Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2882054 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5565 Dátum: 2010.08.05 01:29:30 »
A csomagtér alsó fix zárkampója mellett van egy kis tényérszerű képződmény, ez löki fel a csomgatartót, miután kioldottad bentről a zárat. Nah, ez egyben a nyitásérzékelő is. Kézzel erősen nyomba besüpped, ekkor a fény is kialszik.

A légzsákra nem tudok mit mondani, én vennék egy első szenzort bontva, aztán azt be is kötném. Ha nem javul meg, akkor a kábel a hibás. Amúgy szerintem nem törik meg a kábel olyan könnyen, én a szenzorra tippelek.

OAndras

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5566 Dátum: 2010.08.05 08:32:55 »
A csomagtér alsó fix zárkampója mellett van egy kis tényérszerű képződmény, ez löki fel a csomgatartót, miután kioldottad bentről a zárat. Nah, ez egyben a nyitásérzékelő is. Kézzel erősen nyomba besüpped, ekkor a fény is kialszik.

A légzsákra nem tudok mit mondani, én vennék egy első szenzort bontva, aztán azt be is kötném. Ha nem javul meg, akkor a kábel a hibás. Amúgy szerintem nem törik meg a kábel olyan könnyen, én a szenzorra tippelek.

Kösz a gyors választ. A csomagtérajtót megnézem, most már legalább tudom, hol keressem.

A légzsákszenzort már megmértem az E12-es szervízkönyvben leírtak alapján. Az én műszeremen 814ohm az ellenállása a jobb- és baloldalinak is (a szervízkönyv 820-at ír, de az eltérést betudom a műszerem pontatlanságának), úgyhogy ez alapján a szenzorhibát kizártam. A csati szenzoroldali végeit rövidre zárva viszont továbbra is szakadást mérek a légzsákvezérlő oldali csatin, tehát biztos, hogy a vezetékkel van a baj.

A kérdésem inkább arra irányult, hogy cserélte-e már valaki ezt a vezetéket? Mit és mennyire kell megbontani ahhoz, hogy hozzáférjek? Mert a műszerfalat még szépen lebontogattam a Haynes szerelési útmutatója alapján. Viszont most csak annyit látok, hogy a kábel eltűnik a jobb első lemez alatt, de az autó elejét nem szívesen bontanám le. Mivel az E12 szervízkönyv szerint van még egy csati a motortér és az utastér között, arra gondoltam, hogy ha az jobban hozzáférhető helyen van, akkor valahogy onnan be lehetne húzni az új kábelt. Csak azt kellene tudnom, hogy az E11-ben ez a csati létezik-e és ha igen, hol keressem.

Üdv,
  András

Most: Corolla Liftback 1.4 VVT-i '00; volt: Previa 2.4i '94

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5567 Dátum: 2010.08.12 18:25:34 »
Hi!
Lassan elérem a 60e km-t.
A 4ZZE motorban gyárilag milyen gyertya van? Mármint technológia szerint (platina vagy hagyományos elektródás?).
A gépkönyv csak annyit ír, hogy a csere intervallum 60 vagy 90e km, de hogy ebbe a gk-ba melyiket tették bele gyárilag azt nem közli.

A gyertya menetét mivel kenjem be, hogy ne gyógyuljon össze a könnyűfém hengerfejjel?
Köszi!

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5568 Dátum: 2010.08.12 21:26:55 »
Szerintem hagyományos gyertya van benne.
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5569 Dátum: 2010.08.12 21:42:07 »
Hi!
Lassan elérem a 60e km-t.
A 4ZZE motorban gyárilag milyen gyertya van? Mármint technológia szerint (platina vagy hagyományos elektródás?).
A gépkönyv csak annyit ír, hogy a csere intervallum 60 vagy 90e km...

Szerintem is hagyományos, de, ha bemész egy rendes autósboltba, és alvázszám alapján rákerestetsz, hülyeséget biztos, hogy nem veszel. Egy jó tanács, kérdezz rá a DENSO-ra, mibe fáj. Nem az irrídiumosat (annak 3500-5000 Ft /db az ára), hanem a simát. Nekem ez van bent és bár olajat is cseréltem, meg szűrőket, így együtt azért érezhető a különbség. Én 1000Ft/db áron vettem.
Bátran ajánlom a Denso-t, de az NGK is biztos jó.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5570 Dátum: 2010.08.13 00:52:30 »
Már megrendeltem a Denso IK16-ot 3500-ért. A Denso K16RU11 kb. 1350 lett volna. Amennyiben a fogyasztás csak 1/2 dl csökkenne az irridiumtól, akkor az kb. 50l benyát jelentene, tehát elvileg bejön az árkülönbség. (Az más kérdés, hogy nem valószínű a gép megtartása a következő gyertya garnitúra élettartamának végéig.)

