Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355542 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6795 Dátum: 2011.01.19 15:53:36 »
Oké, köszi!
Karternél is le lehet tisztítani a sarat? Csávó azt mondta szervízbe hogy nem kell ilyenekkel foglalkozni, de azért mégis csak jó az ha tiszta... Brigéciol oda is jó?
Jo oda is szerintem. Bar tisztitani tenyleg nem erdemes, mert tiszta sar lesz lent nagyon hamar. Max arra jo a pucolas, hogy latni fogod, hogy pontosan hol folyik es mennyire.

A kartert sok kicsi csavar fogja, ahol ereszt, ott lehet, hogy eleg lenne csak meghuzni szorosabbra a csavarokat, azt ideiglenesen elall a szivargasa az olajnak. A Hondanal hasznalt, 1 evet meg kibirt a tomitese.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6796 Dátum: 2011.01.19 16:15:26 »
Ja a ***ol az egy elavult technika. Manapság valóban a féktisztító a buli, megfújod, ha makacs, picit áll, aztán megfújod mégegyszer, lefolyik, elpárolog, annyi, nem is kell különösképpen törölgetni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

TZoli

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6797 Dátum: 2011.01.19 16:17:38 »
Féktisztító+egy kis drótos kefe,én így szoktam, patikára lehozza

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6798 Dátum: 2011.01.21 16:47:17 »
djbogy, ezek csak szépséghiba-kategóriájú dolgok, én nem is foglalkoznék velük.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6799 Dátum: 2011.01.21 21:31:12 »
Szeretem ha szép az autó, minden tekintetben... Tavaly így is csak 3-4évesnek nézték....  ::)
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6800 Dátum: 2011.01.21 22:11:25 »
Szeretem ha szép az autó, minden tekintetben... Tavaly így is csak 3-4évesnek nézték....  ::)
Picit OFF, de elmondom, mert erre klappol:
Lemosva (kézi mosóban), majd szépen megszáradva (4 nap garázsban) az autómat elővettem egy krúzolásra.... 3 ismerősöm megjegyezte, milyen csilli-vili, egy pedig kerek-perec kijelentette, h most jöttem a kozmetikából és polír után van a gép... pedig nem...
3 más márka mellé állva (Opel, Chevrolette, Ford) tényleg szembe öltő a különbség!!! A Toyota ragyog, a többi max. fénylik... Nagyon minőségi a lakk a japánokon! :yes:
...viszont igen vékony!
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.21 22:13:02 írta hazard »
hazard

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6801 Dátum: 2011.01.21 22:14:43 »
Van benne valami!
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Zsolti76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6802 Dátum: 2011.01.24 18:55:05 »
Sziasztok!

2005-ös d4d Toyota Corolla Verso-m van és egy zónás digitális klíma van benne. Olyan gondom van a fűtéssel, hogy csak a vezető oldalon fújja a meleget, jobb oldalon csak hideget.
Akárhogy állítom (alsó, középső vagy felső állásba), csak a vezető oldalon nyom meleget, az autó jobb oldala felé pedig fokozatosan egyre hidegebbet. ( Termosztát jó, hűtőjét átmostam, a levegő szabályzó lapátok motorja jó)
Akinek van ötlete, hogy mi lehet a gond, kérem írja meg nekem! Köszönettel: Zsolti76

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6803 Dátum: 2011.01.24 20:27:06 »
Zsolti76

Gond lesz a vezérlésével. Szerintem irány a márkaszervíz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6804 Dátum: 2011.01.25 00:28:04 »
Zsolti76

Gond lesz a vezérlésével. Szerintem irány a márkaszervíz.

Kíváncsi voltam rá hogy mit írsz Palaczk, azért nem is írtam, hogy szerintem is a szervízbe vinne az első utam nekem is Zsolti76 :excl:
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6805 Dátum: 2011.01.27 09:10:48 »
ha 4-5 napig áll kinn az autó és x időpontban tuti indulnia kell akkor jó ha félórával előtte beinditom és járatom egyhelyben pár percet?
vagy az gyengiti az akksit? úgy emlékszem a generátor csak folyamatos 40-50kmes haladáskor tölt.  :surrender:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6806 Dátum: 2011.01.27 10:41:17 »
Ártani nem árt ha max 5 percet járatod, azalatt kicsit melegszik az olaj, fél órát semmiképpen sem javaslok.
Ha nagyon fergeteges minuszok vannak akkor főleg érdemes. Utána finoman kell vele bánni az első kilométereken, max 1/3 gázzal gyorsitani, és fokozatosan nyomva  a pedált.
{ Imádom az olyanokat, aki *** a gázpedált 3/4 állásig nyomja 2 mp-et és már vált is. Közben az autó ugyan nem gyorsul, de 1000x annyi üzemanyagot fogyaszt. }
Városban néhány km-es utakon az olaj nem melegszik fel üzemi hőmérsékletre 85-100°C-ra ami ideális lenne a kenés szempontjából, ezért városban én nem szoktam tolni neki soha.

Nagy hidegekben úgy indulok, hogy garázsba kimegyek, elinditom, kinyitom a kapukat, kijárok, becsukódok, addig jár a moci és utána finoman elindulok.
Az generátormár a beinditás után elkezd tölteni, csak főleg városi autóknál amit betöltene, azonnal ki is veszi a többség.
Pl.: a motor ugyan -10°C-ban lett elinditva, de már nyomatja négyes fokozaton a fűtés ventilátort, ablakfűtést, ülésfűtést, tompitott fényt, rádiót miegymást. Emiatt nagyobb az töltés kinyerése, mint betöltése az akkumulátorba. 1-3 év alatt kuka az ilyen akku. Illetve a városi, rövid utak, megállítás-elinditás veszik ki a legtöbb  :excl: energiát az akkuból, 300-800 Amper is lehet egy-egy indítómotor áramfelvétele addig, mig tekerteted a motort vele.
Én személy szerint 2-3 havonta a kocsin kivűl egy jó napig, de minimum egy éjszakán át töltöm az akkut FIGYELVE A TÖLTŐFESZRE MAX 14.4 V LEHET. alacsony árammal töltve, de tovább.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6807 Dátum: 2011.01.27 11:06:58 »
Üdv!
Én úgy tudom, hogy 5 percnél tovább tényleg nem célszerű pöfögtetni a motort. Itt nem tudom, hogy van, de pl. MTZ-nél  gyűrűkokszosodás lesz tőle.
Na ez a 300-800A áramfelvétel azért érdekes,  pl. Carinában olyan 55 Ah-s akkumulátortól. Az örül, ha ennyi a rövidzárási árama, 210 Ah-sok járnak 700-900(?) körül, hacsak nem spirálcellás. Továbbvive, ha az önindító 800W, akkor ha le is esik indításkor az akku feszültsége névleges 12V-ról 8V-ra (!!! elég szélsőséges), akkor is 100A, de még szélsőségesebb esetben max. 200A. MTZ 4500W-os önindítónál lehet 4-500A, de az más kategória ugye. Ez a 300-800A szerintem csak egy olyan egy századmásodpercig állhat(na) fennt, amikor az önindító forgórésze áll és meg kell indítani (olyankor rövidzárnak vehető), de akkor még terheletlen a forgórész. Üzemszerűen személyautóknál kizártnak tartom.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.27 11:27:19 írta vd1234 »

Laci76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6808 Dátum: 2011.01.27 11:19:07 »
Szerintem egy carina-ban nincs is olyan vezeték ami elbírná a 300 ampert.
Nem hogy a 800-at.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6809 Dátum: 2011.01.27 11:24:50 »
{ Imádom az olyanokat, aki *** a gázpedált 3/4 állásig nyomja 2 mp-et és már vált is. Közben az autó ugyan nem gyorsul, de 1000x annyi üzemanyagot fogyaszt. }
Szerintem aki igazán spórolni akar, az kb. így vezet. (3/4 gázzal kb. 2000-es fordulatig, majd vált.) De erről meg lehet kérdezni valamelyik fogyasztás gurut. Persze csak, ha injektoros az autó.
Attila 31
  - Avensis
- Prius