Normál akkut eleve nem szabadna rakni az utastérbe, illetve az azzal egy légtérben lévő, gyúlékony anyagokat is tartalmazó csomagtérbe, ezért nem azzal érdemes össze hasonlítani, hanem más AGM akkukkal.
Az biztos, hogy az Optima az egyik csúcs, és nem véletlenül használják nehéz üzemi körülmények között.
A HSD-nél nincs különösebben intenzív töltés, az állandó fogyasztók (riasztó, esetleg keyless) más hasonló gépjárművekben is megvannak, velük ellentétben azonban nincs izzítózás, illetve motorindítás, azaz normál üzemben elegendő a viszonylag kisebb kapacitás.
Valószínűleg egy nagyobb energia sűrűségű Optima jobban bírja, de az előjel nélküli elhalálozás nála is borítékolható, amennyiben nem ellenőrzik rendszeresen.
A régi PII esetében manuálisan lehetett kiiktatnia a keyless-t, a mostaniaknál sokkal nehézkesebben menüből. Amennyiben jól emlékszem 2 nap után áll át energia takarékos módra (csak a vezetőoldal lesz aktív, de ritkább bekapcsolással). A gyártó helyében reszelnék a szoftveren, ezzel is csökkentve a jármű készenléti áramfelvételét.