Szerző Téma: Alkatrészek, technikai kérdések  (Megtekintve 2888568 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2745 Dátum: 2009.01.27 15:12:23 »
Nekem se DPF se nehez labam nincs. A 126 loero 2 literbol mar lassan sereghajto, de nem banom.   :)
Lassan 30 ezernel tartunk es meg mindig nem tudom mit is tud a kocsim. Hidegen max 2000-es fordulat es az is csak huzataskor, ha bemelegszik akkor se nagyon 2300 folott. Tartosan 2000 folott csak autopalyan megy de ott is 2500-ig, ott mar 150-nel megyunk.
Sot, ha autopalyara felhajtok, az elso 5 km-en csak 120-al megyek, ott 2ezret forog, igy melegitem be a turbot, ami elvileg ott kezd eledni. Autopalyan megallaskor 2-3 percet jaratom amugy 1-2 percet.
Szoval maradok en a 15ezernel, mert ha ilyen banasmod mellett nem bir ennyit, akkor  :shit:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2746 Dátum: 2009.01.27 15:21:56 »
Nekem se DPF se nehez labam nincs. A 126 loero 2 literbol mar lassan sereghajto, de nem banom.   :)
Lassan 30 ezernel tartunk es meg mindig nem tudom mit is tud a kocsim. Hidegen max 2000-es fordulat es az is csak huzataskor, ha bemelegszik akkor se nagyon 2300 folott. Tartosan 2000 folott csak autopalyan megy de ott is 2500-ig, ott mar 150-nel megyunk.
Sot, ha autopalyara felhajtok, az elso 5 km-en csak 120-al megyek, ott 2ezret forog, igy melegitem be a turbot, ami elvileg ott kezd eledni. Autopalyan megallaskor 2-3 percet jaratom amugy 1-2 percet.
Szoval maradok en a 15ezernel, mert ha ilyen banasmod mellett nem bir ennyit, akkor  :shit:
Nálam is ugyanez a helyzet, azért vettem újat, mert vigyázok rá, az általad említett módon kezelem én is. Nem is tervezem eladni sok évig.
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2747 Dátum: 2009.01.27 15:23:01 »
Nekem se DPF se nehez labam nincs. A 126 loero 2 literbol mar lassan sereghajto, de nem banom.   :)
Lassan 30 ezernel tartunk es meg mindig nem tudom mit is tud a kocsim. Hidegen max 2000-es fordulat es az is csak huzataskor, ha bemelegszik akkor se nagyon 2300 folott. Tartosan 2000 folott csak autopalyan megy de ott is 2500-ig, ott mar 150-nel megyunk.
Sot, ha autopalyara felhajtok, az elso 5 km-en csak 120-al megyek, ott 2ezret forog, igy melegitem be a turbot, ami elvileg ott kezd eledni. Autopalyan megallaskor 2-3 percet jaratom amugy 1-2 percet.
Szoval maradok en a 15ezernel, mert ha ilyen banasmod mellett nem bir ennyit, akkor  :shit:
Ha így bánsz vele, szereted, akkor nem lesz gond és a 15.000 sem lesz sok.

Csak nem ebből indulok ki, hogy mindenki így vezet. A legtöbb emberke beül, beröffenti a gépet, azt odakormolva elzúz. Menet közben is tolja neki (mert én letolom a 400 Nm-rel a népet), majd mikor megáll, azonnal leállítja... Aztán olcsó olajat vesz bele, minek annyira drága alapon. Majd ezek után szerencsétlen motor nem bírja a képzést, de nem is csoda.

Lehet, hogy a 126 LE nem 170, mert ma az a divat, de tuti, hogy seregvezető is lesz a kategóriájában az élettartam tekintetében. Amúgy meg bőven elég arra, amire kell szerintem. Érzetre amúgy egy 126-os és egy 155-ös diesel között nincs akkora különbség. Mindegyikbe nagy a nyomaték, bőven elmegy a kisebb is családdal tartósan 160-at. Annál több meg nem kell szerintem... És tartósabb, kevesebbet fogyaszt és nem kormolj szét magát...

De elég csak logikusan belegondolni abba, hogy mondjuk egy 2.2 Ave kapható 155 és 177 LE-s motorral is. (Szintúgy a VW 2.0 TDI 140/170LE) És mitől erősebb az egyik a másiknál!? Hát attól, hogy nagyobbat oszt az adagoló, meg nagyobb a turbonyomás. Innentől kezdve már látom, hogy az erősebb min 30%-kal fog kevesebbet elmenni, mint a gyengébb változat...

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2748 Dátum: 2009.01.27 19:04:10 »
Sőt, a corollába nálunk 5w30 esp formula van, és 70-80%ban városba megy az autó, 3-4 km-eket. Itt már esetleg indokolt lehetne a korábbi csere, de mivel tudomásom szerint ez egy longlife olaj, ezért feleslegesnek tartom. 15 ezer és kész.
Nekem most Edge van, ma hozta ki a futár a Mobil1 ESP-t, kipróbálom most ezt. Egyébként a longlife olaj csak a megfelelő autóban viselkedik longlife-ként. Pl. a Castrol Edge a long-life rendszerű VW-kben tartanak tovább, talán valami leválasztó izéket raknak a motorokba.....de ebbe most ne menjünk bele.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2749 Dátum: 2009.01.27 20:42:05 »

Az hogy egy olaj longlife vagy sem, az nem jelent semmit. Minden autómárka mást ért longlife alatt és a szó önmagában se több csupán, mint egy jó marketigduma...
Amúgy meg a speciális longlife-xxx jelölés arra utal, hogy az egyes gyártók által kiadott hosszított csereperiódus-intervallumot kibírja az adott olajjal a motor. De a Toyota nem támogatja a "hosszított" csereperiódust, ergo indifferens. Amúgy meg minden mai szintetikus olaj "longlife", ahogy a normál hűtőfolyadék is longlife, meg a gumi, meg minden...

A másik meg a környezet terhelése. A leengedett fáradt olajat gondosan kezelem és a használat után újrahasznosítják azt. Ebből lesz pl a Botond 20W-50 vagy a kenőzsírok egy jó része... De ha fáradt az olaj, az terheli a környezetet, mert többet fogyaszt a gép, ergo több károsanyagot bocsát ki és a katalizátort is jobban igénybe veszi a fáradt olaj használata, ami szintén rosszabb a környezetnek.
Amúgy meg lejárt duma ez a környezetet óvjuk szöveg, mindenki szarik bele igazából, csak előadják magukat az emberek... Mennek a nagy gyárak, mennek a régi Ikarus buszok, a repülők fölöslegesen, meg egyre erősebbek és nehezebbek a kocsik ugye, mert már nem elég, ha 10 alatt van 100-on... Nem hiszem, hogy egy korábbi olajcsere bármennyit is számítana, sokkalta többet számít az, hogy a dieselek 90%-a füstöl 1000-rel, ami erősen rákkeltő...

Longlife. Én úgy tekintek rá, hogy oké hogy a saját autónál15 e a csereperiódus, de 15öt azért mehet el nyugodtan keményebb használat mellett, mert "longlife" 30ra szólna persze tudom nem corollába, de akkor is... Tehát ha nem lenne longlife akkor 10nél lecserélném így sok városi használat mellett. De mivel az, ezért nem tartom szükségesnek.
Hidd el én is nagyon szeretem az autót, mindig a legjobbat akarom neki. Kissé szélsőséges ez a túl gyakori csereperiódus. Főleg azért, mert elképzellek, hogy mikor használod az autót, akkor is ritkán forgatod 3ezer fölé, - legalábbis a higgadt, nagyon óvatos, autót féltő stílusodból ítélve, ami lejön itt a fórumon. Így viszont tényleg teljesen felesleges a sűrű csere. Az általad leengedett 6-7ezret futott olajat én még vígan használnám 4T fűnyíróba és fűkaszába, sőt a corollából is még a 15ezret futott olajjal is megtenném, ha nem lenne itthon más tök új, amit el kéne már használni. Egyébként amit leengedsz olajat és újrahasznosítják, az már sose lesz olyan, mint volt.

