Adott egy 2007-es gyártású 2.2 D-4D Toyota Corolla Verso SOL digit klímával. 4 éve van nálam, eleinte a hőm. váltó gomb (főleg melegben) csak lefelé váltott, este amikor már nem kellett nem lehetett felpiszkálni a hőfokot, így párásodott a szélvédő alja -> zsíros volt az előző tulaj ujja, kitisztítva, megoldva. Később a gáz elszivárgott, pár száz Ft-os tömítés csere miatt egész műszerfal lebont 50e-ért, de másodszorra garanciában megoldva. Elsőnél a szaki még figyelt, hogy ami zöröghet azt rögzítse, de a 2. garos szétszedés után erre már nem figyelt, így még jobban zörögnek odabent a dolgok, mint valaha...
LÉNYEG:
Azóta viszont indulás után - ha "üzemhideg" a motor, de rásüt a nap és meleg a kaszni, és meleg van kint is -, nagyon nehezen indul el a hűtés, bár az alapjárat felmegy. Bezzeg télen, ill. ~20'C alatt indulás után rögtön beindul. Melegben - amikor több haszna lenne a klímának ~10-15 km vagy 10-15 perc után (jó esetben) kezd el csak hűteni, többszöri motor leállítás és klíma ki/be kapcsolgatás után, de előbb-utóbb mindig elindul. Gázmennyiség/nyomás rendben. A márkafüggetlen klímaszervízben nem tudták diagnosztizálni, mert a számítógép sokféle márkához jó, de speciális hibakódokat nem ismer. A Toyotánál viszont azt mondták, hogy ehhez a szériához még nem is tud ilyet diagnosztizálni a szoftver. A hűtőventilátor és a klímaventilátor egyben van vagy külön? A Toyotánál azt mondták elindul rendesen a ventilátor, nincs leragadva, de nincs ötletük mi lehet a hiba és főleg mi a megoldás. Azt hittem a hosszabb (pl. egy éjszakás) állás alatt beragad, és a mozgás hatására elindul és ezért kezd el késve hűteni egy idő után.
További jelenség, hogy ha elindul akkor is csak egy ideig (~5-15 percig) hűt, utána drasztikusan csökken a teljesítménye. Ezután kikapcsolom a klímát és elkezdi tolni 1000-rel a hideget, mintha bepufferolta volna valahová. Kis idő után (pár perc) újra működik megint, és kezdődik minden előlről. Érzésem szerint az érzékelő lehet rossz helyen vagy koszos, vagy valami tiltás lehet valahol, a terelő lamella is be lenne ragadva, de csak hűtésnél? Valami ötlet? Kihez forduljak Debrecenben (esetleg Budapest vagy Pécs), mit nézzek, mit figyeljek?