Hát, hogy a váltón magán egyátalán fel van-e tüntetve valahol, azt passzolom... Az autó típustáblájára szokták ráírni.
Sztori. Volt egy hátsókerekes Starletem, 2K motoros. Kiderítettük, hogy a vele egy időben, szintén K motorokkal gyártott Corollák váltója ugyanaz a típus. Kinézete, felfogatási pontjai stb. megegyeznek. Na, beszereztem egy ötsebességest, hogy upgrade-oljam a kocsit. Elvittem szerelőmhöz. A régi váltó leszerelése előtt ő is megnézte, megméregette alaposan - OK, minden stimmel! Jöhet le a régi váltó. Menne föl az új... Hoppácska... Hogy a váltókar 10 centivel hátrébb van?! ... És ez persze nem volt megállapítható, míg le nem került a régi váltó is... Úgy lehetett volna föltenni az újat, hogy ki kellett volna vágni a megfelelő helyen lévő lyukat a padlólemezen... Mondtam, hogy hagyjuk
16 ezer volt a tanulópénz, plusz a jövés-menés a váltóval.
Na, ezért mondom, hogy ha nem akar az ember szívni, csak BIZTOSRA menjen. A biztos pedig a pontosan ugyanolyan autóból való váltó! Vagy maximum, ha valaki kipróbálta már előtted, hogy x autó váltója jó a tiédbe is. De még itt is lehet hibafaktor, mert ha pl. az illető megfeledkezik róla, hogy az ő autója faceliftes, míg a tiéd nem az, azon már meg is bukhat a történet.