Gyertya menet izolálás?
« Utoljára szerkesztve: 2010.08.13 00:58:56 írta Agyarka »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5571 Dátum: 2010.08.13 08:11:14 »
Már megrendeltem a Denso IK16-ot 3500-ért. A Denso K16RU11 kb. 1350 lett volna. Amennyiben a fogyasztás csak 1/2 dl csökkenne az irridiumtól, akkor az kb. 50l benyát jelentene, tehát elvileg bejön az árkülönbség. (Az más kérdés, hogy nem valószínű a gép megtartása a következő gyertya garnitúra élettartamának végéig.)

Gyertya menet izolálás?

Önmagában ez a gyertya, amit beleraktál (irrídiumos?) szerintem nem sokat jelent, bár az élettartama valószínűleg érezhetően hosszabb lesz.

Az izolálás témában nincs ötletem, támadd le Barnát (B.S)!  :gun_bandana:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5572 Dátum: 2010.08.13 08:57:00 »
Jó az iridiumos gyertya, csak nem annyiért, amennyibe kerül -- szerintem. Ha a kocsiban van némi tuning, akkor jobban kijön a hatása, alapmotor esetében nem igazán venni semmi különbséget észre. Miután 3,5-4x többe kerül, mint a "sima", így elvárható lenne, hogy 5x többet menjen el, hiszen áll benne a pénzem, vehetnék mindig újat is. Azonban nem megy el 5x annyit, csak 1,5x annyit, így számomra nem éri meg a vásárlása. Én inkább a hagyományos gyertyát vásárolom, mert jobbnak tartom az alapot gyakrabban cserélni, mint az iridiumosat nagyon ritkán -- mind anyagi, mind műszaki szempontból nézve.

A Denso és az NGK a jó, mostanában azonban csak a Denso japán gyártású, így én ezt használnám.
1,4-1,6 VVT-i-be:
Denso: K16RU11
NGK: BKR5EYA11

Semmi cuccal nem kell bekenni, szimplán be kell ütközésig csavarni, úgy is érzed, hogy mikor kezd megfeszülni a gyertya. Van mindegyiken egy roppantógyűrű, így a gyertya "alátéte" mindig fogja feszíteni a gyertyát, így nem lazul ki. Tömíteni extrán nem kell. Besülni sem szokott, simán ki lehet tekerni mindig őket. Annyi, hogy szerintem érdemes 30e km után mindig kiszedni őket és ellenőrizni, picit fékspray-vel megtisztítani, újra beállítani az 1.1 mm-es hézagot (a hagyományosnál). Ekkor meg pláne nem sül bele sosem. De még ilyet nem is hallottam a japán kocsiknál, hogy belesült volna a gyertya...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5573 Dátum: 2010.08.13 09:05:24 »
Szerintem is hagyományos, de, ha bemész egy rendes autósboltba, és alvázszám alapján rákerestetsz, hülyeséget biztos, hogy nem veszel. Egy jó tanács, kérdezz rá a DENSO-ra, mibe fáj. Nem az irrídiumosat (annak 3500-5000 Ft /db az ára), hanem a simát. Nekem ez van bent és bár olajat is cseréltem, meg szűrőket, így együtt azért érezhető a különbség. Én 1000Ft/db áron vettem.
Bátran ajánlom a Denso-t, de az NGK is biztos jó.  ;)
A gépkönyv hátuljában benne van, hogy melyik motorhoz pontosan milyen gyertya kell. Ez mindig az elsődleges iránymutató, ha nincsen ötlet, akkor kell csak a katalógusadatokra hagyatkozni.

Nálam egyébként sokszor volt, hogy a nagy autósáruházak katalógusa rossz adatot hozott. Pl.: mindegyik 6PK1540-es hosszabordásszíjat ír a kocsimra, közben 6PK1560-as kell rá.

Én amúgy 30e km-nél sokszor cserélem már a gyertyákat, mert elhasználódnak. A sok városi használat eléggé kicsinálja őket, megnő a hézag is, meg lekerekednek a sarkok, ami eléggé ront a hatásfokán. Ha 30-40e km körül kicserélem a gyertyákat újra, akkor az már sokszor önmagában is észrevehető eredményt ad: finomabb lesz az alapjárat, különösen hideg motor esetén, jobban fogyaszt a kocsi és picit jobban is megy. Így aki nem sajnálja a pénzt, az előbb is lecserélheti, én személy szerint túlzásnak tartom a 60e km-t. Persze, aki sokat pályázik, annak többet is elmegy, de aki városban megy főként, annak már 30e km-re is eléggé le tud a gyertyája élődni.

A Hondákban 30 vagy 45e km-nél kell gyertyát cserélni, szerintem ez a normális, kicsit eltúlzott a 60e km. Az E12-esünkben az első gyertya szett (gyári Denso) 60e km-nél lett kicserélve először, hát nagyon csúnyán néztek már ki. Ekkor fogadtam meg, hogy nem azon az 5e Ft-on fogok spórolni, le fogom mindig 30-40e km-nél már cserélni a gyertyákat.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5574 Dátum: 2010.08.13 09:11:34 »
Nálam egyébként sokszor volt, hogy a nagy autósáruházak katalógusa rossz adatot hozott. Pl.: mindegyik 6PK1540-es hosszabordásszíjat ír a kocsimra, közben 6PK1560-as kell rá.

Jó, hogy szóba hoztad, mert ez lett volna a következő felvetésem. A kérdés, mivel egyforma a motorunk, akkor az enyémbe is ezt kell rakni, igaz? (6PK1560)
Megnéztük, de igencsak el van használódva, több apró repedés látszik már rajta. Bár 105e-nél cserélni kellet volna, most 123.000km van a kocsimban. Két hét múlva tudom vinni szerelőhöz, akkor ki lesz cserélve ez is.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5575 Dátum: 2010.08.13 09:13:21 »
Az E12-esünkben az első gyertya szett (gyári Denso) 60e km-nél lett kicserélve először, hát nagyon csúnyán néztek már ki. Ekkor fogadtam meg, hogy nem azon az 5e Ft-on fogok spórolni, le fogom mindig 30-40e km-nél már cserélni a gyertyákat.

Az enyémben most 120 ezernél cserélték, ha jól tudom 60 ezret mentek. Nem voltak annyira csúnyák (amennyire emlékszem). De megvannak, ha legközelebb megyek haza a szüleimhez majd jól lefotózom (az autós cuccok mind náluk vannak a garázsban :-) ).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5576 Dátum: 2010.08.13 09:19:56 »
Nálam egyébként sokszor volt, hogy a nagy autósáruházak katalógusa rossz adatot hozott. Pl.: mindegyik 6PK1540-es hosszabordásszíjat ír a kocsimra, közben 6PK1560-as kell rá.

Jó, hogy szóba hoztad, mert ez lett volna a következő felvetésem. A kérdés, mivel egyforma a motorunk, akkor az enyémbe is ezt kell rakni, igaz? (6PK1560)
Megnéztük, de igencsak el van használódva, több apró repedés látszik már rajta. Bár 105e-nél cserélni kellet volna, most 123.000km van a kocsimban. Két hét múlva tudom vinni szerelőhöz, akkor ki lesz cserélve ez is.  :)
Ha van a kocsidban A/C, akkor hosszabb szíj kell neked. Az enyémben nincsen klíma, így ez a megfelelő.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5577 Dátum: 2010.08.13 09:33:58 »
Nálam egyébként sokszor volt, hogy a nagy autósáruházak katalógusa rossz adatot hozott. Pl.: mindegyik 6PK1540-es hosszabordásszíjat ír a kocsimra, közben 6PK1560-as kell rá.

Jó, hogy szóba hoztad, mert ez lett volna a következő felvetésem. A kérdés, mivel egyforma a motorunk, akkor az enyémbe is ezt kell rakni, igaz? (6PK1560)
Megnéztük, de igencsak el van használódva, több apró repedés látszik már rajta. Bár 105e-nél cserélni kellet volna, most 123.000km van a kocsimban. Két hét múlva tudom vinni szerelőhöz, akkor ki lesz cserélve ez is.  :)
Ha van a kocsidban A/C, akkor hosszabb szíj kell neked. Az enyémben nincsen klíma, így ez a megfelelő.

Igen, klímás, tehát akkor a hosszabb kell. Majd mondom, ha kérdezik a bolt ban az adatokat, hogy klímás, és hosszabb kell. Azt esetleg tudod, hogy a 40-es végű (amit Te is írtál) lehet a hosszabb?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5578 Dátum: 2010.08.13 09:37:57 »
Az 1540-es a legrövidebb, ez 154 cm. Nekem 156 cm-es kell, ez az 1560-as. Neked még ennél is hosszabb kell, 16xx lesz az szerintem.

A 6PK jelöli, hogy 6 db hosszirányú borda van benne, az utána jövő szám pedig a szíj hosszát mm-ben.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #5579 Dátum: 2010.08.13 09:39:12 »
Az 1540-es a legrövidebb, ez 154 cm. Nekem 156 cm-es kell, ez az 1560-as. Neked még ennél is hosszabb kell, 16xx lesz az szerintem.

A 6PK jelöli, hogy 6 db hosszirányú borda van benne, az utána jövő szám pedig a szíj hosszát mm-ben.

Világos. Köszi  :)

Nem árt, ha ilyeneket is tud az ember.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i