Nézd, ha anyukám nyűgjeit bírja egy autó immáron 65.000km óta gond nélkül, akkor az az autó számomra nem lehet problémás típus.
A Zafira aut. váltóját nem ismerem, hogy 100.000km feletti futásnál milyen állapotú, illetve a javítása mibe fáj, de a motorja egyáltalán nem rossz. Én itt kb a váltót tartanám kockázatosabbnak, nem magát a típust. Minél több kütyü, annál több hibaforrás, ugye. De az ülései (ha nem alap gyári) a Zafirának is kiválóak. Nem franciásan puha, de hosszú távon is jók. Anyum Astrájában komfortülések vannak, 8-10 féle állítási lehetőséggel. Még Trotter nem kicsi termetét is lazán lefedi az állíthatóság intervalluma. Kizárt, hogy kényelmetlennek találja...
Tulajdonképpen, nekem mindegy, melyiket veszi, de nem gondolom rossz választásnak a Zafirát. Biztosan van nála jobb is, de nem rossz. Mechanikailag a H Astra igen masszív, féke, futóműve nagyon stabil, jó a váltója is (manuál). Nálunk semmilyen elektronikai gond nem volt, kivéve az 5 évesen tönkrement akkumlátort, de az az idő szempontjából kopóalkatrésznek minősül. Ja, egy dolgo mégis volt, a lyukas hűtő. Azt kellett cserélni, japán, 30.000Ft körüli hűtőt vettünk bele.