A stab. karok kotyognak, nem a rúd. Ezért hiába cseréled a szilenteket, azzal nem oldódik meg sajnos a probléma. Kis karokat 5 körül lehet venni amúgy darabárban kb.
Szilent szerintem a stab. rúdhoz csak gyáriban lesz, a nagy-szilentek lesznek utángyártottban is.
A vízpumpa elvileg örökös, csak akkor kell cserélni, ha baj van. Ugyan ez igaz az olajpumpára is. Nálam a feszítő görgő sem lett még cserélve, eddig szerencsére jól működik mind a két VVTi motoros kocsink a gyári alkatrészekkel is.
Szelephézagot 300e km után kell kb. állítani, korábban nem indokolt a dolog. A VVTi motor nem állítódik el és nem kopik ki a szelep sem. Fölösleges vele foglalkozni ekkora nagyságrendű futás előtt.
Szerintem ne erőltesd a gázt, mert a motorod nem arra van kitalálva. Ugyan ezt mondom az etanolra is. De mások lehet, hogy nem így gondolják.
Elvileg elmennek 300-400e km-t ezek a motorok gyűrűzés nélkül, ha jó olajat kapnak, meg ha vigyáznak rájuk. Ekkor általában egy gyűrűzés kelleni szokott már, amivel aztán újabb pár százezer km-t el lehet menni. Nagyon sok múlik a használaton, pl. ha hidegen valaki pörgeti, meg terheli, netán teszkós olajat ad neki, akkor pár tízezer km alatt tönkre lehet ezt a jó motort is tenni.
12e km alatt 1.5 liter olaj nem a világ vége, pláne ha nem fokozódik az idő előrehaladtával. Ha már 10e alatt megeszik 2 litert vagy többet, akkor érdemes a motorfelújításon gondolkozni, addig szerintem nem. Javaslom, hogy valami jóféle 0W-40-es vagy 5W-40-es motorolajat használj a kocsiban. Ezzel a motorod élettartama eléggé magas lesz, ha nem gyilkolod hidegen a motort, valamint az olajfogyasztásod is alacsonyabb lesz, mint egy xW-30-as olajjal. A 10W-40 és tsai részemről erősen ellenjavaltak. Maradjunk a 0W-s és az 5W-s (lehetőleg szintetikus) olajaknál.