puszta irigységből sem adjuk ki őket. Pedig a többségünk autóvillamossági szerelő, én magam is este elalvás előtt generátorokat szoktam csukott szemmel szét- és összeszerelni, mert ez nyugtat meg. Arról még véletlenül sincs szó, hogy azért nem válaszolunk, mert nem tudjuk a választ, és nem akarunk hülyeséget írni... Hisz az egyetlen cél a hsz-ok számának növelése, ezért is kaptál ilyen sok szakszerűtlen, hibás, félrevezető információt  :yes:

Boccs ha megbántottalak  ;) :D :flowers:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6925 Dátum: 2011.02.04 19:55:49 »
Á, miért is bántottál volna meg bárkit is  :) ... Az a helyzet, hogy féltve őrizzük az információkat, már csak puszta irigységből sem adjuk ki őket. Pedig a többségünk autóvillamossági szerelő, én magam is este elalvás előtt generátorokat szoktam csukott szemmel szét- és összeszerelni, mert ez nyugtat meg. Arról még véletlenül sincs szó, hogy azért nem válaszolunk, mert nem tudjuk a választ, és nem akarunk hülyeséget írni... Hisz az egyetlen cél a hsz-ok számának növelése, ezért is kaptál ilyen sok szakszerűtlen, hibás, félrevezető információt  :yes:
Boccs ha megbántottalak  ;) :D :flowers:
Nyugi, Palaczk, azért van abban vmi, amit mond a cartárs, ne sértődj meg! Hozzáteszem, hogy a Toyota-használók tényleg hajlamosak az elkényelmesedésre, míg más típusoknál sokkal jobban pörög az "Általános műszaki problémák" topic. Olyan meghibásodás-áradatokat olvastam (én is érdekelt vagyok más márkánál is), hogy azokhoz képest itt halálos az unalom! :yes: Nem értünk hozzá, ennyi. Csakhogy más márkáknál állandóan megy a buhera, meg a szerelés, és (az "igazolt" szerelők mellett) sok a műkedvelő "autóbontó". Az opel-fórumon pl. állandóan egy orosz oldalra hivatkoznak, ahol mindent bontanak/szétszednek/javítanak/cserélnek...
hazard

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6926 Dátum: 2011.02.04 19:59:45 »
Szerintem érthető volt, hogy mit akartam mondani  :) ... Tényleg elvárható lenne, hogy mindenki, aki olvas egy hsz-t és nem tud rá válaszolni, reagáljon, hogy "bocs, nem tudom a választ"? Nem, nem elvárható. Emiatt meg kell sértődni, kollektíven lebafni az egész társaságot? Szerintem nem; ha pedig mégis, akkor lesznek ilyen, arányosan kedves reakciók  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6927 Dátum: 2011.02.04 20:05:29 »
Én csak annyit tennék hozzá, hogy egy geretáror szénkefecsere pont ugyanúgy zajlik egy Modeóban, mint egy Toyotában. Kiszedi az ember, szétszedi, cseréli. Pont ez az ami majdnem grammra minden autóban ugyanaz, csak legfeljebb máshol vannak a csavarok. Esetleg a szénkefetartó nem csavaros, hanem forrasztott. Na bumm.  Aki nekilát egy Mondeón ilyet csinálni, az pont ugyanúgy nekiáll egy Rollán, vagy egy Scenicen is.  Aki szerelt már ilyet, annak egyrészt megvannak a szerszámai, másrészt nem van ehhez némi affinitása is, ami azért nem ártalmas, ha bütyköl az ember.


Ja, még valami.  Általában a korosabb, kisebb értékű autókat szoktál szerelgetni, a drágább újakat, már a gari miatt sem nagyon.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.04 20:07:23 írta Trotter66 »
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6928 Dátum: 2011.02.04 20:20:42 »
Bővebben, ki tudnád fejteni? De jelen pillanatban azt is nagyon megköszönöm, ha megosztja velem valaki a tapasztalatát, honnan lehet jól hozzáférni, hogyan kell kivenni a generátorból a szénkefét, aztán ha szükséges lépek tovább. Némi szakirodalom lelőhelye is jól jönne :) .

Feri
Üdv!

Hiace-ről nem találtam javításit, de szvsz a Carina javítási generátorral foglalkozó része is jó ötleteket ad. Van itt szó tesztelésről, műszaki adatokról, javításról...A torrent-kereso.hu oldalon a keresőbe beírod, hogy toyota carina, és a 300 megás változatot hatan seedelik, nekem elég gyorsan lejött. De van Corolla, Camry, szóval azokban is van villamos dolgokról szó, érdemes belenézni, Hiace-ben sem hinném, hogy annyira más a generátor, valószínűleg nagyon hasonló a többihez. Mellékelek egy képet a Carináéból. Ezen a kefetartó, a kefék és a csúszógyűrűk elég jól láthatóak.
Ilyen futásteljesítmény mellett azért valószínűsítem a nagy kefekopást (mármint hogy elkoptak és már nem érintkeznek), és elképzelhető, hogy a csúszógyűrűk is beégtek kissé. Ezeket elég finom csiszolópapírral (>800-as) érdemes óvatosan megtisztítani, esetleg a keféken kívül a nyomórugókat is kicserélni. Ha sokáig ment így a kocsi, hogy hol van töltés, hol meg nincs a generátortól, akkor az sajnos odavághat a feszültségszabályzónak is, ezért szerintem minél előbb meg kellene nézni a generátort. Ha szerencséd van, a feszültségszabályzó még jó lehet, de elég necces az elmondottak alapján.
Én még csak Marutiban kaptam szét az önindítót (MTZ-t leszámítva), forrasztottam a forgórészt, csiszoltam a kommutátort, kipucoltam, nem egy nagy mutatvány, azóta is jó hála Istennek!

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.04 20:27:33 írta vd1234 »

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6929 Dátum: 2011.02.04 20:24:12 »
Szerintem érthető volt, hogy mit akartam mondani  :) ... Tényleg elvárható lenne, hogy mindenki, aki olvas egy hsz-t és nem tud rá válaszolni, reagáljon, hogy "bocs, nem tudom a választ"? Nem, nem elvárható. Emiatt meg kell sértődni, kollektíven lebafni az egész társaságot? Szerintem nem; ha pedig mégis, akkor lesznek ilyen, arányosan kedves reakciók  :yes:
Érthető persze, meg szerintem az is amire én gondoltam. Igazából a stílussal volt a baj, vica-versa...
Egyébként megint Her Trotter-nél a pont, megfogalmazta a lényeget! :winkiss:
hazard