Több mint egy hete nyúzok egy 46e km-t futott 99-es Yarist, a következő tapasztalatokkal. Mivel Matizból ültem át Yarisba, ezért az az összehasonlító alap. (De egy Citroen Berlingoban és egy új Honda Civicben szoktam még ücsörögni. Úgyhogy azokkal is összemérhető.) No tehát: ami elsőre feltűnt az az elképesztő menetstabilitás. Hihetetlen, hogy 140-el is simán lehet vele kanyart úgy bevenni az autópályán, hogy nincs az az érzésem, hogy borulunk, vagy át kell evickélni a másik sávba. Szóval ez nagyon teccik:) Hát a motorjáról nincs mit írnom, mert még az 1.0-hoz képest is elég fickósan mozog, külön tetszik, hogy a változó szelepvezérlésnek köszönhetően nem rángat, ha nem tetszik neki a sebesség/seb.fokozat arány, gyorsul még 130-nál is emelkedőn fölfelé, persze csak módjával. Érdekes módon 100 és 125 között van a legnagyobb motorhangja, utána búgássá szelidül, 70-ig nem is nagyon lehet hallani a hangját, úgyhogy a szigetelés majdnem tökéletes. Az úthibákat nagyon jól kezelik a lengécsillapítók, jó nem egy Avensis:) Ami furcsa nekem, hogy megszoktam azt, hogyha mondjuk kettesből váltok hármasba, akkor nem kell csúsztatnom a kuplungot, hanem elég volt "leugranom" róla az új seb.fokozatba való kapcsolás után és már nyomhattam a gázpedált. Ezt a Yaris nem szereti, ha nem csúsztatom a kuplungot akkor rángat az autó, úgyhogy ezt még szokni kell. Szóval motorilag, teljesítményileg, futásban azt hiszem ebben a kategóriában nincsen párja az autónak, de valószínű ezért is drágább mint a társai. No meg a 4 csillag ugye:) A belső tere viszont nem nagyobb a Matizénál, ez az egyetlen negatívum amit tudok mondani, az ülések felhajtása után a csomagtér is kisebb a Yarisban, de ez legyen legnagyobb gondunk:) Szóval meg vagyok vele elégedve. Talán jobb hogy egy 100%-ig japcsi autót vettünk, mint ősszel a tervezett Aygot, amin már most fanyalognak a francia koprodukció miatt.