Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355169 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5925 Dátum: 2009.10.12 11:55:24 »
A kuplunghiba oka az előző user sztem.

Valószínüleg, mert nekem már újkorában is csúszott picit, 30-e körül, meg már durván, így gariban cserélték; de ügyetlen kuplungolással 10e alatt ki lehet nyírni bármely kuplungot.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5926 Dátum: 2009.10.12 21:24:58 »
OFF autómhoz egy kérdés - sajnos a fizika még mindig nem az erősségem... :
ma egy számomra érdekes és szokatlan jelenséget művelt a fűtés. (Nem klíma, fűtés!)  Mivel túl meleget csináltam, lejjebb vettem, de állandóan járt a ventilátor is, hiszen az eső miatt erősen párásodott volna különben. Egy idő múlva meg túl hidegnek tűnt, ezért visszatekertem maximumra. Hiába, nem akart meleg lenni. Olyan épp hogy szobahőmérsékletű levegőt fújt, akárhol fújattam ki akármilyen fokozatban. Ezzel egyidőben - dugóban állván - a hűtővíz hőmérséklete (legalább is a mutató szerint) ostromolta a forráspontot. A hűtőventilátor bekapcsoltával szépen ment vissza a mutató, és egyre melegebb levegő kezdett jönni a beömlőnyílásokból. Ez normális?

A hűtővíznek kb. 6 hete töltöttem utána, akkor elég sok belement, 1 liternél is bőven több, azóta nem néztem. Ha szökik a víz, akkor meg adódik a kérdés, hogy hol, ráadásul ilyen esős időben nem is sanszos ezt kideríteni.
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5927 Dátum: 2009.10.12 22:19:41 »
háát. egy biztos. dugóban állva sem szabad a pirosba menni a mutatonak. persze h a ráhúzott fűtés ideiglenesen segitett rajta.
valamiért melegszik a motor. ki kéne próbálni egy üzemmeleg motort hirtelen megállva járatni vagy 5-10 percig h melegszik- e
én így teszteltem a hengerfejes motoromat tömités csere után anno.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5928 Dátum: 2009.10.12 22:55:17 »
Ha szökik a víz, akkor meg adódik a kérdés, hogy hol, ráadásul ilyen esős időben nem is sanszos ezt kideríteni.
Lehet érdemes lenne megnézni a fűtéscsapot, esetleg ott szökik el a víz és/vagy nem nyit/zár rendesen.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5929 Dátum: 2009.10.12 22:58:17 »
háát. egy biztos. dugóban állva sem szabad a pirosba menni a mutatonak.
Nem is ment, attól még messze volt. Ezért is írtam a mutatót, mert ha kevés a víz, akkor mutathat hülyeségeket.
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5930 Dátum: 2009.10.13 08:39:49 »
Opel betegség az állóhelyben melegedés, de ha nem fűtött rendesen, akkor szerintem még levegős a rendszer valamiért.
-szerintem ebben már nem fűtéscsap van, hanem állandóra kötött fűtő radiátor, a fűtéskapcsoló csak a levegőt irányítja.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5931 Dátum: 2009.10.13 10:56:10 »
Megnéztem, nagyon sok víz hiányzik, talán másfél liter is.  :wacko: :wacko: :wacko:
Viszont ha ennyit kell utántölteni, akkor jó lesz beszerezni fagyállót is. hol a legolcsóbb, ahol tényleg az is van benne...?
Az olajat még nem néztem, hogy habos-e, remélem, nem.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.13 10:58:06 írta music »
music     

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5932 Dátum: 2009.10.13 11:36:10 »
sztem a prevent fagyálló korrekt és tuskókban is van,
sürgösen nyomd bele. olajhab a beöntö sapka aljában gyűlik meg a takony ha van
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5933 Dátum: 2009.10.13 22:55:31 »
Megnéztem, nagyon sok víz hiányzik, talán másfél liter is.  :wacko: :wacko: :wacko:
Viszont ha ennyit kell utántölteni, akkor jó lesz beszerezni fagyállót is. hol a legolcsóbb, ahol tényleg az is van benne...?
Az olajat még nem néztem, hogy habos-e, remélem, nem.

Akkor viszont eltűnik valahol, és ha ez a 1,5 liter nem egy év alatt tűnt el, akkor az sok! meg kellene keresni, hogy hol fogy el! - reméljük, nem hengerfej, csak egy lelazult csőbilincs.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5934 Dátum: 2009.10.13 23:15:26 »
Szerencsére elnéztem, csak kb. fél liter ment bele, bár 6 hét alatt az is sok sztem. Hab nincs, úgyhogy legalább nem hengerfejes...
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5935 Dátum: 2009.10.13 23:33:03 »
Szerencsére elnéztem, csak kb. fél liter ment bele, bár 6 hét alatt az is sok sztem. Hab nincs, úgyhogy legalább nem hengerfejes...

Nézd át a csőcsatlakozásokat, radiátort meleg motornál, mert a nyomás alatt könnyebben kijön a víz. nekem a Skoda pickup volt így, egy kicsit laza bilincs miatt kb 1 hónap alatt elment kb félliter, de hidegen nem látszott sehol semmi, csak az egyik cső alján egy kis lerakódás, azt letöröltem, 2 hét múlva megint volt, ott kicseréltem a bilincset ( húzni már nem lehetett ) és többet nem tűnt el a víz.
-de ugyanezt okozhatja a radiátor tűhegynyi lyuka, csak annak a javítása kissé nehézkesebb.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5936 Dátum: 2009.10.15 13:51:36 »
Sziasztok

Jó hír  :clap:
Voltam kipufogósnál, kicserélték a katalizátort egy Bosal-ra és tényleg nagyon jók lettek az értékek, még a zöldkártyás mondta, hogy igen jó. Úgyhogy kapott zöldkártyát. :D
( Már csak a megengedett érték tizedével szennyez, két hete a rossz katalizátorral a megengedett érték másfél-kétszeresét mértük. )

Az avensis hibák fórumban folytatom, úgy gondolom oda jobban tartozik a hozzászólás további része, mint ide.

TZoli

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5937 Dátum: 2009.10.15 19:10:36 »
Szerencsére elnéztem, csak kb. fél liter ment bele, bár 6 hét alatt az is sok sztem. Hab nincs, úgyhogy legalább nem hengerfejes...

Nézd meg a vízhűtőt, nekem is volt B Corsám kettő is, 8-10 éves korukban mindkettőben kellett hűtőt cserélni szivárgás miatt, igaz azok dízelek voltak.
Esetleg ha van aknád menj alá, a szíjas ecotecek vízpumpái hajlamosak ereszteni

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5938 Dátum: 2009.10.17 21:15:43 »
sziasztok

Avensis 1.6 4A-FE (1999-es) még TDCL diagnosztikai rendszerű?

Még nem néztem meg a diagnosztikai csatlakozót, mivel csak most kaptam leírást róla,
hogy hogyan lehet kivillogtatni a hibakódot.

Ha jól tippelek, azt a leirást kell követnem amiben a TE2 és E1-et összekötve kell menni
egy próbautat 10km/h-tól nagyobb sebességgel majd azt követöen le kell fullasztani a kocsit
és a gyújtást rajtahagyva a TE1 és E1 érintkezöket összekötni hogy megkapjam a hibakódot.

Ha ez mind OK eddig, akkor már csak 1 kérdésem van:
- Hol található a müszerfalon a kis lámpa, ami a hibakódot fogja villogtatni?

köszönöm.

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5939 Dátum: 2009.10.17 21:20:32 »
sziasztok

Avensis 1.6 4A-FE (1999-es) még TDCL diagnosztikai rendszerű?

Még nem néztem meg a diagnosztikai csatlakozót, mivel csak most kaptam leírást róla,
hogy hogyan lehet kivillogtatni a hibakódot.

Ha jól tippelek, azt a leirást kell követnem amiben a TE2 és E1-et összekötve kell menni
egy próbautat 10km/h-tól nagyobb sebességgel majd azt követöen le kell fullasztani a kocsit
és a gyújtást rajtahagyva a TE1 és E1 érintkezöket összekötni hogy megkapjam a hibakódot.

Ha ez mind OK eddig, akkor már csak 1 kérdésem van:
- Hol található a müszerfalon a kis lámpa, ami a hibakódot fogja villogtatni?

köszönöm.
miért kellene lefullasztani? Fogod a te és e1 csatikat valamivel rövidre zárod, pl nagyon jó vellanyszerelési kábel teszemazt ződdrót. Beülsz ráadod a gyujtást, és a check engine/motor visszajelző lámpa elkezd villogni, ha folyamatosan egyenletesen villog nincs hibakód, ha van akkor pl a carina topciba már jópárszor le lett irva mi micsoda...