Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242696 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5805 Dátum: 2013.08.09 12:14:49 »
Én egy picit nagyobb eltérésről hallottam, de nem csak ez számít. a gázolajnak sokkal nagyobb a hőértéke, nagyobb a sűríthetősége, olcsóbb az előállítása, és a dízel motor élettartama is nagyobb (robosztusabb alkatrészek, nincs gyújtásrendszer, alacsonyabb fordulatszámon üzemel), és ezek mind összeadódnak. Persze emlékszünk még a régi benzines ZIL teherautókra, állatira mentek, de simán fogyasztottak negyven litert, le is állították a gyártásukat. A dízelesek már teljesen átlagosan mentek, de viszonylag kis fogyasztással ki lehetett menni velük a világból kétszer oda-vissza ...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5806 Dátum: 2013.08.09 12:25:30 »
Én egy picit nagyobb eltérésről hallottam, de nem csak ez számít. a gázolajnak sokkal nagyobb a hőértéke, nagyobb a sűríthetősége, olcsóbb az előállítása, és a dízel motor élettartama is nagyobb (robosztusabb alkatrészek, nincs gyújtásrendszer, alacsonyabb fordulatszámon üzemel), és ezek mind összeadódnak. Persze emlékszünk még a régi benzines ZIL teherautókra, állatira mentek, de simán fogyasztottak negyven litert, le is állították a gyártásukat. A dízelesek már teljesen átlagosan mentek, de viszonylag kis fogyasztással ki lehetett menni velük a világból kétszer oda-vissza ...
Tudtommal a hőértéknek ebből a szempontból mindegy, mekkora, mivel a hatásfoknál már figyelembe vették.
A benzin hőértéke magasabb a gázolajnál, érdemes megnézni hozzá ezt és ezt is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5807 Dátum: 2013.08.09 12:40:13 »
Nagyon jó ez az érv! Pont az én hozzászólásomat igazolja !!! Ugyanis attól melegszik nehezebben a dízel motor, mert jobb a hatásfoka. Sokkal kevesebb energia megy el a víz melegítésére, kevesebb a "hulladékhő". A spórolás nagy úr (én inkább takarékosságnak nevezem). az, hogy az amcsik nem kérnek a dízelből az bizony a saját hülyeségük ... Náluk csak az az "igazi" ami baromi nagy. Az amúgy rettenetesen sz.r minőségű sokliteres űrtartalmú motorjaik eszméletlen sokat fogyasztanak, és aránytalanul gyengék és megbízhatatlanok. A volt Szovjetúnióban tán még rosszabb a helyzet, de mivel annyi olajuk van (akárcsak az araboknak) nem számít a fogyasztás. A szupersport kocsikat pedig ne soroljuk a mindennapi autók közé ...
Húha, ez az utóbbi, kb 10-15 évben nagyon nem igaz!
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5808 Dátum: 2013.08.09 12:47:47 »
Hozzáteszem - én nem vagyok szakember, csak az internetről vagyok ilyen "okos" - Hogy mi az igazság azt emiatt nem fogom tudni eldönteni, de tény, hogy a dízel kevesebbet fogyaszt, tehát kisebb a vesztesége. Én ezt olvastam:
" 1) Kezdjük magával az üzemanyaggal:

A Dízel olajnak nagyobb a hőteljesítménye. A benzin 9 szén és 20 Hydrogén atomból, a Gázolaj 14 szén és 30 Hydrogén atomból áll általában. Ugyanannyi mennyiségű üzemanyagnál a gázolajban több szén és hydrogén atom van, ami azt eredményezi, hogy eleve nagyobb a hőértéke, hőteljesítménye, ha úgy tetszik az energiája. (gázolaj 147.000 BTU kontra benzin 125.000 BTU (/1 gallon))

Gondolom ezek a számok nem légből kapottak, az atomok száma adott a vegyületben, ez csak jelent valamit ...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5809 Dátum: 2013.08.09 13:07:25 »
Én az általad leírt amerikai autókkal kapcsolatos dolgokra gondoltam. A gázolajos dolog oké, stimmel, ezért fűt jóval lassabban a dízel autó.
A folyamatosan szigorodó EU normák miatt egyre inkább kevesebb dízel motoros személyautó várható a következő 6-7 évben.

