Ártani nem árt ha max 5 percet járatod, azalatt kicsit melegszik az olaj, fél órát semmiképpen sem javaslok.
Ha nagyon fergeteges minuszok vannak akkor főleg érdemes. Utána finoman kell vele bánni az első kilométereken, max 1/3 gázzal gyorsitani, és fokozatosan nyomva a pedált.
{ Imádom az olyanokat, aki *** a gázpedált 3/4 állásig nyomja 2 mp-et és már vált is. Közben az autó ugyan nem gyorsul, de 1000x annyi üzemanyagot fogyaszt. }
Városban néhány km-es utakon az olaj nem melegszik fel üzemi hőmérsékletre 85-100°C-ra ami ideális lenne a kenés szempontjából, ezért városban én nem szoktam tolni neki soha.
Nagy hidegekben úgy indulok, hogy garázsba kimegyek, elinditom, kinyitom a kapukat, kijárok, becsukódok, addig jár a moci és utána finoman elindulok.
Az generátormár a beinditás után elkezd tölteni, csak főleg városi autóknál amit betöltene, azonnal ki is veszi a többség.
Pl.: a motor ugyan -10°C-ban lett elinditva, de már nyomatja négyes fokozaton a fűtés ventilátort, ablakfűtést, ülésfűtést, tompitott fényt, rádiót miegymást. Emiatt nagyobb az töltés kinyerése, mint betöltése az akkumulátorba. 1-3 év alatt kuka az ilyen akku. Illetve a városi, rövid utak, megállítás-elinditás veszik ki a legtöbb
energiát az akkuból, 300-800 Amper is lehet egy-egy indítómotor áramfelvétele addig, mig tekerteted a motort vele.
Én személy szerint 2-3 havonta a kocsin kivűl egy jó napig, de minimum egy éjszakán át töltöm az akkut FIGYELVE A TÖLTŐFESZRE MAX 14.4 V LEHET. alacsony árammal töltve, de tovább.