Ezzel szemben a realitás az, hogy egy 7,5M-érz árult, minden általad kért extrás (pótkerék, vonóhorog, stb) autót forgalomba helyezve kulcsrakészen kb. 6,2 M-ért el lehet hozni 5 éves leasing-el. Leasing nélkül (kp-re) ez kb. 6,6M lett volna. Így is majd' 1M.
Ezt ügyesen belekalkulálják előre, kvázi a listaár amit a PDF-ben meg prospektusban látsz az szándékosan fel van srófolva, a kedvezményeket maguktól sorolják, ha látják hogy komoly szándékkal ülsz le tárgyalni.
Én nem erre gondoltam. Ha komolyan autót akarsz venni, akkor tájékozódsz előre, hogy a 7,5M listaárú autót már 6-ért elhozhatod - például egy toyotás fórumon.... Ekkor a 6 kezd a fejedben lebegni, és nem (biztos, hogy) számolsz a lentebbiekkel, hogy az árlistán szereplő ár még nem tartalmazza a metálfény, a forgalomba helyezés költségeit, és olyan dolgokat, amiket vagy nem kapsz meg a gyártótól, vagy aranyáron, ezért érdemes másutt beletetetni (tipikus eset a csomagtértálca, váltózár, riasztó, etc.), ezek nincsenek benne a listaárban. Természetesen ha az eredeti 7,5M-ból indulsz ki, akkor még mindig beljebb vagy, de ha komoly érdeklődő vagy, akkor te is tudod, hogy a 7,5M ár tk. fiktív ár, és lényegesen kevesebbel számolhatsz.
Vagy.
Eldöntöd, hogy x. milliót szánsz autóra, leülsz a márkakereskedővel, és kiderül, hogy ebbe mi fér bele. Mivel a japánok csomagban adják az extrákat, nagy eséllyel vagy megveszel olyan extrákat sok pénzen, amire nincs szükséged, vagy egy kicsit alálősz, és így tk. nem azt az autót veszed meg, amit szeretnél. Az emberek többsége az utóbbit választja, hogy olcsóbban megússza. Tehát ott vagy, hogy nagyjából elérted a keret tetejét, de még nincs benne egy-két dolog, amit szeretnél (+ itt is fennáll a lopás elleni védelem, és egyéb külső kiegészítők), ezért vagy a kompromisszumkötés miatt leszel savanyú, vagy azért, mert még egy kicsit drágább lesz, mint amit a kereskedő mond, hiszen a hiányzó dolgokat megpróbálod másképpen megoldani(, már ha lehet egyáltalán).
Ha meg részletre veszed, akkor az elején örülsz, hogy már 2-3-4-5 M-ért elhoztad az autót, de örökké ott fog kísérteni (már, ha egyben is ki tudtad volna fizetni a teljes árat), hogy ugyan nem egyszerre, de mégiscsak jóval többet fizetsz ki, és hosszú távon rosszul jártál. No meg amíg le nem csengett az utolsó részlet is, benned van az "adós vagy" érzés, amit személy szerint rettenetesen utálok, ezért kerülök.
No de az egész arról akart szólni, hogy egy új autónál az a 300.000 Ft, ami egy öregebbnél az autónál értékéhez viszonyítva igen jelentős, ezért nagyobb fájdalommal jár kifizetni, sokkal könnyebben elmegy. Toyotánál eggyel magasabb felszereltségi szintnél már ennél többet kell hozzáadni.