Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1017734 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: D-4D
« Válasz #2760 Dátum: 2010.04.01 01:37:14 »
valaki probálta már az egr-t lefalazni?
tudom volt már rola szo , valamelyik topicba.....
lehet holnap megcsináljuk, azt pár napig vagy 7ig tesztelem

Miért akarod lefalazni? Dízelnél elég komoly szerepe van az EGR-nek, én nem merném megpiszkálni.
neten olvasgattam, pont a dieseleknél szokták csinálni.....mivel a kipufgáz egy részét visszavezeti, igy nem tiszta levegöt kap
szoval ha le van falazva akkor csak tiszta levegöt éget el, nagyobb teljesitmény

Az EGR valóban a dízeleken jellemzőbb dolog, ott szinte kivétel nélkül alkalmazzák, mivel légfelesleggel üzemelnek. A légfelesleg és a direkt befecskendezés miatti lokálisan dús és szegény részek vannak az égéstérben, a szegény részek okozzák a dízelek NOx kibocsátását, ugyanis a tüzelőanyag elégetéséhez fel nem használt oxigén a forró égéstérben reakcióba lép az amúgy semleges nitrogénnel. Ez nagyon nagy probléma, küzdenek ellene is a gyártók rendesen a DI benzineseknél is. A NOx képződés megelőzésére tett legelterjedtebb módszer az a nem túl elegáns megoldás, hogy a kipufogógázt visszavezetik az égéstérbe. A hiedelemmel ellentétben itt nem utánégetik a káros anyagokat, hanem az oxigénben szegény, közömbös gázkeverékkel hűtik az égésteret, ezzel megelőzva a túl magas hőmérsékleten lezajló nitrogén oxidációt. Mivel a dízelek keverékképzésükből fakadóan nagyon nagy légfelesleggel is tudnak üzemelni, az EGR arány bizonyos üzemállapotokban, főleg kis terhelésnél igen nagy tud lenni, akár a beszívott töltet 90%-a is lehet kipufogógáz. Képzeld el mi lenne, ha ezt a mennyiséget lefalaznád, hogy borulna fel az egész égési kép, hogy szökne egekbe a hőmérséklet és az emisszió. Arról nem beszélve, hogy a mai dízelek EGR szabályzása annyira kulcsfontosságú része az üzemszerű működésnek, hogy garanált az azonnali check engine lámpa kigyulladás, és még az is lehet, hgoy vészprogramba áll át a motor, mert annyira megbomlik a normális működése. A modern dízelekben már külön fojtószelep van beépítve a szívócsőbe, ami részterhelésen csökkenti a beszívott levegő arányát, ezzel párhuzamosan pedig egy nagyon finom léptetőmotor folyamatosan állítja a visszavezetési mennyiséget, akár másodpercenként változtatva azt a terhelés és fordulatszám valamint egyéb más szenzorok jelei alapján. Ja, egyébként teljes terhelésnél az EGR kikapcsol, pont azért, hogy minél "tisztább" levegőt kapjon a motor. Tehát teljesítményt nem lehetne vele növelni, ellenben hatásfokot, emissziót és mérnökök százainak többévi munkáját tönkre lehet vele tenni elég hamar.

EGR lefalazásnak max akkor látom értelmét, ha elromlott a berendezés, és nincs pénz megjavíttatni. Akkor ugyanis ha folyamatosan megy a visszavezetés teljes terhelésnél is, valóban teljesítménycsökkenés következik be. De egy hibátlanul működő EGR rendszert megbolygatni szerintem vétek. Semmi hasznot nem fog hozni, ellenben rengeteg kárt csinálhat. Persze ettől még mindenki azt csinál amit akar, én csak megvilágítottam a dolognak ezen aspektusát is.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: D-4D
« Válasz #2761 Dátum: 2010.04.01 02:42:05 »
Egy kis érdekesség  még ezzel kapcsolatban. Ezeket az adatokat én logoltam az Aurisból, OBD csatlakozón keresztül. Egy teljesen átlagos kis forgalmi szituáció közben mit is csinál az EGR. Van itt alapjárat, gyorsítás, egyenletes sebesség, motorfék, finom gyorsítás. Minden üzemállapotot pontosan lekövet a visszavezetés szabályzás. Viszont az látszik, hogy terhelés alatt nem működik. A 61 és 71-es mérési pont közötti rész pl. egy padlógázas gyorsítás, a szívócsőnyomás fel is megy 2  barra (1 bar töltőnyomás), EGR meg szépen le 0-ra, egyedül a váltások alatt megy fel picit, amikor elveszi az ember a gázt. Részterhelésen viszont felmegy akár 90% közelébe is. Tehát ebből is látszik,  hogy ez egy igen komolyan vezérelt, visszacsatolt rendszer, ami rengeteg tényező alapján van kikalkulálva és a motorvezérlésbe beprogramozva. Legalábbis az újabb dízeleken, ahol már teljesíteni kell a szigorú emissziós normákat. Régebben még nem volt ennyire agyonszabályozva ez, így talán nem is okozott feltűnő változást egy lefalazás. De mamár ez gyakorlatilag szerves, elválaszthatatlan része a dízelmotor működésének.


Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2762 Dátum: 2010.04.01 09:47:10 »
Wov! Micsoda leírás :clap:
Viszont ennek kapcsán ismét felvetődik bennem, hogy egy EGR tisztítás akkor milyen eredményt tud hozni vajon? És az, hogy miért nincs benne a karbantartási utasításokban?
Gabe 254.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: D-4D
« Válasz #2763 Dátum: 2010.04.01 12:48:40 »
köszi G6 az infokat, akkor lehet mégsem nyulok hozzá... ;)
bár ma egy takaritás erejéig szét lesz szedve
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: D-4D
« Válasz #2764 Dátum: 2010.04.01 13:55:59 »
köszi G6 az infokat, akkor lehet mégsem nyulok hozzá... ;)
bár ma egy takaritás erejéig szét lesz szedve

A takarítás az erősen javallott időnként, sajnos ha nem tartják karban, idővel "elakadhat" a szelep a sok koromtól, és akkor valóban olyankor is visszavezet, amikor nem kéne neki. Egyébként ha Neked 1,4 dízeled van, abban még azt hiszem vákuumos az EGR szabályzás, tehát talán nem annyira integrálták bele a motorvezérlésbe, mint az enyémet. Viszont a lefalazást továbbra is csak végszükség esetére tartogatnám, ha már nem segít a kitisztítás. Teljesítménynövelésre inkább csippeld meg a kocsit, az szerintem hatásosabb  :D
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: D-4D
« Válasz #2765 Dátum: 2010.04.01 14:55:37 »
az már rég benne van.... :innocent:
csak már azt is kevésnek érzem :D
amugy szerintem az auris meg a e12 1.4 d4d motorja ugyanaz, de lehet tévedek
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2766 Dátum: 2010.04.01 16:07:56 »
amugy szerintem az auris meg a e12 1.4 d4d motorja ugyanaz, de lehet tévedek
Maga a motor ugyanaz, a főbb alkatrészek változatlanok, de amúgy módosítottak rajta, ami pl. látszik azon is, hogy nagyobb lett a nyomatéka, nomeg ha jól tudom, az aktuális verzió már Euro V-ös, míg a Corolláé Euro IV-es. Tehát ugyanannak a motornak a továbbfejlesztett változata van az Aurisban. El tudom képzelni, hogy az EGR-szabályzás is változhatott a továbbfejlesztés részeként.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: D-4D
« Válasz #2767 Dátum: 2010.04.01 18:13:58 »
amugy szerintem az auris meg a e12 1.4 d4d motorja ugyanaz, de lehet tévedek
Maga a motor ugyanaz, a főbb alkatrészek változatlanok, de amúgy módosítottak rajta, ami pl. látszik azon is, hogy nagyobb lett a nyomatéka, nomeg ha jól tudom, az aktuális verzió már Euro V-ös, míg a Corolláé Euro IV-es. Tehát ugyanannak a motornak a továbbfejlesztett változata van az Aurisban. El tudom képzelni, hogy az EGR-szabályzás is változhatott a továbbfejlesztés részeként.

Asszem csak a faceliftes Aurisokba került be a 205 Nm-es, Euro V-ös változat, előtte még ugyanaz volt, mint az E12-ben. Valamit biztos mókoltak rajta most, pl. DPF-et tuti kellett kapnia, mert különben nem tudná teljesíteni az új részecskekibocsátási határértékeket.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: D-4D
« Válasz #2768 Dátum: 2010.04.04 10:25:22 »
kilett pucolva az EGR szelep is, nem semmi mennyi koksz volt benne :wacko:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2769 Dátum: 2010.04.04 17:35:08 »
A legközelebbi szervíznél asszem én is ki fogom tisztíttatni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D
« Válasz #2770 Dátum: 2010.04.04 20:50:25 »
kilett pucolva az EGR szelep is, nem semmi mennyi koksz volt benne :wacko:
Mivel és hogy pucoltad? egy egyszerű leírást elfogadnék :helpsmilie:kíváncsi lennék az enyémbe hogy néz ki az egész  :cool2:

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: D-4D
« Válasz #2771 Dátum: 2010.04.04 21:05:52 »
kilett pucolva az EGR szelep is, nem semmi mennyi koksz volt benne :wacko:
Mivel és hogy pucoltad? egy egyszerű leírást elfogadnék :helpsmilie:kíváncsi lennék az enyémbe hogy néz ki az egész  :cool2:

haver hozott valami kátrány oldo sprayt, azzal fujkáltuk ...majd pár perc szünet még oldja.....majd törlés ...és ez töbször is meglett ismételve,még nem lett elég tiszta
amugy nagy szivás szétszedni, mert szük helyen vannak a csavarjai :wacko:
megfelelö szerszám nélkül neki se szabad fogni, értem ez alatt minél kisebb racsnis készlet, vékony tolodval....

Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: D-4D
« Válasz #2772 Dátum: 2010.04.05 08:48:00 »
Köszi majd megpróbálom szétszedni  de előtte kipróbálom ezt http://www.pro-tec.hu/content.php?s=putart&f=proputart1&id=gfqlc63flsk49qq0&submenu=a9nll9zmiwp37th9
« Utoljára szerkesztve: 2010.04.05 09:13:49 írta tom74 »

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2773 Dátum: 2010.04.05 09:04:00 »
Csütörtökön viszem szerelőmhöz a Corollát, fékbetét-cserére - egyúttal valszeg megkérem erre az EGR-tisztításra is. 63 ezer körül van a kocsiban, szal ártani biztos nem fog a dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2774 Dátum: 2010.04.07 21:19:51 »
kilett pucolva az EGR szelep is, nem semmi mennyi koksz volt benne :wacko:
Valtozott valami? Fogyi, jaraskultura, fust, hideginditas...


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX