Értem, és innen nézve igaz, amit írtok, oda szerettem volna kilyukadni, hogy a mai marketing tudja már annyira manipulálni az embereket, hogy rájuk hivatkozva azt ad be nekik, amit akar. Tehát ha akarnák, tudnák terelni az embereket más irányba is megfelelő manipulálással, de nem akarják. Az autógyártók pedig tisztában vannak vele, hogy a SUV a leghaszontalanabb karosszériaforma, mert magasabb, nehezebb, mint egy "mezei" személyautó, (tehát többet fog fogyasztani azonos motorizáltság mellett, de ráadásul éppen a nagyobb termete miatt még nagyobb a motorparkja is), de a plusz kiterjedése nem hoz semmi érdemi pluszt.
Régi vesszőparipám, hogyha hasonlóan a luxusmárkák önkéntes sebességlimitjéhez lehetne az autógyártók körében lóerő, és tömeglimitet is alkalmazni, kapásból röhögve teljesítené az összes gyártó az éppen érvényes (európai) környezetvédelmi normákat.
Ez valahol ugyanaz, mint az általános méretnövekedés. Egy mai VW Polo gyakorlatilag akkora, mint a B1 Passat volt 50 éve. (Egy kicsit rövidebb és alacsonyabb, de szélesebb, és nagyobb a tengelytávja). Viszont a Passat alapmotorja egy 50 (!) lovas 1,3-as volt, az alapdízellel 20 mp alatt érte el a 100-at, végsebessége az autópályatempó közelében volt. A Polo 80 LE-nél kezdődik... A Polo és a Passat között két kategória a különbség. Minek ez a növekedés? Mi a fenének kell egy autónak 300+ végsebesség, amikor utcai forgalomban 130 a maximum, néhány német autópályaszakaszt leszámítva, de ott is egyre nehezebb kihasználni az egyre növekvő forgalom miatt?
Arról nem beszélve, hogy a karosszériák egyre beláthatatlanabbak, egyre kisebbek (és magasabban vannak) az ablakok, egyre vastagabbak az oszlopok - mindezt azért, hogy kellően biztonságos legyen a karosszéria, hiszen ellensúlyozni kell a folytonos méretnövekedést. Ördögi kör.
No, ennyit a Corolla Crossról...