Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242681 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4800 Dátum: 2010.02.23 17:43:49 »
Megkaptam a TMH - tól a visszahívásos értesítést. Volt már valaki ilyen beavatkozáson?
Fery

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4801 Dátum: 2010.02.23 18:06:51 »
Miért fut(na) el többet a benzines turbó, mint a dízel?

Mert _sokkal_ kevésbé vannak felhúzva, mint a dízelek. Szvsz.

szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4802 Dátum: 2010.02.23 18:42:32 »
Megkaptam a TMH - tól a visszahívásos értesítést. Volt már valaki ilyen beavatkozáson?
Igen, kb 1 ora volt...

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4803 Dátum: 2010.02.23 18:54:04 »
Olvasgatom mit turboztok itt össze vissza, kész röhej :flowers:. Nem tudom melyikőtök foglalkozik autókkal, mármint hogy szerelő vagy autóvillanyász.....Palaczk kollégáról biztos vagyok hogy ő jártas ezekben a dolgokban. Mégis mindenki úgy beszél ezekről a dolgokról mintha értene hozzá. Félreértés ne essék, senkit nem akarok lehurrogni vagy megsérteni, szeretek én itt mindenkit, főleg akivel már beszéltem is :flowers:. De nekem mint a szakmában dolgozó embernek (igaz még csak 2 éve, nem vagyok én se nagy ágyú) mindig érdekes ezeket a gondolatokat olvasni.
 A Fiat kis turbó motorjai szépek és jók, de ha valaki nem tudja hogyan kell bánni egy feltöltős motorral, az könnyen bérletet vásárolhat a szervizekbe, viheti vissza az autót mert szétment a turbó, besült vagy eltört a tengely + stb. kinek hiányzik ez? Egy sima hétköznapi közlekedésre legyártott autóba minek a turbo? Itt már csak az a lényeg hogy legkisebb károsanyag kibocsátás, kis fogyasztás, design + kényelem, dinamizmus....ezzel fogják meg a vevők többségét. Pl.: Az Aurisból csináltak sport változatot, de dízelt :D Akkor már csinálhattak volna egy 2.0-s turbós motort bele. Tuti kenterbe verte volna a VW TSI motorját...ha normálisan megcsinálják. Ha már egy 1.6-os szívó motorból kihoznak 125LE-t (igaz talán lehetne még több is), azért egy 2.0-es turbóval nagyobbat alakítottak volna szerintem is.
 Aki turbos sportautót akar az vegyen egy Suprát :clap: az már valami. Egy szívó motor mindig strapabíróbb és kisebb a meghibásodás lehetősége (nem tud tönkremenni a turbó :D nem lehet úgy széthajtani), igen a turbós motorok azért át vannak alakítva rendesen, meg van erősítve, de akkor is könyebb tönkretenni.......túltölt a turbo pl. és akkor bumm :D Szóval szerintem jól hangzik ez a turbo dolog a "sportosabb" hétköznapi közlekedésre szánt autókba, de jobb ha ezt inkább sportkocsiknál alkalmazzák és azt a vevőkört célozzák meg vele aki tényleg sportkocsit akar venni 200-300LE-vel. Nyugodtan lehet rám haragudni, ez a véleményem :flowers: én sosem szerettem az ilyen is olyan is dolgokat, mint pl. a 4 évszakos gumit sem kedvelem :D + a "sportkocsit akarunk faragni a fiat puntóból, rakjunk bele egy turbot és gyártsuk szériába" dolgot.
 Na jól van ezt lehet kicsit már túlmagyaráztam, sebaj.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4804 Dátum: 2010.02.23 19:25:25 »
Nem haragszom, csak nem értek egyet.
Szerintem nem csak a sport kocsikban van létjogosultsága a turbónak, hanem hétköznapokban is. Kis turbó, kis feltöltés és eltűnik a nyomatékszegény halál az alsó tartományban.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4805 Dátum: 2010.02.23 21:22:48 »
Nem is feltétlenül a turbó miatt, hanem az egyéb nyűgök miatt: a befecskendezés a dízeleknél érzékenyebb, a kéttömegű lendkerék a benzinesekből kimarad, a változó geometriájú turbó sem kimondottan a benzinesek sajátja.
Most ezt csak hasból írom, de amennyire tudom, ezek az új benzines turbók mind változó geometriájúak, pont ezért tudnak olyan széles fordulatszám-tartományban reagálni. Vagy nem jól rémlik  :?: ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4806 Dátum: 2010.02.23 21:23:56 »
Megkaptam a TMH - tól a visszahívásos értesítést. Volt már valaki ilyen beavatkozáson?
Nem egy nagy cucc, asszem a toyota.hu-n is meg lehet találni a beavatkozás leírását. Egy kis acéllapot építenek be a gázpedál mechanizmusába, ha jól emlékszem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4807 Dátum: 2010.02.23 21:29:36 »
1. Olvasgatom mit turboztok itt össze vissza, kész röhej :flowers:. Nem tudom melyikőtök foglalkozik autókkal, mármint hogy szerelő vagy autóvillanyász.....Palaczk kollégáról biztos vagyok hogy ő jártas ezekben a dolgokban. Mégis mindenki úgy beszél ezekről a dolgokról mintha értene hozzá. Félreértés ne essék, senkit nem akarok lehurrogni vagy megsérteni, szeretek én itt mindenkit, főleg akivel már beszéltem is :flowers:. De nekem mint a szakmában dolgozó embernek (igaz még csak 2 éve, nem vagyok én se nagy ágyú) mindig érdekes ezeket a gondolatokat olvasni.

2. Egy sima hétköznapi közlekedésre legyártott autóba minek a turbo?
1. Én tök laikus vagyok, nincs semmilyen műszaki végzettségem.

2. Azért jó a turbó, amiért a dízelekben is jó: hogy a motor egyszerre legyen gazdaságos és teljesítsen is. Ezek a modern benzines turbók egyáltalán nem "sportkocsik", pont hogy az a jó bennük, hogy példátlanul széles fordulatszám-tartományban használhatóak; ha akarsz, el tudsz velük közlekedni full 2000-es fordulat alatt, és még ekkor sem fognak rosszul menni. Remek konstrukciók - föltéve, hogy az élettartamukkal sem lesz gond... Ez utóbbiról én egyelőre nem vagyok meggyőződve, ezért még tartok tőlük, és ebben látom az egyik lehetséges okát annak, hogy a japán gyártók miért nem álltak még elő ilyen motorokkal - de könnyen lehet, hogy a tapasztalat majd rácáfol az aggályaimra  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4808 Dátum: 2010.02.23 22:32:30 »
Értem én hogy jó, persze hogy jó a kis benzines turbó motor. Ha lenne ilyen Aurisban és pénzem is lenne elég, vennék is ilyet :D....csak nekem nem tűnik ez olyan megbízhatónak mint mondjuk egy 1.6 Dual VVT-i-s motor. Az a baj ha a turbós motort nem kezelik úgy ahogy kell (pl. Leállítás előtt 1-2 perces járatás, szervizintervallumok betartása, megfelelő kenőanyagok + lecserélésük idejét nem figyelmen kívül hagyni) akkor több 100-ezres lehet a kár, turbo csere vagy javítás. Ha minden jól megy csak 200-300 ezer km után kell javítani + felújítani, de annak is szép ára van. Szóval én is imádom a feltöltős motorokat, a teljesítménynövelés legjobb formája, de egy plussz meghibásodási lehetőség is aminek borsos ára lehet.
 Nálunk is igaz nem jellemző, de szoktak hozni be kamiont turbo hibával, legtöbbször tengelytörés a rossz kenés miatt. Ezek 1,5bar-t töltenek (+1bar a légköri nyomás), szép nagy darabok, elbírnék egyet a kis Toyotában :D :D :D bár lehet alig tudná szegény motor felpörgetni, nagy lenne a turbólyuk az tuti (ezek sima mezei turbok). Szóval egy ilyen turbonak a javítása min. 500 ezer Ft.......személyautóknál ez kicsit kevesebb persze.
 A TFSI motornál meg azt hiszem van egy kompresszor is, az tölt alacsony fordulaton kisebb nyomáson, aztán pedig kapcsol a turbo és az adja a nagy nyomást, ráadásul mind ezt közvetlen nagynyomású befecskendezéssel. Ez egy jó kis rendszer, ezt kereszteznék a Dual VVT-i vel és lehetne csinálni egy Auris vagy Corolla vagy Avensis rakétát :D

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4809 Dátum: 2010.02.23 23:27:24 »
... (pl. Leállítás előtt 1-2 perces járatás, szervizintervallumok betartása, megfelelő kenőanyagok + lecserélésük idejét nem figyelmen kívül hagyni)
Ez a leállítás előtti 1-2 perces hűtés egy kicsit túl van lihegve, a szerviz intervallum pedig azért van, hogy betartsuk, függetlenül, hogy milyen motor van a vasban. Persze, ha valaki magasról tesz mindenre, az drágán megfizet, de azért nem ebből kellene kiindulni, ill. ezért félni egy motor típustól.

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4810 Dátum: 2010.02.23 23:53:34 »
Igen ez így van. Végülis majd kiderül Toyotáék bevállalják e vagy sem :clap: Az biztos ha lenne turbos akkor azt kipróbálnám :devil:

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4811 Dátum: 2010.02.24 07:23:25 »
Olvasgatom mit turboztok itt össze vissza, kész röhej :flowers:. Nem tudom melyikőtök foglalkozik autókkal, mármint hogy szerelő vagy autóvillanyász.....Palaczk kollégáról biztos vagyok hogy ő jártas ezekben a dolgokban. Mégis mindenki úgy beszél ezekről a dolgokról mintha értene hozzá. Félreértés ne essék, senkit nem akarok lehurrogni vagy megsérteni, szeretek én itt mindenkit, főleg akivel már beszéltem is :flowers:.
...
Tudod vannak akik beszélnek róla és vannak akik "csinálják"  :D öööö elméleti szakemberek íróasztalnál, táblánál és gyakorlati a "munkapadnál" Ez van.  :flowers:
Fery

Anubis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 295
  • Toyota Auris 1.4 D4D LUNA ('07)
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4812 Dátum: 2010.02.24 07:38:53 »
Sziasztok!

Én úgy vagyok ezzel a turbós dologgal, hogy nekem nagyon hiányzik a Toyota motorpalettájáról egy kis turbós benzines. Az a véleményem, hogy ha a Toyota nem rukkol elő ezzel rövid időn belül, az emberek inkább egy másik márkát fognak választani. Én ezt tenném. Sokszor sok embertől hallom, hogy nagyon tart a turbó elromlásától.  :wacko: A kis dízelem is természetesen turbós, emiatt betartom az előírásokat: mindig hagyom alapjáraton ketyegni, mielőtt leállítom a motort, stb. Lehet, sosem döglik be, de lehet, hogy jövő héten. Amíg még garanciális, nem nyugtalankodom miatta. A túlzottan aggódók pedig járjanak lovaskocsival, abban nincs se turbó, se semmi.  :eek:


lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4813 Dátum: 2010.02.24 09:23:20 »
Amugy ezek a kis benzines turbok mennyire fogyasztanak kedvezoen az eletben? Mert a legtobb tesztben nagyon tavol estek a gyari adatok a valosagtol. Vagy nem?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4814 Dátum: 2010.02.24 13:35:54 »
... (pl. Leállítás előtt 1-2 perces járatás, szervizintervallumok betartása, megfelelő kenőanyagok + lecserélésük idejét nem figyelmen kívül hagyni)
Ez a leállítás előtti 1-2 perces hűtés egy kicsit túl van lihegve...
Nincs túllihegve  :ph34r: ... nagyon is szükséges!

De csak akkor, ha előtte pörgött a motor (pl. autópályáról hajt be a parkolóba az ember); és 2 perc fölösleges. Maximum 1 perc bőven elég; kevésbé hajtós menet után elég fél perc is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )