Ki mit tanácsol egy Golf V Variant 4x4 1.9-es 105lovas dízellel kapcsolatban? Lehet? Nem lehet? Ajánlott, nem ajánlott? 4x4 nélkül?
Szerk: Alternatívák? 4x4 nem elvárás, de nagyon nagy előny.
A 4motion elvesz teret a csomagtartóból, ezt érdemes vásárláskor megnézni, hogy megfelel-e így is. Amúgy szokásos "modern" dízel dolgok, mint kettős tömegű, turbo, PD-elemek, ha van, akkor EGR.
Tesóm az alábbiakról számolt be a múlt hétvégén a PD-Sharannál:
az egyik PD-elem haldoklik. Ezt abból tudja, hogy amíg be nem melegszik a motor, alapjáraton néha-néha nyom egy pici kékes füstöt. Üzemmelegen ez elmúlik. Mindez kb 340.000km futással. A PD elem felújítása 20k/db (olcsóbb, mint a sima, adagolós TDI adagolójavítása). Kettős tömegűje 240.000km-nél lett cserélve (kb ennyi forintért), turboja 320.000-nél gyári újra.
Neki más említésre méltó (=költségesebb) javítanivaló nem volt az elmúlt 150.000km alatt. Nyilván a Golf is hasonló, de ki kell fogni. A 4motion hajtás esetleges hülyeségeit nem ismerem.
Szerintem, ha találtok egy nagyon max 150.000-et futott példányt, azt meg lehet venni, mert amúgy kényelmes és jól használható autó. A PD motor sem különösebben zajong belül, el van szigetelve az utastértől.
Olajat szigorúan 15.000-ként kell benne cserélni, gyárilag Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 kell bele, de, ha a VW 502.00, vagy 505.00(?) ajánlást teljesíti, akkor mehet bele más is (tesómnál jelenleg LM Top Tec 4100 5W40 van benne).
Nekem van egy olyan sanda gyanum, hogy a Nyugat-EU-i piacra gyártott/értékesített VW-k jobb minőségűek, mint a Kelet-Eu-ba szállítottak. De, lehet, hogy bullshit.