Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1781755 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9150 Dátum: 2015.02.28 22:19:12 »
Szándékosan sarkítok, de pont azért hogy értsétek amit mondok.

Szerintem ez a váltó igenis gáz történet, és nem tudok róla leszakadni, mint ahogy ti sem a megbízhatóságról és arról, hogy a Toyota a tuti és a legkevesebb gond van vele.
Innentől kezdve én már (és azóta sem) nem hiszek a Toyota mítoszban. De mondok neked mást is: 120 ezernél vízpumpát kellett cserélni, 140 ezer körül pedig fűtőmotort, majd 175 ezer körül fényszóró csatlakozót, mert elolvadt(!) Ezek normális dolgok? Egyáltalán nem.Az hogy az első gátlók 165 ezernél feladták tudjuk be kopásnak, de sokkal olcsóbb és gyengébb mutatókkal rendelkező autóknál ennél jóval többet bír. Ennél a legtöbb európai autó sem tud kevesebbet meghibásodás terén. Ezzel is mindig van valami, mint az európaiakkal.
Más mondtam, hogy én úgy működöm, hogy mindennek egy esélye van. Nincs napirenden az autócsere, de az szinte egészen biztos, hogy nem Toyota lesz a következő.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9151 Dátum: 2015.02.28 22:26:04 »
Rendben. Te vagy a kivétel, peched volt. Leragoztuk. Sokszor  ::)

Én sajnálom, hogy te így jártál, de talán nem rovod fel nekem, hogy nem egy autó alapján döntök, hanem százezrek alapján. Tizen-sok év statisztikája (99 óta veszem a TÜV-statot) NEM a te tapasztalatodat támasztja alá. És a saját eddigi Toyotáink sem. Más márkák autóival kapcsolatosan viszont megszámlálhatatlan olyan, vagy még durvább sztorit hallottam/olvastam már, mint a tiéd. Vagy épp személyesen át is éltem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9152 Dátum: 2015.02.28 22:57:08 »
Szándékosan sarkítok, de pont azért hogy értsétek amit mondok.

Szerintem ez a váltó igenis gáz történet, és nem tudok róla leszakadni, mint ahogy ti sem a megbízhatóságról és arról, hogy a Toyota a tuti és a legkevesebb gond van vele.
Innentől kezdve én már (és azóta sem) nem hiszek a Toyota mítoszban. De mondok neked mást is: 120 ezernél vízpumpát kellett cserélni, 140 ezer körül pedig fűtőmotort, majd 175 ezer körül fényszóró csatlakozót, mert elolvadt(!) Ezek normális dolgok? Egyáltalán nem.Az hogy az első gátlók 165 ezernél feladták tudjuk be kopásnak, de sokkal olcsóbb és gyengébb mutatókkal rendelkező autóknál ennél jóval többet bír. Ennél a legtöbb európai autó sem tud kevesebbet meghibásodás terén. Ezzel is mindig van valami, mint az európaiakkal.
Más mondtam, hogy én úgy működöm, hogy mindennek egy esélye van. Nincs napirenden az autócsere, de az szinte egészen biztos, hogy nem Toyota lesz a következő.
Akkor még mindig min. egálban vannak a jápánok az europaiakkal.
Csatlakozó elolvadása egy rossz összedugás, oxidálás is elég. Gátló meg lehet az útviszonyok miatt. OK váltó- meg  vizpumpahiba nem kellett volna hogy legyen.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9153 Dátum: 2015.02.28 23:01:39 »
Kiemelt szöveg összehasonlításról szól: 1db vs sok darab, ez így nem sportszerű :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9154 Dátum: 2015.02.28 23:25:14 »
Az a baj, hogy akinek beszarik a kocsija, az hitetlen lesz! Bármilyen márkával szemben.

Aki lemond a felszereltségről, kényelemről, konfigurálhatóságról, stílusról, és áldoz a megbízhatóság oltárán, és beéri az átlagos felszereltségű, kényelmű, konfigurálhatóságú, megkapó stílustól mentes Toyotával, és megkotlik alatta a Toyota mítosz, azt elhiszem, hogy rosszul érinti, és felteszi  magának a nagy kérdést, hogy akkor miért nem európait vett. Megértem teljesen. Aki a szabály, az nem érti a kivételt, de aki a kivétel, az meg leszarja a szabályt..... El kell fogadni egymás tapasztalatát, álláspontját.

Én amikor megvettem az 1.4d E12őt, akkor épp egy 1.9d grandepunto sportról beszéltek le, pont a megbízhatóságra és szervízköltségekre hivatkozva. Ha megállt volna a mítosz Toyota, akkor ott gyújtottam volna fel a szalon előtt, hogy leégjen a hely is, ahol árulják. Szinkrongyűrűt is kellett cserélni, meg váltógombot is, meg a lámpa is párásodott... Ugyanúgy voltak szar dolgai, mint minden kocsinak. KGabe is tudna mesélni az övéről, meg szerintem még sokan...

