Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2677115 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában


netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7021 Dátum: 2012.08.04 11:59:11 »
Ez nem szegénykeverékes.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7022 Dátum: 2012.08.04 13:27:27 »
Valóban, sima Bosch rendszer, nekem is ez van 97-ből.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7023 Dátum: 2012.08.04 15:31:08 »
Ez most melyik?
1. http://kepfeltoltes.hu/120804/Avensis_motorter1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
2. http://kepfeltoltes.hu/120804/Avensis_motorter2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez a módosított 4A-FE amit az AVE I-be tettek 98-2000-ig. Hagyományos keverékkel üzemelő változat. Azt hiszem a szegénykeverékességgel felhagytak a carina után.
itt már nincs üzemanyag visszavezetés, az elosztó cső végén csak agy nyomáslengés csökkentő van.
Illetve az is már szekvenciálisan vezérli az injektorokat.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7024 Dátum: 2012.08.04 16:02:46 »
A másik topicban nem válaszoltál, úgyhogy most újra:

a szekvenciális befecskendezésnek mekkora előnye van?

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7025 Dátum: 2012.08.04 16:26:48 »
Elég nehezen megfogható dolog ez.
Szerintem annyi, hogy egy egyszerű, robosztus rendszer. Mint írtam ennek megfelleően ez egy kompromisszumos megoldás, mert egyszerűbb a vezérlő felépítése, de ennek hátránya, hogy az egyes hengerek nem biztos, hogy ideális keveréket kapnak.
Tehát tekintve, hogy ma már bonyolultabb rendszereket is biztonságosan tudnak készíteni, értem ez alatt a működési biztonságot, megbízhatóságot,  az egy állomás lehetett azon az úton, ami a központi befecskendezés és a hengerenkénti befecskendezés közt van. Itt persze megint úgy kell érteni, hogy hengerenként vizsgálva értékelve az égési folyamatokat. Mondjuk lehet, hogy a japán motorok nem jó példák erre, de van egy olyan fogalom, hogy járásegyenlőtlenség. Ez az egyes hegerek munkaüteméből adód főtengely szögsebesség változás eltérése hengerenként. Egy egy hengeres motort tekintve, működése során a főtengely forgása nyilván munkaütemnél gyorsul majd lassul. Ahhoz, hogy el tudja érni a vezérlés, hogy a 4 henger azonos körülmények közt dolgozzon, azonos mennyiségeket kapjon, pl.: az eltérő áramlási utak ellenére is ugyanazt a nyomatékot produkálják jobb a hengerenkénti gyújtás, a hengerenként vezérlés, szabályozott befecskendezés stb. Mint sok mindent gonodlom ezt is a szigorodó környezetvédelmi előírásoknak való megfelelés generált, el tudom képzelni, hogy ahol nincsenek ilyen követelmények, ott az olcsóbb butább alaprendszereket használják. Pl egyiptomban láttam olyan béka corollát, amiben 2E motor volt 1992-ből.  Persze szigorú határ értékeknek való megfelelés min-mind bonyolítják a rendszert, ami egy hibafeltárást sokszor komolyan megnehezít.
Szóval nehéz erre válaszolni, hogy mennyivel jobb?
Én is kérdezhetném: Hova?  Mire?
« Utoljára szerkesztve: 2012.08.04 16:29:43 írta b.c. »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7026 Dátum: 2012.08.04 16:44:11 »
Értem és sokat okulunk a hozzászólásaidból!  :yes:
A másik, emlitettél egy konkrét esetet Golf 3-mal kapcsolatban, amit végül nem irtál le. Mi ez pontosan?

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7027 Dátum: 2012.08.04 16:56:40 »
Ez a módosított 4A-FE amit az AVE I-be tettek 98-2000-ig. Hagyományos keverékkel üzemelő változat. Azt hiszem a szegénykeverékességgel felhagytak a carina után.
itt már nincs üzemanyag visszavezetés, az elosztó cső végén csak agy nyomáslengés csökkentő van.
Illetve az is már szekvenciálisan vezérli az injektorokat.

Olvastam egy cikket a D4-ről egy régebbi a2 számban, ennek ellentettje derül ki:



[a csatolmányt egy admin törölte]
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7028 Dátum: 2012.08.04 17:57:04 »
Értem és sokat okulunk a hozzászólásaidból!  :yes:
A másik, emlitettél egy konkrét esetet Golf 3-mal kapcsolatban, amit végül nem irtál le. Mi ez pontosan?
leírtam, azzal volt a becsepegő injektor az egyik hengernél

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7029 Dátum: 2012.08.04 17:58:58 »
Olvastam egy cikket a D4-ről egy régebbi a2 számban, ennek ellentettje derül ki:
Ok, de ez hogy jön ide?
Mi a 4A-FE-ről beszélünk
A kereskedelmi néven D4 motorok a vvt-i-sek 2002 utáni benzinmotorok

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7030 Dátum: 2012.08.04 18:12:02 »
Akkor félreértettem, arra gondoltál, hogy Avensis I-be kerülő 4AFE motorokból nem volt szegénykeverékes?
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7031 Dátum: 2012.08.04 18:26:50 »
Ok, de ez hogy jön ide?
Mi a 4A-FE-ről beszélünk
A kereskedelmi néven D4 motorok a vvt-i-sek 2002 utáni benzinmotorok
:yes:
Tudtommal az 1AZ FSE motorkódúak (a D4 a 4 hengerbe történő direkt befecskendezést jelenti). Jut eszembe b.c.: mi az ola, hogy a szekvenciális befecskendezésű 4afe-s Avék csak 81 Kw-osak a mi 85-ünkkel szemben? :hmmmm:
A megváltoztatott szívósor nem hiszem, hogy oka lenne. (Azt is miért változtatták? :?:)

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7032 Dátum: 2012.08.04 23:06:56 »
Ez a módosított 4A-FE amit az AVE I-be tettek 98-2000-ig. Hagyományos keverékkel üzemelő változat. Azt hiszem a szegénykeverékességgel felhagytak a carina után.
itt már nincs üzemanyag visszavezetés, az elosztó cső végén csak agy nyomáslengés csökkentő van.
Illetve az is már szekvenciálisan vezérli az injektorokat.
Akkor most ebbe az 1.1 mm vagy a 0.8 mm hézagos gyertya kell? és hőfokból melyik a jobb bele az NGK BKR5 vagy BKR6 ?

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7033 Dátum: 2012.08.05 08:28:05 »
Nekem a BKR6EYA 1.1 hézagost dobta a kereső.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7034 Dátum: 2012.08.05 08:54:59 »
mi az ola, hogy a szekvenciális befecskendezésű 4afe-s Avék csak 81 Kw-osak a mi 85-ünkkel szemben? :hmmmm:
A megváltoztatott szívósor nem hiszem, hogy oka lenne. (Azt is miért változtatták? :?:)
Közben utánanéztem és részletes választ kaptam. Részletezi a különbségeket a Carina E és az Avensis1 4AFE rendszere közt. A szegénykeverékest nem szüntették még meg akkor, de a miénket következetesen 81 Kw-osként kezeli. :?: :?: :?:
Az üzemanyag visszavezetést a tankba inegrálták. Az áttervezett szívósor az alacsony-közép sebességnél növeli a nyomatékot (a hengerfej portokat is szélesítették), a rozsdamentes leömlőt pedig 4-2-1-be húzták (és rugós illesztéssel tették csöndesebbé - válasz a nálunk bizonyos fordulatszámon berezonáló csövekre). Ezek a változtatások tehát nem növelték a teljesítményt (és a dokumentáció szerint nem is csökkentették), csak a motor nyomatékát alacsonyabb fordulaton. Érdemes átböngészni a különbségeket. Természetesen szó van a befecskendezés változtatásáról is.

[a csatolmányt egy admin törölte]