Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355354 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Szmuki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6870 Dátum: 2011.02.01 19:47:48 »
Szmuki.
Keres rá úgy hogy kutyacsont.

Nem Kutyacsont! Első Stabilizátor Rúd két szillentjéről beszélek.  Kutyacsont a legvégén van.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6871 Dátum: 2011.02.01 19:57:25 »
Szmuki.
Keres rá úgy hogy kutyacsont.

Nem Kutyacsont! Első Stabilizátor Rúd két szillentjéről beszélek.  Kutyacsont a legvégén van.

Gyáriban biztosan lehet kapni márkakereskedésben.
Bárbiban kérdezted?
Xanyi

Szmuki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6872 Dátum: 2011.02.01 20:18:05 »
Nem Bárdi? Webshopjában néztem de ott nincs! Ha Gyöngyösön járok beugrok a Toyotába megkérdezni hát ha van nekik. Bár gondolom méreg drágán!! Ezért lenne találni olyan autósboltot aki meg tudná hozni nekem. Vagy egy totálkáros 2000 VVT corollát találni és kiszedni alóla:)! Ha valaki tud ilyet szóljon!
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.01 20:25:11 írta kleingy »

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6873 Dátum: 2011.02.01 20:25:26 »
A bontók listája a kluboldalon van. ;)
         

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6874 Dátum: 2011.02.01 20:56:11 »
Nem Bárdi? Webshopjában néztem de ott nincs! Ha Gyöngyösön járok beugrok a Toyotába megkérdezni hát ha van nekik. Bár gondolom méreg drágán!! Ezért lenne találni olyan autósboltot aki meg tudná hozni nekem. Vagy egy totálkáros 2000 VVT corollát találni és kiszedni alóla:)! Ha valaki tud ilyet szóljon!
De igen, Bárdi. Elírtam...
Autósboltba nincs olcsón, márkaszervízbe van drágán  ;)
Xanyi

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6875 Dátum: 2011.02.01 21:32:05 »
A bontók listája a kluboldalon van. ;)
Bontóból gumiszilentet?! Hát ez nóóóórmális?!  :censored:  :flowers:

Azt csak újban szabad venni. Amúgy az összes bontós szilent rossz, ugyanis 2002-es a legfiatalabb kocsi is, ami 8-9 éves alaphangon. Ez idő alatt meg az állástól is elernyed a gumi. Nekem is cserélni kell sajnos a szilenteket. Ha nincsen a Bárdiban, akkor meg kell nézni másutt. Végső? esetben a mszervizben kell megvenni.

Bontva venni semmi értelme, akkor inkább ki sem kell cserélni.


Mellesleg megjegyzem, hogy 99%, hogy egy 100.000 km-nél többet futott E11-es Corolla gyári stabilizátor rudacskái szét vannak kopva. Nálam már 80e km után hallani lehetett a kotyogásukat, pedig nem mentem ész nélkül állandó jelleggel a macskakövön... Természetesen ezt is csak újra szabad cserélni.

Úgy összességében nem igazán látok a lengőkarokat? és a féltengelyeket leszámítva olyan futómű alkatrészt, amit nem újonnan kellene megvenni. A fék is ilyen, max a nyereg vehető meg bontóban, a többi részéből újat kell venni mindig.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6876 Dátum: 2011.02.01 21:33:58 »
Hát ha ő kiszedné egy 11 éves autóból, akkor nem tudom, miért ne nézhetne bontóban.  :whistling: :tt2:
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6877 Dátum: 2011.02.01 21:36:54 »
Nézze a boltban az újat. Most vesz egy 2 évvel fiatalabb szettet, akkor mi van?! Ugyan az a szar lesz kb, mint ami most bent van. Össze is van sülve, el vannak ezek deformálódva. Ilyet még nem hallottam, hogy szilentet bontóból venni... Olyan, mint a műsoros óvszert kimosni és újra használni.  :censored:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6878 Dátum: 2011.02.01 21:40:19 »
Vazz, ha még a poént se veszed, rossz estéd lehet. :naspang:
 :hug:
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6879 Dátum: 2011.02.01 21:42:15 »
Vazz, ha még a poént se veszed, rossz estéd lehet. :naspang:
 :hug:
Szar és fárasztó napom volt. Nem rég értem haza még a melóhelyről...

Nem vettem észre, hogy poén. Sorry.  :flowers:

Szmuki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6880 Dátum: 2011.02.01 22:31:50 »
THX! A válaszokat!
Akkor legyetek kedvesek egy olyan Online Shop-ot mondani ahol meg lehet rendelni a neten! VAgy ha csak egy telszámot tudtok mondani akinek van raktáron az is jöhet.
A szerelőm is ezzel jött(de nem akartam hinni neki) hogy a stabilizátor rúd is kopott és hiába kap új szilentet kotyogni fog. Egy gyári új stabilizátor meg horror árban van.
Először megpróbálnám a új szilentel!
 Pár kérdés! Vízpumpa,olajszervó?, futási ideje mennyi mert nekem még tuti gyári. Feszítőgörgő már lett cserélve. Most akarom cserélni a hosszbordásszíjat.
De valami olyasmi rémlik, hogy a szerelőm azt tanácsolta hogy ne nyúljunk hozzá amíg hibamentes(vízpumpa).
Más: Szelephézag állítást hány e km után kell elvégezni. A szerelőm azt mondta hogy nem kell. De én ragaszkodom hozzá!
        Nagyon gondolkodom hogy beleteszem a gázt ilyen benzin árak mellett. Évi 15e km-t gurulok 2év alatt megtérül. De ezek a VVTI mocik szeretik a gázt? Nem hal meg tőle a szelepeim hengerfejem?
230e árajánlatot kaptam rá(Pótkeréktartályos).
 Ezek a mocik meddig ketyegnek el. Valaki valós példát tud mondani, amit a saját szemével látott pl: 410e km? és még bontatlan moci?
Nekem csipegeti az olajat de nem vészes 1 olaj csere között megeszik  1.5litert. Nálam 12e egy intervallum. Szerelőm azt mondta hogy ezért kár lenne még szétszedni a blokkot. Ez még semmi. Inkább egye meg a kenyere javát mind hogy más főbb baja legyen!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6881 Dátum: 2011.02.01 23:04:12 »
A stab. karok kotyognak, nem a rúd. Ezért hiába cseréled a szilenteket, azzal nem oldódik meg sajnos a probléma. Kis karokat 5 körül lehet venni amúgy darabárban kb.

Szilent szerintem a stab. rúdhoz csak gyáriban lesz, a nagy-szilentek lesznek utángyártottban is.

A vízpumpa elvileg örökös, csak akkor kell cserélni, ha baj van. Ugyan ez igaz az olajpumpára is. Nálam a feszítő görgő sem lett még cserélve, eddig szerencsére jól működik mind a két VVTi motoros kocsink a gyári alkatrészekkel is.

Szelephézagot 300e km után kell kb. állítani, korábban nem indokolt a dolog. A VVTi motor nem állítódik el és nem kopik ki a szelep sem. Fölösleges vele foglalkozni ekkora nagyságrendű futás előtt.

Szerintem ne erőltesd a gázt, mert a motorod nem arra van kitalálva. Ugyan ezt mondom az etanolra is. De mások lehet, hogy nem így gondolják.

Elvileg elmennek 300-400e km-t ezek a motorok gyűrűzés nélkül, ha jó olajat kapnak, meg ha vigyáznak rájuk. Ekkor általában egy gyűrűzés kelleni szokott már, amivel aztán újabb pár százezer km-t el lehet menni. Nagyon sok múlik a használaton, pl. ha hidegen valaki pörgeti, meg terheli, netán teszkós olajat ad neki, akkor pár tízezer km alatt tönkre lehet ezt a jó motort is tenni.

12e km alatt 1.5 liter olaj nem a világ vége, pláne ha nem fokozódik az idő előrehaladtával. Ha már 10e alatt megeszik 2 litert vagy többet, akkor érdemes a motorfelújításon gondolkozni, addig szerintem nem. Javaslom, hogy valami jóféle 0W-40-es vagy 5W-40-es motorolajat használj a kocsiban. Ezzel a motorod élettartama eléggé magas lesz, ha nem gyilkolod hidegen a motort, valamint az olajfogyasztásod is alacsonyabb lesz, mint egy xW-30-as olajjal. A 10W-40 és tsai részemről erősen ellenjavaltak. Maradjunk a 0W-s és az 5W-s (lehetőleg szintetikus) olajaknál.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.01 23:07:27 írta B.S. »

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6882 Dátum: 2011.02.01 23:12:45 »
A szerelőd azért érti a dolgokat, hallgass rá!

Miért olyan fontos az online shop? Nem biztos hogy találsz úgy... Sétálj be egy Bárdiba, ha tudnak, adnak, ha nem akkor pedig irány egy márkakereskedés!

Idézet
A szerelőm is ezzel jött(de nem akartam hinni neki) hogy a stabilizátor rúd is kopott és hiába kap új szilentet kotyogni fog.
Előfordul ez is, de ritka. 90%, hogy az új szilent megoldja a dolgot. Ha mégsem, akkor még mindig ott a szigetelőszalag  [rohog]

Idézet
Pár kérdés! Vízpumpa,olajszervó?, futási ideje mennyi mert nekem még tuti gyári. Feszítőgörgő már lett cserélve. Most akarom cserélni a hosszbordásszíjat.
De valami olyasmi rémlik, hogy a szerelőm azt tanácsolta hogy ne nyúljunk hozzá amíg hibamentes(vízpumpa).
Mi az az olajszervó?
A szerelőd jól mondja, vízpumpát majd akkor kell cserélni, ha baj lesz vele.
Ez általában minden autóra igaz, kivéve azokat ahol a vezérműszíj hajtja. Ott ugyanis ajánlott a szíjjal együtt cserélni. De ez se szabály, csak szokás! De a Corollád amúgy sem ilyen, a sima ékszíj hajtja...

Idézet
Más: Szelephézag állítást hány e km után kell elvégezni. A szerelőm azt mondta hogy nem kell. De én ragaszkodom hozzá!
Ezt is jól mondja a szerelőd. Nem kell!
Sőt, hagyományosan nem is lehet. Ha mégis kellene, akkor elég nagy művelet. Vezérműlánc, vezérműtengely ki, stb...
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6883 Dátum: 2011.02.01 23:14:54 »
Idézet
A stab. karok kotyognak, nem a rúd. Ezért hiába cseréled a szilenteket, azzal nem oldódik meg sajnos a probléma. Kis karokat 5 körül lehet venni amúgy darabárban kb.

Ezt így a távolból honnan tudjuk? Kutyacsont is lóghat és a stabi szilentjei is. A szerelő bizonyára már megnézte, hogy az utóbbiak kellenek neki.
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6884 Dátum: 2011.02.02 00:25:16 »
Sziasztok!
Rokon Toyota Hiace kb. 10 éves manuális váltós diesel kisbuszában napok óta, csak hosszabb úton van néha rövid ideig töltés. Én szénkefére gyanakodom így látatlanban, megjegyzem nem ismerem ezt a típust  .  A napokban jön hozzánk a kocsival és megkért, hogy próbáljak majd segíteni.
Kb. 500 000 km van a kocsiban, nem emlékszik szénkefe cserére a tulaj. Ékszíjakat átnézte, nem csúsznak. Most úgy jár vele, hogy ha leáll, ráteszi a töltőt. Mi a tapasztalatotok töltés kimaradás ügyben? Mire számítsak, mennyire problémás a generátor szénkefe kivétele - cseréje?
Előre is köszönöm a segítséget.
Egyáltalán nem biztos, hogy a kefék okozzák a problémát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )