Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1017620 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

AdamDavidSzocs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: D-4D
« Válasz #2220 Dátum: 2008.09.30 19:31:42 »
Hölgyek és Urak, némi segítségre van szükségem.
Próbálok felhajtani egy 2002-es 2.0 D4D 90LE Corollához tartozó Denso motorvezérlőt, a száma 89661-13230.
Használtat egy hete hiába keresek ország és kontinens szerte. Egy ügyfelem autójába szükséges az ECU, sajnos kulcs tanítás közben valamit elszúrtam, azóta az autó
mozgásképtelen. Nagyon szeretném helyrehozni a dolgot, viszont ki kell próbálnom az autót egy másik motorvezérlővel, hogy lássam, az-e a rossz vagy egyéb.
Szükségem van egy bontott vagy kölcsön vezérlőre, hogy ki tudjam szűrni a hibát. Szeretném tehát valamelyik vállalkozó szellemű klubtag segítségét kérni abban, hogy a motorvezérlőjével
kipróbálhassam az inkriminált automobilt.
Tudom, meglehetősen hülye kérés, nem is szívesen teszem fel, de kínomban épp ez volt a legésszerűbb hely ahova fordulhattam.
Természetesen a vezérlőt a tulajdonosának szeme láttára próbálnám ki, hiánytalanul és hibátlanul visszaszolgáltatnám, illetve ellenszolgáltatnék is, ez magától éretődő.
Sajálom hogy ilyen nyűgös kéréssel töröm meg a fórumozók társalgását, kösz a megértést.
Üdv
Szőcs Ádám Dávid
06-20-45-45-105
info@hevederzar.hu

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2221 Dátum: 2008.09.30 19:33:24 »
Szia!

Hibaolvasóval nézted már?
Az ír valamit?

AdamDavidSzocs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re: D-4D
« Válasz #2222 Dátum: 2008.09.30 19:59:46 »
Próbáltam, az enyém egyelőre nem tudott csatlakozni. Megnézetném másikkal is, csak még odáig nem jutottam.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2223 Dátum: 2008.10.29 21:29:00 »
Miota megvan az autom masodszor vettem eszre, hogy automata dusitoval indult (lehet tobbszor is volt, de akkor nem emelte meg annyira a fordulatot, vagy nemtom...)

Szoval ilyenkor 800-rol 1000-re emelkedik az alapjarat es gyonyoruen, egyenletesen jar. Ezzel nincs is semmi baj.
Viszon mind a ketszer, amikor elindultam vele valoszinutlenul halott/gyenge volt a motor. Nem akartam en gyilkolni, de egyszeruen nyomtam a gazt es semmi nem torent az eg vilagon.
A kerdesem az lenne, hogy a keverek osszetetele kerul annyire messzire az optimalistol, hogy ennyire gyenge lesz? Esetleg szoftveresen nem enged nagyobb teljesitmenyt leadni, hogy vedje a motort?
Sokaig OFF HDI ON motoros autot hasznaltam, meg elotte meg regi tipusu dizelt es egyiknel se vettem eszre ilyet.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2224 Dátum: 2008.11.01 02:16:55 »
Miota megvan az autom masodszor vettem eszre, hogy automata dusitoval indult (lehet tobbszor is volt, de akkor nem emelte meg annyira a fordulatot, vagy nemtom...)

Szoval ilyenkor 800-rol 1000-re emelkedik az alapjarat es gyonyoruen, egyenletesen jar. Ezzel nincs is semmi baj.
Viszon mind a ketszer, amikor elindultam vele valoszinutlenul halott/gyenge volt a motor. Nem akartam en gyilkolni, de egyszeruen nyomtam a gazt es semmi nem torent az eg vilagon.
A kerdesem az lenne, hogy a keverek osszetetele kerul annyire messzire az optimalistol, hogy ennyire gyenge lesz? Esetleg szoftveresen nem enged nagyobb teljesitmenyt leadni, hogy vedje a motort?
Sokaig OFF HDI ON motoros autot hasznaltam, meg elotte meg regi tipusu dizelt es egyiknel se vettem eszre ilyet.

"Automata dúsító" biztosan nincs benne. A leírt esetekben nyilvánvalóan valamiért nem megfelelő mennyiségű üzemanyagot adagol a rendszer, persze kérdés, hogy miért  ::) ... biztosan nem kíméletből, inkább arról lehet szó, hogy ilyenkor valahogy hibásan értékeli a hőmérsékletet, és emiatt ad túl kevés üzemanyagot - valami ilyesmi lehet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: D-4D
« Válasz #2225 Dátum: 2008.11.20 15:44:08 »
Miota megvan az autom masodszor vettem eszre, hogy automata dusitoval indult (lehet tobbszor is volt, de akkor nem emelte meg annyira a fordulatot, vagy nemtom...)

Szoval ilyenkor 800-rol 1000-re emelkedik az alapjarat es gyonyoruen, egyenletesen jar. Ezzel nincs is semmi baj.
Viszon mind a ketszer, amikor elindultam vele valoszinutlenul halott/gyenge volt a motor. Nem akartam en gyilkolni, de egyszeruen nyomtam a gazt es semmi nem torent az eg vilagon.
A kerdesem az lenne, hogy a keverek osszetetele kerul annyire messzire az optimalistol, hogy ennyire gyenge lesz? Esetleg szoftveresen nem enged nagyobb teljesitmenyt leadni, hogy vedje a motort?
Sokaig OFF HDI ON motoros autot hasznaltam, meg elotte meg regi tipusu dizelt es egyiknel se vettem eszre ilyet.

Ez az alapjárat emelés az enyémben is megvan (végülis szegről-végről rokonok a Tiéddel, mert "AD" motorcsalád), hidegebb időben lesz majd 1200 is, de érdekes módon csak álló helyzetben, tehát ha üresben gurulok, akkor 800, de amint megáll az autó felemeli 1200-ra. Nem tudom mi az oka ennek, de biztos nem véletlen van így. Ez a hidegben gyengélkedés viszont nekem új, én inkább az ellenkezőjét tapasztalom. Egyetlen egyszer volt viszont olyanom, hogy a szokásos 1500-as fordulatszámnál nem kezdett el tolni a turbó, hanem semmi sem történt. Kvázi szívóként üzemelt. Nem valami ilyesmi érzés van Nálad? Szerencsére kb 10 másodperc után elmúlt és azóta sem jött elő, de akkor ott elég ijesztő volt  :wacko:
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2226 Dátum: 2008.11.20 16:39:15 »
Ez a hidegben gyengélkedés viszont nekem új, én inkább az ellenkezőjét tapasztalom. Egyetlen egyszer volt viszont olyanom, hogy a szokásos 1500-as fordulatszámnál nem kezdett el tolni a turbó, hanem semmi sem történt. Kvázi szívóként üzemelt. Nem valami ilyesmi érzés van Nálad? Szerencsére kb 10 másodperc után elmúlt és azóta sem jött elő, de akkor ott elég ijesztő volt  :wacko:
A dolog ugy nezett ki, hogy a kocsi egy napig allt 0 fok korul.
Beultunk negyen, beinditottam. Egy masik kocsi OFF 1.4 Almera ON teli volt haverokkal es elindult a parkolobol. Utanamentem. Kb. 100 meteren meg vizszintes volt az ut, es nem tudtam volna utolerni, meg ha akartam volna se, mert kb felig nyomtam be a gazt es alig gyorsult, szinte semmi nem tortent. Aztan 100 meter vizszintes utan 25km-nyi meredek leejto kovetkezett, aminek a vegen meg mindig felig hideg volt a motor, de a gyengeseg eltunt.
Ez mar viszonylag regen tortent. Azota parszor indultam hidegben es ilyet nem tapasztaltam.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2227 Dátum: 2008.11.22 06:45:50 »
Ez a hidegben gyengélkedés viszont nekem új, én inkább az ellenkezőjét tapasztalom. Egyetlen egyszer volt viszont olyanom, hogy a szokásos 1500-as fordulatszámnál nem kezdett el tolni a turbó, hanem semmi sem történt. Kvázi szívóként üzemelt. Nem valami ilyesmi érzés van Nálad? Szerencsére kb 10 másodperc után elmúlt és azóta sem jött elő, de akkor ott elég ijesztő volt  :wacko:
A dolog ugy nezett ki, hogy a kocsi egy napig allt 0 fok korul.
Beultunk negyen, beinditottam. Egy masik kocsi OFF 1.4 Almera ON teli volt haverokkal es elindult a parkolobol. Utanamentem. Kb. 100 meteren meg vizszintes volt az ut, es nem tudtam volna utolerni, meg ha akartam volna se, mert kb felig nyomtam be a gazt es alig gyorsult, szinte semmi nem tortent. Aztan 100 meter vizszintes utan 25km-nyi meredek leejto kovetkezett, aminek a vegen meg mindig felig hideg volt a motor, de a gyengeseg eltunt.
Ez mar viszonylag regen tortent. Azota parszor indultam hidegben es ilyet nem tapasztaltam.

Közben jobban belegondolva, és barátokkal is beszélgetve a dologról: nálad a leírt esetben az lehetett, hogy a vezérlés valamiért letiltotta ideiglenesen a turbót. Ezért volt átmenetileg totál erőtlen a motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2228 Dátum: 2008.11.22 08:58:39 »
Közben jobban belegondolva, és barátokkal is beszélgetve a dologról: nálad a leírt esetben az lehetett, hogy a vezérlés valamiért letiltotta ideiglenesen a turbót. Ezért volt átmenetileg totál erőtlen a motor.

Ezt azert tette vajon, hogy vedje magat? Mondvan: hulyegyerek ket fokos vagyok, ne taposs. Mert akkor bravo  :clap:
Ha hibabol, akkor meg...  :hammer:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: D-4D
« Válasz #2229 Dátum: 2008.11.22 11:04:15 »
Ha legközelebb te magad viszed az olajat, egy bő tízest megspórolhatsz. Ami ugye nem mindegy. Az olajért a márkaszervízek nagyon sokat számolnak föl. A többi okés.

Nem pont ide vágó (mert 1.4VVTi kapcsán érdeklődtem), de az elmúlt héten a Toyota Supernél a klubos kontaktunk azt mondta, hogy 3e Ft/liter áron számítják az olajat.  :winkiss: Le is tettem az "olajshopozásról"... :sleeping:
hazard

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2230 Dátum: 2008.11.22 11:05:49 »
Nem pont ide vágó (mert 1.4VVTi kapcsán érdeklődtem), de az elmúlt héten a Toyota Supernél a klubos kontaktunk azt mondta, hogy 3e Ft/liter áron számítják az olajat.  :winkiss: Le is tettem az "olajshopozásról"... :sleeping:

Milyen olaj?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: D-4D
« Válasz #2231 Dátum: 2008.11.22 11:32:59 »
Nem pont ide vágó (mert 1.4VVTi kapcsán érdeklődtem), de az elmúlt héten a Toyota Supernél a klubos kontaktunk azt mondta, hogy 3e Ft/liter áron számítják az olajat.  :winkiss: Le is tettem az "olajshopozásról"... :sleeping:

Milyen olaj?
Mobil, ebben biztos vagyok (mert egyszer már cseréltettem), és azt hiszem 05-W40-es. de mindjárt kimegyek, m a kocsiban van a számla.
hazard

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: D-4D
« Válasz #2232 Dátum: 2008.11.22 11:43:51 »
Mobil, ebben biztos vagyok (mert egyszer már cseréltettem), és azt hiszem 05-W40-es. de mindjárt kimegyek, m a kocsiban van a számla.

Még sem voltam pontos, szóval 3.334.-Ft/liter nettó, azaz bruttó 15.963.-Ft volt a 4 liter. A szűrő 2063.-Ft volt, a munkadíj pedig 9e Ft/óra.
Vagyis, ha minden jól megy, az 1.4 benzines 15e-s szervize ~27e-ből megvan, amiből a klubos kedvezmény miatt lejöhet még egy bő ezres.
hazard

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2233 Dátum: 2008.11.22 12:23:13 »
Még sem voltam pontos, szóval 3.334.-Ft/liter nettó, azaz bruttó 15.963.-Ft volt a 4 liter. A szűrő 2063.-Ft volt, a munkadíj pedig 9e Ft/óra.
Vagyis, ha minden jól megy, az 1.4 benzines 15e-s szervize ~27e-ből megvan, amiből a klubos kedvezmény miatt lejöhet még egy bő ezres.

Hat jah...
Nekem 7 liter olaj kell. Azert vittem magamnak, mert igy ~20 volt 7 liter Castrol Edge 0W-30 TD. Az egesz szerviz megallt 30-nal.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: D-4D
« Válasz #2234 Dátum: 2008.11.22 14:02:22 »
Még sem voltam pontos, szóval 3.334.-Ft/liter nettó, azaz bruttó 15.963.-Ft volt a 4 liter. A szűrő 2063.-Ft volt, a munkadíj pedig 9e Ft/óra.
Vagyis, ha minden jól megy, az 1.4 benzines 15e-s szervize ~27e-ből megvan, amiből a klubos kedvezmény miatt lejöhet még egy bő ezres.

Hat jah...
Nekem 7 liter olaj kell. Azert vittem magamnak, mert igy ~20 volt 7 liter Castrol Edge 0W-30 TD. Az egesz szerviz megallt 30-nal.

Várjál, most ugrott be, hogy ez az olajcsere tavasszal volt, így reális, hogy most 3e Ft litere. A diesel olajakhoz nem értek, de a "nekem való" Castrol Edge 5W-40-ből 4 liter az olajshop-on több, mint 12e... :ph34r:
hazard