Na, közben megvolt az utam Erdélybe Cucuval... ott is maradt egy időre, mert a Camryvel jöttem vissza
Hát nem volt egy leányálom. Mondom ezt úgy, hogy tettem már meg '83-as Starlettel ennél jóval hosszabb távokat is. De az nem volt ilyen zajos, nem volt ilyen lomha, nem vibrált-rezonált így, és kényelmesebb volt az ülése. 110-nél Cucuban már bömböl a motor, süvít a szél az ajtó mellett, és a tükrökön át a váltókartól a kormánykerékig minden reszket-remeg. Pedig ez ötsebességes, a Starlet meg csak négyes volt.
De ezzel még nem lett volna bajom, ha nem ijeszt rám párszor úgy, hogy azt hittem, mindjárt lerobbanunk
! A jelenség mindig ugyanaz volt: a motor egyszer csak elkezdett kihagyni, visszaprüszkölni a karburátorba, és ezzel összhangban elveszíteni az erejét. A hangja alapján ilyenkor kihagyott, illetve le-le is állt az egyik henger. Ha ilyenkor erősebben ráléptem a gázra, az csak rontott a helyzeten; inkább az segített rajta, ha visszakapcsoltam hogy a fordulat megemelkedjen, de ezzel összhangban lejjebb vettem a gázt. 3-4 alkalommal így meg tudtam azt oldani, hogy a sebesség csak 70-80-ig csökkent, majd ott stabilizálódott, és amikor egy idő után elkezdtem óvatosan újra gázt adni, akkor megint lett ereje (?) a motornak. De egyik alkalommal a teljesítmény szinte teljesen eltűnt, olyannyira, hogy ki is gurultam egy parkolóba és megálltam.
Végül arra jutottam, hogy jobb, ha nem növelem a tempót 85-90 fölé - illetve amikor mégis "cuppant" egyet-egyet a motor (nem tudom jobban leírni, tüsszentő hang a motortérből és vele összhangban visszaeső teljesítmény), akkor azonnal visszakapcs és gázelvétel - ettől magához tért. Én meg célhoz értem. 6 óra volt a 380 km, a szokásos 5 helyett - végül is nem olyan vészes, de közben meg is evett 6 litert százon; kevesebbre számítottam, a vánszorgást (és az út elején elöl 2.6-ra, hátul 2.3-ra felfújt gumikat) figyelembe véve.
Nem volt egy megnyugtató élmény, na. Nagyváradon át is ültem a Camrybe, és azzal mentem tovább Marosvásárhelyre. Utána a helyi túrákon is végig azt használtuk. Aztán úgy döntöttem, hogy akkor már haza is azzal jövök, és itthon leszervizeltetem - olajcsere, ilyesmik. Egy éve nem volt szerelőnél... ráfér.
Hiába no... városi pöfögésre, pót-autónak (szóval... amire végül is vettük) alkalmas a kis járgány - de hosszabb távokra nem igazán. Bár mondjuk érdekelne, hogy a leírt hibajelenség hátterében mi lehet
Ellenben füstölni nem füstölt
... és csak kb. 2 deci olajat evett meg a közel 400 km-en. Jóféle MOL MSE van amúgy benne