Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1017822 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: D-4D
« Válasz #2835 Dátum: 2010.05.29 19:04:23 »
Igen, ki lehet kapcsolni (a csatlakozó széthúzását nagyon nem ajánlom), már sokszor le volt itt is írva a módszer. (Amúgy mit éreztél, mikor rájöttél, hogy rád máshogy hat a fizika és nincs szükség övre?)
A módszer:
-a biztonsági övet odahúzod a csathoz, de nem kapcsolod be
-gyújtás ráad
-km órán a teljes kilométerre állítani a kijelzőt (odo) a napiszámlálós gombbal
-gyújtás ráad, a napiszámlálós gombot lenyomni és úgy is tartani úgy 15 mp-ig
-a gomb nyomva tartása mellett bekapcsolni az övet, majd a gomb elenged.
-a kijelzőn megjelenik, hogy "b ON", egyszer megnyomni a gombot, így átvált "b OFF"-ra
- gyújtás levesz és kész.

Visszaállítani ugyanígy kell.


Bocsesz,de nekem ez igy nem műkszik./2006.  1,4 ..d4d)
Vagy nem jól írtad le,vagy csak én vagyok kivétel.
Nem tudná ezt valaki pontosítani?


lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2836 Dátum: 2010.05.29 19:59:52 »
I-es Verson azt erted, amelyik 2 evig volt gyartasban? Abban 1CD-FTV motorok voltak 90 ill 110 loerovel. Azokban inkabb a kettostomegu lendkerek adta meg magat es nem azok, amiket te emlitesz.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

gyurigyuri

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: D-4D
« Válasz #2837 Dátum: 2010.05.29 21:08:52 »
I-es Verson azt erted, amelyik 2 evig volt gyartasban? Abban 1CD-FTV motorok voltak 90 ill 110 loerovel. Azokban inkabb a kettostomegu lendkerek adta meg magat es nem azok, amiket te emlitesz.

Igen! 2002-2004 között gyártottakra gondolok.
pl:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/corolla_verso/toyota_corolla_verso_2.0_d4d-3659761
igaz én csak 90Le-t találtam belőle.
Kettős tömegű lendkerék. Az is fincsi... ::)180ezer HUF ( http://www.monorex.hu/content/luk_kettos_tomegu_lendkerek_toyota_avensis_2_0_d_4d)
Ennek ellenére én a porlasztók ill. a CR rendszer főalkatrészei miatt jobban aggódtam eddig. De itt a fórumon és a Népitélet-ben sem találtam arra utaló jelet hogy ezek az alkatrészek gyakran, esetleg típushiba jelleggel romlanának el. Ellenben pl a sokat emlegetett Ford Mondeo Klub TdCi topikban szinte minden hozzászólás arról szól, hogy "cserélni kellett a magasnyomású szivattyút" vagy "elszállt két porlasztóm" vagy "ma reggel egyszerűen se kép-se hang", meg turbógondok.....stb.Pedig azok is szép és drága autók.
Mégis csak stabilnak kell lenni ezeknek a D4d mociknak .Gyakorlatilag nagyon kevés panaszt találtam rájuk itt a fórumon, de cáfoljatok meg bátran és tájékoztassatok ha tévhitben élek...





lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2838 Dátum: 2010.05.29 21:25:11 »
En csak egy ilyen autot vezettem kb 5 km erejeig. Annak futtyogott a turboja rendesen  :wacko:
Eleg nehez a kerdesedre egyertelmu valaszt adni. Ha azt mondjuk "nyugi nem lesz gond vele valszeg" aztan meg megis, akkor kicsit mi is rosszul erezzuk magunkat, Te pedig meginkabb.
En tobb mint ket eve rgisztraltam ide, azota ha jol emlekszem meg nem volt az altalaf emlitett konkret CR problema a d4d-vel (legyszi javitson ki vki ha nem igy van!) Persze nem minden Toyota tulaj van jelen a forumon.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2839 Dátum: 2010.05.29 21:28:58 »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

torbit

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
  • Corolla E12 1,4 D4D HB Luna
Re: D-4D
« Válasz #2840 Dátum: 2010.06.02 11:01:43 »
Sziasztok,

Lehet tök természetes, de gondoltam megkérdezem mivel nincs tapasztalatom benne: főleg hideg motornál vettem észre, hogy 1-2-3-as fokozatokban finom gázadásnál kicsit sípolós hangja van a kicsikének, gondolom ez a turbó hangja lehet. Ez normális? Biztos sokan nem is veszik észre annyira halk és nem zavargó hang, csak én mindent meghallok. :)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: D-4D
« Válasz #2841 Dátum: 2010.06.02 11:10:41 »
Sziasztok,

Lehet tök természetes, de gondoltam megkérdezem mivel nincs tapasztalatom benne: főleg hideg motornál vettem észre, hogy 1-2-3-as fokozatokban finom gázadásnál kicsit sípolós hangja van a kicsikének, gondolom ez a turbó hangja lehet. Ez normális? Biztos sokan nem is veszik észre annyira halk és nem zavargó hang, csak én mindent meghallok. :)


teljesen normális :yes:
amire figyel oda hogy hideg motort ne nagyon forgasd 2000fölé, valamint országuti használat utána, vagy ha picit meghajtottad akkor leállitás elött minimum 1 percet várj hogy a turbo is visszahüljön... ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

torbit

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
  • Corolla E12 1,4 D4D HB Luna
Re: D-4D
« Válasz #2842 Dátum: 2010.06.02 11:21:14 »
Sziasztok,

Lehet tök természetes, de gondoltam megkérdezem mivel nincs tapasztalatom benne: főleg hideg motornál vettem észre, hogy 1-2-3-as fokozatokban finom gázadásnál kicsit sípolós hangja van a kicsikének, gondolom ez a turbó hangja lehet. Ez normális? Biztos sokan nem is veszik észre annyira halk és nem zavargó hang, csak én mindent meghallok. :)


teljesen normális :yes:
amire figyel oda hogy hideg motort ne nagyon forgasd 2000fölé, valamint országuti használat utána, vagy ha picit meghajtottad akkor leállitás elött minimum 1 percet várj hogy a turbo is visszahüljön... ;)

Köszi szépen, azért kicsit megnyugodtam. :)
Hideg motornál nem pörgetek, és jelenleg annyira vigyázok, hogy még normál városi tempó után is hűtöm a turbót. :)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: D-4D
« Válasz #2843 Dátum: 2010.06.02 11:53:35 »

 és jelenleg annyira vigyázok, hogy még normál városi tempó után is hűtöm a turbót. :)


az sose árt ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2844 Dátum: 2010.06.02 12:38:43 »
Sziasztok,

Lehet tök természetes, de gondoltam megkérdezem mivel nincs tapasztalatom benne: főleg hideg motornál vettem észre, hogy 1-2-3-as fokozatokban finom gázadásnál kicsit sípolós hangja van a kicsikének, gondolom ez a turbó hangja lehet. Ez normális? Biztos sokan nem is veszik észre annyira halk és nem zavargó hang, csak én mindent meghallok. :)

A magas hangú sípolás természetes, ha mélyebbre vált a hang, akkor lehet gond. Nekem ugye volt korán (30ezernél) egy turbócsere. Mindig betartottam minden utasítást (visszahűtés, stb) mégis egyszer hazaérve a garázssoron hallottam, hogy huhog, mint egy bagoly. A csere előtt még mentem vele kb 1000 km-t, a hangon kívül semmit nem lehetett észrevenni rajta. Fogyasztás nem nőtt, teljesítmény nem csökkent, csak a hangja változott, de az elég hallhatóan más lett. Úgy mondanám, hogy nem fütyült, hanem huhogott.
Egyébként a csere óta semmi gáz vele (kopp-kopp, most 121ezer km)

Amúgy én direkt élvezem ezt a kis fütyülést, mert elég jól jelzi fülre, hogy mikor jön az erő. Gáz, morgás, fütyülés, ülésbe tapadás :D
Gabe 254.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: D-4D
« Válasz #2845 Dátum: 2010.06.02 12:41:01 »

Amúgy én direkt élvezem ezt a kis fütyülést, mert elég jól jelzi fülre, hogy mikor jön az erő. Gáz, morgás, fütyülés, ülésbe tapadás :D

azt én is élvezem, föleg most hogy felkerült az apexi power intake légszürö, *** jo hangja lett :devil:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2846 Dátum: 2010.06.02 12:42:06 »

 és jelenleg annyira vigyázok, hogy még normál városi tempó után is hűtöm a turbót. :)


az sose árt ;)
Ezt én is csinálom...  :ph34r: Amúgy meg pont tökéletes, hogy garázsban pihen, mert mikor hazaérek, a következő a dolgok sora: lépésben begurlok a garázshoz, kocsi leáll, motor jár. Kiszállok, garázs kinyit, beül, majd finoman becentizek. (jobb tükör és fal közé nem fér az ujjam :D) Ez mindenestől kb 1-1,5 perc alapjárat, pont jó. A garázsban már nem szoktam járatni  :oops:
Gabe 254.

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: D-4D
« Válasz #2847 Dátum: 2010.06.12 18:09:41 »
Egy hete cseréltem első fékbetét garnitúrát 72 000km.-nél.

Kértem ajánlatot a t.-tól komplett els.-hat. betétcserére:/50 000.volt szabályzással eggyütt/
Az összes szerelő akivel beszéltem mindenki lebeszélt az első (hűtött) féftárcsa szabályozástól.
Szabályzás nélkül csak kb.2-300km.-t. kell megtenni óvatosan amíg bekopik.Eddig nó asszony.


Ismerős megrendelte full beszer nagyker áron,kicseréltem Kemény 6500.Ft.-ból.
Eltelt egy hét és jobb a fék mint a gyári betéttel volt.
Jövő héten cserélem a hátulját+komplett fékfolyadékot mivel 60000 nél nem cseréltem.
Az 50 000ft.al szemben max 15 000 ből megúszom.

Nem vagyok a márkaszervíz ellen,de nem bírom amikor hülyének néznek.
A havernak a NISSAN-nál az Almerájába a komplett betétcsere a márkaszervízben megállt 21 000.Ft-ba
Hasonló összeget még én is rászántam volna a Toyotánál,legalább kaptam volna egy pleccsnit a szervízkönyvbe.

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: D-4D
« Válasz #2848 Dátum: 2010.06.12 18:13:30 »
Tudja valaki,hogy lehet kikapcsolni manuálba a biztonsági öv sípolást,már megőrit amikor lakotterületen belül néha 2-3 km.ereket autózom.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D
« Válasz #2849 Dátum: 2010.06.12 18:15:37 »
Igen, lehúzás, DE!
Nem lehet az ingyen haveri melót és full nagyker árat egy nyereségre alapozott szolgáltatással és árral összehasonlítani.
Az is kérdés, hogy milyen márkájú lett a mostani féked és mit rakott volna bele a Toyota (a pecséten kívül).

Keress rá a kikapcsolásra, le van írva több helyen is, egyébként meg elég 100 méter is hogy meghalj az öv be nem kötése miatt (mint ismerősöm is tette).
szerk: vazz, keresni sem kell, ezen az oldalon van leírva!