Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355684 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5940 Dátum: 2009.10.18 10:47:49 »
Többféle leírás van abban a fájlban amit kaptam és nem tudta aki küldte, hogy melyik vonatkozik rám,
ezért kérdezzem meg itt, mert biztos voltam benne, hogy megírjátok a helyes választ. Köszönöm szépen!
( ui. Az Avensis topikban kerestem a leírást, nem pediglen a Carina fórumon. )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5941 Dátum: 2009.10.18 11:18:28 »
Többféle leírás van abban a fájlban amit kaptam és nem tudta aki küldte, hogy melyik vonatkozik rám,
ezért kérdezzem meg itt, mert biztos voltam benne, hogy megírjátok a helyes választ. Köszönöm szépen!
( ui. Az Avensis topikban kerestem a leírást, nem pediglen a Carina fórumon. )
4A-FE van az enyémben is :)
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.18 11:22:57 írta taby »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5942 Dátum: 2009.10.18 14:19:26 »
Nézd meg a vízhűtőt, nekem is volt B Corsám kettő is, 8-10 éves korukban mindkettőben kellett hűtőt cserélni szivárgás miatt, igaz azok dízelek voltak.
Esetleg ha van aknád menj alá, a szíjas ecotecek vízpumpái hajlamosak ereszteni
Hát annak nem örülnék - januárban cserélték...
music     

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5943 Dátum: 2009.10.18 18:06:23 »
Sziasztok!

Tud valaki esetleg olyanról hogy az Aurisoknál a központi zárat tanítani kell? Lehet Corolláknál is van ilyen. A léyneg az hogy lehúztam a vezető oldali ajtómodult és onnantól kezdve a központi zárat nem tudom működtetni a kulcsban lévő távirányítóval. Csak a riasztó távirányítójával tudom nyitni zárni a kocsit vagy kulccsal. Belülről a modulon lévő gombbal szintén működik a dolog.
Miért nem működik a kulcson lévő távirányítóval a központi zár??
A segítségeteket előre is köszönöm.

Peti

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5944 Dátum: 2009.10.20 20:24:54 »
4A-FE van az enyémben is :)
Megnéztem a diagnosztikai csatlakozót, ott van a motorháztető nyitó gomb felett a kis tartó mögött és fehér szinü,
16 pólusú (2 sorban 8-8 érintkező) tehát OBD-s, ezt nem tudom villogtatni, ezt csak szoftverrel lehet kiolvasni.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5945 Dátum: 2009.10.20 20:51:06 »
Megnéztem a diagnosztikai csatlakozót, ott van a motorháztető nyitó gomb felett a kis tartó mögött és fehér szinü,
16 pólusú (2 sorban 8-8 érintkező) tehát OBD-s, ezt nem tudom villogtatni, ezt csak szoftverrel lehet kiolvasni.
Pedig szerintem pont ott kell működnie a kivillogtatásnak a TC (13) és CG (4) összekötésével.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.21 08:14:40 írta afekete »
Attila 31
  - Avensis
- Prius

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5946 Dátum: 2009.10.21 00:14:41 »
Pedig szerintem pont ott kell működnie a kivvilogtatásnak a TC (13) és CG (4) összekötésével.
Igazad van, találtam róla infót. EOBD diagnosztikai csatlakozó kiosztása is ott van, fotók stb...
http://codes.rennacs.com/plugins/ToyotaABS/TOYOTA-ABS-21-Hilux.php

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5947 Dátum: 2009.10.24 00:58:53 »
Erdélyi barátomnak van egy '94-es Golf TDI-je - még a 90 lovas, nem PD fajta. Jó sok km van már benne, 360 ezer körül.

Hibajelenség: az autó motorja, egyenletes haladásnál, rángat. Már régóta csinálja (több tízezer km óta), de most már nagyon erős, zavaró. Nem mindig és nem minden sebességnél jelentkezik, inkább összevissza lép fel, de egyre durvább. Gázelvételre vagy gázadásra abbahagyja - főleg erős gázadásra simul ki azonnal.

Mi lehet?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5948 Dátum: 2009.10.24 12:54:38 »
Erdélyi barátomnak van egy '94-es Golf TDI-je - még a 90 lovas, nem PD fajta. Jó sok km van már benne, 360 ezer körül.

Hibajelenség: az autó motorja, egyenletes haladásnál, rángat. Már régóta csinálja (több tízezer km óta), de most már nagyon erős, zavaró. Nem mindig és nem minden sebességnél jelentkezik, inkább összevissza lép fel, de egyre durvább. Gázelvételre vagy gázadásra abbahagyja - főleg erős gázadásra simul ki azonnal.

Mi lehet?
Ennyiből? Szvsz. porlasztócsúcs. Be-becsöpög az üza.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

TZoli

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5949 Dátum: 2009.10.24 14:40:22 »
Erdélyi barátomnak van egy '94-es Golf TDI-je - még a 90 lovas, nem PD fajta. Jó sok km van már benne, 360 ezer körül.

Hibajelenség: az autó motorja, egyenletes haladásnál, rángat. Már régóta csinálja (több tízezer km óta), de most már nagyon erős, zavaró. Nem mindig és nem minden sebességnél jelentkezik, inkább összevissza lép fel, de egyre durvább. Gázelvételre vagy gázadásra abbahagyja - főleg erős gázadásra simul ki azonnal.

Mi lehet?

Egy haveromnak csinálta ugyanezt a Vento TDi (elektronikus adagolós 1Z motorkód), ott az adagoló volt a ludas, de porlasztócsúcs is tud ilyet produkálni, el kéne vinni egy jól felszerelt dízeleshez, aki ki tudja mérni a csúcsokat és ha szükséges leforgatni az adagolót.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.24 14:42:15 írta TZoli »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5950 Dátum: 2009.10.24 22:48:28 »
Egy haveromnak csinálta ugyanezt a Vento TDi (elektronikus adagolós 1Z motorkód), ott az adagoló volt a ludas, de porlasztócsúcs is tud ilyet produkálni, el kéne vinni egy jól felszerelt dízeleshez, aki ki tudja mérni a csúcsokat és ha szükséges leforgatni az adagolót.
Közben én is utánakeresgéltem a neten, és bingo, ez a korai (nem PD) 90 lovas TDI-k típushibája: az adagoló, azon belül is a "HDK fej" okozza, ez vmi elektromechanikus cucc - és állítólag javítható és/vagy külön cserélhető. Csak hát tényleg kéne hozzá vmi jó szakműhely. Bonyolítja a történetet, hogy az autó erdélyi, és jóbarátom "VW-ekhez értő" ottani szerelő ismerősének halvány lila gőze sincs, mi okozhatja a hibát  ::) ...

Kérdés: ezzel így mennyire szabad közlekedni? Árthat valaminek? Néha elég rondán rángat, biztos nem köszöni meg az erőátvitel sem és a tartóbakok sem  :wacko: ...

Ez az "adagoló leforgatás", ez mit jelent pontosan?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5951 Dátum: 2009.10.24 22:59:54 »
Keressétek fel a Benedeczky műhelyt Kecelen. Bosch adagológban ők a menők Magyarországon. Én a MAN-nál dolgozom és a kamionok adagolóit is oda szoktuk küldeni javítani.......Common -Rail rendszereket is vizsgálnak javítanak......injektorok, nagynyomású szivattyúk, még PDE adagolós injektorokkal is foglalkoznak. Ha ők nem tudnak segíteni akkor senki.
http://www.boschdiesel.hu/hun/bemutat.php

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5952 Dátum: 2009.10.24 23:20:10 »
Köszi a tippet  :yes: ! Fel fogom hívni őket.

Csak az a gond, hogy az autó 400 km-re van innen  ::) ... De ekkora volumenű javításnál megérheti az út, nomeg ugye a TDI amúgy sem eszik sokat  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TZoli

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5953 Dátum: 2009.10.25 17:46:56 »
Adagoló leforgatás az hogy ki van szerelve az autóból az adagoló és egy próbapadra van téve ahol ugyanúgy működtetik mintha az autóban lenne terhelés alatt, közben rengeteg adat kiolvasható a rákötött mechanikus órák és diagnosztikai eszközök segítségével. Egy komplett dízel rendszert képzelj el csövekkel porlasztókkal csak ez egy próbapad.
A keceli műhelyt Én is javaslom, küldtünk már le adagolót mi is oda innen Vácról. Valamint Csomádon van még jó dízeles a közelünkben.
Ne nagyon halogassa a haverod mert szétcibálja a hátsó motortartóbakot ami zselés és nem olcsó.

www.dieselszerviz.hu
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.25 17:49:23 írta TZoli »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5954 Dátum: 2009.10.25 20:49:28 »
Adagoló leforgatás az hogy ki van szerelve az autóból az adagoló és egy próbapadra van téve ahol ugyanúgy működtetik mintha az autóban lenne terhelés alatt, közben rengeteg adat kiolvasható a rákötött mechanikus órák és diagnosztikai eszközök segítségével. Egy komplett dízel rendszert képzelj el csövekkel porlasztókkal csak ez egy próbapad.
A keceli műhelyt Én is javaslom, küldtünk már le adagolót mi is oda innen Vácról. Valamint Csomádon van még jó dízeles a közelünkben.
Ne nagyon halogassa a haverod mert szétcibálja a hátsó motortartóbakot ami zselés és nem olcsó.
Hát, kérdés hogy már nem cibálta-e szét  ::) ... Már egy éve is rángatott, vagy fene tudja, talán még régebben. Mivel összevissza csinálta és még nem volt igazán zavaró, nomeg mivel egyébként sem egy nagy autóguru a srác, ezért sokáig nem foglalkozott vele  :whistling: ... Most már kb. úgy kell elképzelni a rángatás erősségét, mintha mondjuk kettesben neikállnál rugdosni a gázpedált - lelépni róla, rálépni, lelépni róla, rálépni stb  :wacko: ... Csak persze mindezt sokkal gyorsabb ütemben. Lehet, hogy azért erősödött fel, mert már el is szállt a tartóbak  :hmmmm: ?

Közben amúgy kiderült, hogy van ott is (pontosabban onnan vagy 120 km-re, de legalább országon belül) egy dízeles szakműhely, ahol állítólag értenek hozzá... Végül is, ott is meglehetősen gyakoriak már ezek a TDI-k. Látatlanban "maximum 500 eurót" mondtak a javításra  :ph34r:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )