Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1782268 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8490 Dátum: 2014.11.18 01:22:45 »
Én a mai napig nem értem pl az X6-os bmw-t. A világon semmire sem jó, csak f***hosszabításra, ami elismerem, hogy fontos dolog de akkor is csak erre gáyrtani autót...
Hát igen! Az X6 egy tragikomédia, a világ legértelmetlenebb, legfeleslegesebb autója  :nonono: ! Aztán, tessék: veszik... olyannyira, hogy a BMW jó ötletnek tartotta a kistesóját (X4) is kihozni. Végül is, az ő céljuk csak az, hogy autókat adjanak el  ::) - szóval, az X6 inkább azokat az embereket minősíti, akik ilyet vesznek maguknak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8491 Dátum: 2014.11.18 01:37:41 »
Nem! A többiek lettek sokkal jobbak, a Fiat meg nem, vagy alig. (Nem arra gondolok, hogy nem fejlődtek volna műszakilag, mert persze hogy igen)
De nem volt nagy kunszt jobb lenni, különösen nálunk a Zaporozsec, Moszkvics,Trabant, Wartburg, Skoda között.
Nem egészen ez a helyzet...

Egyrészt: nem csak nálunk volt magasabb (méghozzá megalapozottan magasabb) a Fiat megítélése régebben - hanem nyugaton is.
Másrészt: nem a többiek lettek sokkal jobbak, hanem a Fiat zuhant le. Mára gyakorlatilag kisautó-gyártóvá degradálódott (a haszonjármű-szegmenst most hagyjuk). Ezzel szemben, úgy nagyjából 40 évvel ezelőtt, kb. minden volt a palettájukon, elegáns sportkupétól kezdve a sportos kabrión át a felső kategóriás szedánig és kupéig...











... és ezekhez jött persze még a sok kisebb modell. Kisautók, szedánok, kupék, kabriók. A NAGY európai autógyártók közé tartozott akkor még a Fiat  :yes: ! Aztán... jött a zuhanórepülés. Nem, nem a többiek húztak el tőle - hanem a Fiat vált az árnyékává a korábbi önmagának.
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.18 01:39:35 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8492 Dátum: 2014.11.18 09:36:58 »
Ha nem kell 4WD, de kell a magas felépítmény, akkor egyterűt kell venni. Mindent jobban tud, mint egy ilyen 2WD SUV - azzal az egyetlen kivétellel, hogy durvább földúton hamarabb elakad.

szerinted. millió másik vevő szerint meg nem  :flowers:

egyébként nem bonyolult a dolog: az egyterűek rondák. és a nép nem szereti bamba, bumfordi kinézetű autóból kiszállni, de a magasabb üléspozíció az bejövős, vegyünk hát SUVot! kicsit kevesebb benn a fejtér? na zágson  :hug: ráadásul a kicsi suvok sokkal kevésbé aránytalanok, mint a kicsi egyterűek.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8493 Dátum: 2014.11.18 10:02:50 »
szerinted. millió másik vevő szerint meg nem  :flowers:

