Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1781668 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2400 Dátum: 2012.01.12 10:53:03 »
Nekem, ha beválna egy gyártó autó típusa, akkor max annyira lennék képes, hogy mindig az újabb típusára váltanék. Ha elégedett vagyok egy gyártó termékével, akkor nem váltanék gyártót. Ha ez a Toyota nevezetesen, akkor Toyotám lesz ezután is. Ha VW, akkor VW, vagy Opel. De csak úgy, márkák közt nem hiszem, hogy váltogatnék...
Jó, ez így érthető, persze.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2401 Dátum: 2012.01.12 10:54:10 »
én sem vennék még egyszer ugyanolyan típusú kocsit, az biztos. annyi jó autó van, mindet fel kell próbálni :D mondjuk eddig volt három mazdám, de az véletlen :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2402 Dátum: 2012.01.12 10:56:28 »
És pontosan azért számít ennyire a személyes tapasztalatom egy autóval kapcsolatban, mert eddig minden autónk 100.000km feletti futással (sőt, a Passat 200.000 felettivel) került hozzánk, ráadásul mind német, vagy holland behozatalból, kereskedőtől, legalább 1 tulajt követően. Tehát, a statisztika szerint az eddigiek többszörösét kellett volna már autójavításra költenünk, közben pedig nagyon nem ez a helyzet.  :)
Ezt nem jól értelmezed :) ... A statisztikából kiderül, hogy még a legöregebb korosztály legkakibb típusa esetében is több mint 60 % a vizsgát teljesítő kocsik aránya, tehát még ezeknél is nagyobb az esély a normális működésre, mint a meghibásodásra.

Egy jobb típus esetében meg pláne - akkor is, ha sok a km benne.

Mondom ezredszer: azt lehet ebből elsősorban kiolvasni, hogy az egyes típusok egymáshoz hogyan viszonyulnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2403 Dátum: 2012.01.12 10:59:53 »
én sem vennék még egyszer ugyanolyan típusú kocsit, az biztos. annyi jó autó van, mindet fel kell próbálni :D mondjuk eddig volt három mazdám, de az véletlen :D
Hát ez az  :yes:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2404 Dátum: 2012.01.12 11:02:20 »
Ezt nem jól értelmezed :) ... A statisztikából kiderül, hogy még a legöregebb korosztály legkakibb típusa esetében is több mint 60 % a vizsgát teljesítő kocsik aránya, tehát még ezeknél is nagyobb az esély a normális működésre, mint a meghibásodásra.

Egy jobb típus esetében meg pláne - akkor is, ha sok a km benne.

Mondom ezredszer: azt lehet ebből elsősorban kiolvasni, hogy az egyes típusok egymáshoz hogyan viszonyulnak.
oké-oké.  :flowers: De érted, miről beszélek, és miért írtam ezt?  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2405 Dátum: 2012.01.12 11:02:23 »
Pl. nekem bárki bizonygathatja statisztikával, hogy egy Hastra csak közepesen megbízható. Én látom azt, amit anyukámtól 3,5 éve kap az az autó. Állja a sarat, csak olajat és szűrőket kap 15.000-ként (elvileg 30.000km-es a periódusa, de anyum miatt feleztük.) Iszonyú masszív mindene annak az autónak, mind a váltója, mind a kezelőszervei, futóműve és úgy az egész autó olyan zsírosan masszív.
Most kell benne izzítógyertyát cserélni, de 4-5 éves az autó és 150.000km van benne...  :cool2:
Ejj te, hát most nézz oda: a H-Astra a stat szerint is megbízható  :szemez: :lol: ... Ejj, ez a buta stat. Aszondja: 3 évesen 84.9 % hibátlan, bukni csak 4.3 % bukik. (Ezzel a lista 27. helyezettje - 127-ből.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2406 Dátum: 2012.01.12 11:16:55 »
Hát ez az  :yes:
Nem vagyunk egyformák :) ... Legyen az fényképezőgép, mobiltelefon, parfüm, túrabakancs, borotva, ... autó vagy bármi más: engem minden esetben az hajt, hogy megtaláljam a "saját" márkámat, és utána ne kelljen keresgélnem, kételkednem, bizonytalankodnom, infót gyűjtenem, vívódnom, aggódnom stb. Meg akarom találni a számomra legjobbat, és utána, ha csak lehet, ahhoz ragaszkodni. És ezt fel is vállalni persze, büszkén  :yes: ... Hát mit gondoltok, mégis miért vagyok itt?

Facebook-nyelven: László kedveli ezt: márkahűség  :D
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.12 11:23:42 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2407 Dátum: 2012.01.12 11:22:23 »
oké-oké.  :flowers: De érted, miről beszélek, és miért írtam ezt?  :)
Attól tartok, nem teljesen.

Pl. az, hogy nektek van egy régóta hibátlanul működő Sharanotok, nem a statisztika (ir)relevanciáját bizonyítja - hanem a ti szerencséteket  :yes:

Mielőtt megint előkerülne a karbantartás-kártya: van egy hatalmas nagy rakás olyan alkatrész, aminek az élettartamát, meghibásodási hajlamát nem lehet karbantartással befolyásolni. Finom bánásmóddal még csak-csak, de karbantartással nem. Viszont a bánásmódra pedig megintcsak igaz, hogy attól még meg fog maradni a különbség a tartós és a kevésbé tartós alkatrész között - maximum annyit érhetsz el, hogy ha finoman bánsz a kevésbé tartós alkatrésszel (mondjuk: egy Ka-futóművel), akkor bírni fogja addig, ameddig a tartós alkatrész minden kímélet nélkül is bírná.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2408 Dátum: 2012.01.12 11:27:55 »
Attól tartok, nem teljesen.

Pl. az, hogy nektek van egy régóta hibátlanul működő Sharanotok, nem a statisztika (ir)relevanciáját bizonyítja - hanem a ti szerencséteket  :yes:

Mielőtt megint előkerülne a karbantartás-kártya: van egy hatalmas nagy rakás olyan alkatrész, aminek az élettartamát, meghibásodási hajlamát nem lehet karbantartással befolyásolni. Finom bánásmóddal még csak-csak, de karbantartással nem. Viszont a bánásmódra pedig megintcsak igaz, hogy attól még meg fog maradni a különbség a tartós és a kevésbé tartós alkatrész között - maximum annyit érhetsz el, hogy ha finoman bánsz a kevésbé tartós alkatrésszel (mondjuk: egy Ka-futóművel), akkor bírni fogja addig, ameddig a tartós alkatrész minden kímélet nélkül is bírná.
Nem egy, hanem ez a 2. Sharan. Évi 30.000km futással. No comment...  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2409 Dátum: 2012.01.12 11:35:33 »
Nem egy, hanem ez a 2. Sharan. Évi 30.000km futással. No comment...  :)
Akkor ez még nagyobb mázli. És nem vigasz annak a jó egyharmadnyi Sharan-tulajnak (8-9 éveseknél 32.9 %, 10-11 éveseknél 36.5 %), akiknek a kocsija megbukik. Hogy mondjak egy még jobb számot: utóbbi korosztályban a Sharanoknak csak 26.7 %-a hibátlan - ez negatív rekord, az egész stat legrosszabb adata. Mindezt 168.000 km-es átlagos futás mellett.

Ezen aztán bolhaf...ányit sem változtat, hogy nektek volt/van 2, jól működő Sharanotok. Ha te ebből tényleg azt a következtetést vonod le, hogy ezekre az adatokra legyinteni lehet, akkor nagyon-nagyon nem egy srófra jár az agyunk. Orosz rulettet játszotok, méghozzá úgy, hogy 2 lőszer van a 6-os tárban. Eddig kétszer húztátok meg a ravaszt, és mindkétszer nyertetek. Kb így lehet értelmezni a Sharanjaitok eredményét, a számok tükrében.

De hogy ne csak mindig ezekkel dobálózzak, idézném a Sharan cikkének a szöveges részét is. "Motoren, Elektrik, Fahrwerk, einfach allen Teilen droht ein frühes Ende." Magyarul: motor, elektromos rendszer, futómű - egyszerűen minden alkatrészt korai vég fenyeget. És ezt a németek írják, egy VW-ről - tehát biztos nem örömükben teszik.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.12 11:38:37 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2410 Dátum: 2012.01.12 11:53:44 »
Itt mondjuk jó véleménnyel vannak róla:
http://www.a5.hu/cikkek/3/37248.shtml

Na most ki az aki ezek után Sharant venne? :D  Nem jók az ilyen kétféle infók. Most akkor mi az igazság?
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.12 11:57:27 írta netferry »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2411 Dátum: 2012.01.12 12:11:25 »
Itt mondjuk jó véleménnyel vannak róla:
http://www.a5.hu/cikkek/3/37248.shtml

Na most ki az aki ezek után Sharant venne? :D  Nem jók az ilyen kétféle infók. Most akkor mi az igazság?
Ácsi, ez az újfajta orrú, amiről a cikkben is írnak, már sokkal jobb  :) ... Ezek már átlagos számokat produkálnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2412 Dátum: 2012.01.12 12:24:46 »
Ahhha, így akkor minden tiszta. VW Sharant- t csak az utolsó 2 változatból érdemes venni. A linkelt teszt is ezt mondja és a statisztika is. Na akkor nem is értem a napok óta itt folyó vitát :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

TSityu

  • Vendég
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2413 Dátum: 2012.01.12 12:33:56 »
Ehm... Na... Iccaka vót, fáradt voltam, kicsit negatívan reagáltam.

 :D Azért remélem csipkelődős stilusommal eddig nem okoztam maradandó károsodást.  :D :flowers: (se neked, se másnak)  :surrender:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2414 Dátum: 2012.01.12 13:12:55 »
Akkor ez még nagyobb mázli. És nem vigasz annak a jó egyharmadnyi Sharan-tulajnak (8-9 éveseknél 32.9 %, 10-11 éveseknél 36.5 %), akiknek a kocsija megbukik. Hogy mondjak egy még jobb számot: utóbbi korosztályban a Sharanoknak csak 26.7 %-a hibátlan - ez negatív rekord, az egész stat legrosszabb adata. Mindezt 168.000 km-es átlagos futás mellett.

Ezen aztán bolhaf...ányit sem változtat, hogy nektek volt/van 2, jól működő Sharanotok. Ha te ebből tényleg azt a következtetést vonod le, hogy ezekre az adatokra legyinteni lehet, akkor nagyon-nagyon nem egy srófra jár az agyunk. Orosz rulettet játszotok, méghozzá úgy, hogy 2 lőszer van a 6-os tárban. Eddig kétszer húztátok meg a ravaszt, és mindkétszer nyertetek. Kb így lehet értelmezni a Sharanjaitok eredményét, a számok tükrében.

De hogy ne csak mindig ezekkel dobálózzak, idézném a Sharan cikkének a szöveges részét is. "Motoren, Elektrik, Fahrwerk, einfach allen Teilen droht ein frühes Ende." Magyarul: motor, elektromos rendszer, futómű - egyszerűen minden alkatrészt korai vég fenyeget. És ezt a németek írják, egy VW-ről - tehát biztos nem örömükben teszik.
Azt tudom, hogy az első Sharan generációnál valóban elcsesztek valamit,azokra tényleg jellemző az általad leírt mértékű és számú meghibásodás.
Nálunk az első Sharan 2002-es, sima 1,9 pdtdi (116LE, 310Nm, 6 sebességes manuál) volt, a jelenlegi 2005-ös szintén 1,9 PDTDI (gyári 150LE, 340Nm 6 sebességes manuál. Előbbinél már a vásárláskor túl volt a valós 250.000-en, holott elhittéük akkor még az óra szerinti 88.000km-t, a külső-belső állapota nem keltett bennünk gyanut. Ezen, ahogy már régebben írtam 4db PD-fúvókát cserélni kellett (no.-ból használtan behozva 20k volt darabja, újonnan 120k lett volna/db). A mostaninál vásárláskor 180.000km lehetett benne, talán icipicivel több, de nem sokkal. Az órája 95e-t mutatott, 0 használati nyommal, vagy bármilyen kopással. Frissen No.-ból behozott, itthon nem létező felszereltséggel (Special Sport) és teljesítménnyel. Mindkettőn 10-12.000km-ként kell kutyacsontokat cserélni 2500Ft/db áron, ez az ára a magyar utaknak és az éves futásnak. Az utóbbinál befigyelt már egy kuplungcsere is (250.000km), sajnos ez jellemző az erősített PD motorokra, hogy eszik a kuplungot.
Ezen kívül semmilyen egyéb elektronikus hiba nem jelentkezett.
Meggyőződésem, hogy ezen újabb típusokra nem áll meg a "sereghajtó magbízhatóságú" jelző, mert a gyakorlat nem ezt mutatja.

Összehasonlítás eredménye:
Chrysler Voyager 2.8 CRD - méretre oké, de sokat eszik, problémás a motorja, drága az alkatrész hozzá, és árban is drágább, mint egy ugyanolyan Sharan.
Ford Galaxy 2.0 TDCiA Ford kevésbé megbízható (Galaxy), mint a Sharan, ez ráadásul az újabb modell, ami 3,5 éve még nagyon drága volt. Nekem TDCI nem kell, ahol dolgoztam multinál flottában voltak ezek, mindnek letérdelt a motorja, illetve megmagyarázhatatlan hibák tömkelege jött rajtuk elő jóval 200.000-en alatt.
Renault Espace 2.2 dCi - Szokásos francia autót soha, nem véletlen pont az Espace esetében...
Toyota Avensis Verso D-4D - A Sharanhoz hasonlítva sokkal kisebb, szűkebb, tul. egy felfelé növelt kombi, semmi több, nem hiába bukott meg az értékesítéssel. Ez egy egyértelműen rossz irány volt a Toyotától.

Továbbá tesómnak ajándékboltja van, és hetente áruval dugig legózott (szó szerint) autóval jön haza Pestről. Minden (!!!) jellemzőt egybevetve a Sharan volt az az autó, amelyik árban, fenntartásra (Fogyasztás, szerviz), biztonságra (felszereltség: ESP, tempomat, 12x légzsák, xenon, tetőklíma, 7 teljes értékű ülés), teljesítményre (PDTDI 340Nm-rel no comment.) a kitételeknek megfelelt.
Minden (!) más autófajta esetében valamivel kompromisszumot kellett volna kössön. Persze, ehhez hozzá jött az is, hogy német autó párti, de nem elvakult. Azt mondta, hogy, ha a Toyota egyszer csinál egy olyan autót, ami a fenti feltételeinek jobban megfelel, akkor minden gond nélkül venne olyat, viszont addig, amíg ez nem így van, nem.

Ja, friss infó: Most a napokban úgy néz ki, kezdődő turbó baja lehet a Sharannak. Az átlagfogyasztása felment 6,8-ra (téli adat - 205-ös gumikon) az 5,9-ről (nyári 225-ös gumik). Turbónál megjelent egy kevés olaj. Elhagyta a 290.000-dik km-ét...
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.12 13:20:34 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i