No, akkor dióhéjban a hogyan jártam történet:
Egyszer csak égve maradt a sárga körben felkiáltó jel lámpám. Érdekessége az volt, hogy windows-os módszer szerint, kikapcs-bekapcs gyógyította, utána nem volt gond vele egész nap, amíg nem állt 4-5 óránál tovább. Ebből már valamilyen energiatárolási, kapacitív vagy nyomástárolási problémára lehetett gyanakodni.
Kiolvasva a hibát (először az bosch műszerrel) a C1377-es kódot adta, azaz kapacitor hiba.
Nem egy jellemző hiba, a neten két fórumos tanácskozás van róla.
A kapacitor egység azaz brake power supply egység egy kondenzátoros ideiglenes energia tároló. Aki látta már a 12 V-os aksiját ez az a fekete doboz az aksi mellett. Arra szolgál, hogyha a 12 V-os aksi feszültsége valami miatt nem elegendő, akkor ez adja a biztonsági energiát ahhoz, hogy működjön a fék rendszer. pl balesetnél stb, illetve ez saját tapasztalat, a féktesztet is ebből végezheti.
Ugyanis aki nem tudná, normál üzemben a prius brake by wire azaz tisztán elektronikusan vezérelt elektrohidraulikus rendszerként működik. Magyarul normál üzemben nincs közvetlen kapcsolat a fékpedál által előállított nyomás és a kerékfékhegerek nyomása közt. Mindegy ne menjünk erre most el, később, ha érdekel valakit elmesélem.
Lényeg C1377 kapacitor hiba és egyéb más alacsony feszültséggel összefüggő hiba volt a rendszerben. Nyilván a kettő összefüggött a többit első körben nem kellett figyelembe venni.
A neten megkereshető a C1377 hibakód teljes gyári vizsgálata, igazából, aki főzni tud szakácskönyvből az ezt is meg tudja mérni, végig tudja vinni a vizsgálatot.
Ja, a hibakód. Szerencsére ez egy olyan, az előbb említett DTC kód, ami kivillogtatható is 43-as kódra hallgat. Azaz az előbb leírt módon összezárva a 4-13-as lábakat az OBD csatiban a 4 és 3 számot villogja ki.
A netről rendeltem egy olcsó, bontott kapacitort beépítettem 10 perc alatt és már egy hete nem jelezte a hibát.
Itt hajtok fejet a toyota mérnökei előtt egyébként, akik olyan szintű hibakeresési doksit készítenek, hogy egy idomított majom képes használni. Le a kalappal...komolyan. Semmi más dolog nincs, azt kell szóról szóra végig csinálni, ami le van írva és a sor végén ott van mit kell cserélni. Megcsinálod, hibát törölsz és kész.
Egyébként ez a cucc egy biztonsági berendezés, de sárga piktogrammal, tehát nem kell azonnal megállni vele, minden működik is, csak világít néha a sárga kör a felkiáltó jellel. Amit tapasztalni lehet, aki maradt már a kocsi mellett leállítás után, hogy a féktesztet nagyon rövid ideig csinálja, azaz nem zakatol olyan sokáig, mint szokott. :-) Persze, hiszen nincs energia hozzá, ergo nem csinálja végig a tesztet.
Váljék egészségre annak, akinek ilyen gondja lesz. Szerintem megijedni nem kell, eddig voltunk hárman a neten ezzel a gonddal. :-)