egyébként nem bonyolult a dolog: az egyterűek rondák. és a nép nem szereti bamba, bumfordi kinézetű autóból kiszállni, de a magasabb üléspozíció az bejövős, vegyünk hát SUVot! kicsit kevesebb benn a fejtér? na zágson  :hug: ráadásul a kicsi suvok sokkal kevésbé aránytalanok, mint a kicsi egyterűek.
Ez úgy hülyeség, ahogy van.  :flowers: Épp, hogy a 5+2 személyes és a valós 7 személyes egyterűek piaca növekszik, ezeknek köszönhető, hogy a középkategóriás személyautók piaca zsugorodik, gyártótól függetlenül.
A kis SUV-okat jellemzően 4x4-gyel veszik, csak a hülyék veszik 2WD-vel. Aki családnak vesz új autót, az leginkább egyterűt vesz és fog is venni, ha már egyszer volt neki olyan.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8494 Dátum: 2014.11.18 12:42:47 »
Aztán... jött a zuhanórepülés. Nem, nem a többiek húztak el tőle - hanem a Fiat vált az árnyékává a korábbi önmagának.
Akkor kezdett saját árnyékává válni, amikor leomlott a berlini fal (vele együtt az a bizonyos állatkerti kerítés) és az új piacokon megjelentek a szoci kocsikon tanult mekk-mesterek.  :tt2:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8495 Dátum: 2014.11.18 14:30:44 »
Ez úgy hülyeség, ahogy van.  :flowers: Épp, hogy a 5+2 személyes és a valós 7 személyes egyterűek piaca növekszik, ezeknek köszönhető, hogy a középkategóriás személyautók piaca zsugorodik, gyártótól függetlenül.
A kis SUV-okat jellemzően 4x4-gyel veszik, csak a hülyék veszik 2WD-vel. Aki családnak vesz új autót, az leginkább egyterűt vesz és fog is venni, ha már egyszer volt neki olyan.
A 4x4-es Ausztriában igaz(2x eladhatatlan használtan), de nálunk a többség szerint felesleges + drágább+ többet fogyaszt.
A családnak csak addig kell, amíg meg nem nőnek a gyerekek ;)- Tudom te már a kellős közepén vagy a dolognak :yes:- Aztán amikor 18-20 évesek lesznek már megint nem kell SUV vagy egyterű, mennek a maguk útján a gyerkőcök :szemez:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8496 Dátum: 2014.11.18 22:21:46 »
szerinted. millió másik vevő szerint meg nem  :flowers:

egyébként nem bonyolult a dolog: az egyterűek rondák. és a nép nem szereti bamba, bumfordi kinézetű autóból kiszállni, de a magasabb üléspozíció az bejövős, vegyünk hát SUVot! kicsit kevesebb benn a fejtér? na zágson  :hug: ráadásul a kicsi suvok sokkal kevésbé aránytalanok, mint a kicsi egyterűek.
Én ezt mind értem. Alles schön und gut. De, könyörgöm, a 4WD-t MIÉRT kell kihagyni belőle? Itt kezdődik számomra az idiótaság  :censored: ! Elsősorban nyilván a vevők részéről, akik hajlandók ezekért a kasztrált, legfőbb erősségüktől megfosztott SUV-okért pénzt adni  :nonono:

Mielőtt leírnád: ÉRTEM, hogy ezeknek az autóknak a 95 %-át az esetek 95 %-ában soha nem használják terepen, és ezért felesleges beléjük a 4WD. Értem, csak baromságnak tartom  :lol: ! Én eleve "normál" személyautóból is 4WD-t vennék, ha tehetném. Ha csak egy évben egyszer kell, már megérte. A TUDAT megéri, hogy ha kell, ott van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8497 Dátum: 2014.11.18 22:28:47 »
A kis SUV-okat jellemzően 4x4-gyel veszik, csak a hülyék veszik 2WD-vel.
Stimmel, hogy csak a hülyék veszik  ;) :lol: ... az viszont sajnos NAGYON nem stimmel, hogy jellemzően 4WD-vel vennék őket. Épp ellenkezőleg! A vevők TÖBBSÉGE nem kéri a 4WD-t. Boldogan, dalolva lemond róla, ha cserébe mondjuk megkapja 1000 euróval olcsóbban a kocsit. Szerinted mégis miért állnak át a gyártók villámsebesen arra, hogy ezeket az autókat már csak felárért adják 4WD-vel? Nézd csak meg, lassan minden márkánál ez már a tendencia. Egyre több típus egyre több változatánál (motorizációjánál) már NINCS is 4WD változat a kínálatban  ::) - mert nincs rá igény!

Jaaa, és főleg Amerikából jön ám ez a hülye trend. Ott tömegesen fogynak a kis/közepes SUV-ok á la RAV4 - többségükben 2WD-vel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8498 Dátum: 2014.11.18 22:31:46 »
Akkor kezdett saját árnyékává válni, amikor leomlott a berlini fal (vele együtt az a bizonyos állatkerti kerítés) és az új piacokon megjelentek a szoci kocsikon tanult mekk-mesterek.  :tt2:
Korábban. Már a 80-as évek eleje/közepe például, a Ritmóval, Regatával, Argentával, elég komoly mélyrepülés volt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8499 Dátum: 2014.11.19 07:17:43 »
Én ezt mind értem. Alles schön und gut. De, könyörgöm, a 4WD-t MIÉRT kell kihagyni belőle? Itt kezdődik számomra az idiótaság  :censored: ! Elsősorban nyilván a vevők részéről, akik hajlandók ezekért a kasztrált, legfőbb erősségüktől megfosztott SUV-okért pénzt adni  :nonono:
Mielőtt leírnád: ÉRTEM, hogy ezeknek az autóknak a 95 %-át az esetek 95 %-ában soha nem használják terepen, és ezért felesleges beléjük a 4WD. Értem, csak baromságnak tartom  :lol: ! Én eleve "normál" személyautóból is 4WD-t vennék, ha tehetném. Ha csak egy évben egyszer kell, már megérte. A TUDAT megéri, hogy ha kell, ott van.

akkor nem írom le. csak azt, hogy én is szívesen vennék mondjuk egy cx5-ös mazdát. és kifejezetten NEM kéne bele a négykerékhajtás. abból a pénzből inkább egy automatára fizetnék be és boldog lennék, hogy megspóroltam párszázezer forintocskát egy felesleges extrán ;)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8500 Dátum: 2014.11.19 07:32:49 »
Én eleve "normál" személyautóból is 4WD-t vennék, ha tehetném. Ha csak egy évben egyszer kell, már megérte. A TUDAT megéri, hogy ha kell, ott van.
De a normál használat mellett felesleges. Viszont: többlet súly, felesleges hajtási veszteség (ez együtt többlet költség), meghibásodási forrás, mindezt azért a pár alaklomért, ami esetleg soha nem következik be az emberek többségénél.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8501 Dátum: 2014.11.19 08:22:30 »
De a normál használat mellett felesleges. Viszont: többlet súly, felesleges hajtási veszteség (ez együtt többlet költség), meghibásodási forrás, mindezt azért a pár alaklomért, ami esetleg soha nem következik be az emberek többségénél.
A többlet költséget bőven ellensúlyozza az az egyetlen alkalom, amikor nagy segítség a 4WD. Egy átlag autó manapság kb 0,5 literrel eszik többet a 4 kerékhajtással, mint anélkül (bár éppen a skyactive Mazdák esetében csak pár deci a különbség, ami kb ugyanannyi). Meghibásodási forrás elhanyagolható, nem ez jelenti a kockázatot, mivel ilyenek bőven 200.000km felett szoktak jelentkezni. Inkább van egy többlet karbantartási költség a szervizek alkalmával az olajcserék miatt. Legalábbis én ennyit plusz költséget még bevállalnék, főleg, ha nem az Alföldön laknék, hanem dimbes-dombosabb helyen.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8502 Dátum: 2014.11.19 08:58:12 »
A többlet költséget bőven ellensúlyozza az az egyetlen alkalom, amikor nagy segítség a 4WD. Egy átlag autó manapság kb 0,5 literrel eszik többet a 4 kerékhajtással, mint anélkül (bár éppen a skyactive Mazdák esetében csak pár deci a különbség, ami kb ugyanannyi). Meghibásodási forrás elhanyagolható, nem ez jelenti a kockázatot, mivel ilyenek bőven 200.000km felett szoktak jelentkezni. Inkább van egy többlet karbantartási költség a szervizek alkalmával az olajcserék miatt. Legalábbis én ennyit plusz költséget még bevállalnék, főleg, ha nem az Alföldön laknék, hanem dimbes-dombosabb helyen.  ::)
Egyrészt új autó megvételekor sem mindegy, drága extra.De ha "egyszerhasználatos" autónak veszik mondjuk 5 évre akkor teljesen mindegy, addig kibírják.
Csak mint te is, meg sokan mások, használtban gondolkodnak és akkor már nagyon nem mindegy.
Én mondjuk hegyen lakom, 1km mindig gond a lejövetel, nagyon jól jönne.
De az vigasztal, hogy a 10 db téli alkalomból amikor nem tudom használni a kocsit, csak 5 esetre csökkenne, ami meg sem 0 :D
Mondjuk hólánc az megoldás, kivéve ha tükörjég van, de 1km ért igen macerás.
OK normál száraz, vizes uton is jobb az úttartás, tapadás- az  mellette szól :yes:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8503 Dátum: 2014.11.19 09:07:12 »
Egyrészt új autó megvételekor sem mindegy, drága extra.De ha "egyszerhasználatos" autónak veszik mondjuk 5 évre akkor teljesen mindegy, addig kibírják.
Csak mint te is, meg sokan mások, használtban gondolkodnak és akkor már nagyon nem mindegy.
Én mondjuk hegyen lakom, 1km mindig gond a lejövetel, nagyon jól jönne.
De az vigasztal, hogy a 10 db téli alkalomból amikor nem tudom használni a kocsit, csak 5 esetre csökkenne, ami meg sem 0 :D
Mondjuk hólánc az megoldás, kivéve ha tükörjég van, de 1km ért igen macerás.
OK normál száraz, vizes uton is jobb az úttartás, tapadás- az  mellette szól :yes:
Igen és a tudat, hogy ha kell, bekapcsol a 4WD hajtás és kihúz a pácból. Én vezettem sokat 4WD pickup-ot, azt is nagyon meg kell tanulni vezetni, mert, ha csúszik, egészen másként teszi azt, mint az első-, vagy hátsó kerékhajtású autó. De az érzet, amit ad, nem pótolható 2 kerékhajtással. Az én ex-Rangerem sem egy kifejezetten terepjáró (mint ahogy egyik pick-up sem az), mégis, letaposott havas úton olyan lazán és magabiztosan indul és gyorsít bármilyen sebességről, hogy állva hagytam az össze két kerékhajtású autót. Gyakorlatilag úgy lehet vele megindulni, mintha nem lenne hó, nem csúszna az út. Persze, nem szabad ennek bedőlve elbízni magunkat, képben kell lenni, hogy egyébként csúszik az út, de nagyságrenddel kevésbé parázik az ember egy ilyenben, mint egy akár csak első kerekse autóban.

A Rangernek valami egészen borzasztóan nagy volt a fordulóköre és indirekt a kormánya, igazi művészet volt vele manőverezni. Ezért is vettem rá 500Ft-ért egy kormánygombát. Azzal lazán lehetett forgatni a kormányt, mikor a vizes úton körberajzoltam vele a körforgalmat kilinccsel előre.  :devil: Gomba nélkül ez képtelenség lett volna - számomra -.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #8504 Dátum: 2014.11.19 18:06:47 »
De a normál használat mellett felesleges. Viszont: többlet súly, felesleges hajtási veszteség (ez együtt többlet költség), meghibásodási forrás, mindezt azért a pár alaklomért, ami esetleg soha nem következik be az emberek többségénél.
engem se zavar, ha évente egyszer megcsusszan alattam a kocsi, ami nem következett volna be, ha a másik tengelyen is hajt... :D
nem vagyok versenyző, nem autózom kanyargós éjjeli országutakon, valamennyire még a korlátaimat is ismerem. nekem még egykerékhajtással is jó lenne egy autó  :lol: