Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2888626 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5880 Dátum: 2010.11.05 10:31:04 »
Nekem szivargyújtós, ülésre rárakós-magasítós van, a szivargyújtó pedig csak gyújtáson kap delejt.  :)
         

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5881 Dátum: 2010.11.05 10:37:02 »
Nekem szivargyújtós, ülésre rárakós-magasítós van, a szivargyújtó pedig csak gyújtáson kap delejt.  :)
Ő is azt hitte  :lol:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5882 Dátum: 2010.11.05 13:18:39 »
sziasztok!

most,h jönnek ezek a hidegebb reggelek...felmerült bennem 1 kérdés!

kell indulás előtt pár percig járatni a vasat,h melegedjen vagy egyből indítás után mehetünk vele , vigyázva,h nem legyen több a fordulat 1500-2000nél?

nincs meg a kézikönyvem,azért érdeklődök itt!

én azthiszem,h kell 1 picit járatni,hogy legalább 1000re visszamenjen a fordulatszám!

de lehet,h rosszul gondolom!!
Ha nagyon hideg van (bőven mínusz), akkor érdemes csak járatni helyben, de akkor is csak nagyon rövid ideig - mondjuk max. szűk fél percig, hogy felépüljön a kenés. Utána lehet indulni. A fordulattal óvatosan, amíg hideg - mert sem a túl magas, sem a túl alacsony nem jó ilyenkor! A legjobb valahol 2000-2500 között tartani.

Ha kezdettől fűtesz, akkor minimális mértékben lassabban fog felmelegedni a motor (mondjuk, plusz egy-két perc mire üzemmeleg lesz), de cserébe hamarabb lesz meleg az utastérben, és ami még fontosabb: hamarabb lesz tiszta a szélvédő, ami ugye nagyon fontos szempont.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5883 Dátum: 2010.11.05 14:51:18 »
még1 kérdés, a kézifékkar nyomogombjárol le van pattogva a crom, mit lehet vele kezdeni?
nem valami szép igy....

Nem tudsz vele semmit csinalni, illetve gombot rendelni nem tudsz a vegere. Egy cikkszama van a kezifeknek, nekem garanciaba kicsereltek 95ezernel :tt2:
kisa
born to ride

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5884 Dátum: 2010.11.05 17:30:50 »
Nekem szivargyújtós, ülésre rárakós-magasítós van, a szivargyújtó pedig csak gyújtáson kap delejt.  :)
Ő is azt hitte  :lol:

Akkor ott valami nagyon nem volt jó...
A szivargyújtó tényleg csak kulcsal működik, az utólag beszerelt ülésfűtéseket pedig gyújtásra kell kötni...
Xanyi

nyeskus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5885 Dátum: 2010.11.06 19:18:12 »
Sziasztok,

'98-as corollához keresek váltót,5 sebességest (motorkód: 4efe) de jól jönne némi infó is, arról, hogy mennyire csereszabatosak a váltók, melyik évjárat váltói stimmelhetnek még.
A váltót ostoba gazdája olaj nélkül használta, a kapcsoló tengely rúgója kicsit megpuhult,az 5.  reteszelése golyó, rúgó stb. eltűnt....
találtam, egy '89 es 1,3-as 2e váltót ami pofára stimmmel....de messze van így nem tudjuk összehasonlítani.
Ha tudtok valamit ne titkoljátok.

köszönöm, üdv: nyeskus :surrender:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5886 Dátum: 2010.11.06 22:20:45 »
'98-as corollához keresek váltót,5 sebességest (motorkód: 4efe) de jól jönne némi infó is, arról, hogy mennyire csereszabatosak a váltók, melyik évjárat váltói stimmelhetnek még.
A váltót ostoba gazdája olaj nélkül használta, a kapcsoló tengely rúgója kicsit megpuhult,az 5.  reteszelése golyó, rúgó stb. eltűnt....
találtam, egy '89 es 1,3-as 2e váltót ami pofára stimmmel....de messze van így nem tudjuk összehasonlítani.
Ha tudtok valamit ne titkoljátok.
Olyan váltót keress, ami pontosan olyan autóban volt, mint a tiéd. Tehát facelift előtti (békalámpás), 4E-FE motoros Corollában. Különben jó esélyed van rá, hogy valami apró változtatás miatt nem fog stimmelni  :excl: ... És ezt tapasztalat alapján mondom. ÁLLANDÓAN variálnak, megváltoztatnak, átalakítanak dolgokat. Elég ha a tartóbak mondjuk 1 centivel arrébb van (akármilyen okból), amit ránézésre észre sem fogsz venni - de beszerelni már nem lehet tőle a váltót.

Arra TALÁN van esély, hogy a tiéd előtti, ugyanilyen motorral szerelt, E10-es Corolla váltója passzoljon. De, mondom: TALÁN!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5887 Dátum: 2010.11.06 22:27:24 »
A váltó - ha ötsebességes -, C150 jelű, ha ez segítség. Bár én lehet, hogy akkor már inkább hatsebességest keresnék.  :hmmmm:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5888 Dátum: 2010.11.06 22:39:07 »
Az, hogy a típusszáma azonos, még nem jelenti, hogy csak úgy be is lehet szerelni az adott autóba!

Vagy bevállalja az ember a kendácsolást, vagy olyat keres, ami pontosan az autójába való.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

nyeskus

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5889 Dátum: 2010.11.06 23:46:00 »
Köszönöm,

a váltó tipusszámát ((c150))merre lelem a váltón, ha elém gurul egy kupacról? igazatok van, végül is az avensisem váltója is hasonlít.......az is egy váltó :D
nyomozok tovább..........

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5890 Dátum: 2010.11.07 07:05:28 »
Hát, hogy a váltón magán egyátalán fel van-e tüntetve valahol, azt passzolom... Az autó típustáblájára szokták ráírni.

Sztori. Volt egy hátsókerekes Starletem, 2K motoros. Kiderítettük, hogy a vele egy időben, szintén K motorokkal gyártott Corollák váltója ugyanaz a típus. Kinézete, felfogatási pontjai stb. megegyeznek. Na, beszereztem egy ötsebességest, hogy upgrade-oljam a kocsit. Elvittem szerelőmhöz. A régi váltó leszerelése előtt ő is megnézte, megméregette alaposan - OK, minden stimmel! Jöhet le a régi váltó. Menne föl az új... Hoppácska... Hogy a váltókar 10 centivel hátrébb van?! ... És ez persze nem volt megállapítható, míg le nem került a régi váltó is... Úgy lehetett volna föltenni az újat, hogy ki kellett volna vágni a megfelelő helyen lévő lyukat a padlólemezen... Mondtam, hogy hagyjuk  :surrender:

16 ezer volt a tanulópénz, plusz a jövés-menés a váltóval.

Na, ezért mondom, hogy ha nem akar az ember szívni, csak BIZTOSRA menjen. A biztos pedig a pontosan ugyanolyan autóból való váltó! Vagy maximum, ha valaki kipróbálta már előtted, hogy x autó váltója jó a tiédbe is. De még itt is lehet hibafaktor, mert ha pl. az illető megfeledkezik róla, hogy az ő autója faceliftes, míg a tiéd nem az, azon már meg is bukhat a történet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5891 Dátum: 2010.11.07 08:44:35 »
sziasztok! lehet h láttátok már ezt a videót:
  szerintetek mi lehet a baj esetleg hidrotőke?
'03 Corolla E12 4zz-fe

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5892 Dátum: 2010.11.07 09:04:46 »
Vvt-i-ben nincs hidrotőke. :flowers: Kolleganőm autója nagyon hasonló hangot adott ki, traktorhangja volt élőben, de neki gyakorlatilag nem volt olaj benne, így a láncfeszítéssel is gond van (olajzabálós típushibás a kocsija).

Miért 5W50 van benne? :eek:
         

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5893 Dátum: 2010.11.07 09:17:35 »
Vvt-i-ben nincs hidrotőke. :flowers: Kolleganőm autója nagyon hasonló hangot adott ki, traktorhangja volt élőben, de neki gyakorlatilag nem volt olaj benne, így a láncfeszítéssel is gond van (olajzabálós típushibás a kocsija).

Miért 5W50 van benne? :eek:
huu  ha nincs hidrotőke akkor nemtod h hogy hívják azt az alkatrészt amit a vezérműtengely ütöget? sajna tegnap elkezdtem én is pici kotyogást hallani a motorból ?(igaz korántsem ilyen durvát mint a videon) amikor üzem meleg akkor szinte teljesen eltűnik(olajat abszolúte nem eszi és maxon van a szint 5w30 ESP) kicsit felba**ta az agyam :cry: csak nemtom h mit kéne cserélni benne h eltűnjön a hang... fater szerint nem hangos... :)
'03 Corolla E12 4zz-fe

dublin19

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 537
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5894 Dátum: 2010.11.07 09:22:21 »
az a baj h nincs összehasonlítási alapom és minden kis zörejre figyelek már  :D kár h egyik ismerősömnek sincs corollája h meghallgathatnám hidegen és melegen h milyen a hangja

ha valaki tud nekem ebbe segíteni megköszönném :helpsmilie: , h reggel vagy mikor hideg a kocsija egy jobbfajta minőségű kamerával lefilmezi a motort távolabbról és közelebbről(mondjuk a szelepfedél környékét) :flowers:
'03 Corolla E12 4zz-fe