Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1017607 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kustora

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
    • mokusradio
Re: D-4D
« Válasz #2910 Dátum: 2010.09.16 08:43:19 »
Nekm van a kocsi mellett konyektorom :clap:
Amit lentebb emlitettek (ill. Avensisnál) állófűtés az10e Ft ha jól értettem,Vagy az csak az az 1db Vetarás?
Az Avensis fórumban írtam, a vaterás "vízforralóról". Ez új cucc, nem használt. Eredeti DEFA, vagy zseniális hamisítvány.  :)  Abszolút korrekt és hibátlannak. A papír csomagolás kívül kicsit kopottas, de a beltartalom, új.
Nem tudom, hogy milyen kamionról esett le.
OK, de azt az 1-et megvetted. Majd számolj be, hogy szerelted be, meg hogyan muxik mit észlesz induláskor.
Nem, nem csak ez az 1 van neki! A leütés után azonnal meghosszabbodott az aukció. Egyébként van neki más típusokhoz is.
http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/huto_futorendszer/defa_vizmelegito_auto_nissan_toyota_allofutes_180877137.html
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=defa+%E1ll%F3f%FBt%E9s&c=0
Land Cruiser J90,  RAV4 2.0

galzo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 13
Re: D-4D
« Válasz #2911 Dátum: 2010.09.16 10:55:14 »


Megerősítem a pécsi srác tapasztalatát, télen szinte csak a városban használva minden nap, ( dimbes- dombos utak +szabad ég alatti éjszakázással ) 6,8 átlag volt, normál időszakban az átlag klíma nélkül (!) 5,5 valóban.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: D-4D
« Válasz #2912 Dátum: 2010.09.16 13:16:03 »


Megerősítem a pécsi srác tapasztalatát, télen szinte csak a városban használva minden nap, ( dimbes- dombos utak +szabad ég alatti éjszakázással ) 6,8 átlag volt, normál időszakban az átlag klíma nélkül (!) 5,5 valóban.
Egyéne vállogatja- bár én soha nem megyek csak városba, azis inkább 50-60km így alig van külömbség a fogysztásban.
A feleségem Jazze 5-10km-es utakon már ez elmult hónapban is simán 7,8l fogyi volt. Azon gondolkodom hogy ezért, lecserélem egy diesel Corollára.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D
« Válasz #2913 Dátum: 2010.09.16 13:51:30 »
Állandó városozással, hideg motorral a dízel se fog sokkal kevesebbet enni.
         

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: D-4D
« Válasz #2914 Dátum: 2010.09.16 14:23:30 »
Állandó városozással, hideg motorral a dízel se fog sokkal kevesebbet enni.
Tudod nem akarok senkit meggyözni, de nekem más a tapasztalatom:
a dieselek fogyasztása  alig változik és a gyári adatok is igaznak bizonyulnak.
a kis benzinesek  mindig többet fogyasztanak mint a gyari adatok, legtöbbször jelentősen többet, akár 30-40%-al is
nagy benzinest meg soha nem vennék, mert nem szeretnék 10-20l benzint fogyasztani 100-on

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: D-4D
« Válasz #2915 Dátum: 2010.09.16 14:27:33 »
Egyéne vállogatja- bár én soha nem megyek csak városba, azis inkább 50-60km így alig van külömbség a fogysztásban.
A feleségem Jazze 5-10km-es utakon már ez elmult hónapban is simán 7,8l fogyi volt. Azon gondolkodom hogy ezért, lecserélem egy diesel Corollára.
Nálunk is jazzel a feleségem :D, de 7 alatt megáll (kizárólag városi használat, '05. 1,2 IDSi) és ha hallgatna rám, megállna 6-ból is  :whistling:.
Nem fog egy kis dízel számottevően kevesebbet fogyasztani, kár lecserélni. Hidd el, a rövidtávú városi használatra egy kis ccm-is benzines kell (pl Honda Jazz  ;))

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: D-4D
« Válasz #2916 Dátum: 2010.09.16 14:41:34 »
Egyéne vállogatja- bár én soha nem megyek csak városba, azis inkább 50-60km így alig van külömbség a fogysztásban.
A feleségem Jazze 5-10km-es utakon már ez elmult hónapban is simán 7,8l fogyi volt. Azon gondolkodom hogy ezért, lecserélem egy diesel Corollára.
Nálunk is jazzel a feleségem :D, de 7 alatt megáll (kizárólag városi használat, '05. 1,2 IDSi) és ha hallgatna rám, megállna 6-ból is  :whistling:.
Nem fog egy kis dízel számottevően kevesebbet fogyasztani, kár lecserélni. Hidd el, a rövidtávú városi használatra egy kis ccm-is benzines kell (pl Honda Jazz  ;))
Az a vicc hogy nekem is kijön 6 alatt a városi fogyi a Jazzel, de a feleségem nem tudom mit csinál, de mindig jól feltornázza :cry:
Dieselben viszont mégsoha nem csalódtam! :no:

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: D-4D
« Válasz #2917 Dátum: 2010.09.16 15:40:01 »
Dieselben viszont mégsoha nem csalódtam! :no:
Használtál dízelt kizárólag rövid városi szakaszokra?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: D-4D
« Válasz #2918 Dátum: 2010.09.16 17:57:38 »
Dieselben viszont mégsoha nem csalódtam! :no:
Használtál dízelt kizárólag rövid városi szakaszokra?
Természetesen! :yes: És mint mondtam  most is van diesel is meg benzines is :flowers:igy össze tudom hasonlitani.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2919 Dátum: 2010.09.16 21:01:02 »
Swiftel télen simán összejött 10l-es fogyasztás(pár km-es utak), nyáron pedig ugye lehetett 6 l alatt is fogyasztani, kirándulós tempóban.
De ne a pár km-es utakat vesd össze a kirándulós tempóval, ember  ::) ...

Ahogy már írtam, az 1.4 dízel Corolla is képes a normális átlaghoz képest 50 %-os túlfogyasztásra is, városban pár km-es távokon hideg motorral használva. Ha pedig ezt a használatot egy országúti nagyon nyugis gurulászással vetem össze, bizony közelíti a többlet a 100 %-ot is (mondjuk 3.8 vs. 7.5). Szóval azért nem néz ki nagyon máshogy a sztori, mint a benzinesnél, jobban belegondolva.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: D-4D
« Válasz #2920 Dátum: 2010.09.16 21:10:23 »

Ahogy már írtam, az 1.4 dízel Corolla is képes a normális átlaghoz képest 50 %-os túlfogyasztásra is....

képes ám :yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2921 Dátum: 2010.09.16 21:58:06 »
És ha járatnád a motort pár percig, mielött elindulsz? :hmmmm:
A modern dízelmotor alig melegszik helyben, alapjáraton járatva. Ezzel csak ártana neki.
Konkrétan a kis dízel komoly hidegben, fűtést használva (nem ezerrel fújatva, csak visszafogottan) hosszan alapjáraton járatva még üzemi hőfokról is visszahűl. :eek:
Gabe 254.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: D-4D
« Válasz #2922 Dátum: 2010.09.16 22:14:41 »
Konkrétan a kis dízel komoly hidegben, fűtést használva (nem ezerrel fújatva, csak visszafogottan) hosszan alapjáraton járatva még üzemi hőfokról is visszahűl. :eek:
Mert ugye nem a fűtés a célja motornak, hanem a haladás. Túl jó a hatásfoka.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2923 Dátum: 2010.09.16 22:47:11 »
Így van. De emlékeim szerint talán Kis Andris is említette, hogy egyszer nemtom' meddig járatta, hogy melegedjen, de szinte semmit nem mozdult a hőfokmérő...
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2924 Dátum: 2010.09.16 23:36:07 »
Így van. De emlékeim szerint talán Kis Andris is említette, hogy egyszer nemtom' meddig járatta, hogy melegedjen, de szinte semmit nem mozdult a hőfokmérő...
Alapjáraton föl sem melegszik üzemi hőfokra, egyáltalán nem. Ahhoz túl kevés a hulladékhője. Innentől fogva nyilvánvaló, hogy mennyire értelmetlen helyben melegíteni. Nagy hidegben (kemény mínuszokban) picit járatni kell (mondjuk max fél percet) indulás előtt, hogy rendesen felépüljön a kenés, különös tekintettel a turbóra; és utána go, különben csak a kártékony hidegjáratot nyújtja el az ember fölöslegesen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )