Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242715 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6345 Dátum: 2016.05.30 11:31:56 »
3 éves autónál nem kéne rendeltetés szerű használat mellett lemerülnie a 12V-os aksinak
Az akku annyira alá van méretezve, hogy kb. 1 év alatt 12,6 alá kerül, azaz szulfátosodik.
Az autó átvizsgálásakor kevesen mérik meg a 12V os kapacitását, és mivel indul, ezért később sem.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6346 Dátum: 2016.05.30 11:36:58 »
Az akku annyira alá van méretezve, hogy kb. 1 év alatt 12,6 alá kerül, azaz szulfátosodik.
Az autó átvizsgálásakor kevesen mérik meg a 12V os kapacitását, és mivel indul, ezért később sem.
Ezek szerint érdemes az átlagosnál sűrűbben és alaposabban karbantartani a hibrid modellek 12V-os aksiját?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6347 Dátum: 2016.05.30 15:04:59 »
Ezek szerint érdemes az átlagosnál sűrűbben és alaposabban karbantartani a hibrid modellek 12V-os aksiját?
Biztosan van valami Recond vagy valami hasonló módszer. Tuti kérdezném szervizt vagy e terület írástudóit, hogy akkor most mi van, hogyan tovább?
Fery

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6348 Dátum: 2016.05.30 18:58:39 »
A HSD hibákkal, inkább javasolom a Prius topic látogatását, ott ugyanis nem találgatnak a guruk.    ;)

Jelen esetben szinte biztos, hogy a 12V-os akksi halála okozza a hibajelenséget.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6349 Dátum: 2016.05.31 11:27:42 »
Ezek szerint érdemes az átlagosnál sűrűbben és alaposabban karbantartani a hibrid modellek 12V-os aksiját?
Átlagos használatnál nem igényel sűrűbb karbantartást. Kisebb terhelésnek van kitéve, ezért még sokkal rosszabb állapotában is képes feléleszteni az elektronikát. A mélymerülések is kb. hasonló ciklus után teszik indíthatatlanná.
A nem HSD-k esetében azonban a gyengébb indítóképesség időben figyelmeztethet. A HSD-nél azonban mindíg digitális az üzem: működik aztán kakukk.
Éppen ezért az állapot fokozott ellenőrzésére van szükség. Érdemes a kapocsfeszültséget, illetve a feszültségtartást gyakran mérni, akkor nem érnek meglepetések.

Fokozott karbantartásra csak a viszonylag kevés km futó HSD-knél (pl nálam 4 év alatt 21e km), vagy a már kevésbé jó kondícióban lévőknél van szükség.
Mivel a gyári akku nem olcsó (40-50e), így vétel esetén érdemes ellenőrizni, az üzemállapotát, illetve azt, hogy gyári vagy azzal egyenértékű (veszélyesség szempontjából).



PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6350 Dátum: 2016.05.31 12:07:01 »
Spirálcellás nem fér be a gyári helyre? A fentiek olvasatában logikus döntés lenne, azok sokkal jobban bírják az ilyen jellegű használatot. Mondjuk optima bluetop?  ::)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6351 Dátum: 2016.05.31 12:40:38 »
Alapból azt mondtam volna, hogy méretben nem stimmel, (magasak).
Megnéztem a gyári keresőjüket, Amerikában az Auris nem ismert, a Yarisba (Prius C) sincsen standard méretű.
A PIII ra a DS46B24 Yellow Top ot dobta ki, a méretét nem látom, de feltehetően bele lehet hekkelni. 226$ viszont nem kevés, drágább mint a gyári, ami kellő törődéssel sokat kibir.

Megnéztem a YHSD kis akku töltési karakterisztikáját, példa értékű, egy tankönyvi töltéshez képest maximum az akku hőmérséklet mérése hiányzik.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6352 Dátum: 2016.05.31 13:39:41 »
Ár/értékben szerintem jobban megéri, hiszen a tapasztalatok alapján kb a dupláját bírja egy normál ólom akkunak, normál körülmények között. a red/yellowtopok 7-8 évet általában gond nélkül elmennek, de hallottam már 10+ évesről is.
Ha azt vesszük figyelembe, hogy a bluetop pont ilyen felhasználásra lett fejlesztve (hosszú állásidő, rövid, de intenzív töltési ciklusok, folyamatos, kis áramú felvétel), szerintem simán duplázható az ólomakku élettartama...  ::)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6353 Dátum: 2016.05.31 19:45:36 »
Normál akkut eleve nem szabadna rakni az utastérbe, illetve az azzal egy légtérben lévő, gyúlékony anyagokat is tartalmazó csomagtérbe, ezért nem azzal érdemes össze hasonlítani, hanem más AGM akkukkal.
Az biztos, hogy az Optima az egyik csúcs, és nem véletlenül használják nehéz üzemi körülmények között.
A HSD-nél nincs különösebben intenzív töltés, az állandó fogyasztók (riasztó, esetleg keyless) más hasonló gépjárművekben is megvannak, velük ellentétben azonban nincs izzítózás, illetve motorindítás, azaz normál üzemben elegendő a viszonylag kisebb kapacitás.
Valószínűleg egy nagyobb energia sűrűségű Optima jobban bírja, de az előjel nélküli elhalálozás nála is borítékolható, amennyiben nem ellenőrzik rendszeresen.

A régi PII esetében manuálisan lehetett kiiktatnia a keyless-t, a mostaniaknál sokkal nehézkesebben menüből. Amennyiben jól emlékszem 2 nap után áll át energia takarékos módra (csak a vezetőoldal lesz aktív, de ritkább bekapcsolással). A gyártó helyében reszelnék a szoftveren, ezzel is csökkentve a jármű készenléti áramfelvételét.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6354 Dátum: 2016.05.31 21:13:52 »
Igen, ezért írtam ólom akkut savas helyet...  ;)

Amúgy tudtommal a cellák közötti felitatott párnán kívül semmiben nem különbözik a hagyományos savas ólomakkutól. Tehát viszonylag magas az önkisülése (1-3%). Ugyanez az optima blue esetében 0.5% alatt van. Ezért mondtam a blue-t, mert ennek ez a felhasználás az erőssége. Szemben a yellow (munka), és a red(nagyáram leadó képesség) akkukkal, amire te is utalsz.  :)

Nem akarom erőltetni, mindenesetre nekem biztos, hogy egy yellow (egy C-tek töltő társaságában) lesz a kövi akkum, ha a Yuasa elfárad...  ::)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6355 Dátum: 2016.05.31 21:34:16 »
Nekem most már otthon is van a garázsban állandó töltés, a kocsiból kiszállva csak 1 mozdulat az Optimate töltőre csatlakozás.
Az év elején beszereztem egy rendes kapacitás mérőt, ami egy kicsit hosszadalmas, de jó , ha van.
Idén még tervezem egy forexes deszulfátalanító töltő beszerzését.
Remélem egyhamar nem kell akkut cserélnem egyik Toyotánkban sem, bár a tesóméban már 11 éves. -)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6356 Dátum: 2016.05.31 22:25:53 »
Nálam a hifi miatt kb 2x-es terhelést kap az akku, én is töltögetem max 2 hetente 1-1 napot, de csodát nem várok...  :no:

Szata

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 80
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6357 Dátum: 2016.06.01 15:03:29 »
Ti nem szenvedtek az első üléstől? 184 cm és 100 kg vagyok, de úgy bántja a gerinctámasz a derekamat, hogy már fél órás úton is zavaró. Valahogy nem fekszik fel, simul bele a hátam. Hosszabb úton meg zsibbad is tőle a lábam. Próbáltam előrébb és visszább is dönteni a háttámlát, de nem sikerül megtalálni az optimális ülés pozíciót. Hozzáteszem, hogy inkább magasabban szeretek ülni, (igy is alig látni ki :) ) a megszokottól előrébb döntött támlával (úgy ahogy oktatják).
Azért idegesít, mert az autó szuper és imádom, és másik autóban ilyet még nem tapasztaltam.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6358 Dátum: 2016.06.02 09:52:00 »
Japán autók nem feltétlenül a kényelmes üléseikről híresek...
Gabe 254.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6359 Dátum: 2016.06.02 12:03:30 »
Erre a lábzsibbadásra én is keresem a választ. Arra gyanakszom, hogy az alacsonyan lévő ülés miatt túl vízszintesen kell tartani, így nem segít a gravitáció a keringésnek. Vagy a kemény ülés nyomja el az ereket. Focusban is tapasztaltam hasonlót, Lanciában még nem.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer