Ezeknél már erősen az dönthet, hogy milyen állapotban tartották / üzemeltették, és nem a km-ek száma.
Ráncfelvarrás előtti példányok esetében mindegyik motor ajánlott, az ősrégi konstrukciós td a világból is kimegy, csak kapjon megfelelő olajat.
Az 1.6-os is kellemes, a 2.0 benzines pedig megnyugtató erőtartalékkal rendelkezik - és ezzel a motorral elvileg csak a legjobban felszerelt Sol kivitel volt kapható, azaz garantált lesz benne a 4 légzsák is.
Rozsda sajnos már több helyen előfordulhat rajtuk, főleg a sárvédő íveknél, illetve persze 1-1 koccanás nem megfelelő vagy egyáltalán nem javítása is ide vezet. De hát elvégre a legidősebb példányok már lassan 25 évesek lesznek (1998 februárban volt a bemutatója).
Aztán jött a ráncfelvarrás (2000 közepe fele) - ez talán leginkább odabent, a középkonzolon található fedélzeti számítógépről és a kormánykerékre került rádió vezérlőgombokról ismerhető fel. Meg persze kintről az átlátszó első lámpaburák és immár a hűtőrácsba került integrálva a Toyota embléma (előtte motorház-tetőn volt)
A debütált vvt-i motorok sajnos mindegyike ette az olajat, konstrukciós hiba volt velük, a 2.0 literes benzines motor pedig közvetlen benzinbefecskendezéses lett - annak minden nyűgjével együtt, és persze a motor nagyon igényes a minőségi benzinre.
Az új dízel motor sem volt már olyan tartós, mint a régi td, sajnos.
Ha a ráncfelvarrt modellekből sikerülne kifogni egyet, aminél már gyűrűzték a motort, akkor az még vállalható autó lesz. Itt is a Sol verzió volt a legjobban felszerelt kivitel (faberakással), a 2 literes benzines esetében pedig szériában járt hozzá +2 fejlégzsák is, illetve a VSC + TRC (menetstabilizáló és kipörgésgátló).
Már az 1.6-os motor is szépen vitte a kasznit, ízlés kérdése, nekem mindig is a Sedan forma jött be, persze praktikussági szempontból ennek volt a legkevésbé variálható a csomagtartója (de mondjuk már ebben is 1/3 - 2/3 arányban le lehetett dönteni a hátsó üléstámlákat, szóval azért befértek a hosszabb tárgyak is).
A régi 90 lovas td motor nagyon ritka a kínálatban, ha netán egy ilyet sikerül kifognod, és volt előtte gazdája is, akkor még évekig lesz egy jó autód.
Ha pedig netán kényelmes ember vagy, és már nem szeretnél kuplungolni a dugóban - Aut váltó csakis a 2.0 literes benzines motorokhoz volt elérhető.
Ilyen apróságok, hogy légkondi nagy valószínűséggel már mindegyik autóban lesz (persze ilyen idősen kérdés, hogy még működni is fog-e, de ugye ez már sajnos főleg tulajdonos, igény(esség) és pénztárcafüggő dolog)