Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353017 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6315 Dátum: 2010.05.21 10:24:47 »
semmi gond . nem kaptam fel a vizet, csak nem mondanám ha nem néztem volna végig egy ilyet pár éve
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

tutinet

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6316 Dátum: 2010.05.21 12:21:39 »
Milyen billentyű mögöttt ???????
Én végignéztem, ott voltam. És nemcsak a hengerfejet rakták fel, hanem a komplett motort rakták össze 1 nap alatt vezérléssel kábelekkel, bekötéssel már este el is vitték az ótót.  :clap: :clap:
Egyértelmű számomra, hogy az teszi vissz a hengerfejet aki levette. És az is egyértelmű, hogy a vezérlésnél aki leszedi BEJELÖLI, hogy mi hol volt, hogy összerakásnál így tegye vissza. Nem bonyolult, annak aki csinálta ezt. Az 1 napos hengerfejszerelés nekem ennnek fényében hosszú idő.

tutinet

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6317 Dátum: 2010.05.21 12:23:22 »
azért én azzal aki naponta az aknából ír mint a Zoli én nem vitatkoznék.
igenis lehet nagyon szpni pl egy vezérlés összerakással. elég ha vki rosszul jelölte be a cuccost előtte.

Koma, ne kapd fel a vizet, a legkönnyebb kritizálni a billentyűzet mögül... :whistling:

 :whistling: :whistling:...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6319 Dátum: 2010.05.22 13:55:42 »
Csak egy tömítéscserével összerakni nagy hiba egy ilyet gépműhely nélkül. Közel egy napos meló fölrakni egy ilyen hengerfejet, bekötni mindent, vezérlést összerakni, melós na, kár hogy nem fotóztam le.
Akinek ez a meló 1 napos azt a szerelőt küld vissza az iskolába még egy kicsit gyakorolni.....
Ez mekkora már, pofám leszakad  :clap:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6320 Dátum: 2010.05.22 14:20:38 »
A szerelőnk csinált már gyűrűzést a haverom Hondáján, konkrétabban motorgenerált. Ki lett cserélve az összes csapágy, szimering és tömítés, továbbá a szelepek fel lettek polírozva és a hézag be lett állítva mindennel. Volt teljes vezérléscsere is. Erre összesen 20 munkaórát számolt fel. Két napig dolgozott rajta folyamatosan, pedig nem most csinálja először a melót, kimondottan Honda specialista a csávó... Szerintem ennél rövidebb idő alatt nem lehet teljes munkát végezni, hiszen órákba telik csak az, mire a szelepeket és az olajjáratokat kipucolja...

Másik nagy vitatéma egyébként a hengerfej síkolása. Vannak, akik azt mondják, hogy idióta az, aki összerakja a generálozott motort síkolás nélkül, mások szerint meg nem feltétlen szükséges. Megkérdeztem a szerelőmet, hogy ő hogyan vélekedik. Azt mondta, hogy csak akkor kell szerinte síkolni, ha ez indokolt, ha nincsen semmi szögeltérés vagy görbeség, akkor fölösleges teljesen. Azt mondta, hogy az általa generálozott kocsiknak a 95%-ánál nem kell síkolni. A haverom kocsiját sem síkolta, azóta is tökéletes, pedig már ment vele azóta 80e km-t. Most télen 0W-20-as volt benne és 1 mm-t sem evett meg belőle. Azt hiszem, elégedettek lehetünk mind a munkájával, mind a kocsival...

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6321 Dátum: 2010.05.22 15:44:45 »
A szerelőnk csinált már gyűrűzést a haverom Hondáján, konkrétabban motorgenerált. Ki lett cserélve az összes csapágy, szimering és tömítés, továbbá a szelepek fel lettek polírozva és a hézag be lett állítva mindennel. Volt teljes vezérléscsere is. Erre összesen 20 munkaórát számolt fel. Két napig dolgozott rajta folyamatosan, pedig nem most csinálja először a melót, kimondottan Honda specialista a csávó... Szerintem ennél rövidebb idő alatt nem lehet teljes munkát végezni, hiszen órákba telik csak az, mire a szelepeket és az olajjáratokat kipucolja...

