Bővebben, ki tudnád fejteni? De jelen pillanatban azt is nagyon megköszönöm, ha megosztja velem valaki a tapasztalatát, honnan lehet jól hozzáférni, hogyan kell kivenni a generátorból a szénkefét, aztán ha szükséges lépek tovább. Némi szakirodalom lelőhelye is jól jönne .
Feri
Üdv!
Hiace-ről nem találtam javításit, de szvsz a Carina javítási generátorral foglalkozó része is jó ötleteket ad. Van itt szó tesztelésről, műszaki adatokról, javításról...A torrent-kereso.hu oldalon a keresőbe beírod, hogy toyota carina, és a 300 megás változatot hatan seedelik, nekem elég gyorsan lejött. De van Corolla, Camry, szóval azokban is van villamos dolgokról szó, érdemes belenézni, Hiace-ben sem hinném, hogy annyira más a generátor, valószínűleg nagyon hasonló a többihez. Mellékelek egy képet a Carináéból. Ezen a kefetartó, a kefék és a csúszógyűrűk elég jól láthatóak.
Ilyen futásteljesítmény mellett azért valószínűsítem a nagy kefekopást (mármint hogy elkoptak és már nem érintkeznek), és elképzelhető, hogy a csúszógyűrűk is beégtek kissé. Ezeket elég finom csiszolópapírral (>800-as) érdemes óvatosan megtisztítani, esetleg a keféken kívül a nyomórugókat is kicserélni. Ha sokáig ment így a kocsi, hogy hol van töltés, hol meg nincs a generátortól, akkor az sajnos odavághat a feszültségszabályzónak is, ezért szerintem minél előbb meg kellene nézni a generátort. Ha szerencséd van, a feszültségszabályzó még jó lehet, de elég necces az elmondottak alapján.
Én még csak Marutiban kaptam szét az önindítót (MTZ-t leszámítva), forrasztottam a forgórészt, csiszoltam a kommutátort, kipucoltam, nem egy nagy mutatvány, azóta is jó hála Istennek!
[a csatolmányt egy admin törölte]