Pollenszűrőt 2 évente cserélek, mert évente 1x át szoktam mosni slaggal. Megszárad a napon, azt mehet is vissza. A port kiviszi, max nem szűr annyira, na bumm. Én szívom max a port, nem a motor...
Az E12-es eléggé össze tudja szedni a mocskot, mert nincsen semmi szita sem a pollenszűrőig, 9e km alatt a sok levéltől simán lehet KO már. Érdemes ránézni és kifújatni vagy kimosni vízzel. A meló sem egy akkora dolog, mint az E11-es esetében: ki kell a kesztűtartót nyitni, a jobb oldalán a csillapítót csavarozni, majd a két szélét összenyomva "kitépni". Ennek az eltávolítása után már a szűrő egy fedéllel van csak a teljes sikertől elválasztva...
Légszűrőt olyan 20-30.000 km után cserélek általában, ugyanis addig nem szokott túlságosan mocskos lenni. Valahogyan oda nem megy úgy be a bogár, meg a falevél, mint a pollenszűrőbe...