Dízel verdák. Ezzel egy érzékeny pontomra tapintottál. Rettenetesen rühellem őket, én nem engedném őket városban. Vezettem már hosszabb távon 2.2es diesel aurist, 400nm nyomatékkal, nagyon tetszett, de akkor sem preferálom. Buszba, teherautóba, nagy tömegű szgk-ba muszáj, de máshol nem kéne...
 Történetesen azért, mert a dieselek által kibocsátott korom, PM10nél kisebb részecskék, nem tisztulnak ki az emberi szervezetből. Ami még nem lenne akkora probléma, ha a koromszemcséihez nem kötődnének erősen rákkeltő anyagok. Ezért lenne fontos, hogy minden autót diesel részecskeszűrővel ismertebb nevén DPF-el látnának el. Nem szabadna, hogy enélkül el tudjanak adni autót. Persze, ennek meg ott a hátránya, hogy fordulatszám kell, hogy a szűrőből kiégjenek az anyagok, és ne tömődjön el. Állítólag 2ezer fordulat percenként. Az emberek nagy része viszont szélsőséges: vagy alig forgatja, vagy forgatja rendesen majdnem tiltásig.
A témát tovább folytatva, az egészségünk miatt bánt nagyon a dolog, mint kiderült, meg azért, mert valóban egyre több olajkályhát látok az utakon kormolni, és nem ritka, hogy szinte új autó teszi ezt.
Arról nem is beszélve, hogy a diesel szervizigényesebb, és a maiak nem éppen a hibamentes működésükről híresek.
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.27 20:53:46 írta G86 »
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2750 Dátum: 2009.01.27 21:36:21 »
Nehéz valójában megmondani, hogy tényleg mennyit bír ki egy olaj. Nyilván nem egy az egyik pillanatról a másikra megy tönkre. Nehéz meghúzni azt a határt, amelynél azt mondhatom, hogy cserére érett. A motorolajat állandóan vizsgáló műszer jó lenne, ha már széria lenne a Toyotánál is, innentől kezdve nem lenne a téma téma. Sőt, le lehetne tesztelni, hogy melyik olajjal, márkával mennyit lehet elmenni.

A longlife egy érdekes kérdés, nehéz hova tenni. Mindazonáltal tiszteletben tartom a véleményed, van benne ráció.

A vezetési stílusom alapvetően nyugodt (már), néha szoktam csak megtolni a gépet, ha adottak a lehetőségek. (Hosszú szakasz, zárt pálya, stb...) Az utaim között sok a rövid városi közlekedés, amúgy 50 km-es távokat autózok napi 2x.

A diesel témában egyetértek teljesen, szerintem rendkívül káros a kibocsátott korom és tényleg sok új autó kormol.

Amúgy ennek is megvan az oka: kicsi a fordulat, turbo még pihen, mire a vezető belelép a gázba rendesen. Ekkor a gázolaj elárasztja a motort, de elégni nem tud rendesen, mert nincs még turbónyomás, ergo levegő sem a teljes égéshez. Ilyenkor ömlik ki a korom a diesel autókból.

A részecskeszűrő jó megoldás, de messze nem tökéletes. A helyzet az, hogy a kormot ideiglenesen megfogja. És azután mi lesz?! A korom nem tűnik el onnan! Ekkor vagy csere vagy még rosszabb esetben, kiégeti a kokszot a rendszer egy folyadék segítségével (Mercedes), stb... Tehát vmennyi belekerül a környezetbe vagy a talajba...

Én személy szerint utálok diesel kocsi mögött menni, elsétálni mögötte, etc., mert rendkívüli módon zavar az a jellegzetes bűz. Érzem, hogy minden mg-ja közelebb visz a tüdőrákhoz a kipuffgáznak... Persze ez most így durván hangzik, de tényleg érzem magamon, hogy mennyire ártalmas, rosszul esik.

Persze ezeket hallani a diesel-es kollegáknak nem túl kellemes, de tény, hogy az aktív koromrészecske nagyon gyilkos.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2751 Dátum: 2009.01.27 22:18:57 »
Én személy szerint utálok diesel kocsi mögött menni, elsétálni mögötte, etc., mert rendkívüli módon zavar az a jellegzetes bűz. Érzem, hogy minden mg-ja közelebb visz a tüdőrákhoz a kipuffgáznak... Persze ez most így durván hangzik, de tényleg érzem magamon, hogy mennyire ártalmas, rosszul esik.

Én is gyűlölöm az ocsmány dízel szagot. Bízom benne, hogy az 1,2-1,4-1,6-1,8 új fejlesztésű benzines turbók nagyban leváltjáj a TDI-ket, mert legtöbben ugye a turbó miatt vették azokat, mégha nem is ismerik be többnyire.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2752 Dátum: 2009.01.27 22:28:25 »
Na ebben egyetértünk :) A szagát sem szeretem, de leginkább a gondolat, hogy pusztít az zavar. Én is teljesen így érzem, belegondolni is rossz, hogy az az autó, amin nem látod hogy prüszköli ki a kormot magából, az is nyomja, akkor amelyiket rendesen
látod, az milyen lehet? Ha ilyet látok már jó előre belső levegő keringtetésére állok.
A dieseles kollegákra én is gondoltam, de biztos elfogadják, ezvan.


Olajból meg ok, hogy hamar lecseréled, ha magad így érzed jónak csak másnak ne javaslod az ennyivel korábbi cserét :) Nem lenne szerencsés, ha egyre többen egyre hamarabb cserélnék, a környezet szempontjából, hogy az erőforrásokat a lehetőségekhez mérten jól kihasználjuk. Nekem ez is fontos. 15ezres előírás esetén, durvább használatnál 5-ezerrel előbb cserélve: Nyugodt lehetsz jó ez így, ahogy van. Kis off: Egyébként a 4T fűkaszánál én is kivételt teszek, de ez tényleg racionalitás: ugyanis fél deci olaj kell bele, ami szinte semmi. Előírás 50 üzemóra után kellene cserélni, ami nagy túlzás, főleg hogy elég sokat forog, és nincs olajszűrője. Hegyen 5 óra alatt levágom, olyankor kap a szájára, mert ott tényleg van mit vágni bozót meg minden. Mindig le is cserélem utánna, 5 üzemóra után tényleg szükséges, leengedve látom, mert benne vannak kis csillogó fém szemcsék, szűrő nincs, így a saját piszkába forogna. Persze ülepítés után visszaönthetném bele, de ez olyan kis mennyiség, felesleges vele foglalkoznom.
                                                                                                                                                   

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2753 Dátum: 2009.01.27 22:30:10 »
Én is gyűlölöm az ocsmány dízel szagot. Bízom benne, hogy az 1,2-1,4-1,6-1,8 új fejlesztésű benzines turbók nagyban leváltjáj a TDI-ket, mert legtöbben ugye a turbó miatt vették azokat, mégha nem is ismerik be többnyire.
Meg mondjuk a fogyasztas miatt (mielott jonne a  "de a turbos benzines is kevesebbet eszik ha nem nyomjak", nekem autopalya temponal 5,5 klimaval  :excl:)
Amugy kar ebbe belemenni, mert mindenre lehet mondani valamit.
OFF Egyebirant ha ennyire a tudotok epsege miatt aggodtok, akkor gondolom se aktiv se passziv dohanyosok nem vagytok.  :hug: ON
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.27 22:32:01 írta labiscsakl »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2754 Dátum: 2009.01.27 22:55:20 »
Akkor mondok is rá valamit :) : Ha a fogyasztás fontos, akkor tudok jó alternatívát. Hibrid járművek, aki meg tudja fizetni. Vagy gázos autó. Az még tisztább a sima benzin üzemnél is.

Itt sajnos nem csak a tüdő épségéről van szó, -egyébként nem dohányzom - hanem arról, hogy koromszemcsék belédkerülnek. Dohányzással, ha szívod a másik füstjét, akkor a tüdődbe kerül, de az nem marad ott életed során, hiszen kifújod, az csak füst, nem szemcse.
Viszont a diesel szemcséket bocsát ki. PM10 részecskék benned maradnak, és károsak, károsabbak, mint a dohányfüst, amit könnyedén kifújsz. És nem csak a tüdődre káros! Javaslok egy cikket ami ezzel is foglalkozik. http://totalcar.hu/magazin/kozelet/szallopor/
valamint mégegyet. http://my.opera.com/gaborjozsef/blog/2008/06/21/dizelfust-diesel-smoke
                                                                                                                                                   

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2755 Dátum: 2009.01.28 08:14:19 »
Meg mondjuk a fogyasztas miatt (mielott jonne a  "de a turbos benzines is kevesebbet eszik ha nem nyomjak", nekem autopalya temponal 5,5 klimaval  :excl:)
Értelek, van aki tényleg sokat megy, annak megéri a dízel. Viszont aki évente nem megy mondjuk 30ezret, annak nem érheti meg a dízel felár, bár ezen el lehet vitatkozni, mi az a futás ami felett megéri....viszont szörnyű, hogy 2009-ben koromszűrő nélkül új autót forgalomba lehet helyezni, és azzal sem értek egyet, hogy külföldről hordják be a 250-300ezret futott Mondeo/Passat stb dízel autókat. Harmadrészt, meg a chip/P-box-os gyárkéményeket sem pártolom, mert azok aztán ontják a füstöt, mert a gyárihoz képest plusz 30% erőnek vannak káros mellékhatásai az károsanyag kibocsátásra.
Összegezve:
részecskeszűrős új dízelek igen
használt importdízelek nem
tuningolt dízelek nem

Boby

  • Klubtag
  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 180
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2756 Dátum: 2009.01.28 08:38:41 »
MA megyek a szervízbe, mondtam ugye, hogy megjött a rádióm. A gondom az, hogy van egy TP-800-as radarom (azaz elől és hátul is), ami állandóan sípol menet közben is. Ha hideg van, ha meleg, ha esik, ha fúj. Már többször állították, piszkálták, de nem javult, és rettentően idegesít.
Mit lehetne tenni?
Corolla Sedan Executive 2.0 D-4D

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2757 Dátum: 2009.01.28 08:41:03 »
Dohányzással, ha szívod a másik füstjét, akkor a tüdődbe kerül, de az nem marad ott életed során, hiszen kifújod, az csak füst, nem szemcse.

OFF El kell, hogy keseritselek, de a fust az nem mas, mint apro szilard szemcsek valamilyen hordozo gazban. Egyebkent meg lattam kepeket dohanyos tudorol, biztos attol korom fekete belulrol, mert nem marad bennt semmi... hagyjuk mar. ON
Hibrid... na ja. Hat kicsivel olcsobban megusztam, minhta Priust vagy Camryt vettem volna. A Priust eleve kilottem, mert autopalyan az 1.5 benzin motor nem tudott volna mit kezdeni (O se velem en se vele  :whistling: ), nem lett volna alacsony a fogyim. Maradt a Camry, azt nezegettem is. Azzal lehet 7 liter korul kijonne palyan is ahogy olvasgattam. Csakhat penz, meg bantott volna, a nulla garancia. Meg ha az Aurist plafonig pakolom, akkor tobbminden belefer.  :wacko:
De ha egyszer majd olyan auto kell, ami rovid tavokra kell, es nem evi 40ezer km-re aminek kb. 90%-a autopalyan megy bele, akkor biza hibridet fogok venni.  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2758 Dátum: 2009.01.28 08:56:00 »
azzal sem értek egyet, hogy külföldről hordják be a 250-300ezret futott Mondeo/Passat stb dízel autókat. Harmadrészt, meg a chip/P-box-os gyárkéményeket sem pártolom, mert azok aztán ontják a füstöt, mert a gyárihoz képest plusz 30% erőnek vannak káros mellékhatásai az károsanyag kibocsátásra.
Ugyanmar kulfodrol csak 80ezres dizel kombikat hoznak be  :devil: [rohog] [rohog] :D ;)
A tuningrol meg ne is beszeljunk....  :wacko:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

barna.czukor

  • Vendég
Re: Alkatrészek, technikai kérdések
« Válasz #2759 Dátum: 2009.01.28 10:56:41 »
Ugyanmar kulfodrol csak 80ezres dizel kombikat hoznak be  :devil: [rohog] [rohog] :D ;)
OFF

Hát persze!

Női tulaj, aki amúgy nyugdíjas és csak száraz időben használja a kocsiját, amúgy a fűtött garázsban pihen. Természetesen nem dohányzik és nem fingik bele a kocsiba sosem...  [rohog]
Azért válik meg a kocsijától, mert ugyan nyugdíjas orvos létére meg tudná venni az újabb modellt is, azonban neki kényelmesebb busszal járni a többi nyugdíjassal...  [rohog] [rohog] :lol:
Így végül is megkímélve tette bele azt a szerény 60.000 km-t...  :devil: [rohog] [rohog] :D :lol:

Amúgy a kormány azért fényes, meg a sebességváltógomb, meg az ülés, meg a pedálgumi azért kopott, mert állandóan a meleg garázsban ült az autóban és törölgette, simogatta...és hát elkopott a sok portörléstől...

A motorja teljesen jó, tetszik tudni ennél a modellnél normális az, hogy így füstöl, meg megeszik 2 l olajat 5.000 alatt, de legalább nem lesz gondja a részecskeszűrővel, mint a sok új tulajnak... [rohog] :D [rohog] :lol:

Kedvencem: az 1.4-es Golf azért hetvenöt lóerős, mert kint a lóerő után fizetnek, így olcsóbb nekik! (Persze, a német arról híres, hogy lecsalja az adót, mint a magyar... amúgy van az biz Isten 100 lóerő is, csak ugye a bürokrácia...) [rohog] :D :lol: [rohog]

ON