Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353017 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5700 Dátum: 2008.12.12 10:02:22 »
Akkor marad a fűtőradiátor átmosása! :(


Idézetet kiszedtem.
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.13 11:50:34 írta kleingy »
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5701 Dátum: 2008.12.12 23:30:55 »
Vagy előtte a levegőcsövek leellenőrzése, hogy nem jött-e szét valamelyik - ahogy Profy is írta az "Avensis hibák" topikban.

Persze a kérdést azért föl kell tenni, hogy maga a hűtőfolyadék (a műszer szerint) eléri-e az üzemi hőfokot?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

oszy

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5702 Dátum: 2008.12.14 18:24:35 »
Vagy előtte a levegőcsövek leellenőrzése, hogy nem jött-e szét valamelyik - ahogy Profy is írta az "Avensis hibák" topikban.

Persze a kérdést azért föl kell tenni, hogy maga a hűtőfolyadék (a műszer szerint) eléri-e az üzemi hőfokot?

Megnéztem már mindent! Ha jól mértem, jó a hűtőfolyadék hőmérséklete! Marad a mosás:)

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5703 Dátum: 2008.12.14 19:04:38 »
Megnéztem már mindent! Ha jól mértem, jó a hűtőfolyadék hőmérséklete! Marad a mosás:)
Ezek szerint megfogtad a fűtőradiátorba menő csöveket? Mert ha azok melegek, akkor én is a lecsúszott levegőcsőre tippelek.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5704 Dátum: 2008.12.20 12:26:39 »
Sziasztok, újra itt.
Szóval a kocsim jelenleg kisebb utakra használható csak.
Emlékeztetőül: Picit fogyott a víz, néha alapjárat ingadozás hidegen. Hengerfej tömítés gyanú.
Multkor M0-áson mentem, 80ig óra szerint nem volt baj, aztán elkezdtem finoman nyomni felfelé 90ig a mutatót, és sajna a víz is elindult felfelé.
Elvittem a szerelőhöz. Megvizsgálta, és azt mondta, hogy a hűtőrendszer kakilt be. Szóval vízzel járt sokat, csapvízzel, ezért mindenhol vízköves lehet. Az ingadozó fordulatszám valami membrán miatt van, ami elkoszolódott, és lerakódott, ezért az egyik vízcső hidegebb a kelleténél, ez becsapja a motort, ezért ingadozik az alapjárat. És mivel a sebességgel arányosan megy fel a hőmérséklet, ezért a hűtő is kakukkos valószínűleg. Szóval kipucolja januárban, a hűtőt elviszi hűtőshöz, ha vállalja, ha nem, akkor Valeo 30ezer forint. Tudtok olcsóbb beszerzési forrást? Ez amúgy a Bárdinak az ára.
Laco 73 :D

oszy

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5705 Dátum: 2008.12.20 13:24:06 »
Sziasztok, újra itt.
Szóval a kocsim jelenleg kisebb utakra használható csak.
Emlékeztetőül: Picit fogyott a víz, néha alapjárat ingadozás hidegen. Hengerfej tömítés gyanú.
Multkor M0-áson mentem, 80ig óra szerint nem volt baj, aztán elkezdtem finoman nyomni felfelé 90ig a mutatót, és sajna a víz is elindult felfelé.
Elvittem a szerelőhöz. Megvizsgálta, és azt mondta, hogy a hűtőrendszer kakilt be. Szóval vízzel járt sokat, csapvízzel, ezért mindenhol vízköves lehet. Az ingadozó fordulatszám valami membrán miatt van, ami elkoszolódott, és lerakódott, ezért az egyik vízcső hidegebb a kelleténél, ez becsapja a motort, ezért ingadozik az alapjárat. És mivel a sebességgel arányosan megy fel a hőmérséklet, ezért a hűtő is kakukkos valószínűleg. Szóval kipucolja januárban, a hűtőt elviszi hűtőshöz, ha vállalja, ha nem, akkor Valeo 30ezer forint. Tudtok olcsóbb beszerzési forrást? Ez amúgy a Bárdinak az ára.

Szia!

Nekem a Bárdinál van kedvezményem!;)

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5706 Dátum: 2008.12.20 22:22:42 »
Sziasztok, újra itt.
Szóval a kocsim jelenleg kisebb utakra használható csak.
Emlékeztetőül: Picit fogyott a víz, néha alapjárat ingadozás hidegen. Hengerfej tömítés gyanú.
Multkor M0-áson mentem, 80ig óra szerint nem volt baj, aztán elkezdtem finoman nyomni felfelé 90ig a mutatót, és sajna a víz is elindult felfelé.
Elvittem a szerelőhöz. Megvizsgálta, és azt mondta, hogy a hűtőrendszer kakilt be. Szóval vízzel járt sokat, csapvízzel, ezért mindenhol vízköves lehet. Az ingadozó fordulatszám valami membrán miatt van, ami elkoszolódott, és lerakódott, ezért az egyik vízcső hidegebb a kelleténél, ez becsapja a motort, ezért ingadozik az alapjárat. És mivel a sebességgel arányosan megy fel a hőmérséklet, ezért a hűtő is kakukkos valószínűleg. Szóval kipucolja januárban, a hűtőt elviszi hűtőshöz, ha vállalja, ha nem, akkor Valeo 30ezer forint. Tudtok olcsóbb beszerzési forrást? Ez amúgy a Bárdinak az ára.

Ha jó a Carina E hűtője neked egyet tudok adni próba gyanánt.Igaz használt de jó. :D
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

kisEmber

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 120
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5707 Dátum: 2008.12.24 16:53:50 »
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy meg tudná-e valaki mondani, hogy a 4A-FE-s motorban hogyan lehet előgyújtást állítani, ha lehet egyátalán, mert kis fordulatszámnál terhelve csörgés jön a motorból. Ha nem lehet, milyen alkatrész lehet a felelős? A fórumon már több hasonló motorral szerelt Toy tulaja találkozott  a problémával de megoldást még nem találtunk.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5708 Dátum: 2008.12.24 18:40:02 »
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy meg tudná-e valaki mondani, hogy a 4A-FE-s motorban hogyan lehet előgyújtást állítani, ha lehet egyátalán, mert kis fordulatszámnál terhelve csörgés jön a motorból. Ha nem lehet, milyen alkatrész lehet a felelős? A fórumon már több hasonló motorral szerelt Toy tulaja találkozott  a problémával de megoldást még nem találtunk.

Nem lehet állítani. Valszeg a kopogásérzékelő nem látja el tökéletesen a feladatát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5709 Dátum: 2008.12.25 15:40:50 »
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy meg tudná-e valaki mondani, hogy a 4A-FE-s motorban hogyan lehet előgyújtást állítani, ha lehet egyátalán, mert kis fordulatszámnál terhelve csörgés jön a motorból. Ha nem lehet, milyen alkatrész lehet a felelős? A fórumon már több hasonló motorral szerelt Toy tulaja találkozott  a problémával de megoldást még nem találtunk.

Nem lehet állítani. Valszeg a kopogásérzékelő nem látja el tökéletesen a feladatát.

Dehogynem, kedves Mester, dehogynem.
Viszont csak alapelőgyújtást lehet állítani :excl:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5710 Dátum: 2008.12.25 15:57:03 »
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy meg tudná-e valaki mondani, hogy a 4A-FE-s motorban hogyan lehet előgyújtást állítani, ha lehet egyátalán, mert kis fordulatszámnál terhelve csörgés jön a motorból. Ha nem lehet, milyen alkatrész lehet a felelős? A fórumon már több hasonló motorral szerelt Toy tulaja találkozott  a problémával de megoldást még nem találtunk.

Nem lehet állítani. Valszeg a kopogásérzékelő nem látja el tökéletesen a feladatát.

Dehogynem, kedves Mester, dehogynem.
Viszont csak alapelőgyújtást lehet állítani :excl:

A 4A-FE motoron NEM lehet állítani. Legalábbis a facelift utáni Carinába szerelt változaton már biztosan nem. Onnan tudom, hogy a mi Carinánk is becsörgött néha alacsony fordulaton - elvittem a szerelőhöz, hogy állítsunk rajta. Mondta, hogy felejtős, mert semmit nem lehet rajta állítani - meg is mutatta. Na most, ha már a Carina is ilyen volt, akkor kétlem, hogy az Avensisben visszahozták volna ezt a lehetőséget.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5711 Dátum: 2008.12.25 16:41:22 »
Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy meg tudná-e valaki mondani, hogy a 4A-FE-s motorban hogyan lehet előgyújtást állítani, ha lehet egyátalán, mert kis fordulatszámnál terhelve csörgés jön a motorból. Ha nem lehet, milyen alkatrész lehet a felelős? A fórumon már több hasonló motorral szerelt Toy tulaja találkozott  a problémával de megoldást még nem találtunk.

Nem lehet állítani. Valszeg a kopogásérzékelő nem látja el tökéletesen a feladatát.

Dehogynem, kedves Mester, dehogynem.
Viszont csak alapelőgyújtást lehet állítani :excl:

A 4A-FE motoron NEM lehet állítani. Legalábbis a facelift utáni Carinába szerelt változaton már biztosan nem. Onnan tudom, hogy a mi Carinánk is becsörgött néha alacsony fordulaton - elvittem a szerelőhöz, hogy állítsunk rajta. Mondta, hogy felejtős, mert semmit nem lehet rajta állítani - meg is mutatta. Na most, ha már a Carina is ilyen volt, akkor kétlem, hogy az Avensisben visszahozták volna ezt a lehetőséget.
Hm. Akkor hogyan állítják be az alapelőgyújtást egy vezérléscserekor??????  Kell ott lenni valami állítási lehetőségnek. De mintha ezt már korábban kiveséztük volna a Carina topicban...
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5712 Dátum: 2008.12.25 16:44:20 »
Hm. Akkor hogyan állítják be az alapelőgyújtást egy vezérléscserekor??????  Kell ott lenni valami állítási lehetőségnek. De mintha ezt már korábban kiveséztük volna a Carina topicban...

Amennyire tudom, teljesen elektronikus már a gyújtása, de mondjuk ez így van a többi modern autónál is, nem lehet rajtuk gyújtást állítani sehogy.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5713 Dátum: 2008.12.25 19:02:08 »
2E mecahnikus
4AFE elektronikus
van egy cetli rola


[a csatolmányt egy admin törölte]
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #5714 Dátum: 2008.12.26 13:47:44 »
Sziasztok!

Az öcsém '93-as OFF Civic-je délelőtt a motordiagnosztika lámpa kiugyaladása mellett leállította motort és azóta nem is akar beindulni!
Az autóban elektromos AC van, s annak behúzását sem lehet hallani. Hogy az ment-e tönkre vagy valami más ami azt is letiltja hogy betudd indítani azt nem tudom!
Kérdésem az lenne, hogy ebben is van-e valahol olyan diagnosztika vagy valami ahol hibakódot ki lehet olvasni és ha van akkor merre?
Esetleg ha van valami tipp, vagy ötlet azt is szívesen vesszük!

Előre is köszi!

ui.: tudom nem teljes ide illő a kérdés, de remélem annak fényében, hogy itt nagyobb eséllyel várható rá válasz, megtűritek! Köszi.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019