Másik nagy vitatéma egyébként a hengerfej síkolása. Vannak, akik azt mondják, hogy idióta az, aki összerakja a generálozott motort síkolás nélkül, mások szerint meg nem feltétlen szükséges. Megkérdeztem a szerelőmet, hogy ő hogyan vélekedik. Azt mondta, hogy csak akkor kell szerinte síkolni, ha ez indokolt, ha nincsen semmi szögeltérés vagy görbeség, akkor fölösleges teljesen. Azt mondta, hogy az általa generálozott kocsiknak a 95%-ánál nem kell síkolni. A haverom kocsiját sem síkolta, azóta is tökéletes, pedig már ment vele azóta 80e km-t. Most télen 0W-20-as volt benne és 1 mm-t sem evett meg belőle. Azt hiszem, elégedettek lehetünk mind a munkájával, mind a kocsival...

Ez így korrekt, legalábbis az én véleményem szerint.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6322 Dátum: 2010.05.28 22:40:55 »
Na, tegnap kiderült, hogy nem hengerfejes a Corsa, hanem nagy valószínűséggel maga a hűtő ereszti a vizet. :D
Az volt, szinte tocsogott a víz alatta. Végül is egy olajcserével megspékelve 42e-ből kijött az egész, ebből 30e volt a hűtővel kapcsolatos rész. Mellesleg 50e-be kerülne egy új gyári hűtő...
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6323 Dátum: 2010.05.28 23:53:58 »
Na, tegnap kiderült, hogy nem hengerfejes a Corsa, hanem nagy valószínűséggel maga a hűtő ereszti a vizet. :D
Az volt, szinte tocsogott a víz alatta. Végül is egy olajcserével megspékelve 42e-ből kijött az egész, ebből 30e volt a hűtővel kapcsolatos rész. Mellesleg 50e-be kerülne egy új gyári hűtő...
Ez jó hír  :yes: ... Nade hogyhogy nem vetted észre korábban a szivárgást? Azt írtad, hogy nem szivárog sehol.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6324 Dátum: 2010.05.29 07:52:39 »
és mit csináltak a hütövel 30ért? megforrasztották vagy mi? nehogymár egy opelba ennyibe kerüljön a gyári..még nekem is vmi 25 körül van
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6325 Dátum: 2010.05.29 07:55:32 »
Sok éve - úgy nagyjából 5-6 - a Kadett utángyártott (román) hűtő 20 ezer volt.
         

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6326 Dátum: 2010.05.29 08:24:48 »
Bőven kerülhet egy Opel hűtő annyiba, nekem a '83-as Uno D-be került 23000 Ft-ba a Hella hűtő.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6327 Dátum: 2010.05.29 14:57:42 »
Ez jó hír  :yes: ... Nade hogyhogy nem vetted észre korábban a szivárgást? Azt írtad, hogy nem szivárog sehol.
Nem ezt írtam, hanem hogy szivárgásnak nem látszik nyoma. De a végére már annyira eresztette a vizet, hogy az nem tudott elpárologni.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6328 Dátum: 2010.05.29 15:07:17 »
és mit csináltak a hütövel 30ért? megforrasztották vagy mi? nehogymár egy opelba ennyibe kerüljön a gyári..még nekem is vmi 25 körül van
A gyári 50e-be került volna - erre szoktam mondani, hogy merajapánazdrága... Ezen kívül volt háromféle utángyártott, 12e, 15e és 18e-ért, az ársorrend egyben minőségi sorrendet is jelent, szóval a legdrágábbat kértem. 7,5e volt a cserebere munkadíja, plusz még a folyadékok, ezeket nyilván brutál áron számítva. Tehát ha lenne  tőlem párszáz méterre egy maszek szerelőm, akkor spórolhattam volna ezen 3-4ezer forintot. De nincsen. Ja, és olaj(+szűrő)csere is volt további 4,5 ezer forintért, olajat én vittem. Szerintem nem sok érte.
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #6329 Dátum: 2010.05.29 17:19:52 »
ha normálisan megcsinálták akkor ez így korrekt ennyiért
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002