Sziasztok!
Már írtam ide olyan másfél évvel ezelőtt, amikor új volt az Auris-om, azóta ment bele 22 ezer km és eltelt némi idő...
Sajnos nem sikerült úgy igazán megszeretnem az autót.
Pedig semmi baja sem volt, még izzót sem kellett cserélnem benne. A motor is nagyon jó, megy rendesen, normálisan kajál, el is lehet férni az autóban és mégsem.
Szerintem a legfőbb oka az lehet, hogy a belsején nagyon meglátszik a spórolás.
Az autó műszerfala - az ormány miatt - elképesztően zörög. Nem csak kátyúkon, hanem minden indulásnál vagy nagyobb fékezésnél reccsen egyet az egész.
Ha megnyomom a műszerfal tetejét középen, recseg ropog az egész. Nem mellesleg néha szivacsdarabok esnek ki a műszerfalból, amiket aztán az ülés előtt megtalálok és csodálkozom, hogy egy 2008-as Toyotában bármi kiesik a műszerfalból... Ezenkívül a váltónak is nyöszörgő hangja van, mikor 5-ösbe teszem, ami már eléggé zavaró, mert a hajtáslánc az eklg központi része egy konstrukciónak (gondolom, hogy valami hülye műanyag nyöszörög a váltókarnál és nem maga a váltó szerkezet szar, de ki tudja. Mindenesetre egy másfél éves Toyotánál ez ciki). Ja, és a vezető ülés is nyikorog a kanyarokban.
Nekem ez az első Toyotám, nem tudom, hogy ez általános dolog-e, de engem ez zavar.
Leginkább azért, mert biztos vagyok benne, hogy ha akarná a Toyota, akkor össze tudná rendesen rakni. Csak úgy látszik, nem érdekli őket, hogy mi veszi körül a vezetőt.
Tudom, hogy huszadrangú dolog a zörgés, meg nyikorgás, de sajnos ezt közvetlenül érzékelem, mint vacak minőséget, miközben a nyilván kiváló műszaki tartalom rejtve marad.
És néha olyanokat gondolok, hogy ha egy 10-15 elemből álló műszerfalat és ormányt meg váltókart nem tudnak rendesen összerakni, akár a tervezés, akár az anyagminőség, akár az összeszerelés miatt, akkor milyen lehet a többezer elemből álló motor?
Irigylem a húgomat, akinek négyéves Swiftje van, mert az a feleennyibe kerülő autó belül összerakottabb hatást kelt.
Az auto bild tartós tesztben megemlített rozsda pedig egész egyszerűen vérciki. Egy Toyotában bármi rozsdásodik egy pár év alatt???
A Toyota jó márka, de ezt az Aurist egy kicsit elszúrták szerintem.
Eddig minden autómat (régi audi80, Mazda 323, Golf IV) jobban sikerült megszeretnem, mint ezt a kocsit.
Sajnálom nagyon és igazán nem is értem, miért van ez, mikor az autó nyilván kiváló.
Mintha a Toyota energiáját lekötné a tökéletes gyártási folyamat - amiben tényleg világelsők - és kevésbé érdekelné őket, hogy az ember jól is érezze magát a kocsiban...
Elnézést, hogy ilyen fikázósat írtam, remélem nem haragszotok. Az autó motorja, fékjei, futóműve, helykínálata, minden egyebe kiváló, pont ezért zavar a gyenge utastéri minőség.
Pártízezer forintos tétel lett volna rendesen megcsinálni.