Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355355 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6720 Dátum: 2011.01.02 15:41:26 »
Első körben valami melegebb helyen ki kellene olvasztani, az üzemanyaghoz pedig egy duplaadag gázolajoshoz való injektor-üzemanyagrendszer tisztítót tölteni.

-remélhetőleg csak az üzemanyagból kicsapódott víz megfagyott , és ezért nincs megfelelő üzemanyagnomás.  - esetleg nem volt eléggé alacsony a tankolt anyag dermedéspontja, és túl sűrű volt a rendszernek a -15 fokos éjszakák után.

-A szűrőből a vizet le kellene eresteni.

ha ezzel javul a dolog, akkor az akkusaru 4-5 perces levételével a computer resetelhető, ha nem javul, akkor ki kell olvastatni a hibakódot. ( szerintem javulni fog! )
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6721 Dátum: 2011.01.02 15:43:52 »
Még valami: nem kellene a hideg dieselt (sem) 4000 rpm-ig forgatgatni.... Inkább csak 2000 rpm-ig.  :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6722 Dátum: 2011.01.02 15:55:58 »
...és kevés (1/5 tank alatt)  ü.a mennyiséggel télen ilyen hosszú ideig lerakni (sőt használni sem).

A lényeget meg Tamás leírta.

drica

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Yaris 1.4 D4D Blue Ice / Corolla 1.4 D4D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6723 Dátum: 2011.01.02 16:28:59 »
Még valami: nem kellene a hideg dieselt (sem) 4000 rpm-ig forgatgatni.... Inkább csak 2000 rpm-ig.  :flowers:

Hidegen azért nem volt forgatgatva (ezért írtam, hogy 800-ról esett le). 5-10 perc után pedig szerintem nem szabadna nem bírnia a 3-4000-ret... ez már  a második tele, tavaly is voltak kemény fagyok, sosem csinált ilyet...

drica

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Yaris 1.4 D4D Blue Ice / Corolla 1.4 D4D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6724 Dátum: 2011.01.02 16:30:04 »
...és kevés (1/5 tank alatt)  ü.a mennyiséggel télen ilyen hosszú ideig lerakni (sőt használni sem).

A lényeget meg Tamás leírta.

Mindig tele a tank... most is.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6725 Dátum: 2011.01.02 16:31:09 »
Nagyon helyes  :yes:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6726 Dátum: 2011.01.02 16:32:06 »
Hülyeség lehet, de a "mindenre jó" EGR-szelep tisztítás nem segítene még a Tamás69 által leírtak mellett?
         

drica

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Yaris 1.4 D4D Blue Ice / Corolla 1.4 D4D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6727 Dátum: 2011.01.02 16:33:29 »
Első körben valami melegebb helyen ki kellene olvasztani, az üzemanyaghoz pedig egy duplaadag gázolajoshoz való injektor-üzemanyagrendszer tisztítót tölteni.

-remélhetőleg csak az üzemanyagból kicsapódott víz megfagyott , és ezért nincs megfelelő üzemanyagnomás.  - esetleg nem volt eléggé alacsony a tankolt anyag dermedéspontja, és túl sűrű volt a rendszernek a -15 fokos éjszakák után.

-A szűrőből a vizet le kellene eresteni.

ha ezzel javul a dolog, akkor az akkusaru 4-5 perces levételével a computer resetelhető, ha nem javul, akkor ki kell olvastatni a hibakódot. ( szerintem javulni fog! )


Igazából melegebb helyet nem tudok szerezni, akkor majd megoldják  a szervizben... a lakásba nem hozhatom fel...
Hetente átlag 2x tankolunk, tehát nem arról van szó, hogy nyári diesel van benne... remélem az általad felvázoltak okozzák a galibát, de gáz, ha tényleg így van...
Mi van akkor Svédországban? mindenki rénszarvas szánnal jár? :D

drica

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Yaris 1.4 D4D Blue Ice / Corolla 1.4 D4D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6728 Dátum: 2011.01.02 16:35:47 »
Hülyeség lehet, de a "mindenre jó" EGR-szelep tisztítás nem segítene még a Tamás69 által leírtak mellett?

ok, ez már nem az én asztalom, ezt nem is értem.. majd tolmácsolom a páromnak... :) ;)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6729 Dátum: 2011.01.02 17:05:15 »
Még valami: nem kellene a hideg dieselt (sem) 4000 rpm-ig forgatgatni.... Inkább csak 2000 rpm-ig.  :flowers:

Hidegen azért nem volt forgatgatva (ezért írtam, hogy 800-ról esett le). 5-10 perc után pedig szerintem nem szabadna nem bírnia a 3-4000-ret... ez már  a második tele, tavaly is voltak kemény fagyok, sosem csinált ilyet...
5-10 perc alatt nem igazán lesz üzemmeleg a motor ilyen hidegben. És ha az is lene, a motorolaj messze ideális hőfokon, ugyanis az sokkal lassabban melegszik fel, mint a hűtőfolyadék.  Szóval csak óvatosan....  Persze, hogy bírja még a motor, hogyne bírná.  Csak az a kérdés, hogy meddig? Vagyis meddig akarjátok megtartani...  :flowers:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6730 Dátum: 2011.01.02 17:11:42 »
Ilyen hidegben a benzinesem épphogy elkezdi 10 perc alatt felmelegíteni az utasteret (nemhogy amit Trotter ír)... :)
         

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6731 Dátum: 2011.01.02 17:14:38 »

Mi van akkor Svédországban? mindenki rénszarvas szánnal jár? :D
Normális üzemanyag!  ;)
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

drica

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
  • Yaris 1.4 D4D Blue Ice / Corolla 1.4 D4D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6732 Dátum: 2011.01.02 17:28:15 »

Mi van akkor Svédországban? mindenki rénszarvas szánnal jár? :D
Normális üzemanyag!  ;)

 :clap: :clap:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6733 Dátum: 2011.01.02 19:11:24 »
drica, szerintem rossz üzemanyagot tankolhattatok (nem is feltétlenül legutóbb, talán vmi korábbi alkalommal), és/vagy víz volt benne, és ez okozta a galibát (erre utalna az üa.szűrő-hibajelzés is). Azért az elmúlt napokban voltak elég kemény hidegek.

A motornak attól, hogy csak részben bemelegedett állapotban elforgattátok 3500-4000-ig, egész biztosan nem lett, nem is lehetett baja. De azért ebből ne csináljatok rendszert, bár értem én, hogy most is csak a próbálgatás miatt történt a dolog. Általában azt lehet mondani, hogy amíg teljesen hideg (mondjuk az első km-en), addig ne nagyon menjen a fordulat úgy kb. 2500 fölé, utána, mikor már ment valamennyit, lehet 3000; efölé lehetőleg tényleg csak akkor, ha legalább a hűtőfolyadék már üzemmeleg - de ekkor se tiltásig (maximális fordulatszám, ahol az elektronika leszabályoz), ugyanis ekkor még mindig nem teljesen üzemmeleg a motorolaj. Szóval óvatosság, fokozatosság  :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.02 19:14:43 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Newser

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika Yaris immo
« Válasz #6734 Dátum: 2011.01.02 20:18:32 »
Sziasztok!
10eves Yaris nem ismeri fel az immo a kulcsokat es a szervizben sem tudtak megcsinalni illetve felismertetni.
Egyszer csak jo lett korrektek voltak nem kellett fizetni elhoztam de azota megint elojott a problema.
Mit tudtok javasolni ?
Elore is koszi.