Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1243101 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5490 Dátum: 2013.05.09 10:23:28 »
Márkaszervizben érdeklődtél már? Látom, 2011 óta foglalkoztat a téma. Nem hívtál fel párat?
         

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
AURIS - általános topik
« Válasz #5491 Dátum: 2013.05.13 09:59:14 »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5492 Dátum: 2013.05.13 10:35:31 »
Auris HSD Lounge teszt .
Újabb elírás a toyota katalógusban, 18kw-osnak írják a villany mocit az auris katalógusba, ezért a cikkbe is ez került.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5493 Dátum: 2013.05.13 19:05:34 »
Auris HSD Lounge teszt .
Elakadtam. Segítsen vki. értelmezni ezt a mondatot:
" A módszer lényege a termikus hatásfok növelése, így alacsonyabb működési hőmérsékleten dolgozik az erőforrás. Ezt azzal érik el, hogy a szívószelepek hosszabb ideig vannak nyitva, és a beszívott keverék egy része visszaáramlik, így kisebb kompressziót ér el a motor, ami hatékonyabb égéshez vezet, csökkentve a kipufogógáz hőmérsékletét. Ugyan a lökettérfogat/teljesítmény arány romlik, a motor kevesebb üzemanyaggal is beéri."
Miért is kisebb attól a fogyasztás, ha alacsonyabb az üzemi (működési) hőmérséklet? (A megfelelő hőfok eléréséhez szükséges időt, munkát, üa fogyasztást nem számítva.)
Azt odáig értem, hogy magasabb  termikus hatásfoknál kisebb a veszteséghő,mint a dízeleknél. (Ezért is nehezebben melegszik be a HSD.) Azt is világos, hogy hasznos, ha a meleg nem a kipufogón távozik, de az Atkinson nem ettől hatékonyabb, hanem mert a munkaütem hosszabb,mint a sűrítési, azaz sokkal hosszabb ideig hasznosítja az égésből származó energiát, és a kisebb kompresszió kialakításához is kevesebb energia kell. Az égés azonban nem a kisebb kompresszió miatt hatékonyabb, akkor nem lennének feltöltött/ kompresszoros motorok.-)
Mellékesen minden hatékonyabb égésű motor kevesebbet fogyaszt, vagy erősebb.-)
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.13 19:18:20 írta Agyarka »

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5494 Dátum: 2013.05.13 19:18:30 »
A hoatadas aranyos a homerseklet kulonbseggel (motor es a kornyezet kozotti homerseklet kulonbseg). Minnel nagyobb a dT, annal nagyobb a hoatadas illetve forditva. En csak erre tudok gondolni.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5495 Dátum: 2013.05.13 19:30:21 »
Elakadtam. Segítsen vki. értelmezni ezt a mondatot:
" A módszer lényege a termikus hatásfok növelése, így alacsonyabb működési hőmérsékleten dolgozik az erőforrás. Ezt azzal érik el, hogy a szívószelepek hosszabb ideig vannak nyitva, és a beszívott keverék egy része visszaáramlik, így kisebb kompressziót ér el a motor, ami hatékonyabb égéshez vezet, csökkentve a kipufogógáz hőmérsékletét. Ugyan a lökettérfogat/teljesítmény arány romlik, a motor kevesebb üzemanyaggal is beéri."
Miért is kisebb attól a fogyasztás, ha alacsonyabb az üzemi (működési) hőmérséklet? (A megfelelő hőfok eléréséhez szükséges időt, munkát, üa fogyasztást nem számítva.)
Azt odáig értem, hogy magasabb  termikus hatásfoknál kisebb a veszteséghő,mint a dízeleknél. (Ezért is nehezebben melegszik be a HSD.) Azt is világos, hogy hasznos, ha a meleg nem a kipufogón távozik, de az Atkinson nem ettől hatékonyabb, hanem mert a munkaütem hosszabb,mint a sűrítési, azaz sokkal hosszabb ideig hasznosítja az égésből származó energiát, és a kisebb kompresszió kialakításához is kevesebb energia kell. Az égés azonban nem a kisebb kompresszió miatt hatékonyabb, akkor nem lennének feltöltött/ kompresszoros motorok.-)
Mellékesen minden hatékonyabb égésű motor kevesebbet fogyaszt, vagy erősebb.-)
Ez már elég körmönfont és én mégkevésbé értem.
Tudtommal a hibrid előnye az egyenletesebb benzinmotorteljesitmény, nem pörgetik, mert az fogyaszt a legtöbbet, olyankor rásegit a villanymotor. Plusz ha fékezel, gurulsz akkor nem megy kárba az energia hanem árammá alakítja és tartalékolja. Ezért hosszú pl autopályauton a fogyasztási elöny el is tűnik.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5496 Dátum: 2013.05.13 20:05:52 »
pl autopályauton a fogyasztási elöny el is tűnik.
Itt most csak a motor hatásfokáról van szó. A cikk iró az alacsonyabb működési hőmérsékletet mondja lényegesnek,holott a hangsúly messze nem azon van, hanem azon, hogy a munkaütem (kiveszik a táguló gázból az energiát) hosszabb mint sűrítési ütem.
A hagyományos benzinmotornál a kettő egyforma,és Atkinson/ Miller ezen előnye autópályán sem veszik el.-)

A kompresszió viszonyról még annyit, hogy azért növelik (gyakran a kopogó égés határáig), hogy a  munkaütem minél hosszabb (ezáltal a kipufogón át távozó kihasználatlan energia minél kevesebb) legyen.

Az elektromotor besegítése a benzinmotornak gyorsításkor, a visszatáplálás már kérdés, de ezek is nyilvánvalóan csökkentik a fogyasztást.Az akkumulátorok menet közbeni feltöltése, majd a tárolt elektromos energia meghajtásra való felhasználása viszont a veszteség miatt nyilvánvalóan növeli a fogyasztást, ellenben a gyorsítás komfortossága miatt nyilvánvalóan könnyebben eladható, mint gyakori hektikus gyorsulási képességgel, ami baleset veszélyes.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5497 Dátum: 2013.05.13 20:24:31 »


Az elektromotor besegítése a benzinmotornak gyorsításkor, a visszatáplálás már kérdés, de ezek is nyilvánvalóan csökkentik a fogyasztást.Az akkumulátorok menet közbeni feltöltése, majd a tárolt elektromos energia meghajtásra való felhasználása viszont a veszteség miatt nyilvánvalóan növeli a fogyasztást, ellenben a gyorsítás komfortossága miatt nyilvánvalóan könnyebben eladható, mint gyakori hektikus gyorsulási képességgel, ami baleset veszélyes.
Azért az egyenletesebb teljesitmény hasznositása, a nyomatékgörbe maximuma körül használása nyilván kisebb fogyasztást eredményez. Én  induláskor vagy gyorsításkor simám 34-18 liter pillanatnyi fogysztást csinálok, és az nem csak  egy pillanat. A hibrid ilyenkor rásegit és ezeket a fogyikat kiküszöböli.
Ki nem szereti a "hektikus" gyorsítást, nekem jöhet akármennyi [rohog]
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.13 20:26:30 írta OldPiet »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5498 Dátum: 2013.05.13 20:43:16 »
Azért az egyenletesebb teljesitmény hasznositása, a nyomatékgörbe maximuma körül használása nyilván kisebb fogyasztást eredményez. Én  induláskor vagy gyorsításkor simám 34-18 liter pillanatnyi fogysztást csinálok, és az nem csak  egy pillanat. A hibrid ilyenkor rásegit és ezeket a fogyikat kiküszöböli.
Ezt írtam az előbb,amit idéztél is.
Azért megnyugtatlak HSD vel ECO üzemmódban, ECO tartományos gyorsítással is lazán 20 felett van a pillannatnyi. ;)

Ki nem szereti a "hektikus" gyorsítást, nekem jöhet akármennyi [rohog]
Arcodra fagyna a mosoly, ha az általában a megszokott, normális gyorsulásra képest az autóban egyszer csak nyomod a gázt, és szinte semmi nem történik. Ez bizony az alacsony töltöttség miatt néha előfordulhat.
Azért,hogy ez ritkán fordulhasson elő is nemcsak a fékezésből/lejtőn haladásból van energia visszanyerés, hanem töltés is.
Az elektromos hajtás hiánya (és az ebből adódó gyengébb teljesítmény, magasabb fogyasztás) különösen télen figyelhető meg. A lehűlt meghajtó akkuk kapacitása kisebb, és amíg melegszik be az utastér és az akku addig a pacik alszanak. Ez azonban permanens állapot,ezért nem veszélyes a közlekedésre. 

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
AURIS - általános topik
« Válasz #5499 Dátum: 2013.05.30 13:46:05 »
Nem rossz  ;)


Hogy fel tudja dobni 2 kipufogócső a hátulját  :innocent:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5500 Dátum: 2013.05.30 13:58:18 »
Kifejezetten mutatós és ízléses!  :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
AURIS - általános topik
« Válasz #5501 Dátum: 2013.06.17 22:02:49 »
Megkezdődött az Auris Touring Sports gyártása Angliában.  :clap:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5502 Dátum: 2013.06.17 22:26:33 »
Megkezdődött az Auris Touring Sports gyártása Angliában.  :clap:
Én meg megyek Alfetronba, lenne időm átsétálhatnók :wacko:

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5503 Dátum: 2013.06.18 02:04:27 »
Vennem  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5504 Dátum: 2013.06.18 07:18:50 »
Jön még valami Japánból, hátha azok még jobbak :devil:?