Az európai kocsi körül nincs megbízhatósági mítosz, ott tudod, hogy vannak egyéb költségek... amik egyébként a japánoknál is lehetnek, csak ott rosszabbul esik, mert lemondasz más dolgokról ennek a javára, és utána mégis kell vele foglalkozni, így becsapva érzed magad.
Teljesen normális dolog, hogy minden elromlik egyszer, de amikor a csapból is az folyik, hogy a japán az nem, akkor utána rosszul esik kirakni a sok pisztolyorrú Mátyást. Nem kell túlkonferálni, és nincs csalódás, mindenki jobban jár. Az a baj, hogy úgy túl lett fújva a tökéletes japán mítosz, meg "a japánra nem kell költeni" elmélet, hogy sokan az olajat se cserélik le, mert "a japán az agyonverhetetlen".

UFF
kisa
born to ride

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Milyen autót vegyek?
« Válasz #9155 Dátum: 2015.03.01 07:17:39 »
Andris, ez igaz, csak egy peches példa miatt egy egész márkát lehuzni sem korrekt.

Mondi, ahogy beszéltük is pár napja a váltó hibáját a lehető legdrágábban csináltatta meg a valtoját. Fele/harmada összegből is ki tudta volna hozni, ha akarja, csak akkor nem 300e-es cechel vadolhatná a Toyotát, hogy milyen genyó módon nem engedte, hogy garis javítás legyen, hanem zsebből kellett kifizetnie a javítást.
Szóval, az is nonszensz, hogy ilyen alapon utasítja el a komplett márkát emiatt.

Arra, pedig, hogy bármelyik EU autó elmegy 200000km-t, tökéletes ellenpélda a Novoth Tibi 2012-es cikkét, amiben egy Focusról írt (1,6 tdci PSA). Ajánlom figyelmetekbe, milyen kizárólag konstrukciós hibából eredő, komplett tonkremenetel ment végbe, a tulaj szamara milliós javítási költséget jelentve. Az adott autót 0km-es kora óta a jelenlegi tulaj vezette cégesként, szervizeltette, ahogy kell, ezért is vette meg, ahogy lehetősége adódott rá. 180000 km-t futott. Na, EZ AZ, ami egy Toyotaval nem történik meg, mert az ehhez hasonló problémák konstrukciósan ki vannak küszöbölve.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9156 Dátum: 2015.03.01 07:43:21 »
Szándékosan sarkítok, de pont azért hogy értsétek amit mondok.
Szerintem ez a váltó igenis gáz történet, és nem tudok róla leszakadni, mint ahogy ti sem a megbízhatóságról és arról, hogy a Toyota a tuti és a legkevesebb gond van vele.
Innentől kezdve én már (és azóta sem) nem hiszek a Toyota mítoszban. De mondok neked mást is: 120 ezernél vízpumpát kellett cserélni, 140 ezer körül pedig fűtőmotort, majd 175 ezer körül fényszóró csatlakozót, mert elolvadt(!) Ezek normális dolgok? Egyáltalán nem.Az hogy az első gátlók 165 ezernél feladták tudjuk be kopásnak, de sokkal olcsóbb és gyengébb mutatókkal rendelkező autóknál ennél jóval többet bír. Ennél a legtöbb európai autó sem tud kevesebbet meghibásodás terén. Ezzel is mindig van valami, mint az európaiakkal.
Más mondtam, hogy én úgy működöm, hogy mindennek egy esélye van. Nincs napirenden az autócsere, de az szinte egészen biztos, hogy nem Toyota lesz a következő.
bátyám meganéjában 40ezernél kellett mindkét első gátlót cserélni. a mazda5-ösömben meg újkora óta nyikorogtak hidegben.
az én avensisemben pedig három és fél évesen, 50ezer km körül a fűtőmotort (és az obligát xenonlámpát, mázlim volt, hogy belgiumban 5 év a garancia és nem három).

szerintem azért erősen overkill, ha kivagy attól, hogy néhány tízezer km-enként az említett alkatrészek cserére szorulnak. a váltó az tényleg gáz, ehhez meg azt tenném hozzá, hogy egy ismerősöm újonnan vásárolt v70-es volvójában 120ezer km körül kompletten váltót kellett cserélni. 1500 euróért, nem volt őszinte a srác mosolya, amikor mesélte :D

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9157 Dátum: 2015.03.01 07:56:39 »
Szándékosan sarkítok, de pont azért hogy értsétek amit mondok.

Szerintem ez a váltó igenis gáz történet, és nem tudok róla leszakadni, mint ahogy ti sem a megbízhatóságról és arról, hogy a Toyota a tuti és a legkevesebb gond van vele.
Innentől kezdve én már (és azóta sem) nem hiszek a Toyota mítoszban

fura szitu. Palaczk és Bepi pl mindent megbocsát a toyota mítosznak, ha ötször kell darabokra szedni akkor is hisznek benne.   Míg Mondi nem tudja megbocsájtani a váltócserét és én Mondinak adok igazat.

bár megjegyzem ha egy németben kell váltót cseréli azt a német tulajok sem bocsájtják meg az autónak onnan már azok is köpködnek rá.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9158 Dátum: 2015.03.01 08:36:20 »
Szándékosan sarkítok, de pont azért hogy értsétek amit mondok.

Szerintem ez a váltó igenis gáz történet, és nem tudok róla leszakadni, mint ahogy ti sem a megbízhatóságról és arról, hogy a Toyota a tuti és a legkevesebb gond van vele.
Innentől kezdve én már (és azóta sem) nem hiszek a Toyota mítoszban. De mondok neked mást is: 120 ezernél vízpumpát kellett cserélni, 140 ezer körül pedig fűtőmotort, majd 175 ezer körül fényszóró csatlakozót, mert elolvadt(!) Ezek normális dolgok? Egyáltalán nem.Az hogy az első gátlók 165 ezernél feladták tudjuk be kopásnak, de sokkal olcsóbb és gyengébb mutatókkal rendelkező autóknál ennél jóval többet bír. Ennél a legtöbb európai autó sem tud kevesebbet meghibásodás terén. Ezzel is mindig van valami, mint az európaiakkal.
Más mondtam, hogy én úgy működöm, hogy mindennek egy esélye van. Nincs napirenden az autócsere, de az szinte egészen biztos, hogy nem Toyota lesz a következő.
Azért mert kifogtál egy ilyet, még ne hidd azt, hogy ez az általános. Bocsánat a kifejezésért, de te akkor megszívtad. Ellenpélda az enyém. Ami nem kötelező szerviz volt a 10 éve alatt, az egy első szélvédő csere és fékbetét- féktárcsa. Ennyi, nem több. Ja és lassan 185 ezer van benne.
Nem egy autó alapján kell megítélni, ahogy előttem is mondták, hanem statisztika alapján még ha nehéz is lenyelned, hogy sajnos a tiéd olyan volt amilyen.
« Utoljára szerkesztve: 2015.03.01 08:38:34 írta Corollás Gergő »

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9159 Dátum: 2015.03.01 09:29:49 »
fura szitu. Palaczk és Bepi pl mindent megbocsát a toyota mítosznak, ha ötször kell darabokra szedni akkor is hisznek benne.   Míg Mondi nem tudja megbocsájtani a váltócserét és én Mondinak adok igazat.

bár megjegyzem ha egy németben kell váltót cseréli azt a német tulajok sem bocsájtják meg az autónak onnan már azok is köpködnek rá.

Vallás  ;)

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9160 Dátum: 2015.03.01 09:35:58 »
Egyébként én se nézem el teljesen a Toyotának ezeket a komoly bakikat.. De ezzel együtt azt gondolom, még mindig jobbak mint egy VW pl. De sztem nem vitatható, hogy romlottak a korábbi szériákhoz képest. És ha belegondolunk, nem is a perifériák, elektromos ***ok, ahol sok az EU cucc, hanem a fődarabok, motor, váltó, Avensisnél volt vmi kormánymű gond is.. Szal én inkább elnéznék kisebb bakikat, pl fényszóró egyéb, ami jöhet EU beszállítótól, de a motor, váltó ne legyen mér problémás egy Toyotában  :whistling:

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9161 Dátum: 2015.03.01 09:38:22 »
Nem az a legnagyobb baj, hogy elromlik valami(bármi), hanem az, hogy megígérik, és reklámozzák, hogy nem fog.  :surrender:
kisa
born to ride

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9162 Dátum: 2015.03.01 10:13:02 »

Nem az a legnagyobb baj, hogy elromlik valami(bármi), hanem az, hogy megígérik, és reklámozzák, hogy nem fog.  :surrender:
Emlekezetem szerint ilyet egyetlen autógyártó sem reklámoz.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9163 Dátum: 2015.03.01 10:15:20 »

Egyébként én se nézem el teljesen a Toyotának ezeket a komoly bakikat.. De ezzel együtt azt gondolom, még mindig jobbak mint egy VW pl. De sztem nem vitatható, hogy romlottak a korábbi szériákhoz képest. És ha belegondolunk, nem is a perifériák, elektromos ***ok, ahol sok az EU cucc, hanem a fődarabok, motor, váltó, Avensisnél volt vmi kormánymű gond is.. Szal én inkább elnéznék kisebb bakikat, pl fényszóró egyéb, ami jöhet EU beszállítótól, de a motor, váltó ne legyen mér problémás egy Toyotában  :whistling:
Azt kellene észrevenni, hogy a Toyotával nincsenek olyan hibák, ami miatt megál/lerobban az autó. Nem hagy az út szélen, kivéve user error miatt (üzemanyag hiány).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #9164 Dátum: 2015.03.01 10:16:18 »

fura szitu. Palaczk és Bepi pl mindent megbocsát a toyota mítosznak, ha ötször kell darabokra szedni akkor is hisznek benne.   Míg Mondi nem tudja megbocsájtani a váltócserét és én Mondinak adok igazat.

bár megjegyzem ha egy németben kell váltót cseréli azt a német tulajok sem bocsájtják meg az autónak onnan már azok is köpködnek rá.
Sarkítasz ismét es még mindig. Egyáltalán nem erről van szó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i