Helló Mindenkinek!Másfél hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy 2000-es kiadású sedán toyota corolla e11-nek az 1.4es vvt-i motoros a 97Le-s!Kereskedésbe vettem azt mondták,hogy egy idős házaspáré volt de látszik is rajt mert megvan kímélve kívül belül és a motorja is csilli villi!
De amióta bejött a hideg azóta gyengélkedik az aksim!Teker meg minden oké de nem úgy ahogy kellene!Aztán olyan -5 -6fokban reggel úgy indult,hogy 3henger ment csak és amíg kinyitottam a kaput és visszamentem arra elindult a 4.henger is és szépen járt!Ezt csinálta szinte minden ilyen hidegben való első elindítás után reggelente!Aztán párszor volt olyan is,hogy elindítottam hidegben hideg motorral,járt 3 4másodpercet aztán leállt!Újraindítottam és utána nem volt semmi gond!De melegen meg szinte semmi baja húz meg minden szépen kigyorsít!Csak egy kicsit mintha rángatna ha mondjuk 4.-be 50-él tartom a gázállást ennyi!Na szóval kérdeztem toyotás szerelőt aki távsegítségből annyit mondott,hogy vagy szar benzin vagy gyújtótrafó a gondja!A benzint kizárnám mert kizárólag csak mol-on tankolok ha az jónak mondható !De mikor megvettem november elején nem volt semmi ilyen problémája,csak amióta bejött ez a hideg!Ezek alapján tudtok nekem valami infót esetleg olyan elérhetőséget adni akinek volt ilyen esete ezzel a corolla típussal?!Ha minden igaz akkor a héten gépre tudjuk tenni,de mégis mire számítsak így Karácsony előtt?
Előre is köszönöm!
Üdv.:TOM
Szia!
Szerintem csereld ki elso korben a gyertyakat. Denso K16RU11 kell neki. Kb 5 rugo a szett.
Ha utana sem OK, akkor meg kellene nezni, hogy melyik henger az, ami nem indul be. Ha a be lett azonositva, akkor a gyujtotrafokat meg kellene cserelni es figyelni, hogy most melyik nem indul be. Ha ugyan az a bajos, akkor nem a trafo a gazos, hanem mas, ha a masik vacakol, akkor viszont a trafo hibaja ki is van szurve egybol.
Celszeru meg egy injektortisztito adalekot venned a kuton. Ezt egy telitankhoz a tankba belenyomod, azt menni kell vele hosszabb tavokat. Ezalatt kipucolja az injektort es a szelepeket kicsit. Lehet, hogy van egy kisebb dugulasod, ez is lehet a baja.
En azt mondom neked, hogy 99%, hogy a gyertya vagy a trafo a rossz. A gyertyacsere amugy sem art, szoval azt meglepnem. Ez 5 rugo. A trafo meg ha rossz, akkor 28e korul van sajnos ezen felul meg.
Ha van meg ra penzed, akkor az akkud is ki kellene cserelned egy ujra, nehogy ne erjel be emiatt a melodba...
Az olajat amugy nem eszi a motorja? (Csak mert az elso szeria szereti enni az VVT-i-bol az olajat.)