Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306827 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3315 Dátum: 2010.05.19 10:53:00 »
Jobb oldali tompítottat hogy szoktátok cserélni?

Én sem jártam nagyobb sikerrel. Megkértem a nőgyógyászkezű haveromat, ő cserélte ki nekem nagy szívásokkal. A baloldalinak neki sem álltunk, azzal szépen begurutal a norautohoz és 3 perc alatt megcsinálták.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3316 Dátum: 2010.05.19 10:55:06 »
Azért az érzitek, hogy ha 3 perc alatt meg lehet csinálni, akkor kik is a bénák?!  :D :flowers:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3317 Dátum: 2010.05.19 10:55:55 »
Azért az érzitek, hogy ha 3 perc alatt meg lehet csinálni, akkor kik is a bénák?!  :D :flowers:

Persze, ez nem is volt kérdés :-) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TomMa

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 270
Re: Szerviz
« Válasz #3318 Dátum: 2010.05.19 12:00:30 »
...nem jött össze mert csatlakozó meg ez a kampó összeakadt és sehogyse tudtam elválasztani egymástól a 2őt...
Gyenge vagy!  :flowers: Szét kell csak izomból rántani a kettőt, nincsen semmi trükkje sem.

Izomból nem akartam próbálkozni, nehogy több kár legyen mint haszon  :D
Jó neki biztos nem ez volt az első izzócseréje azé volt meg neki 3 perc alatt..  Én meg most álltam neki először mert eddig nem kellett ilyenekkel foglalkoznom :) Talán majdnem egyszerre égett ki a jobb hátsó féklámpával, úgyhogy azt is cseréltem. Ott a csatlakozóval szívtam azt volt nehéz lehúzni róla. Viszont láttam hogy oda is akár belehet tenni egy izzót ködlámpának mert minden megvan hozzá :)

gyulagy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re: Szerviz
« Válasz #3319 Dátum: 2010.05.19 17:38:01 »
Sziasztok!
Első tárcsákat és betéteket cserélnék (saját magam,még soha nem csináltam ilyet)
1 kérdésem lenne:
Textar vagy Brembo (betéttel) talán gyári de az nagyon húzós
Valami célszerszám kell-e hozzá!
2 kérdésem :
Kelle fékpadon utána megnézni!
röviden ennyi!
zegény vagyok

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3320 Dátum: 2010.05.19 18:31:55 »
Sziasztok!
Első tárcsákat és betéteket cserélnék (saját magam,még soha nem csináltam ilyet)
1 kérdésem lenne:
Textar vagy Brembo (betéttel) talán gyári de az nagyon húzós
Valami célszerszám kell-e hozzá!
2 kérdésem :
Kelle fékpadon utána megnézni!
röviden ennyi!
Szia. Az enyémben nemrég cseréltünk házilag első fékbetét garnitúrát. Én TEXSTAR-t vettem, tökéletes, és csendben van.  :clap: Én nagyker áron vettem kb.11000 Ft-ért a szettet (4db). Célszerszám nem igen kell hozzá, csak esetleg fecskendő, ha ki kell venned a fékfolyadékból, hogy ne folyjon ki, amikor berakod az új betéteket. Valamint a tárcsák vállait érdemes megnézned, ha túl nagyok (>1mm), illik szabályoztatni, hogy a betét normálisan be tudjon kopni. Fontos hogy csak a széleit kell lekapni, ha szükséges.  :)

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3321 Dátum: 2010.05.19 18:35:05 »
Jobb oldali tompítottat hogy szoktátok cserélni? Mert tegnap vagy 1 órát kínlódtam, de feladtam mert 10 ujjból 5 feladta. Addig megvoltam hogy levettem a műanyag fedelet :D viszont itt akadtam el, kézikönyv írja hogy húzzuk ki a csatlakozót majd azt a kis kampót pöccintsük ki és egyből kivehető az izzó. Az a csatlakozó vhogy nem akart kijönni vagy vszínű rosszul csináltam, már próbáltam úgyis hogy kioldottam azt a kampót hogy akkor egybe és majd úgy veszem ki izzót, de nem jött össze mert csatlakozó meg ez a kampó összeakadt és sehogyse tudtam elválasztani egymástól a 2őt :censored: a kis helyről nem is beszélve, de baloldalon ha cserélem mindenképpen akksit eltolom amennyire lehet mert ott még ennyi hely sincs. :wacko:
Elsőre én is nagyot szívtam a bal oldalon, de másodikra - akksi elmozdítással - már sokkal egyszerűbb volt a csere!  :D

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3322 Dátum: 2010.05.19 18:36:33 »

Kelle fékpadon utána megnézni!
röviden ennyi!
Nem.  :no:

