A Sharanokat ki kellene próbáld. Vagy bejön, vagy nem. Tesomnak 150 lovas SpecialSport verzió van. Az egy tipikus hosszútávú utazó autó. Az újak DSG-je 200000 km körül katasztrófa költséggel jár, kettőstömegű is van benne. Inkabb egy 2005-2009 közötti típust kellene nézni, ha már Sharan. Fogyasztása hosszú távon 6,5 liter, ha a motor es turbó rendben van. Én a 188centimmel nem vagyok hajlandó a 2. sorban ülni. Alacsony az ablak alja, alacsonyan van az ülőlap is. Az elsosor hibátlan, főleg gyári sport ülésekkel.
Tesom évi 30000 km-t megy vele, jelenleg 370000 km van benne. 180000-rel vette. Ez alatt a bő mégegyszer ennyi km alatt cserélt kuplungot 240e-nél, cserélt 4db porlasztocsucsot kb 340e-nél, es kettőstömegű lendkereket is, kb ugyanitt. Volt 2db xenon izzó csere is, valamint, már vásárlás óta (3eves autó volt) nem működött a fenyszoromosoja es a kiegészítő kályhafűtése.
Ez a 2004 végétől gyártott faceliftes típus (hátsó lámpája kör alakú).
A motort nehéz kinyirni, de longlife olajcsere intervallummal simán lehetséges. 5W40 olajjal megy, gyárilag Castrollal.
Az Alhambra hanyagabb összeszerelésű. Sajnos a Sharan is megkapta azokat az ocsmányul málló ajtó foggantyúkat, a'la Ferdinand Piech es a műszerfala is zörgős rosszabb utakon.
A futómű alapvetően strapabíró, kutyacsontokat kell kb 15000 km-ként cserélni.
160-nál forog 6.-ban 3000-et, utazó tempója 140-160 között van tempomattal.
Még egy hiba eszembe jutott. A szélvédőt behálózó fűtőszálak közül már csak kevés működik, pedig, nagy áldás, ha teljesen jó, mert iszonyú felületű a szélvédő.
Tiptronic váltó alapból felejtős, iszonyú probléma halmaz. A manuális 6-os teljesen jó konstrukció.
Ha kérdésed van a típussal kapcsolatban, jelezd. [emoji6]