Akkor ez még nagyobb mázli. És nem vigasz annak a jó egyharmadnyi Sharan-tulajnak (8-9 éveseknél 32.9 %, 10-11 éveseknél 36.5 %), akiknek a kocsija megbukik. Hogy mondjak egy még jobb számot: utóbbi korosztályban a Sharanoknak csak 26.7 %-a hibátlan - ez negatív rekord, az egész stat legrosszabb adata. Mindezt 168.000 km-es átlagos futás mellett.
Ezen aztán bolhaf...ányit sem változtat, hogy nektek volt/van 2, jól működő Sharanotok. Ha te ebből tényleg azt a következtetést vonod le, hogy ezekre az adatokra legyinteni lehet, akkor nagyon-nagyon nem egy srófra jár az agyunk. Orosz rulettet játszotok, méghozzá úgy, hogy 2 lőszer van a 6-os tárban. Eddig kétszer húztátok meg a ravaszt, és mindkétszer nyertetek. Kb így lehet értelmezni a Sharanjaitok eredményét, a számok tükrében.
De hogy ne csak mindig ezekkel dobálózzak, idézném a Sharan cikkének a szöveges részét is. "Motoren, Elektrik, Fahrwerk, einfach allen Teilen droht ein frühes Ende." Magyarul: motor, elektromos rendszer, futómű - egyszerűen minden alkatrészt korai vég fenyeget. És ezt a németek írják, egy VW-ről - tehát biztos nem örömükben teszik.
Azt tudom, hogy az első Sharan generációnál valóban elcsesztek valamit,azokra tényleg jellemző az általad leírt mértékű és számú meghibásodás.
Nálunk az első Sharan 2002-es, sima 1,9 pdtdi (116LE, 310Nm, 6 sebességes manuál) volt, a jelenlegi 2005-ös szintén 1,9 PDTDI (gyári 150LE, 340Nm 6 sebességes manuál. Előbbinél már a vásárláskor túl volt a valós 250.000-en, holott elhittéük akkor még az óra szerinti 88.000km-t, a külső-belső állapota nem keltett bennünk gyanut. Ezen, ahogy már régebben írtam 4db PD-fúvókát cserélni kellett (no.-ból használtan behozva 20k volt darabja, újonnan 120k lett volna/db). A mostaninál vásárláskor 180.000km lehetett benne, talán icipicivel több, de nem sokkal. Az órája 95e-t mutatott, 0 használati nyommal, vagy bármilyen kopással. Frissen No.-ból behozott, itthon nem létező felszereltséggel (Special Sport) és teljesítménnyel. Mindkettőn 10-12.000km-ként kell kutyacsontokat cserélni 2500Ft/db áron, ez az ára a magyar utaknak és az éves futásnak. Az utóbbinál befigyelt már egy kuplungcsere is (250.000km), sajnos ez jellemző az erősített PD motorokra, hogy eszik a kuplungot.
Ezen kívül semmilyen egyéb elektronikus hiba nem jelentkezett.
Meggyőződésem, hogy ezen újabb típusokra nem áll meg a "sereghajtó magbízhatóságú" jelző, mert a gyakorlat nem ezt mutatja.
Összehasonlítás eredménye:
Chrysler Voyager 2.8 CRD - méretre oké, de sokat eszik, problémás a motorja, drága az alkatrész hozzá, és árban is drágább, mint egy ugyanolyan Sharan.
Ford Galaxy 2.0 TDCiA Ford kevésbé megbízható (Galaxy), mint a Sharan, ez ráadásul az újabb modell, ami 3,5 éve még nagyon drága volt. Nekem TDCI nem kell, ahol dolgoztam multinál flottában voltak ezek, mindnek letérdelt a motorja, illetve megmagyarázhatatlan hibák tömkelege jött rajtuk elő jóval 200.000-en alatt.
Renault Espace 2.2 dCi - Szokásos francia autót soha, nem véletlen pont az Espace esetében...
Toyota Avensis Verso D-4D - A Sharanhoz hasonlítva sokkal kisebb, szűkebb, tul. egy felfelé növelt kombi, semmi több, nem hiába bukott meg az értékesítéssel. Ez egy egyértelműen rossz irány volt a Toyotától.
Továbbá tesómnak ajándékboltja van, és hetente áruval dugig legózott (szó szerint) autóval jön haza Pestről. Minden (!!!) jellemzőt egybevetve a Sharan volt az az autó, amelyik árban, fenntartásra (Fogyasztás, szerviz), biztonságra (felszereltség: ESP, tempomat, 12x légzsák, xenon, tetőklíma, 7 teljes értékű ülés), teljesítményre (PDTDI 340Nm-rel no comment.) a kitételeknek megfelelt.
Minden (!) más autófajta esetében valamivel kompromisszumot kellett volna kössön. Persze, ehhez hozzá jött az is, hogy német autó párti, de nem elvakult. Azt mondta, hogy, ha a Toyota egyszer csinál egy olyan autót, ami a fenti feltételeinek jobban megfelel, akkor minden gond nélkül venne olyat, viszont addig, amíg ez nem így van, nem.
Ja, friss infó: Most a napokban úgy néz ki, kezdődő turbó baja lehet a Sharannak. Az átlagfogyasztása felment 6,8-ra (téli adat - 205-ös gumikon) az 5,9-ről (nyári 225-ös gumik). Turbónál megjelent egy kevés olaj. Elhagyta a 290.000-dik km-ét...