Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353109 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

janovvti

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6630 Dátum: 2010.11.10 17:22:42 »
Amit írsz, az NEM olajfogyasztás gyakorlatilag! Az olajfogyasztás miatti blokkcsere 1 liter / 1000 km-nél esedékes.
Hát figyelem az olajszintet aztán meglátjuk.Most a nivo felső jeléig töltötték az olajat.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6631 Dátum: 2010.11.10 20:01:50 »
Amit írsz, az NEM olajfogyasztás gyakorlatilag! Az olajfogyasztás miatti blokkcsere 1 liter / 1000 km-nél esedékes.
Hát figyelem az olajszintet aztán meglátjuk.Most a nivo felső jeléig töltötték az olajat.
És téged ettől még mennyi választ el  ;) ? Kb. egy világ. Ember, ennek a huszadát fogyasztja jelenleg a motorod!!! Komolyan nem értem, hogy mit parázol itt. Én már 2x is leírtam neked, hogy ez az olajfogyasztás olyan parányi, hogy gyakorlatilag említést sem érdemel. Ettől még nyugodtan mehet bele a gyár által elsősorban ajánlott 5 W-30-as olaj.

Ha te ehelyett inkább a dilettáns (már bocsánat, de a kijelentéseik alapján tényleg azok!) szervízesekre hallgatsz, akik ilyen hülyeségekkel tömik a fejedet, hogy "egy benzines Toyotánál ennyi sem megengedett" (kérdés: ha nem megengedett ennyi sem, akkor miért csak ennek a húszszorosánál cserélnek blokkot?), meg hogy ezt a motort nem lehet felújítani  [rohog] [rohog] [rohog] ... Szóval ha ez jobb neked, akkor tedd ezt  :yes:

Sőt... ahogy mondod: add el a fenébe ezt a vacakot  :)
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.10 20:03:46 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6632 Dátum: 2010.11.10 22:54:53 »
Félek megnőtt az üzemanyag fogyasztásom(ahogy eddig számolom) az utóbbi hónapokban. (most volt olajcsere ráadásul és mégis)  Igaz eléggé vegyesen jártunk vele(általában 2 személy vezeti) Húzattam néha néha 4félig is, meg volt egy kis 120as tempó is egyik faluból a másikba, bár ez semmi...
Ha nem áll vissza a fogyasztás akkor adalékok(injektor tisztítók/üzemanyagrendszer tisztítók) megoldják a helyzetet vagy menjek szervízbe??
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6633 Dátum: 2010.11.10 23:16:23 »
Majd akkor aggódj, ha hosszú távon (értsd: hónapok során át), egzakt adatokkal alá tudod támasztani, hogy tényleg megnőtt a fogyasztásod. Az esetek túlnyomó többségében az ilyesmit csak képzeli az ember. Ősz van, hűl az idő, ez már önmagában megnöveli a fogyasztást... Az esők dettó. Nem kell ezen parázni. Ezek már nem karburátoros autók; ha valami hiba miatt megnő a fogyasztásuk, akkor azt általában elég nagy mértékben teszi, és egyéb hibajelenségek is társulnak mellé.

Guminyomást érdemes kicsit megnövelni, és persze a legfontosabb a vezetési stílus. Mondjuk, én tudom a legjobban, hogy az ember nem mindig ér rá spórolni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6634 Dátum: 2010.11.10 23:31:18 »
Majd akkor aggódj, ha hosszú távon (értsd: hónapok során át), egzakt adatokkal alá tudod támasztani, hogy tényleg megnőtt a fogyasztásod. Az esetek túlnyomó többségében az ilyesmit csak képzeli az ember. Ősz van, hűl az idő, ez már önmagában megnöveli a fogyasztást... Az esők dettó. Nem kell ezen parázni. Ezek már nem karburátoros autók; ha valami hiba miatt megnő a fogyasztásuk, akkor azt általában elég nagy mértékben teszi, és egyéb hibajelenségek is társulnak mellé.

Guminyomást érdemes kicsit megnövelni, és persze a legfontosabb a vezetési stílus. Mondjuk, én tudom a legjobban, hogy az ember nem mindig ér rá spórolni.

Valóban a hideg levegő megnöveli a fogyasztást mert oxigénben dúsabb és több benzint kér a rendszer a megfelelő égéshez, több oxihoz több benzin. :) Gumik meg jól vannak (de azért ránézek hétvégén a nyomásra) jó lenne venni a következő műszakira (mert ezekkel tuti nem megy majd át) egy Michelin energy saver-t :)
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6635 Dátum: 2010.11.10 23:34:06 »
Valóban a hideg levegő megnöveli a fogyasztást mert oxigénben dúsabb és több benzint kér a rendszer a megfelelő égéshez, több oxihoz több benzin. :)
Hát... 20 fok környékén kevesebbet esznek az autók, mint mondjuk 35 fokban, az is biztos.

Fagypont alatt viszont ismét többet, ez is biztos.

De én nem erre gondoltam a korábbi hsz-omban, hanem hogy a motornak tovább tart felmelegednie, többet jár hidegen. És ez városban csúnyán meg tudja dobni a fogyasztást, akár literes nagyságrendben is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6636 Dátum: 2010.11.12 18:13:48 »
Meg volt a gumma cseréje, még az emelőn megpörgetem kézzel a kereket, (bal első) de mintha visszafogta volna valami hamar megállt! A jobb első az szépen forgott. Mi okozhatja, a fékek nem visítanak!

 :hmmmm:

Leleht, hogy egy picit mégis hozzáér a betét és azért. Megszorulhatokk a fékpor miatt. Ha lent a kerék levegővel én ki szoktam fújni a port.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6637 Dátum: 2010.11.13 15:58:18 »
Meg volt a gumma cseréje, még az emelőn megpörgetem kézzel a kereket, (bal első) de mintha visszafogta volna valami hamar megállt! A jobb első az szépen forgott. Mi okozhatja, a fékek nem visítanak!

 :hmmmm:

Leleht, hogy egy picit mégis hozzáér a betét és azért. Megszorulhatokk a fékpor miatt. Ha lent a kerék levegővel én ki szoktam fújni a port.

Az első két kerék nekünk is súrol állandóan a fékbetéthez, azt mondta egy szaki hogy az úgy jó. És elléggé hamar le is lassul ha én is megforgatom mikor fel van emelve. 2hetet szerintem még várok a téli gummákkal.

Apropó, jelenség: eddig az utóbbi 2 hétben 2x volt úgy hogy mikor állóra fékeztem valami nyekergő hang előlről( jobb első keréktől) jött elő, mint mikor valami lebeg és neki verődik valamihez és egy kicsit az ABS hangjához is hasonlítható volt.(meg egy nagyon kicsit akkor is hallható mikor kivan tekerve a kormány és az útpadkára tolatok ki) Néztük a kereket, fater a porvédőre gondolt hogy beleér de nem. Én meg arra vetek hogy nem-e a teleszkóp...
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6638 Dátum: 2010.11.26 11:10:57 »
ötleteket kérnék hogyan szedhetem ki az ablakmosom aljáról a kb 3-4deciliter nyári szélvédőmosót.. :whistling:
anélkül h kivenném .  :sorcerer:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6639 Dátum: 2010.11.26 11:21:09 »
Kispricc? :D Nekem is maradt az alján, simán felöntöttük, bár nekem könnyű, mert öt literes a tartályom.
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6640 Dátum: 2010.11.26 11:59:07 »
ötleteket kérnék hogyan szedhetem ki az ablakmosom aljáról a kb 3-4deciliter nyári szélvédőmosót.. :whistling:
anélkül h kivenném .  :sorcerer:
Miért akarod kivenni? Rátöltöd a télit és kész.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6641 Dátum: 2010.11.26 12:05:33 »
nem merem rátölteni mert akkor ki tudja hány fokos lesz. így is csak -18fokig lehet kapni az meg semmi.
spricnizés lesz ammeg olyan lassú.. ::)
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6642 Dátum: 2010.11.26 12:11:47 »
3-4 decire nyugodtan rátöltheted. A tartályod biztos van vagy 2 literes legalább, nem? Lesz a mínusz 18-as löttyből mondjuk mínusz 15-ös... Hát nem hinném, hogy sokszor lesz ilyen hideg vagy ennél is hidegebb a télen.

De léteznek ennél jóval erősebben fagyálló ablakmosók is... Csak drágábban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TZoli

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6643 Dátum: 2010.11.26 12:26:25 »
ötleteket kérnék hogyan szedhetem ki az ablakmosom aljáról a kb 3-4deciliter nyári szélvédőmosót.. :whistling:
anélkül h kivenném .  :sorcerer:

Én, ha olyan a tartály kiképzése bele szoktam dugni egy átlátszó csövet és megszívom majd megy az edénybe, de ha csak tényleg 3-4 deci van benne arra nyugodtan rátöltheted.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6644 Dátum: 2010.11.26 14:39:59 »
3-4 decire nyugodtan rátöltheted. A tartályod biztos van vagy 2 literes legalább, nem?
A Corsáé 2,6 literes, és az egy kisautó.
music