A benzinesek, meg, maradnak. Jönnek a hibridek és tüzelőanyagcellás személyautók. Ennyit a pillanatnyi EU-i dízel hisztériáról.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5810 Dátum: 2013.08.09 13:38:11 »
szerencsére lassanként múlóban van a nyugat-európai dízelmánia. ami elsősorban olasz-francia hatás. az EU-s szabályozás fokozatosan szorítja vissza a diszkriminációs lehetőségeket, és egyre jobban kiviláglik, hogy környezetvédelmi szempontból a dízelek hátrányosabbak.

nem értek egyet azokkal, akik szerint a hibrid egy zsákutca. hosszú távon valószínűleg az, de simán lehet, hogy még vagy húsz évig ez fogja jelenteni az elérhető legjobb átmenetet az elektromos autók felé. ebből a szempontból kicsit sajnálom, hogy a toyota irtózatosan körülbástyázta az általa kifejlesztett és azóta is legjobbnak tartott technológiát, mert ez komoly gátja az elterjedésnek. persze érthető is, a ráköltött milliárdok fényében.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.09 13:41:54 írta csufár »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5811 Dátum: 2013.08.09 14:17:10 »
Hozzáteszem - én nem vagyok szakember, csak az internetről vagyok ilyen "okos" - Hogy mi az igazság azt emiatt nem fogom tudni eldönteni, de tény, hogy a dízel kevesebbet fogyaszt, tehát kisebb a vesztesége. Én ezt olvastam:
" 1) Kezdjük magával az üzemanyaggal:

A Dízel olajnak nagyobb a hőteljesítménye. A benzin 9 szén és 20 Hydrogén atomból, a Gázolaj 14 szén és 30 Hydrogén atomból áll általában. Ugyanannyi mennyiségű üzemanyagnál a gázolajban több szén és hydrogén atom van, ami azt eredményezi, hogy eleve nagyobb a hőértéke, hőteljesítménye, ha úgy tetszik az energiája. (gázolaj 147.000 BTU kontra benzin 125.000 BTU (/1 gallon))

Gondolom ezek a számok nem légből kapottak, az atomok száma adott a vegyületben, ez csak jelent valamit ...
Ez mekkora már. Ha a "gázolaj molekula" eleve több atomból áll, mint a benzin, akkor eleve kevesebb is fér el belőle adott térfogatba, vagyis ez nem magyarázza a magasabb energiatartalmat, legalábbis szerintem :nono:
Ezen kívül eddig sehol nem hallottam ezt, hogy a gázolaj nagyobb energiatartalmú lenne a benzinnél, és a fenti számokat sem tudom, honnan vette.

Logikusan az passzol, hogy a gázolaj alacsonyabb (vagy max. azonos) energiatartalmú a benzinnél, és mivel kevesebbet is fogyaszt a motor belőle, nehezebben melegszik a motor tőle. Ugyanis ha nagyobb lenne a gázolaj energiatartalma a benzinnél és ráadásul kevesebbet fogyaszt belőle, eredőben kb. ugyanúgy kellene melegednie mindkét elvű motornak (már ahogy ez a hivatkozás leírja az arányokat). A dízel számomra legnagyobb előnye a magasabb kompresszióból is eredő nagyobb nyomatéka.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.09 14:20:47 írta vd1234 »

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5812 Dátum: 2013.08.09 14:32:57 »
Ez mekkora már. Ha a "gázolaj molekula" eleve több atomból áll, mint a benzin, akkor eleve kevesebb is fér el belőle adott térfogatba, vagyis ez nem magyarázza a magasabb energiatartalmat, legalábbis szerintem :nono:
Ezen kívül eddig sehol nem hallottam ezt, hogy a gázolaj nagyobb energiatartalmú lenne a benzinnél, és a fenti számokat sem tudom, honnan vette.

Logikusan az passzol, hogy a gázolaj alacsonyabb (vagy max. azonos) energiatartalmú a benzinnél, és mivel kevesebbet is fogyaszt a motor belőle, nehezebben melegszik a motor tőle. Ugyanis ha nagyobb lenne a gázolaj energiatartalma a benzinnél és ráadásul kevesebbet fogyaszt belőle, eredőben kb. ugyanúgy kellene melegednie mindkét elvű motornak (már ahogy ez a hivatkozás leírja az arányokat). A dízel számomra legnagyobb előnye a magasabb kompresszióból is eredő nagyobb nyomatéka.
eleve baromság az egész, mert mind a benzin, mind a gázolaj nem egy vegyület, hanem különféle szénhidrogének elegye, nyílt és aromás kőolaj származékok és adalékok, így az atomszám is elég eltérő benne.... arról nem beszélve, hogy a molekulaméret nem az atomszámtól függ, hanem a kötések térbeli elhelyezkedésétől.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.09 14:35:34 írta marcedli »
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5813 Dátum: 2013.08.09 15:02:46 »
Tudtommal a hőértéknek ebből a szempontból mindegy, mekkora, mivel a hatásfoknál már figyelembe vették.
A benzin hőértéke magasabb a gázolajnál, érdemes megnézni hozzá ezt és ezt is.
Leslievnek es Neked is igazad van, meg egyikotoknek se  ;)
Az igaz, hogy a benzin egeshoje magasabb kg-ra vonatkoztatva. Azonban a gazolaj surusege nagyobb a benzinnel ezert terfogatra (literre) vonatkoztatva a gazolajnak nagyobb az egeshoje (kb 10%-al). Mivel ugyebar literre tankolunk, ezert egy liter tankolassal a dizeles emberek kb 10%-al tobb energiat tankolnak  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5814 Dátum: 2013.08.09 15:09:46 »
"Logikusan az passzol, hogy a gázolaj alacsonyabb (vagy max. azonos) energiatartalmú a benzinnél, és mivel kevesebbet is fogyaszt a motor belőle, nehezebben melegszik a motor tőle."

Mint mondtam, én nem vagyok szakértő. De nincs itt valami ellentmondás? Kisebb a gázolaj energiatartalma, kevesebbet fogyaszt a (dízel) motor, és mégis jobb a hatásfok? Mégis minden nagyobb jármű dízel motoros? Az energiát nem a motor "csinálja", hanem az üzemanyagból lesz, szerintem.

"szerencsére  lassanként múlóban van a nyugat-európai dízelmánia. ami elsősorban olasz-francia hatás." Az eladási számok pont nem ezt mutatják, egyre több dízelautót adnak el.

A hibrid autózás szerintem is zsákutca. Persze én nem vagyok mérvadó, de akit eddig én hallottam, olvastam tőle, az mind rossz véleménnyel volt a Priusról. Biztosan fog ez fejlődni, javulni, de az igazi megoldásnak jelenleg a hidrogén alapú elektromos hajtás látszik. Minden jelenleg látszó problémára megoldás lehetne. És akkor megszűnhetne a dízel-benzin vita is.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5815 Dátum: 2013.08.09 15:12:04 »
Az az illető vezetett egyáltalán Priust, vagy csak olvasott róla, hogy "rossz"?  :wacko: Ne higgy neki, inkább próbálj ki egyet, az életben nem fogsz többet dízel autót venni...  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5816 Dátum: 2013.08.09 15:29:37 »
Rákerestem.