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3323 Dátum: 2010.05.19 18:41:17 »
Kérdés: kb. 9 ekm-el ezelőtt, 2009.11. hóban cseréltem a pollenszűrőt + levegőszűrőt. Érdemes-e már most ránéznem milyen állapotban vannak, illetve szoktátok-e kifújatni levegővel a légszűrőt?  :hmmmm: Előre is köszi a segítséget.  :flowers:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3324 Dátum: 2010.05.19 18:46:40 »
Nekem apu ki szokta fújatni a légszűrőt, de itt többen azon a véleményen vannak, hogy felesleges. Ha pesti lennél, azt mondanám, hogy nézd meg őket, de ha Pécs melletti vagy, akkor inkább csak "szerelemből" néznék rá a helyedben. Az egyik siófoki fórumtárs jó ha 2 évente cseréli ezeket, mert ott nem olyan retkes a levegő mint itt a nagyfaluban.  :)
         

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3325 Dátum: 2010.05.19 18:51:18 »
Nekem apu ki szokta fújatni a légszűrőt, de itt többen azon a véleményen vannak, hogy felesleges. Ha pesti lennél, azt mondanám, hogy nézd meg őket, de ha Pécs melletti vagy, akkor inkább csak "szerelemből" néznék rá a helyedben. Az egyik siófoki fórumtárs jó ha 2 évente cseréli ezeket, mert ott nem olyan retkes a levegő mint itt a nagyfaluban.  :)
Köszi, ránézek.  ;)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Szerviz
« Válasz #3326 Dátum: 2010.05.19 19:19:43 »
Idézet
Sziasztok!
Első tárcsákat és betéteket cserélnék (saját magam,még soha nem csináltam ilyet)
1 kérdésem lenne:
Textar vagy Brembo (betéttel) talán gyári de az nagyon húzós

Jók amiket írsz, de érdemes még a Japanparts/Jakopartsot is számításba venni.

Idézet
Célszerszám nem igen kell hozzá, csak esetleg fecskendő, ha ki kell venned a fékfolyadékból, hogy ne folyjon ki, amikor berakod az új betéteket.

Elvileg illene használni munkahenger visszanyomatót is, de persze ezt is meglehet oldani máshogy. Pl. vízpumpafogó vagy kalapácsnyél. Ilyenkor viszont figyelni kell rá hogy szép lassan legyen visszanyomva, nehogy a főfékhenger elhalálozzon...

Idézet
Kérdés: kb. 9 ekm-el ezelőtt, 2009.11. hóban cseréltem a pollenszűrőt + levegőszűrőt. Érdemes-e már most ránéznem milyen állapotban vannak, illetve szoktátok-e kifújatni levegővel a légszűrőt?
A pollenszűrőt érdemes megnézni, mert az nagyon hamar telítődni tud ha olyan helyen jár az ember.
Xanyi

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3327 Dátum: 2010.05.19 19:19:58 »
Pollenszűrőt 2 évente cserélek, mert évente 1x át szoktam mosni slaggal. Megszárad a napon, azt mehet is vissza. A port kiviszi, max nem szűr annyira, na bumm. Én szívom max a port, nem a motor...

Az E12-es eléggé össze tudja szedni a mocskot, mert nincsen semmi szita sem a pollenszűrőig, 9e km alatt a sok levéltől simán lehet KO már. Érdemes ránézni és kifújatni vagy kimosni vízzel. A meló sem egy akkora dolog, mint az E11-es esetében: ki kell a kesztűtartót nyitni, a jobb oldalán a csillapítót csavarozni, majd a két szélét összenyomva "kitépni". Ennek az eltávolítása után már a szűrő egy fedéllel van csak a teljes sikertől elválasztva... :D


Légszűrőt olyan 20-30.000 km után cserélek általában, ugyanis addig nem szokott túlságosan mocskos lenni. Valahogyan oda nem megy úgy be a bogár, meg a falevél, mint a pollenszűrőbe...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #3328 Dátum: 2010.05.19 19:23:41 »
Célszerszám nem igen kell hozzá, csak esetleg fecskendő, ha ki kell venned a fékfolyadékból, hogy ne folyjon ki, amikor berakod az új betéteket.
Van erre egy jobb technológiám.

Kinyitom a munkahenger légtelenítő csavarját, aztán akkor kézzel is vissza lehet simán nyomni a munkahengert. Kárba vész kb fél deci folyadék, de nem izgat fel. Ez a legegyszerűbb megoldás és "egyemberes"!

Fékbetét csere után én a féket le szoktam légteleníteni és a folyadékot is szoktam cserélni, hogy teljes legyen a felhasználói élmény! Szerintem egy légtelenítés minimum ildomos.

Fékpadozni én sem szoktam, mert nincsen otthon. Meg ha rossz, akkor úgy is érezni, hogy félrehúz az autó...

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3329 Dátum: 2010.05.19 19:32:17 »


Idézet
Célszerszám nem igen kell hozzá, csak esetleg fecskendő, ha ki kell venned a fékfolyadékból, hogy ne folyjon ki, amikor berakod az új betéteket.

Elvileg illene használni munkahenger visszanyomatót is, de persze ezt is meglehet oldani máshogy. Pl. vízpumpafogó vagy kalapácsnyél. Ilyenkor viszont figyelni kell rá hogy szép lassan legyen visszanyomva, nehogy a főfékhenger elhalálozzon...

Igaz, ezt elfelejtettem.  ::)
A pollenszűrőt érdemes megnézni, mert az nagyon hamar telítődni tud ha olyan helyen jár az ember.
Köszi, csekkolom!  :yes: