És biztos vagy benne, hogy mindig figyelted a mutatót?
Fék: látszik, hogy nem vezettél soha 408-as Moszkvicsot ... ...
Nézd, nyilván nem figyeltem 30ezer km-en keresztül, de mióta nálam van, azóta még nem láttam ilyet. Sose, 40fokban a forgalomban se.
Amúgy sztem valami megkattant. Valami érzékelő, vagy nem tom mi. De az is lehet, hogy eltömődött, vagy nem tudom. A következő a hibajelenség. Elindultam hidegen 2000-es alapjárat, 3km után még mindig aránylag hidegen 1800-as alapjárat, majd leejti 1000-re, és vissza 1Hz-vel. Aztán ahogy melegedett, az ugrás amplitúdója egyre csak csönnenk. Automatika tanulmányaimból úgy rémlik, hogy ez 2 állású kapcsolós szabályozás hőtechnikai szakaszhoz való, de a fordulatszámot ennyire nem lehet durván szabályozni, mert az nem jó. Aztán ahogy teljesen bemelegedett, és még 5km-et mentem vele, teljesen megszűnt, csak kicsit magasabb volt az alapjárat, kb 200-al mutató szerint.
Délután semmi.
Mi befolyásolhatja a fordulatszám szabályozási kört?
Múltkor akkor volt ilyen problémám, amikor fals levegőt szívott, mert eltörött a levegőbeszívó. Most milyen szenzor szórakozhat? Lehet, hogy a hőmérő szenzor? És múltkor ezért kezdte el forralni a vizet, mert rossz jelet adott a szenzor van egyáltalán ilyen szenzor?
Amúgy nézem a vízfogyasztást, mennyi a megengedett? Mármint öreg kocsinál néhány csepp ugye itt ott elfolyik, meg párolog?, de az nem lehet több 1liter/5000km/félévnél. Szóval most 200km után kb 2deci fogyott el saccra, de nehéz ezt megmondani, mert nem mindig áll vízben a kocsi
De mindenesetre már több, mint 1 újjnyival lejjebb van a szint. Kezdjek aggódni? Azóta jobban nézem a fordulatszámmérőt, meg a hőmérőt, mint a km órát
Attól félek, hogy ha elviszem szerelőhöz, nem tudja produkálni a hibajelenséget, és nem tud érdemben hozzászólni. Mert persze ki lehet cserélni minden érzékelőt, és beavatkozót a körben, meg újra lehet kábelezni 1 fél autó áráért, de ha nem is az a probléma?
Fék: Kispolszkit vezettem, ami nem szervós, hát el is tört volna a pedál, ha úgy nyomom, mint szegény Corollát
Amúgy ez is olyan lehet, mint a szervókormány. A Yaris kormányát egy helyben szervó nélkül alig lehet megmozdítani. Az én Corollámét 2 ujjal;)
Szóval, ha 1 kocsit szervósra terveznek, akkor alapból marha nehéz vele mit kezdeni. A szervó nélküli kocsikat viszont úgy csinálták, hogy azért lehessen vezetni. Viszonyításként a cégnél nyomtam már kamionféket, ami tesztpadon volt, hát az 10x könnyebb volt, mint a Cori fékje szervó nélkül