Szerző Téma: Milyen autót vegyek?  (Megtekintve 1782531 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2010 Dátum: 2012.01.04 15:48:44 »
hehe, ez érdekes dolog. én pl. mindenevő vagyok, a világ összes autójára rá vagyok valamiért izgulva, aztán eddig három mazdát meg egy toyotát dobott a gép  :lol: amiből csak a toyoval volt gondom  :lol:
Egy ilyen mezőnyben megesik  :yes: ... Ki hogyan dönt, ő dolga. Én maximális körültekintéssel igyekszem megtalálni a legkevésbé kockázatos megoldást - és ha megtaláltam, akkor nagyon a feje tetejére kell ahhoz állnia a világnak, hogy változtassak rajta.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2011 Dátum: 2012.01.04 15:51:20 »
na jo, revidealom az allaspontomat: grizes teszta egy kis lekvarral, porcukorral  :flowers:
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2012 Dátum: 2012.01.04 15:55:33 »
na jo, revidealom az allaspontomat: grizes teszta egy kis lekvarral, porcukorral  :flowers:
táplálonak akkor se nevezném, max desszertnek jo :D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2013 Dátum: 2012.01.04 16:05:27 »
Ezek a motorok valóban nem voltak problémásabbak a korabeli többi dízel átlagánál. Mai viszonylatban pedig már az átlagosnál megbízhatóbbnak számítanak. Ezzel együtt, az első generációs, 90 lovas TDI-knél az egyik legkomolyabb, jellemző hiba pont a vezérműszíj szakadása - mármint az előírt intervallum betartása esetén is. Ez ölte meg a legtöbb ilyen motort, és csak csúcsminőségű szíj, valamint az előírtnál korábbi csere jelent ellene biztos védelmet. Viszont ha erre odafigyelsz, akkor ezek a motorok tényleg elmennek 4-500 ezret minden gond nélkül.

Amúgy a '93-as facelift (B3-at B4 váltja) során korántsem csak a lámpák változtak... Igazából legalább akkora kaliberű átszabás volt az, mint amit most legutóbb hajtottak végre a típuson (váltás B6-ról B7-re) - csak akkor azt valamiért faceliftnek címkézték. Ha megnézed, az autó gyakorlatilag összes karosszériaeleme, a tetőt kivéve, megváltozott. Lámpatestek, hűtőrács, lökhárítók, sárvédők, ajtók stb.




A motor: Miután megcsináltattuk az autót, minden olajcserénél dobtuk ki a feszítőgörgőket is. Szerencsére nem kerültek sokba (azt hiszem, volt egy fölső, meg egy alsó elhelyezésű, amit lehetett cserélni). Aral 10W-40 olaj ment bele legtöbbször.

A karosszéria tekintetében valóban minden lemez átrajzolódott, de a padlólemez az egy az egyben megegyezett a két modellnél. Nekem valahogy akkor számít egy autó új modellnek, ha a padlólemeze is átterveződik. Azt gondolom, ez mindennek az alapja. A többi nekem facelift. Amúgy, a belseje alig változott, szinte csak le lettek kerekítve a karok-kapcsolók, a kormány közepe is kerekded lett, nem szögletes.

Mindegy, lényeget leírtam, szuper jó és nagy autók voltak ezek, kár, hogy már gyakorlatilag egy darab épkézláb példány nem maradt. Még mai szemmel is JÓ autó lehetne.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2014 Dátum: 2012.01.04 16:40:14 »
A karosszéria tekintetében valóban minden lemez átrajzolódott, de a padlólemez az egy az egyben megegyezett a két modellnél. Nekem valahogy akkor számít egy autó új modellnek, ha a padlólemeze is átterveződik. Azt gondolom, ez mindennek az alapja. A többi nekem facelift. Amúgy, a belseje alig változott, szinte csak le lettek kerekítve a karok-kapcsolók, a kormány közepe is kerekded lett, nem szögletes.
Ez alapjan az Avensis, Verso es Prius ugyanaz a model?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2015 Dátum: 2012.01.04 17:19:59 »
mért, ezeknek ugyanaz a padlólemeze???

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2016 Dátum: 2012.01.04 17:20:58 »
Ugy tudom igen.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2017 Dátum: 2012.01.04 19:21:36 »
na jo, revidealom az allaspontomat: grizes teszta egy kis lekvarral, porcukorral  :flowers:
:D ...  :lol: ... OK  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2018 Dátum: 2012.01.04 19:30:30 »
A motor: Miután megcsináltattuk az autót, minden olajcserénél dobtuk ki a feszítőgörgőket is. Szerencsére nem kerültek sokba (azt hiszem, volt egy fölső, meg egy alsó elhelyezésű, amit lehetett cserélni). Aral 10W-40 olaj ment bele legtöbbször.

A karosszéria tekintetében valóban minden lemez átrajzolódott, de a padlólemez az egy az egyben megegyezett a két modellnél. Nekem valahogy akkor számít egy autó új modellnek, ha a padlólemeze is átterveződik. Azt gondolom, ez mindennek az alapja. A többi nekem facelift. Amúgy, a belseje alig változott, szinte csak le lettek kerekítve a karok-kapcsolók, a kormány közepe is kerekded lett, nem szögletes.

Mindegy, lényeget leírtam, szuper jó és nagy autók voltak ezek, kár, hogy már gyakorlatilag egy darab épkézláb példány nem maradt. Még mai szemmel is JÓ autó lehetne.  :)
Ebben egyetértünk. Nagyon átgondolt, ergonomikus, elképesztő helykihasználású kocsik voltak ezek. És tartósak. Igazi "Volkswagen"-ek, az én szememben. Sokkal inkább, mint jópár mai modelljük. Kint egyébként azért bőven lehet találni jó állapotút belőlük - még dízelt is, bár azt azért tovább kell keresni. De pl. találni egy jó kis malacorrút, a remek 90 lovas 1.8 benzinessel, szervókormánnyal, első tulaj öreg bácsitól, 100 ezer km-rel - nem probléma. Most kezdik amúgy felfedezni a típust, mint youngtimert, tehát innen már nem nagyon megy lefelé az ára.

A B4-esre ez még nem igaz - az még csak "mezei" öreg használt autó, kevés pénzért. Értelemszerűen még könnyebb belőle jót találni.

A facelifttel kapcsolatos, padlólemez alapján határozó álláspontoddal nem értek egyet... Azért ha a padlólemez marad, de fölötte kb. mindent kicserélnek vagy legalábbis átdolgoznak, az szvsz simán igényt tarthat az "új modell" besorolásra.

Ettől függetlenül, ez a Passat B3-B4 váltás tényleg határeset... Nehéz lenne eldönteni, hogy facelift vagy új modell. Szerintem, tekintettel arra hogy a futómű, méretek, beltér, motorok nagy része stb. nem változott, ez még tényleg csak facelift. De a VW-nél amúgy elég nagy hagyománya van ezeknek a nehezen kategorizálható váltásoknak.

Motor: igen, ez egyike azoknak az autóknak, amikbe tényleg tökéletesen megfelel egy jobbfajta 10 W-40.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2019 Dátum: 2012.01.04 19:36:37 »
Mindegy, lényeget leírtam, szuper jó és nagy autók voltak ezek, kár, hogy már gyakorlatilag egy darab épkézláb példány nem maradt.
Tessék  :) ... 1.8, automata, szervós, tetőablakos, alig futott - boldogan mondanám a magaménak  :yes:

---------------------

Csak hát, ilyen árfolyam mellett, elég szép pénz lenne, mire itthon állna, forgalomba helyezve.
« Utoljára szerkesztve: 2012.01.04 19:38:11 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2020 Dátum: 2012.01.04 19:37:49 »
És a B5os szériából melyiket az érdemes? 1,8 szivo? Gyengébb dízelek?
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2021 Dátum: 2012.01.04 19:40:54 »
Idézet
Idézetet írta: csufár - Ma - 12:19:02
ezeknek a saját tapasztalatos beszámolóknak nem sok értelme van.
Ennyi  :yes:

Most petézek le. A saját tapasztalat az NULLA.  Aha. Az Biblia meg a TÜV, ADAC, AM meg mittomén mi.  Oké.   :ph34r:

Nekem volt egy szett Khumo gumim. Borzalmasan xar volt, csúszott, ótvar volt.  Tőlem aztán ADAC győztes is lehet, marhára nem érdekel, nem kell a Khumo, sajnálom.  :no:
Így vagyok a Valvoline olajokkal is, pedig világmárka,  stb.  Csak nem nekem. Van választék.  :hug:

Szóval nálam a sorend:  saját tapasztalat, más tapasztalat, utána jöhetnek a statisztikák....

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2022 Dátum: 2012.01.04 19:43:58 »
És a B5os szériából melyiket az érdemes? 1,8 szivo? Gyengébb dízelek?
Azt tudni kell, hogy ez a széria, pontosabban a facelift előtti kivitele (2000 októberig) - a legproblémásabb Passat. Épp ezért, minél egyszerűbben felszerelt, szimplább motorral szerelt, annál jobb.

Én három motorral merném megvenni: az 1.6-os vagy 2.0 nyolcszelepes benzinesek valamelyikével, vagy az alap, 90 lovas TDI-vel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2023 Dátum: 2012.01.04 19:44:10 »
na jo, revidealom az allaspontomat: grizes teszta egy kis lekvarral, porcukorral  :flowers:

Utálom a grízestésztát, porcukorral és lekvárral és anélkül is.  :ph34r: :devil: :D
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Milyen autót vegyek?
« Válasz #2024 Dátum: 2012.01.04 19:46:49 »
Most petézek le. A saját tapasztalat az NULLA.  Aha. Az Biblia meg a TÜV, ADAC, AM meg mittomén mi.  Oké.   :ph34r:

Nekem volt egy szett Khumo gumim. Borzalmasan xar volt, csúszott, ótvar volt.  Tőlem aztán ADAC győztes is lehet, marhára nem érdekel, nem kell a Khumo, sajnálom.  :no:
Így vagyok a Valvoline olajokkal is, pedig világmárka,  stb.  Csak nem nekem. Van választék.  :hug:

Szóval nálam a sorend:  saját tapasztalat, más tapasztalat, utána jöhetnek a statisztikák....
Nem értünk egyet, de ezt úgyis tudod... A saját tapasztalat csak arról az 1 konkrét darabról mond valamit. A világ legszarabb termékéből is kifoghat valaki jót - és ez fordítva is igaz. Mikor eldönti az ember, hogy mit vegyen, minél nagyobb mintát kell néznie. És nem azt, hogy x-nek vagy y-nak az adott márka 1 példányával milyen tapasztalata van.

Persze az érhető, hogy ha valaki megszívja valamivel, akkor utána olyat többet nem vesz. A fordítottja viszont már nem feltétlenül igaz. Voltak, akik pl. teljesen elégedettek voltak az 1310-es Daciájukkal - akkor az egy jó autó?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )