Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882040 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6945 Dátum: 2011.06.27 13:29:29 »
Ezek szerint az ablakfűtés, és a klíma kapcsolójának háttérvilágítása is cserélhető a foglalat cseréje és forrasztás nélkül? Mert nekem arra egy diszkrét 4.500.- Ft-os összeget bírtak mondani, a márkaszervízben, amikor rákérdeztem....
A gyari megoldas, ha jol tudom az, hogy az egesz izzot foglalatostol cserelik ki, nem fogjak tekergetni a labakat fel oran keresztul minden egyes elemnel. Gondolom az ilyen foglalatos izzonak az ara is magasabb, plusz a 300%-os markaszervizes felar...

A munkadijra en is kernek 4.500-at, mert lehet vele 1 orat siman tokolni, mire minden patentul mukodik, meg van tekergetve, stb.

Nem tudom, hogy hol lehet venni, de szerintem barmelyik Unix vagy Bardi boltban tudnak neked adni megfelelot. En ugy szoktam, hogy kiszedek mindent, aztan a masik kocsival es a minta izzokkal elmegyek izzot venni es mindenbol veszek 2x annyit, mint amennyi kell. Aztan osszerakom utana a kocsimat az uj izzokkal.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6946 Dátum: 2011.06.27 15:46:42 »
valaki megtudja mondani hány mm átmérüjü a 1.4 d4d kipuffcsö?
azt tudom hogy nagyobb a benyásénál, de nincs kedvem aláfeküdni, azaz nemigazán férek oda megmérni :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6947 Dátum: 2011.06.27 16:13:05 »
A gyari megoldas, ha jol tudom az, hogy az egesz izzot foglalatostol cserelik ki, nem fogjak tekergetni a labakat fel oran keresztul minden egyes elemnel. Gondolom az ilyen foglalatos izzonak az ara is magasabb, plusz a 300%-os markaszervizes felar...

A munkadijra en is kernek 4.500-at, mert lehet vele 1 orat siman tokolni, mire minden patentul mukodik, meg van tekergetve, stb.

Nem tudom, hogy hol lehet venni, de szerintem barmelyik Unix vagy Bardi boltban tudnak neked adni megfelelot. En ugy szoktam, hogy kiszedek mindent, aztan a masik kocsival es a minta izzokkal elmegyek izzot venni es mindenbol veszek 2x annyit, mint amennyi kell. Aztan osszerakom utana a kocsimat az uj izzokkal.

A 1,2W-os "nagy" rizsszemekből vettem egy tízes csomagot, jut is marad is alapon, plusz eltettem a számlát, ha netán mégsem lenne jó. Mutattak egészen icipicit is, bazihosszú lábakkal, gondolom, ez lehetett az, de nem mertem elhozni, meg aztán 350 volt darabja. Ha nem jó, akkor annak kakukk, úgyhogy legközelebb télleg viszem az izzót is...

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6948 Dátum: 2011.06.27 19:37:11 »
nekem a 88568B volt a ciripelés oka, egyszer-kétszer halkan csinálta a gyári, egyszer meg utángyártott-de az durván!. Ha túl sok párát kapott a pollenszűrő, a ventillátor beszívta magába, ha néhány napig száraz meleg volt, szépen elkezdett halkulni a ciripelés. - próbáld ki, hogy kiszedett pollenszűrővel is csinálja-e, mielőtt kicseréled a fél kocsit :)
Köszi szépen a tippet, kifogom próbálni első körben ezt a megoldást. :clap:

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6949 Dátum: 2011.06.27 21:20:53 »
A nívópálca az hogy dönti el a dolgot? :hmmmm:

Kihúzod, és ha a tetején van egy zöld gyűrű, akkor cserélt blokkos a motorod, és 4.3 liter olajat kíván. Egyébként a szerelő nekem annyit mondott, hogy csak a nívópálcában van különbség egy "régi" és egy "új" vvti között, szóval nyugodtan túl lehet tölteni azt a motort is, amibe elvileg csak 3.8 litert kellene önteni.

Az enyémen semmilyen zöld pöty nincs :S sima sárga az egész nívópálca 102.800 km-el vettem a kocsit akkor volt olajcsere ... stb. most 110.400 km van benne és ugyan ott van az olajszint mint eddig a feltöltéskor.Remélem nem foglya enni az olajat csak itt mindig úgy megílyedek mikor mondjátok ezt az olajfogyasztást  :wacko:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6950 Dátum: 2011.06.27 21:46:07 »
Ijed

Nem minden Corolla eszi az olajat a régiek közül sem. A mi E12-ünk sem eszi, pedig régi blokkos. Lehet, azért, mert mindig jó olajat kapott, amit sűrűn cseréltem.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6951 Dátum: 2011.06.27 21:53:38 »
Ijed
Nem minden Corolla eszi az olajat a régiek közül sem.
A régit kb 2001-2004/2005elejéig gyártották, ha nem tévedek.
Az olajat tudtommal csak az E11-be beleszerelt első példányok ehetik főképp, esetleg néhány E12-es 2002-es évből. Arányokat senki sem tud, de a legkorábbi
példányokból lehet 10ből csak 2 eszi az olajat, vagy akár 100ból 4db..... ki tudja...

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6952 Dátum: 2011.06.28 09:57:09 »
Érdekes ez az oljafogyasztás-téma, mindig megszeppenek én magam is. Nálam az van, hogy 120 ezerrel vettem az autót, akkor nem evett olajat. Aztán egyszer csak elkezdte, de úgy emlékszem, valami más fajta olajat kezdtem használni. Na azóta nem találok neki megfelelő olajat. Enni mondjuk annyit eszik, hogy az egy csereintervallum alatt lemegy a nívópálca teli jelölésétől az aljáig...

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6953 Dátum: 2011.06.28 10:27:09 »
Érdekes ez az oljafogyasztás-téma, mindig megszeppenek én magam is. Nálam az van, hogy 120 ezerrel vettem az autót, akkor nem evett olajat. Aztán egyszer csak elkezdte, de úgy emlékszem, valami más fajta olajat kezdtem használni. Na azóta nem találok neki megfelelő olajat. Enni mondjuk annyit eszik, hogy az egy csereintervallum alatt lemegy a nívópálca teli jelölésétől az aljáig...
milyen évjárat? corolla? motor?
'03 Corolla E12 4zz-fe

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6954 Dátum: 2011.06.28 10:54:29 »
Érdekes ez az oljafogyasztás-téma, mindig megszeppenek én magam is. Nálam az van, hogy 120 ezerrel vettem az autót, akkor nem evett olajat. Aztán egyszer csak elkezdte, de úgy emlékszem, valami más fajta olajat kezdtem használni. Na azóta nem találok neki megfelelő olajat. Enni mondjuk annyit eszik, hogy az egy csereintervallum alatt lemegy a nívópálca teli jelölésétől az aljáig...
milyen évjárat? corolla? motor?

2001-es E11, 1.4 VVT-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6955 Dátum: 2011.06.28 11:19:38 »
Érdekes ez az oljafogyasztás-téma, mindig megszeppenek én magam is. Nálam az van, hogy 120 ezerrel vettem az autót, akkor nem evett olajat. Aztán egyszer csak elkezdte, de úgy emlékszem, valami más fajta olajat kezdtem használni. Na azóta nem találok neki megfelelő olajat. Enni mondjuk annyit eszik, hogy az egy csereintervallum alatt lemegy a nívópálca teli jelölésétől az aljáig...
milyen évjárat? corolla? motor?

2001-es E11, 1.4 VVT-i

Én is ettől tartok hogy majd egyszer ( záros határidőn belül enni) fogja.Mondjuk az enyém E12, csak pont 2003.09 és ellvileg ekkor cserélték a blokkokat :S

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6956 Dátum: 2011.06.28 11:23:20 »
Én is ettől tartok hogy majd egyszer ( záros határidőn belül enni) fogja.Mondjuk az enyém E12, csak pont 2003.09 és ellvileg ekkor cserélték a blokkokat :S

Na azért falnak nem megyek az olajcsare-periódusonkénti egy liter olajfogyasztástól.... Ennyi simán benne van a pakliban így 190 ezer kilométer környékén. Ja meg persze az is igaz, hogy nálam a láncfeszítő deknije olajsáros, tehát ott lehet, hogy megy el valamennyi, mondjuk cseppenést soha nem láttam alatta....

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6957 Dátum: 2011.06.28 11:27:48 »
Elsődleges, hogy ne hagyd, hogy a min szintre menjen az olaj, annyira figyelj, hogy mindig maxon legyen vagy csak kicsivel alatta. Sokat számít, mert amúgy sincs sok olaj a motorban.  :yes:
         

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6958 Dátum: 2011.06.28 11:28:31 »
Lehet én vagyok nagyravágyó de én nem szeretém hogy egye az olajat a kocsim.Mondjuk 190 ezer km.-nél már nem olyan vészes.Nekem a régi cliommat 132 ezer km.-el vettem és akkor ette az olajat kapott egy új győrúsort meg dugatyút mentem vele 60.000 km majd elattam de semmenyi olajat nem evett a generál után.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #6959 Dátum: 2011.06.28 11:34:26 »
Elsődleges, hogy ne hagyd, hogy a min szintre menjen az olaj, annyira figyelj, hogy mindig maxon legyen vagy csak kicsivel alatta. Sokat számít, mert amúgy sincs sok olaj a motorban.  :yes:
Pontosan így van, ráadásul, ha kevés az olaj a motorban, akkor az a kevesebb olaj is jobban felmelegszik, hamarabb elfárad, nagyobb a kockázata a káros motorkopásnak, ha megszakad az olajfilm réteg a henger falán az elhasználódott olaj miatt.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i