Benzin:
Égéshő: 47,3 MJ/kg (http://www.dp-automotive.hu)
Fűtőérték: min. 43 MJ/kg (http://www.dp-automotive.hu)
Sűrűség: 0,72-0,775 kg/dm3 (Wiki)

Gázolaj:
Égéshő:46MJ/kg
Fűtőérték: min. 41,7 MJ/kg
Sűrűség: 0,82-0,86 kg/dm3 (auto.bme.hu)

Átlagosan literre az égéshő akkor:
Benzin: 35,35 MJ/liter
Gázolaj: 38,64 MJ/liter

Tehát a kb. 10%-os többlet passzol!  :yes:
Ha mondjuk az egyszerűség kedvéért a kevesebb fogyasztás éppen kompenzálja az energiatöbbletet, akkor ott a jobb hatásfok, vagyis nem 63%, hanem "csak" 58% alakul hővé. Akkor már inkább azt tudom elképzelni, hogy 10%-nál még többel fogyaszt kevesebbet a dízel, de az eltérés nem nagyságrendi, hogy emiatt annyival lassabban melegszik fel, valamit még nem veszek számításba  :hmmmm:

A "gázolaj molekulá"-t pedig az előbb is idézőjelbe tettem  :otlet:

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5817 Dátum: 2013.08.09 15:30:58 »
Olvasni pl a Totalcar-on olvastam (persze nem kell mindent elhinni egy újságírónak ...) és beszélni pedig az "autószerelőmmel" beszéltem, aki vezetett már többet is (A város széli szervízben pofozzák ki a sérült import Priusokat, és adják el őket), és nem volt jó véleménnyel.
Én biztos nem fogok venni magamnak mert tartok az esetleges akkumulátor-pakk cseréjétől. És elméletileg sem értem, erre az alkalmazásra pont az alacsony fordulatú, nyomatékos, kis fogyasztású dízelmotor kellene, nem? Bocs de ezt most nem a "dízelmániám" mondja, hanem komolyan érdekel.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5818 Dátum: 2013.08.09 15:33:30 »
"Logikusan az passzol, hogy a gázolaj alacsonyabb (vagy max. azonos) energiatartalmú a benzinnél, és mivel kevesebbet is fogyaszt a motor belőle, nehezebben melegszik a motor tőle."

Mint mondtam, én nem vagyok szakértő. De nincs itt valami ellentmondás? Kisebb a gázolaj energiatartalma, kevesebbet fogyaszt a (dízel) motor, és mégis jobb a hatásfok? Mégis minden nagyobb jármű dízel motoros? Az energiát nem a motor "csinálja", hanem az üzemanyagból lesz, szerintem.

...

Mint kiderült, literre több energiát tartalmaz a gázolaj, és a fogyasztást literben mérjük, ez utóbbi tényezőt sem vettem figyelembe.
Szerintem azért dízel egy nagyobb motor, mert ott a nagyobb nyomaték miatt még hangsúlyosabb az előnye a benzines motorokhoz képest, amik ahhoz, hogy ezt a hátrányukat kompenzálják, magasabb fordulaton kellene menjenek, ott meg zabálnak. De én sem vagyok szakértő...

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5819 Dátum: 2013.08.09 15:41:47 »
Olvasni pl a Totalcar-on olvastam (persze nem kell mindent elhinni egy újságírónak ...) és beszélni pedig az "autószerelőmmel" beszéltem, aki vezetett már többet is (A város széli szervízben pofozzák ki a sérült import Priusokat, és adják el őket), és nem volt jó véleménnyel.
Én biztos nem fogok venni magamnak mert tartok az esetleges akkumulátor-pakk cseréjétől. És elméletileg sem értem, erre az alkalmazásra pont az alacsony fordulatú, nyomatékos, kis fogyasztású dízelmotor kellene, nem? Bocs de ezt most nem a "dízelmániám" mondja, hanem komolyan érdekel.
Egyaltalan nem rendszeres a Priusoknal az akkumulator csereje  :no: Mindenki ettol tart, de nem tipushiba es nem egy telefon akkumulator, ami 2-3 ev mulva kuka.
Nem. Nem kell dizelmotor. A hibrid lenyeg a kornyezetkimeles (lenne) A dizel motor meg nem kornyezetkimelo. A dizel-hibrid kb olyan, mint a No Fat jegkrem... nincs ertelme  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX